Han skubbede stille af fra kanten igen, denne gang i retning mod bassinets indre. Og der af komme min viden. sagde han roligt. Selvom at jeg er så gammel at jeg holdte op med at tælle for længe siden er der stadig... stoppede han da han kunne mærke at han var kommet noget tættere på Leah. Hvordan hun ville reagere vidste han ikke, men han blev pludselig meget flov.
1 2
Måske et skæbnebestemt møde
Lestat 18.03.2020 18:01
Da Ekthelion kunne mærke at Leah også havde lagt sig på ryggen kiggede han kort over mod hende for at undgå at de stødte sammen, selvom at det ville ikke gøre ham noget at opleve lidt nærkontakt for en gangs skyld. forstår du, når jeg ser på folk, alle folk, så bliver jeg nærmest bombet med en viden omkring dem og hvad de kan. Jeg kender dem ofte bedre en de kender dem selv. forklarede han roligt i håb om at det ikke virkede for mærkeligt. Der er jo mange der ude der har diverse forskellige evner. fortsatte han mens han stille flød mod en vandkant.Han skubbede stille af fra kanten igen, denne gang i retning mod bassinets indre. Og der af komme min viden. sagde han roligt. Selvom at jeg er så gammel at jeg holdte op med at tælle for længe siden er der stadig... stoppede han da han kunne mærke at han var kommet noget tættere på Leah. Hvordan hun ville reagere vidste han ikke, men han blev pludselig meget flov.
Jinx 18.03.2020 18:20
Hun havde slet ikke lagt mærke til at han var nærmet sig hende, for hun nød bare at flyde i vandet. Det var også en anden form for afslapning end, hvis hun bare havde stået i vandet eller siddet i det. Hendes smil forsvandt ikke, og hun lod sig bare flyde stille og roligt. Hun løftede nysgerrigt et øjenbryn da hun hørte hans forklaring og det lød interessant"Er det ikke træls og udmattende med alt den viden"spurgte hun undrende imens hun lod hendes blik hvile sig på ham.Hun gav ham et nik for hun var enig med det han sagde, der var nok mangeder ville prøve at få fat i andres evner, men hendes var ikke de mest specielle, så det ville nok ikke gøre noget hvis der var nogle der ville have fat i hendes evner. Hun fjernede så blikket væk fra ham, og betragtede himlen en smule, hun flød stadigvæk og lod smilet brede sig en lille smule. Hun nød virkelig det vand her, og det var virkelig rart. Så valgte hun at lade hendes fod røre bredden som hun pludselig nærmede sig.
Hun lod fortsat hendes blik betragte himlen og hun tænkte lidt"Så du ved alt om mig, eller er der noget du ikke ved"spurgte hun undrende eftersom han havde sagt det som han sagde. Hun blev både nysgerrig men på en måde var det også skræmmende.

Lestat 18.03.2020 22:04
Mens han flød rundt i vandet overvejede han hvordan han skulle svare bedst på hendes spørgsmål. Egentlig når alt kommer til alt, så er det jeg ved på instinktet kun de kolde og kedelige fakta. sagde han roligt mens han kiggede op mod den lysene himmel. De ting jeg meget hellere vil vide noget om er kun ting du selv kan fortælle, så som hvad du kan lide og hvad du ikke kan lide. fortsatte han med samme rolige stemme. ved at se på dig kan jeg kende dig personlighed, men det er kun på overfladen. Han lod sig stille synke lidt ned i vandet så kun hovedet var over vandet nu.Uden at være klar over det var han ved at flyde tættere på hende. Leah, Jeg vil meget hellere spørge dig om hvad du tænker. sagde han eftertænksomt. Han var nu komme så tæt på at han mærke strømmen i vandet når hendes hænder strøg forbi hans, kun ganske kort derfra.
Jinx 18.03.2020 22:17
Da han nævnte at han kun kunne kende på overfladen og at han måske var nysgerrig efter at vide, hvad hun kunne lide og ikke kunne lide sendte hun ham et smil. Hun havde fjernet blikket fra himlen og lod hendes hænder bevæge sig igennem vandet lidt mere. Det vand her kunne hun sagtens ligge lidt mere i, for det var godt nok rart."Der er mange ting jeg kan lide og ikke lide"sagde hun med et smil og vendt så blikket op imod himlen igen imens hun kunne mærke, hvordan hun langsomt begyndte at flyde rundt. Hun kunne godt se at hun tit var ved at flyde ind i ham, men undgik det"Hvad jeg tænker"gentog hun som hun lagde hovedet lidt på skrå og flød lidt videre rundt i vandet imens hun kiggede på himlen. Men efter få sekunder kiggede hun hen på ham"Jeg tænker mange ting"grinede hun lidt. Hun drillede ham en smule, men vidste godt at han var serøs og gerne ville vide det. Hun holdte en pause, og lod sig flyde lidt mere rundt i vandet.
Hun ville gerne svare ham, men der var ikke et bestemt svar for hun tænkte ikke så meget lige nu"Jeg tænker bare på hvor rart her er, jeg tænker ikke noget bestemt ellers, hvad med dig"sagde hun med et smil.

