Hvor intet vover, intet vinder

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 27.06.2020 17:08
Renny havde – for blot et øjeblik – mistet overblikket over, hvem der var ven og hvem, der var fjende. Mørket var blot en faktor i udregningen; Zirra og mandens auraer den anden. Det var nemlig minimalt, hvad der adskilte de to fra hinanden; begge drevet af beslutsomhed men også frygt, syntes de, at smelte sammen, jo tættere de fysiske skikkelser kom på hinanden.

Det var Zirras lysmagi der gjorde udfaldet, og Renny tøvede ikke med, at aflægge afstanden til den blonde kvinde i en hastig løb. Sandet, der sprøjtede fra Zirras hånd, fik manden til at bakke i irritation og lette smerter; Renny var nær ved at juble og komplimentere Zirra for hendes hurtigt kalkulerende hjerne, men undlod ved en kraftanstrengelse. Hendes plan – en, der så absolut ikke var gennemtænkt – afhang nemlig af et hvis overraskelsesmoment.
Renny lukkede sine stærke arme om mandens hals, og lagde dernæst hele hendes vægt i hendes bagdel. De faldt begge, manden tydeligvis ikke særlig kampdygtig, for hans arme fløj formålsløst rundt omkring ham, indtil –

Indtil han omsider stoppede og lå stille. Et tungt suk forlod Renny i udmattelse. ”Din magi er da alt andet end ubrugelig!”, udbrød hun småleende, hvorefter hun skubbede den tunge skikkelse af sig. 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 27.06.2020 20:14
"Jeg er godt nok også ved at være tør nu," sagde Zirra og en lille nervøs latter undslap hende. 
At hive al lys både udenfor og indenfor - selvom det vel kun havde været fem-seks fakler - havde tæret ret kraftigt på reserverne, fordi de alle sammen netop havde været store fakler. 
"Dit syn var virkelig også effekti... Vent, var der ikke tre herinde?"
Zirras hjerte, der ellers var faldet lidt til ro efter kampen, hævede tempoet igen, og hun fik to små ildfluer til at summe omkring sig. Denne gang kunne hun holde koncentrationen, og de forsvandt ikke igen, men mere end to ville hun ikke kunne klare lige nu, og hun anede ikke, hvor længe de ville holde. Allerede da de dukkede op, blev skikkelsen henne ved væggen dog tydelig.

"V-vis nåde," stammede den sammenkrumne mand, mens han hævede hænderne mod lyset. "Jeg-jeg ved ikke, hvem I er, men jeg-jeg vil ikke sige noget. De hev mig kun med, fordi der skulle slæbes, jeg beder jer, jeg vil ikke indblandes i det her."
Zirra så overrasket fra manden til Renny.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 28.06.2020 11:25
Renny smilede bredt og prustende op til Zirra, og skulle netop til at svare sin partner, i det der lød puslende rumstering bag dem.

Ved alle Guderne…

Den krølhårede kvinde kom øjeblikkeligt på benene, og snurrede rundt, i håb om at tage den tilbageblivende mand i nærmere øjesyn. Det var kun ved hjælp af Zirras magi, at Renny omsider lokaliserede ham – og allerede forinden det, begyndte han sin paniske talestrøm.
Der var dog noget, der ikke stemte. Farverne, tænkte Renny. Skuespillet var sublimt og kun en enkelt løgn lod sig registrere, men det var også alt, den sorthårede kvinde havde brug for. ”Han lyver”, hviskede hun, i håb om at Zirra ville høre hende, og dernæst lagde hun sit ansigt i – i påtaget – beroligende folder.

Vi vil dig ikke noget ondt. Kom du herover”, sagde hun, hvorefter hun vinkede ham nærmere – som var han ikke et menneske, men et arrigt og skræmt dyr. Det var jo trods alt det, han udgav sig for at være.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 02.07.2020 13:38
Zirra havde faktisk troet på manden, og det tog en god del viljestyrke ikke at se overrasket ud, da Renny hviskede til hende, at han løj. Hans stemme rystede, og hans øjne flakkede, men ikke på en påtaget, unaturlig måde. 
Ved Aladrios, tænkte hun, mens han kom på benene og gik hen imod dem. Hvis kasseslæbende mænd er så dygtige skuespillere... Hvem har vi så med at gøre i det hele taget?

