"Læg jeres våben. Vi har tabt. Jeg tror, de laver os leve," tænkte hun til sine folk.
Lyden af våben, der blev lagt fra sig på dækket, genklang op til de to kaptajner på det øvre dæk. Hun kom op at stå, men uden at tage imod hjælpen fra den udstrakte hånd. Ét var, at hun ikke havde lyst til at tage imod hjælp fra en pirat, der lige havde slået hende, men noget andet var, at hun ikke havde lyst til at han skulle mærke, hvor glat hendes hud var. Hun havde stadig et par kort oppe i ærmet, og det kunne blive afgørernde, at han ikke kendte til dem, skulle udfaldet af dette møde ikke ende til hendes fordel.
At gå planken ud ville være et problem for de fleste på skibet. Lynns største problem ville være at finde i land herude fra det store åbne hav, og ikke blive spist af et havdyr på vejen. At kunne trække vejret under vand gav visse fordele. De fleste, der gik planken ud, ville dog være bundet på hænderne samtidig, og netop det var hendes glatte hud perfekt til. Reb, der ikke var bundet ekstra stramt eller med specielle bindinger for at forhindre hende i det, kunne hun oftest blot glide ud af uden de store problemer. Det havde vendt mere end en situation i årernes løb.
"Vi har to helbredere ombord i øjeblikket, og ..." Lynn havde set udover rælingen, mens hun talte, og der var flere sårede, end hun lige havde regnet med. Begge besætninger havde vist sig gode til kampen, så det ud til. "Det ser ud til, den ene allerede er i gang. Den anden befinder sig i min kahyt. Med de tidligere gidsler. Jeg kan ikke lade jer tage dem med igen."
Nok var hun slået, men hun kunne ikke lade piraterne tage gidslerne tilbage, uanset hvad grunden til tilfangetagelsen overhovedet havde været. For nu forholdt hun sig rolig, men prøvede han at få dem ud af hendes varetægt, ville hun starte kampen med ham op igen.
Krystallandet