En række opdateringer til tråde

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 04.11.2020 13:13
Jeg tror vi skal passe rigtig meget på med at sammenligne Krystallandet med et online, fuldt offentligt socialt medie. 
Vi er ikke Instagram eller reddit, hvor alle internettroldene bygger huler. 
Vi er et relativt lukket miljø, hvor de fleste af os kender hinanden mere eller mindre personligt. 
Hvis nogen begynder at stemple hinanden pga brug af hashtags, er jeg sikker på vi har nogle rigtig dygtige admins og moderatorer, der kan gøre noget ved det. At være bange for den sjove feature og smarte søgemekanisme, hash tags har bragt til, på forhånd, og tænke i hvilke ord der er negativt og positivt ladede andre steder på internettet, virker en anelse overdrevet i min optik. 

-------

Mange engelske termer, især når det kommer til hash tags, har fået pålagte meninger og følelser ud fra brugen af dem. Dette værende via sociale medier. 
Vi har muligheden jer for at pålægge vores hash tags mening.
Jeg synes "tåkrummende" er et fint, sigende hashtag, hvis det ikke går helt i dunder pinligt. Jeg har ikke selv tråde i den retning så for eksempler må andre lige på banen.

Vi kan også overveje hvilke typer hash tags vi har behov for. 
Som nogen allerede har nævnt, har vi nogle grupper som vi gerne vil kunne følge, så #mørket og #lyset kunne være praktisk.
Vi har allerede hashtags til specifikke situationer (kamp, politik, familie) og nogen til tempo i tråden.
Det Que søger lyder mest til at være lidt bredere spektrum af følelser, fx med sørgeligt, eller noget i den stil. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl ^^
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 04.11.2020 13:27
Det er netop lidt fordi jeg føler der mangler nogle hashtags der ikke kun er positive. Jeg har nogle tråde - og ved jeg kommer til at have nogle i fremtiden - hvor stemningen er påvirket af negative følelser; vrede, sorg, had og lignende. Hvordan de netop kan komme til udtryk i hashtags ved jeg ikke helt - #tåkrummende var blot et forslag til at beskrive tråde med situationer, hvor man nærmest ikke kan være i sig selv af pinlighed, på vegne af en karakter. ( #pinligSituation kunne også være en mulighed, men føler at #tåkrummende er et andet niveau af pinlig, hvis det giver mening? )

Hvad man så vil se som netop fx #tåkrummende vil selvfølgelig være forskelligt fra person til person - det tænker jeg også lidt er en generel ting med alle hashtagsene.
Personligt kunne jeg godt finde på at smide #tåkrummende på Ingrid og Adenas handel, fordi jeg føler deres akavethed over emnet får mig til at krumme tæer. ( link )
Jeg ville måske også smide den på tråden hvad Daphnies far finde hende bundet nøgen til hendes seng, efter Jaris har ville hævne sig, igen fordi dele af den tråd virkelig får mig til at krumme tæer. ( link - De første par posts er lidt lumre, bare lige som en advarsel <.< .. >.> ) 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 04.11.2020 13:54
Måske det vi i virkeligheden kigger på er noget til kategorien hvori #drama også ligger. Lidt ligesom jeg nævnte vi har situationer og tempo.

#drama
#feelgood (mangler lige en god oversættelse) 
#tåkrummende

Som sådan lidt mere handler om hvordan man som læser har det, når man læser den?
Og du har så ret, Que. Jeg krummede vist egentlig også ret meget tær i tråden med Ingrid! (på den helt rigtige, gode måde)

Jeg er lidt loren ved at sætte for mange følelser på, fordi det hurtigt bliver en glidebane med rigtig mange følelser. Glæde og vrede og afmagt og fortvivlelse og hvor går grænsen. 
Men jeg kan også rigtig godt lide #sørgeligt. Den har jeg i hvert fald tråde der kunne bruge. 
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 04.11.2020 14:04
#hjertevarmende - Måske et forslag til #feelgood?