Hun tog et skridt til siden og lod som om hun skulle til at kigge på en af kasserne, der stod stablet ved den ene væg, mens Renny tog samtalen med ham. Hun var til gengæld også en formidabel skuespiller, og manden så ikke ud til at have luret, at han nu var den bedragede.
Kassens låg var allerede taget af den - eller endnu ikke blevet sat på - og hun tog fat i hver side af den. Med Rennys udviste kampevner, tvivlede hun ikke på, at kvinden kunne klare den ene mand helt selv - men skulle der ske noget uventet, ville Zirra have et trælåg i hans baghoved hurtigere end han kunne tælle til to.

"Jeg-jeg ved slet ikke hvorfor de flytter de her kasser," sagde han. "Der er bare våben i dem, men til hvem, ved jeg ikke. Er de ved at skabe et oprør? Er det derfor, I er her?"
Selvom Zirra ikke havde haft i sinde at kigge i kassen, kastede hun et blik ned i den for at bekræfte mandens ord. Rigtigt nok lå der nogle knive i toppen af den her, men hun kunne skimte noget ler under ulden, alting var pakket ind i. Endnu en løgn. Knivene var nok blevet brugt til at skære ulden til. Det her lignede en smugleroperation.

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 02.07.2020 15:01
Løgn. Eller… en delvis løgn. Magien kunne ikke helt blive enig med sig selv, men Renny lod ikke tvivlen komme den fremmede til gode.

Renny sendte manden et beklagende smil; nærmest som ønskede hun, at ingen af dem nu befandt sig i denne situation. ”Det gør mig ondt, at De er blevet tvunget til dette”, sagde hun og sukkede let, før hun med korslagte arme skridtede imod ham – en handling manden afspejlede, nuvel, stadig påtaget nervøs.
Sveden, der piblede fra hans pande, kunne dog ikke fremtvinges af skuespil alene. Den var skam ægte nok, og den fortalte Renny, at hvad end der lå i kassen, hvad end arbejdet, han var blevet sat til, måtte være, at det i den grad… var tungt. Hårdt.
Manden skulle til at sige noget mere – hans mund åbnede sig – men ingen ord undslap ham. I et ryk satte han imod Renny, der dog ikke syntes, at ville gengælde hans invitation til kamp. Hun havde godt set Zirras faste greb om trælåget, og der gik ikke længe, før også han faldt bevidstløs om.

Renny kom til at fnise lavmælt. ”Du har nogle vilde reflekser, et godt boldøje og nogle stærke arme!”, udbrød hun moret, hvorefter hun skridtede over til kassen – og så ned i den. Også hun måtte konkludere det samme som Zirra.
Skal vi tage et –

Lyden af skridt hørtes et sted bag dem; mange skridt, utallige skridt…
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 02.07.2020 15:42
Et fnis nåede også at flyve ud af Zirras mund, før hun blev stille ligesom Renny. Fodtrinnene var nemme at høre som de rungede gennem gangene. Som de rungede gennem gangene...
"De er på vej hernede fra," sagde hun og mødte Rennys blik. "Vi skal op igen og væk, kom."
Zirra viftede knivene væk fra kasserne og greb en lerkrukke,  som hun rakte til Renny, mens hun selv hev en anden lerting op. I det svage lys fra sine ildfluer, kunne hun ikke se, hvad det var. Måske en skulptur? Den var i hvert fald af ler ligesom den krukke, hun havde givet til Renny. Den havde hun kun identificeret ud fra hanken.

