Dragonflower 14.10.2020 10:50
((Jeg tror vi er forvirret omkring hvor vi er. For Jed og Frejdis gik aldrig ind i butikken. Jeg antager mig at noget af brødet er stukket ud af døren til dem))
"Gem noget af det til mig! Jeg er totalt udhungret efter alt det her hårde arbejde!" grinede Frejdis efter Kastanje. De havde fanget tyven og alt var godt. Nu skulle de bare rydde op og få scenen lidt under kontrol, men når den tilbageværende fjende var
brød, burde det lige være til at klarer.
Frejdis ventede lidt, med kloven solidt mod tyvens knæ, til røgen begyndte at lette. Der var ingen grund til at stikke hoved ned hvor hun ikke kunne se en pind, og hun var ret selvsikker i, at hendes fange ikke slap fra hendes.. Eller gik nogen steder generelt lige foreløbig.
Da det var til at se noget igen, lænede Frejdis sig ned, forsigtig med ikke at knuse guttens knæ helt.
"Hvis du opfører dig pænt, gør jeg dig ik' til en krøbling". Ordrene var halvt løfte, halvt advarsel, som Frejdis greb fat om hans arm, og løftede kloven fra hans knæ, for at vende ham om på maven, og sætte håndjern på ham.
"Og måske kan et par uger i brummen for dig til at genoverveje den bestikkelse til en anden gang" gnækkede minotauren. Frejdis bevægelser var hårde og tog ingen hensyn til sin fanges komfort. Hun lød næsten til at gøre det
lidt hårdere end nødvendigt, bare fordi hun kunne.
Frejdis humør var højt. Med håndjernene på var alle magiske evner lukket ned, og hvis det skulle lykkedes tyven at slippe fri, og gøre andet end at humpe væk, så kunne Frejdis stadig trækker ham tilbage med sin egen evne.