Det skal selvfølgelig heller ikke være så der kommer 27 forskellige følelser man kan sætte på, hvilket der nok hurtigt kan komme hvis vi skal til at dække en masse. #sørgelig synes jeg også selv er god, men tror også jeg gerne vil have.. mere xD? Donno..

Ved ikke om #hjerteskærende måske kunne være noget? Eller om det i sidste ende dækker over det hele samme som sørgelig? Umiddelbart tænker jeg lidt at #hjerteskærende måske kan dække over en god vifte af negative følelser der kan komme i en tråd, men jeg er ikke specielt ordstærk xD 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 04.11.2020 14:07
Personligt tænker jeg ikke der skal sættes en begrænsning på "negative" hashtags. Jeg er kan godt være enig i at der ikke skal være en overvægt af den type hashtags, men at skære dem fra mener jeg et at sætte "censur" på KL, og vil vise et forkert billede af de tråde som siden har...

Mit forslag til #dårligdag kan også falde under kategorien negativt hashtag, men det kommer an på hvilket andre hashtags det bruges med.
Eksempelvis kunne det hashtag smides på den tråd, som jeg lige har haft med Ali og Elvira, da alle tre involverede karakterer må siges at have en rigtig dårlig dag på alle barometere! og sat sammen med de andre hashtags den tråd har, ja så ville #dårligdag have en langt større klag af noget negativt.

Sættes det til gengæld på en tråd sammen med #humor, så bliver noget af det negative ladet skrællet af og ville kunne fx. bruges på rigtig "mandag tråd", hvor alt bare går galt for ens karakter på sådan en måde, at man alligevel ikke kan lade være med at grine lidt over det.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 11.11.2020 13:50
Så er der tilføjet følgende hashtags:

Adelen
Byvagten 
Forretning
Hjertevarmende
Lyset
Mørket
Sørgeligt
Tåkrummende

Så er det bare om at tagge løs!

Jeg har endnu ikke tilføjet #dårligdag, da jeg er bange for at ordet ligger for tæt op af #dagligdag som vi også har, og man kommer til at læse forkert ^^' Kunne vi eventuelt finde på et andet ord for det? :3
~ Krys ~

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 17.11.2020 20:51
I stedet for #DårligDag kunne det være #ØvDag c:

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 21.11.2020 16:22
Jeg har nu formået igen igen igen at sætte #Religion på en tråd, hvor der skulle #Relation på. Jeg ved ved ikke om jeg er den eneste, som har problemer med de to? Det er måske bare grundet min ordblindhed, i så fald er mit forslag ret ligegyldigt.
Men jeg tænkte om #Religion måske kunne ændres til #Tro i stedet? Ligesom at man gerne ville at #DårligDag fik et andet navn (før det måske tilføjes til listen), så det ikke lå for tæt på #DagligDag?

Derudover vil jeg gerne foreslå #Bekendskab til listen. Jeg er med på at den mere eller mindre har/kan bruges hvor man også ville bruge #Relation. Der er ingen rigtig og forkert måde at bruge de forskellige # på, men jeg vil alligevel lige give et eksempel på, hvor jeg ville bruge henholdsvis #Bekendtskab og #Relation, hvis begge var en valgmulighed.

Eksempel på #Relation:
Bruges til på tråde mellem to (eller flere) karakterer, hvor de har et forhold som ikke nødvendigvis falder under #Fjender #Venskab #Romantik. Altså forhold der er lidt mere komplicerede end som så. Et forhold der her kunne henvises til er det som Que's Daphnie har med Murizz' Jaris.
De har et form for venskab, men de er alligevel ikke rigtig venner, ligesom de heller ikke er rigtig kærester, men alligevel er deres forhold til hinanden dybere end "bare venner" og de er slet ikke "bare bekendte". Her kunne der derfor gøres brug af #Relation.

Eksempel på #Bekendskab:
Dette ville jeg personligt bruge på de tråde, hvor der ingen form for relationer mellem karaktererne, altså første møder, hvor de får kendskab til hinandens eksistens.

4 4

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Black Phoenix, jack
Lige nu: 2 | I dag: 10