Hun nikkede mod udgangen og en af ildfluerne svævede hurtigt hen mod den for at lede vejen i mørket. Fakkelskær begyndte at blive synligt i en af gangene til højre for dem. Den anden ildflue gemte sig i hendes hår, hvor lyset ikke ville afsløre dem. Hun småløb mod udgangen, og da de nåede mundingen kunne de sætte tempoet op, da underlaget skiftede fra løse sandkort til nedtrampede brosten.
"Vi kan altid komme tilbage," hviskede Zirra, og som de passerede ildfluen i åbningen og deres syn blev assisteret af månelyset, lagde den sig også i skjul under hendes hår.

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 02.07.2020 15:56
Renny greb om – ja, hvad end Zirra rakte frem mod hende – og fulgte dernæst efter. Den ene ildflue der viste vej frem i mørket, var kærkommen for den krølhårede kvinde, der unægtelig havde glemt, hvordan de små passager til en start, havde lukket sig krampagtigt omkring hende. Det havde aldrig været hendes stærke side. Det blev svært for hende, både at tænke klart og trække vejret, men Zirras selskab, og ikke mindst hendes spæde lys, fik genet Renny ud i en hurtig løb.

I det de nåede ud på gaden, satte Renny i skridt i stedet. Til trods for månelysets skær, kunne hun stadig ikke til fulde se, hvad hun i grunden stod med – kun, at det var en lerkrukke.
Et gys gik igennem hende; lerkrukken emmede af mørk magi og for første gang i sit liv, betragtede Renny, en genstand der ikke var levende, lyse i farver som… ja, som Zirra gjorde; som alle menneskene på gaden. Alene tanken var umulig at finde hoved og hale i.

Renny og Zirra vendte tilbage til den lejlighed, der blev brugt for Spioner i tjeneste. De havde gået ned af smalle passager, brede gader og i rundkreds, blot for at sikre sig, at de ikke blev forfulgt. Da de omsider kunne træde indenfor, stillede Renny hastigt lerkrukken fra sig.
Jeg bryder mig ikke om den!”, udbrød hun øjeblikkeligt, tydeligvis forfærdet over, hvad hun så. De mørkebrune øjne veg ikke fra den. ”Den… den har sin egen – den har en farve! Som du og jeg!” 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.07.2020 13:04
Tilbage i den sikre spionhule begyndte Zirras hjerte at hamre mindre hårdt. Hun fik altid et godt skud energi af sådanne opgaver, og som den her havde udviklet sig, var hendes krop helt oppe at køre nu. Det hjalp ikke, at Renny som det første fik sat krukken fra sig og udbrudt, at den havde... farve?
"Farve? Men... Du plejer ikke at kunne se det på ting, vel?" spurgte hun og satte sin egen fangst ved siden af krukken. "Hvad med den her?"

Det var rigtigt nok en figur, hun havde fået fat i. Lige så høj som krukken, men noget tyndere. Leret var brændt mørkere end krukken, og Zirra drejede den rundt i det svage lys fra både ildlfuerne og stearinlyset, de havde tændt. Figuren viste ISari med udstraktre hænder nedad og ansigtet vendt mod himlen. En ret almindelig statue umiddelbart, udover de lidt utydelige tegn, der var ristet ind i basen. 
Zirra drejede derefter krukken lidt rundt  og kiggede ned i den. Hun kunne ikke se den farve, Renny kunne, men måske kunne hun finde ud af, hvorfor den overhovedet afgav farve.
Med et vift med hånden sendte hun en af sine ildfluer ned i krukken for at oplyse dens indre.

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 03.07.2020 21:47
Renny rystede på hovedet og skar derefter en grimasse. ”Aldrig”, mumlede hun eftertænksomt. Dernæst begyndte hun at cirkulere Zirra og lerkrukken, nærmest som ville den eksplodere hvert øjeblik. Hendes mørkebrune øjne stirrede fortsat på den, men fordi den sorthårede kvinde endnu ikke vidste, hvad hun tænkte om hele den mystiske affære, var hendes blik udefinerbart.