Lestat 18.03.2020 22:34
Ekthelion lyttede intenst til hendes stemme og måden hvorpå hun svarede ham på. Han var ikke i tvivl om at dette var en yderst intelligent kvinde han snakkede med. Jeg fanger ofte mig selv i at tænke på hvorfor jeg er ensom og bor alene i en lille hytte der er fuld af støvede og gamle skriftruller. lød han lettere opgivende, mens han rette sig op i vandet. Han kiggede ikke på hende, men nærmere ud mod naturen. Jeg tænker på hvilke smukke og utrolige dyr der normalt ellers holder til i området, men man aldrig rigtig ser. fortsatte han, mens han stille bevægede sig over mod kanten. Han kunne mærke på sine fingre at han havde været i vandet i et godt langt stykke tid. Dog overvejede han ikke en gang tanken om at stige ud.Ser du Leah, til trods for min alder, eller måske endda netop på grund af min alder, så er har jeg kun en lille støvet hytte. sagde han måske lettere sørgmodigt, men stadig med et smil på læberne. Han blev ved med at have en følelse af tiltrækning til Leah, uden at han egentlig selv kunne forklarer eller forstå hvorfor. nogle folk kommer til mig når de skal have hjælp til at forstå deres evner bedre, men mens jeg hjælper andre så har jeg aldrig lært at forstå eller kontrollere mine egne. afsluttede han mens han så mod hende flydende rundt i vandet som et blad.
Jinx 18.03.2020 23:22
Da han nævnte at han godt kunne føle sig ensom forstod hun ham godt, for det var da også træls at føle sig ensom. Hun kunne mærke hvor nysgerrig hun pludselig blev efter at under stedet efter dyr, men hun følte sig bare så afslappet som hun flød i vandet. Som han bevægede sig hen til kanten prøvede Leah på at flyde hen til ham, men opgav til sidst. Så hun stillede sig ved sid af ham, og kiggede en smule rundt. Der var sikkert mange dyr herude måske også selvom det var lidt mørkt. Hun lyttede til vandet, og de dyr der var rundt omkring. Der var så afslappende her ved de varme kilder. Hun kunne sikkert godt bruge lidt tid her, det skulle ikke undre hende. Hun lagde hovedet på skrå og lod så hendes blik falde hen på ham"En støvet hytte, er det en stor hytte eller er den lille"spurgte hun undrende men med en venlig stemme.

Lestat 19.03.2020 00:50
Men han sad der ved kanten og kiggede ud over vandet kunne han mærke at hans hjerte bankede hurtigere. Min hytte er for stor til mig alene, men måske for lille til en større familie. besvarede han hendes spørgsmål, mens han prøvede at bevare roen. Hvad med dig, hvordan er dit hjem? spurgte han nysgerrigt.Han så nysgerrigt mod Leah mens han tænkte på om hun følte lige som ham eller om han som altid var dømt til at være ensom. Jeg boede en gang i et større palads hvor jeg havde en rolle som biblotekar.
Jinx 19.03.2020 01:03
Hendes øjne hvilede sig på ham som hun lyttede til ham og lod hendes hænder glide igennem vandet, og hun havde et bredt smil på ansigtet. Hun elskede virkelig de her omgivelser, og fjernede ikke blikket fra ham for det ville være uhøfligt. Som han spurgte hvordan hendes hjem var sendte hun ham et større smil og lænede sig lidt tilbage i vandet så hendes ryg mødte kanten, men vandet dækkede fortsat hendes overkrop."Jeg bor i en hytte i Elvery, den er ikke den største men heller ikke den mindste, den har en tilpas størrelse"sagde hun med en venlig stemme. Hun løftede en hånd op til hendes ansigt for at stryge noget af håret væk fra hendes ansigt, og hun kiggede så hen imod dampen der om op ad vandet i midten. Hun var ikke sikker men hun følte at hun kunne se noget, det var nok et af de dyr der rendte rundt.
"Det lyder da meget hyggeligt, hvordan var det"spurgte hun undrende og en smule nysgerrig.