Det er måske ikke så meget en farve… eller, altså jo det er det! Men…”, lød det dernæst, efter blot et øjebliks tavshed.
Renny sukkede og gned sine øjne, hvorefter hun satte sig tungt på det faldefærdige bord. ”Det er sådan en fornemmelse. Du ved, når ens instinkt skriger til hende – når man bare ved noget, fordi sådan føles det –”, forsøgte hun frustreret at forklare, før hun gestikulerede mod lerkrukken. ”Det er sådan, at det føles. Som om… at der har været noget menneskeligt, noget følsomt, noget kraftfuldt i den ganske længe. Giver det overhovedet mening for dig? Jeg ved nemlig slet ikke, hvad jeg selv siger nu.

I det Zirra lod en af sine loyale ildfluer flyve ned i krukkens bund, antog Rennys mørkebrune øjne en ængstelig kulør. ”Hvad ser du? … Blod?” 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 05.07.2020 14:01
Den lille ildflue oplyste krukkens inderside. Det rødlige ler var der ikke noget specielt ved, men bunden var helt mørk - noget den ikke burde være med en lyskilde inden i sig. Zirra lagde hovedet på skrå og stak næsen tættere på for at prøve at se ned i krukken. Hun fik ildfluen til at svæve længere ned mod bunden.
"Den er bare mørk derne..." Zirra slugte resten af sin sætning med et gisp.
Ildlfuen var fløjet nærmere mørket i bunden, og pludselig blev den slukket, omsluttet af mørket dernede. Zirra kunne mærke, at den ikke bare var gået ud fordi hun havde mistet koncentrationen - den var blevet spist. 
En kraftfuldt sug hev den anden ildflue til sig. Den havde forholdt sig stille ved Zirras skulder, og nu blev den trukket mod krukkens indre med en kraft, Zirra ikke kunne modstå. Selv følte hun et træk i sin sjæl, og hun åndede tungt og vaklede. Svimmelhed overtog hendes hoved, og hun forsøgte at gribe ud efter bordkanten, men væltede om på gulvet, inden hun nåede at finde balancen. 
Hun tog sig til hovedet og kiggede forfærdet op på Renny. Rummet var ved at holde op med at snurre rundt, men hun havde ikke lyst til at rejse sig endnu. 
"Den spiste resten af min chakra," sagde hun.

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 06.07.2020 07:54
Renny nåede ikke at reagere, før at Zirra tumlede sammen på gulvet – det var dog med store, forskrækkede øjne, at den sorthårede kvinde i al hast aflagde afstanden til den blonde kvinde. Forinden at Renny knælede ved Zirras hoved, greb hun om lerkrukken og placerede den forsvarligt på bordet igen; selvom hun knap brød sig om at røre ved den, var de nødt til at passe på den. I hvert fald… for nu.

Renny placerede en af sine fregnede hænder bag Zirras hoved, i håb om den ville støtte og afhjælpe det hårde trægulv, hvorpå hun lå. Uden at vide hvorfor, greb hun dernæst om Zirras håndled og gav sig til at tjekke kvindens puls. Den var langsom, ja, næsten doven.
Har du brug for vand? Noget at spise?”, spurgte Renny omsorgsfuldt, før hun strøg løsslupne hårtotter væk fra Zirra solbrune pande.

Vil du op og sidde?” 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 06.07.2020 09:19
Zirra nikkede svagt og da Renny nævnte vand, blev hun opmærksom på, hvor tør hun var i munden. Som om hun havde slugt noget af det sand, de havde gået rundt på nede i tunnellen. Hendes krop var ikke helt uden styrke, og hun formåede ikke at lade al sin vægt ligge på Renny, mens hun blev hjulpet op på en stol.
"Jeg er helt vildt tørstig," sagde hun, som tungen begyndte at føles stor og hævet i munden. "Hvad ved Aladrios er den ting? Jeg havde ikke meget chakra tilbage, men den tog det."

Hun kørte hånden igennem håret, der var blevet fedtet af aftenens anstrengelser. Hun var ikke vant til at have meget magi at trække på, men at være helt tør var ret uvant for hende. Hendes magi tog ikke meget chakra i forvejen, og hun plejede altid at kunne fremkalde en ildflue eller to, selv hvis hun havde brugt en del magi. Hun rakte ned i sin bæltetaske og fiskede et par lysende sten op, som hun satte sig til at pille ved. De tog ikke aktivt af hendes chakra, når de først var lavet, og det beroligede hende en smule. En af de sten, hun havde taget op, var fra en fakkel nede i tunnellen, og den gik ud kort efter. De var ved at rydde op dernede.
"Tror du vi skal have den tilbage til Dianthos?" spurgte hun så. "Vi har kun én kontakt hernede lige nu, og måske de gerne vil se den derhjemme? Nu har vi i hvert fald beviser på, at der foregår noget ulovligt."

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 06.07.2020 22:56
Renny nikkede hastigt, og skridtede hen imod de alskens tasker med proviant, der – sjældnere end ikke – blev bragt frem til beskyttelseshusene. Det var ikke svært, at finde frem til en lille lædersæk, hvis indhold var fyldt med vand, men Renny tvivlede på, at det måtte blive en rar oplevelse for Zirra at drikke den. Ikke, at hun spildte tiden med sådanne unødvendigheder og hastigt, vendte hun tilbage til den blonde kvinde.
Dernæst fulgte et skuldertræk, i det Renny satte sig på en stol overfor Zirra selv.

Jeg ved det ikke, men jeg bryder mig ikke om den. At være i dens nærhed…” Renny gøs og gav sig til at ryste på hovedet; en gestus der ikke umiddelbart lod sig stoppe, før et godt stykke tid efter. ”Men tilbage skal den uanset. Jo før, jo bedre. Der må være nogle, der ved, hvad den indebærer og… ja. Jeg tvivler på – jeg mener, hvad hvis den… har et legitimt formål? Ikke, at jeg tror det, men hvis vi stormer ind…” Den sorthårede kvinde lod ordene hænge i luften og skævede til den blonde, hvorefter hun gned sine trætte øjne.

Ikke desto mindre må vi tænke over det til i morgen. Vi kan ikke gøre meget nu alligevel. Jeg har brug for dig, ellers klokker jeg helt sikkert i det.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 07.07.2020 08:51
Zirra nikkede, mens hun drak af vandskindet. Det smagte tungt af læder, men det var hun vant til. På de fleste ture, hun blev sat på, skulle hun ligge længe i en grøft og bare holde øje. Her i Rubiniens varme havde hendes krop i det mindste lyst til at indtage væske - uagtet smagen. 
"Kan du ikke sende bud efter kontakten?" spurgte hun. "Han sagde vi kunne lægge en seddel nedenunder ved den store bredbladede plante - så ville han møde os her næste morgen. Vi må hellere sikre os, at vi ikke skal give den til ham."
Zirra sænkede vandskindet igen med et suk. Hold nu op hvor var hun træt. Der var ingen senge her i sikkerhedshuset - kun nogle bløde sække og en bunke tæpper. Det måtte være godt nok, og de havde med garanti prøvet værre. Træt i kroppen kravlede hun ned fra stolen og satte sig på kanten af en sæk. 
"Og tak," sagde hun så og så op på Renny igen. "Jeg er også glad for at have dig med."

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 07.07.2020 13:09
Renny nikkede og sendte et sidste, nærgående blik i den blonde kvindes retning, før hun omsider forlod sikkerhedshuset. Hun vendte tilbage nogle timer efter, denne gang med favnen fuld af mad og selvom Zirra sov tungt, vækkede hun hende stadig. Hun gav hende frugt og brød, hvorefter også Renny lagde sig til rette. Søvnen kom dog først mange timer senere, for… noget var ikke, som det burde være. Hun havde mærket det, som hun skridtede rundt i bydelen. Noget, der havde fået hendes nakkehår til at stritte og hendes instinkt til at skrige i rædsel.

Den næste dag meldte dog omsider sin ankomst, og med sig fulgte kontakten; en høj og bredskuldret ung mand, der så absolut ikke var bleg for at flirte hensynsløst med begge kvinder. Renny gengældte det med stor morskab, men det blev hurtigt besluttet, at begge genstande skulle med tilbage til hovedstaden.

Jeg kan ikke fortælle så meget andet, end det I sikkert allerede har gættet jer til. Jeg tror dog, at det må være brugt i en eller anden rituel sammenhæng, men… jeg har svært ved at forestille mig, hvorfor nogle ville skulle sluge chakra, hvis det ikke havde andet formål end at passivisere en eller anden. Men det gør et slag til hovedet jo også.
Renny nikkede og trak derefter lidt på den ene skulder. ”Kan man overfører den chakra, den optager, til en anden tror du?
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 07.07.2020 20:04
"Jeg håber dem i hovedstaden ved mere," lød svaret. "Jeg er ikke så magikyndig. Men jeg synes ikke der er grund til at vi prøver flere infiltrationer, før vi ved mere. Af hvad vi ved af, kunne hver kasse indeholde noget lignende, og så skal vi have flere med derned. Jeg finder jer et skib med afgang senere i dag og sender bud hertil med tidspunktet."

Zirra var kommet oven på igen. En god nats søvn hjalp i det mindste på chakraen, og hun følte sig slet ikke så dvask mere. 
"Vi får den pakket forsvarligt ind," sagde hun, inden han forlod stedet igen for at finde dem et skib hjem. "I det mindste virker den til ikke at sluge alt i nærheden men kun alt, den har fået smagt på. Ellers ville den nok også have spist din chakra, Renny."
Zirra samlede et mere hærget tæppe op fra gulvet og gik i gang med at vikle både statue og krukke ind i det. Hun var ikke synderligt bange for den, men lidt nervøs var hun da ved at håndtere den. Der var heldigvis ingen morgenmad til krukken - Zirra havde lært at holde sine ildfluer for sig selv. 

"Jeg ved ikke om jeg er lettet eller trist, egentlig," sagde hun, mens de pakkede sammen. "Sidste gang jeg var her var det også kun et par dage, men jeg havde forventet at vi ville være her mere end blot en enkelt dag. Man må sige vi er effektive sammen!"

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 08.07.2020 12:53
Renny nikkede bekræftende og skævede per instinkt mod lerkrukken. ”Måske er det sværere for den, fordi mine evner er passive”, mumlede hun eftertænksomt, men ikke med samme akademiske ihærdighed, som man måske kunne have ønsket. Den sorthårede kvinde havde nemlig ikke lyst til, at fordybe sig i sådanne tankespind og det virkede ydermere også som spild af tid. Hun ville ikke kunne besvare spørgsmålene – dem, hun selv stillede – uanset til hvilke længder, hun gik. Renny havde altid være mere handlekraftig end viden-opsøgende.

Dernæst måtte Renny dog le lavmælt. ”Jeg må sige, at det her partnerskab har været det absolut bedste, jeg har været udsat for. Jeg vil rigtig gerne se dig i felten igen”, svarede hun, med en oprigtig varme i sin stemme, hvorefter det hastig lød i en tilføjelse: ”ja, eller for den sags skyld tilbage i hovedstaden også. Vi kunne drikke en øl sammen. Min familie har endda et gæstehus, der kunne være vores nye base, så ingen så os sammen.” Endnu en hjertelig latter lød fra Rennys læber og snart efter, var de færdige med at pakke.

Var det det?
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 09.07.2020 17:21
Zirra nikkede. 
"I det mindste har vi fornøjelsen af turen hjem sammen. Han kommer til at sætte os på skibet uden at vi ser ud som om vi rejser sammen, så du ved, vi kan bare tilfældigvis mødes når vi er ombord, ikke?" sagde Zirra med et smil og proppede vasen ned i en taske.
Hun kunne ikke lade være med at smile ved tanken om at se noget mere til Renny. Den her ene dag havde været fortræffelig, og hun havde ikke følt sig så meget på bølgelængde med en anden spion før. 

"Victoria giver mig snart et nyt dække alligevel, så kan vi finde en måde at se lidt mere til hinanden på," sagde Zirra. Hun trak lidt på det med dækket. Hver gang hun tænkte på det, kom minderne om Thanos' behandling af hende op til overfladen igen. Hun vidste stadig ikke præcis, hvor hullet havde været, så han havde kunnet finde hende, men Victoria havde taget det yderst seriøst og var ved at få Zirra dækket godt til igen så det ikke gentog sig. Måske havde det bare været et hul fra overgangsperioden mellem den gamle spionmesters død og Victorias tiltræden. Zirra prøvede ikke at tænke for meget på det.
"Nu er det bare at vente på besked om, hvilket skib vi skal med."

Renny Calil Gandir

Renny Calil Gandir

Spion for Lyset

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Granny 09.07.2020 21:04
Renny lo hjerteligt og blinkede konspirerende til den blonde kvinde. Ganske tydeligt var den mørkhårede kvinde om bord på idéen.
Og så giver jeg gerne en øl! Jeg må lige overveje, hvem jeg tropper op som – en berejst diplomat? En ludfattig gøgler? Mulighederne er uendelige!”, udbrud Renny henrykt, hvorefter hun satte sig til rette på det faldefærdige spisebord.

Dernæst skete der dog det, der så ofte skete, når Renny var omgivet af levende væsner; hun så det, der ikke var for hendes øjne at se. Nok gav Zirras ansigt ikke megen at gå efter, men farverne, der bølgede og pulserede omkring hende, afslørede det, de blå øjne ikke gjorde, og Renny lod sit eget blik farer forinden, at hun mumlede:
Hvad gik der igennem dit hoved der? Ja, du må undskylde, men medmindre du flår begge mine øjne ud, så kan jeg se – ja, det meste”. Renny sendte den blonde kvinde et lille, opmuntrende smil, i håb om, at hun ville vide, at uanset hvilke ord der dernæst fulgte, at de så var ganske okay til trods. 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 09.07.2020 21:13
"Ah, ja, det..." mumlede Zirra og satte sig ned ved siden af Renny - en handling hun straks kom fra, da bordet knirkede faretruende under hendes vægt. I stedet lænede hun sig kun op ad det.
Hendes blik ramte gulvbrædderne, og hun måtte fugte læberne før hun kunne få det sagt. Hjertet sprang over et par slag.
"Mit-eh, mit dække blev brudt. En dusørjæger fik fat i mig, og troede faktisk på at jeg var sekretær for den her adelsmand, nogen ville udnytte," sagde hun så. "Thanos... Dusærjægeren... Lad os bare sige det ikke var nogle rare timer."

Zirra gøs. Thanos havde stukket i hende med en syl, brækket hendes fingre, truet hende med værre... Hun var ikke stolt af det overhovedet, for han havde knækket hende til sidst. Hun havde indrømmet, at hun var spion og at adelsmanden hun "arbejdede" for aldrig havde eksisteret. Thanos havde ladet hende gå, for det var ikke hvad han var kommet efter. Heldigvis. Men for den rette pris var Victoria stadig bange for, at han ville sælge hende ud til Mørket. 
"Men jeg får nok bare et nyt 'arbejde'," tilføjede hun. "Jeg kan stadig blive boende og se min familie. Medmindre han finder mig igen, hyret af... Dem."
Idet hun tænkte på Mørket, kom tanken om Storm frem og en blanding af skam og sommerfugle steg op fra hendes mave. Tænkt at den ene kriger af Mørket hun havde været så tæt på, havde vist sig at være den mindst farlige mand i landet.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Muri , jack
Lige nu: 3 | I dag: 13