Lestat 19.03.2020 11:04
Han havde sat sig til rette med blikket afslappet rettet mod Leah. Der var noget over hende han bare ikke kunne forklarer, tænkte han, mens han lyttede med spidse øre. Jeg ville gerne invitere dig med hjem til min hytte, men den er vist for støvet til besøg. mumlede han og var ikke sikker på hvor meget Leah fik opfanget.Da hun spurgte ind til livet på paladset begyndte han at tænke tilbage på de gamle tider. Det var smukt som forårs duggen. prøvede han at forklare beskrivende. Men det er gammel historie, som ingen længere husker. afsluttede han med en mere bestemt stemme.
Han lagde først nu mærke til hvor tæt på hinanden de egentlig var og han sad med tanken om hvad der ville ske hvis han tog hendes hånd. Han vidste ikke hvorfor men han ville bare være tættere på hende.
Jinx 19.03.2020 16:08
Hun kunne godt høre ham som han mumlede og sendte ham et smil, hvorefter hun grinede lidt som hun valgte at puffe venligt til ham. Hun betragtede ham lidt med øjnene, og lod hænderne glide igennem vandet. Hun kunne nok godt vænne sig til det her vand, for det var godt nok rart. Det havde været værre hvis vandet var koldt, hvilket også ville være umuligt"Det vil jeg meget gerne, jeg har ikke noget imod der vil være støv"sagde hun med et venligt smil, imens hun holdte blikket på ham.Efter få sekunder kiggede hun væk fra ham, og betragtede dampene fra vandet, og så kunne hun se noget. Noget der stak en smule ud imellem en af de mange buske. Hun var nysgerrig, og holdte fortsat hendes blik derpå for at se hvad der kom ud ad busken. Som han fortalte hvordan det havde været på paladset kunne hun nærmest forstille sig det. Det måtte virkelig også være hyggeligt"Det er da træls hvis ingen husker historien"sagde hun så med et overraskende udtryk på ansigtet, og hun lagde hovedet på skrå imens hun blik faldt hen på ham igen.

Lestat 19.03.2020 21:49
Ekthelion så kort mod Leah da hun nævnte at hun gerne ville med hjem til hans hytte, selvom den var meget støvet, hvorefter han rettede blikket mod dampene der steg op fra vandet. Jeg tænker også at dit tøj må være tørt efterhånden. sagde han med hans bløde stemme. Han kunne forstå hendes kommentar, til at huske historien, men fik et sorgmodigt udtryk. noget historie er bedre glemt. sagde han tørt. Han rejste sig op fra vandet og vendte sig mod kanten og kiggede efter sit eget tøj. Hvis det ikke er ordenlig tørt, kan du tørre det hos mig. sagde han med en lidt rystende stemme. Han var ikke vant til andres selskab, slet ikke en kvindes, men han prøvede at undgå at vise det.
Jinx 19.03.2020 22:50
Ja hendes tøj ville sikkert snart være tørt, og hun vidste ikke hvor hans var. Men hun nød bare vandet og hans selskab. Et bredt smil bredte sig over hendes ansigt, og hun lod hendes øjne falde hen på busken igen. Hun var sikker på at hun havde hørt noget, noget der måske kom fra et dyr. Om det var en af kattene var hun ikke så sikker på. Hovedet lagde hun lidt på skrå, og hun løftede en hånd op til hendes ansigt for at fjerne nogle totter hår væk fra ansigtet"Jeg tror jeg ville fare vild på paladset, for det er sikkert stort"grinede hun som hun lagde mærke til at han havde rejst sig op i vandet.Hun gjorde det samme, og kiggede hen over skulderen til hends tøj. Det var sikkert nok blevet tørt, hvis det manglede lidt mere tid kunne hun sagtens få gjort det mere tørt hos ham. Hun begyndte at tage toppen på, og nederdelen og kiggede på ham med et smil"Det er lidt vådt stadigvæk men det skal nok tørre"sagde hun og var klar til at de skulle hjem til ham. Det måtte da være der han ville hen, siden han havde rejst sig. Leah kunne høre nogle lyde fra busken igen, og hun kunne pludselig se skikkelsen igen der dukkede lidt frem. Det så ud til at være en form for kanin af en art, og hun sendte den et smil.

Lestat 19.03.2020 23:25
Ekthelion stilte sig op på tørt land og fandt hurtigt sit tøj. Paladset er der ikke mere. sagde han sørgmodigt, mens han tog sit tøj på igen. Men det var stort. fortsatte han mens han tog sin kåbe over sig. så stort at jeg selv for vild en del gange i mine unge dage. afsluttede han da han blev færdig med at tage tøj på.Han stod og ventede kort på at hun fik sit tøj på igen, inden han satte i retning at sin hytte. Som sagt er den ikke særligt stor, men det er vel rummelig nok til selskab. sagde han roligt mens han smilede fra øre til øre. Det var første gang han havde besøg af en han selv havde inviteret.
Ekthelion har forladt tråden.
Jinx 19.03.2020 23:38
Da han nævnte at han også farede vild grinede hun lidt. Godt hun ikke var den eneste der kunne fare vild når noget var stort som paladset. Da han nævnte det ikke var der mere var hun fristet til at spørge hvorfor, men hun lod være. I stedenfor lod hun hendes blik hvile sig på kaninen før hun kiggede ned ad sig selv. Hun var klar som hun stod iført hendes tøj. Hun var enlig nysgerrig og spændt på at se hans sted, det var sikkert hyggeligt. Selvom der måtte være støvet, så kunne det ikke være så slemt. Hun havde heller ikke noget imod at det ville være støvet"Jeg glæder mig til at se hvor du bor"sagde hun med en venlig stemme.

Leah har forladt tråden.
1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet