To drenge kommer ind på en kro

Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 26.01.2020 19:04
"Det er gode til det der med mad her på Svinet!" Sagde Nicodemus glad. Det var egentlig ikke fordi han skulle spise aftensmad her, men så kunne man jo altid spise lidt mindre tilbage på paladset. Desuden var Nicodemus i dén alder, hvor han tilsyneladende kunne indtage uanede mængder af mad.

"Jeg giver!" Var han ganske rigtigt hurtigt til at sige, og der var ikke gået længe, før han havde vinket en krodreng hen og afleveret et par krystaller til ham med besked på at vende tilbage med to skåle stuvning. 

Han smilede venligt til Shiro, der spurgte lidt mere ind til ham. "Jo, min familie synes det var på tide at jeg lærte lidt om bylivet, og så sendte de mig af sted til hoffet. Det er vidst ret almindeligt for min slags, for vi skal jo skabe lidt kontakt til de andre adelsfamilier og alt det der.." Forklarede han. Det var første gang, at han nævnte direkte i samtalen, at han var adelig, men Shiro havde sandsynligvis allerede regnet det ud - det var noget, han altid var blevet klandret for af sine venner af den lavere klasse. Han stak ud blandt den almindelige befolkning. 

"Men jeg ville også gerne se noget til resten af Dianthos, så jeg begyndte at tage lidt ud.. på kroer og sådan noget." Fortsatte han. Her tøvede han, for det var jo også her det i hans families øjne var gået ned ad bakke, og det var måske ikke noget, der var nødvendigt at komme så meget ind på.

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 05.02.2020 13:40
Det var helt rigtigt hvad Nicodemus sagde. I den tid Shiro havde brugt på Svinet, så var der ingen beklagelse over maden, selvom han egentlig var vant til finere mad. Men han havde nu også mere behov for noget mad der gav ham energi, end noget der smagt overdådigt, så han havde intet problem i det. Desuden virkede han også til altid at være sulten for tiden, han var ikke helt sikker på hvorfor, men han havde hørt noget om at drenge bare havde en anden appetit. Og så var der selvfølgelig også aspektet hvor han havde været ved at sulte ihjel. Ja, det ville gøre lidt for en.

”For at finde gode giftemål,” kunne Shiro ikke lade vær med at tilbyde til samtalen, for ærligtalt, var det ikke primært derfor man sendte sine børn afsted. Finde nogen på lidt deres samme alder og så få dem gift når de var gamle nok. Shiro havde undgået det indtil videre, men det var nok bare et spørgsmål om tid.

Shiro var overrasket over Nicodemus havde haft samme vandrelyst som han selv lidt havde haft da han boede hjemme. ”Kroer er en ting, men du skal da have en lokal for rigtig at finde de gode ting heromkring,” sagde han. Selv havde han brugt gadebørn til at lære byens luner at kende, men det var ikke alle der syntes at det var den optimale måde at gøre det på.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 15.02.2020 11:50
Nicodemus stak en ske i stuvningen og tog en mundfuld, mens Shiro snakkede. Forhåbentlig var han ikke alt for mæt, når han kom hjem, men der var stadig et par timer til aftensmaden, og for en ung dreng, kunne det nærmest føles som om man var konstant sulten. Stuvningen var god og varm, og han måtte puste lidt på skeen inden.

Han tyggede af munden før han svarede, lidt mere dystert: “Ja, også det.. der er dog ikke blevet fundet noget til mig, så jeg håber da at kunne nyde det frie liv lidt endnu.” han blinkede til Shiro som han sagde det, munterheden hurtigt slående de dystre tanker bort. Det nyttede ikke at tænke på den slags - desuden skulle man først være forlovet i et godt stykke tid!

“Jeg har lært lidt forskellige folk at kende, mens jeg har været her.” Svarede han med et lille skuldertræk. Gadebørnene havde været mistænksomme til at starte med, men var varmet op, da det viste sig at Nicodemus rent faktisk var interesseret i dem og hvordan de levede. “Du kender måske nogle gode steder?” Tilføjede han håbefuldt. Shiro måtte kende meget til byen, hvis han var opvokset her..

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 15.02.2020 12:21
Shiro havde smagt denne stuvning massere af gangen, nu når han boede her. Alligevel spiste han den med relativ hast, som om han ikke havde fået noget at spise i evigheder. Hvilket var fuldstændig usandt, da han i hvert fald havde fået mad til morgen.
"Forståeligt, ellers må det hele vel gå op i alt for meget etikette," mumlede Shiro tilbage mellem sine bidder af maden. Den varmede godt i maven.

"Jeg kender i hvert fald mange steder, alt efter hvad du er til," tilbød Shiro, med et glimt i hans øjne. Der var bare noget over tanken om at tage en højadelig knægt med ned i de dybeste slummer af Dianthos. Shiro var sikker på at de kunne komme levende derfra, selvom de nok lige ville blive nødt til at gemme det værste af de værdifulde genstande, for at de ikke ville blive overfaldet lige med det samme.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 24.02.2020 12:42
Der var et øjebliks stilhed, mens begge drenge spiste. Nicodemus forstod ikke, hvordan han kunne blive ved med at være så sulten hele tiden, men han var nok stadig i voksealderen, selv om han så småt nærmede sig sit attende år!

"Det siger du ikke.." Lød det med et opgivende støn. Etikette var det værste. Nicodemus mestrede det til fulde, og han kunne sagtens opføre sig formfuldent og korrekt. Det føltes bare ikke som om, det rigtig var ham, når han gjorde det..

Han tog endnu en bid og lænede sig en smule frem. "Åh du ved, steder med masser af farverige folk, hvor man nemt kan forsvinde i mængden - også selv om man ser lidt finere ud en gennemsnittet.." Øjnene glimtede gavtyveagtigt. Han kunne godt tænke sig at få Shiro til at vise sig de steder af byen, han kendte til.

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 04.03.2020 21:02
Shiro havde selv døjet meget med etikette. Det havde dog mere for at holde fred i huset, end for hans eget bedste. At han ikke følte sig som selv var en lille pris at betale, for ikke at skulle døje med sin fars temperament desværre. Det var jo heller ikke som om det han sad og spiste med Nicodemus og opførte sig som en dreng var ham selv heller.

”Farverige folk har ikke nødvendigvis farverigt tøj på,” pointerede Shiro med et drillende smil, som han tog den sidste bid mad, før han skubbede skålen fra sig og kiggede lidt op og ned ad Nicodemus. De fleste steder ville stadig være svære med ham på slæb, men de kunne måske få ham til at se lidt mindre officiel og vigtig ud.
”Hvor vigtigt er det for dig at se godt ud,” Shiro stoppede et kort øjeblik, som han opdagede præcist hvad han havde sagt, og måtte bide det lidt i sig igen. Det var ikke sådan man talte til en anden dreng, men jo længere pausen var, jo mere var det tydeligt. Så han forsatte. ”Hvis vi får dig ud af lidt af…  hvad du har på, og gør dig lidt mere normal udseende, så burde det være lidt nemmere.” Måske de kunne tage noget af toget Shiro var blevet lånt, om ikke andet for at smide det udover midlertidigt.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 13.03.2020 10:55
Nicodemus nikkede. Det var rigtigt - dem, som havde de mest farverige fortællinger, var sjældent dem der skilte sig mest ud fra mængden. Han skovlede resten af maden i sig, mens han lyttede til, hvad den anden dreng havde at sige.

"Så længe skidtet kan skrubbes af igen." Lo han. Det var en taktik nogle af hans tidligere venner i byen også ofte havde brugt - Nicodemus skinnede lagt væk af adelig og det var noget, der hurtigt bragte problemer med sig - enten i form af tyveknægte, eller folk, der generelt ikke brød sig så meget om finere folk. "Jeg har nok også noget lidt mindre fint tøj i gemmerne .. fra eh .. tidligere."

Naturligvis kunne de høre, så snart han åbnede munden, at han ikke kom fra deres samfundslag - men når han først havde fået en chance for at snakke, så gik det som regel også meget godt. Folk lærte hurtigt, at han rent faktisk var oprigtigt interesseret i dem og deres levevis.

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 18.03.2020 11:27
Shiro havde altid været lidt mere påpasselig med skidt, men det var da godt at høre at Nicodemus ikke havde noget imod det. Shiro havde selvfølgelig også haft en meget streng far derhjemme, som ville have givet ham nogle ordentlige klø hvis han var beskidt når han bare skulle være gået hjemme og være nydelig.

”Jamen, så lad os gå med det,” sagde han, og håbede inderligt at ’mindre fint tøj’, var normalt tøj i det her samfundslag, og ikke noget adeligt tøj, som bare ikke var blevet broderet.
Han rejste sig så endelig. ”Skal vi finde dit ’mindre fine tøj’ og komme afsted,” spurgte han, og af næsten ren vane samlede han skålene sammen, nu når de var færdige med at spise, så han kunne aflevere dem tilbage. Hvilket nok ville indikere at Shiro var ret vant til at være her på kroen, og muligvis også til at betjene folk, siden han ikke bare lod dem stå.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 31.03.2020 11:16
Da Nicodemus havde været yngre, havde han elsket at lege ude på engene og i det små skove, der plettede Medaniens landskab. Når han var kommet hjem med jord under neglene og blade i tøj og hår, havde han fået en solid skrubbetur af Emilio, hvor hans moder havde ikke tilladt, at han mødte beskidt op til aftensmaden.
Her i Diathos var det en anden slags skidt man fik på sig - gadestøv, mudder.. Men han havde altid sørget for at være ren, når han færdedes på paladset eller blandt de finere folk, selv inden hans fader havde haft fat i ørerne på ham.

"Det er en aftale." Lo han. "Hvor mødes vi henne?"

Han ville undskylde sig fra aftensmaden med et maveonde, og lade sig om, han låste sig inde på sine gemakker for at studere resten af aftenen. Derfra ville ingen forhåbentlig savne ham, når han sneg sig ud i Dianthos' aftenliv for at gå på kro med Shiro. Spændingen var allerede begyndt at krible i hans krop..

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 07.04.2020 11:01
Ah, det var rigtigt. Nicodemus skulle nok først op og hente det, så var det ikke noget de bare kunne gøre. Heldigvis var det nemmere for Shiro at begå sig på Dianthos' gader nu når han var en dreng. Der var færre der gav ham et ekstra øje, og ærligtalt var unge piger i langt højere kurs, selvom han altid havde været god til at forblive uset.

”Hmmm... Oppe ved Markedspladsen? På hjørnet af vejen der leder herned til kroen,” tilbød Shiro endelig ved lidt eftertanke. Markedspladsen var rimelig godt placeret i midten, så det var til at finde, især når Shiro kun vidste at Nicodemus vidste hvor Det Halve Svin lå, og ikke nødvendigvis de tusinde af andre steder Shiro kunne komme op med hvor de skulle mødes.

Selvom Shiro havde lidt forventet de ville afsted med det samme, så gav det også Shiro mulighed for at finde ud af hvor præcis han ville hive Nicodemus med. For selvom den adelige knægt måske troede kroer, så havde Shiro nogle lidt andre planer. Undergrundslivet var jo mange ting, og nu kunne han jo også selv ting, han ikke før havde haft mulighed for.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 15.04.2020 15:39
Nicodemus drak resten af cideren og smilede opmuntrende til Shiro. Det skulle nok blive et sjovt, lille eventyr og det ville glæde Nicodemus at få sig en ny ven i byen. Det var længe siden han havde set noget til den drengebande, han ellers havde hængt ud med - for han havde ikke turde opsøge dem efter at hans far havde haft fat i nakken på ham.
Men en lille krotur .. det kunne der vel ikke ske noget ved?

Han bød Shiro farvel og skyndte sig tilbage til paladset. Planen gik som smurt og han fik hastigt undskyldt sig tilbage til sine gemakker, hvor han skiftede til noget mindre prangende tøj: en groft vævet tunika, der trængte til at blive vasket og et par løse bukser, som han holdt sammen med en bæltesnor. Støvlerne var stadig forholdsvis fine, men det var, hvad det var. Han kørte en hånd gennem håret for at få det til at se lidt mere rodet ud og få øjeblikke efter listede han sig usynlig ud af paladset.

....

"Pssst." Nicodemus kom til syne igen lige bag Shiro på det aftalte mødested. Solen var så småt ved at forsvinde bag hustagene, men det betød langt fra, at dagen var forbi. For mange var det netop nu, arbejdet begyndte og rundt om i de mindre prangende distrikter åbnede værtshuse og bordeller.
Den unge drengs øjne funklede af spænding. Det var længe siden han havde været ude for at snige sig rundt. "Skal vi komme af sted?"

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 16.04.2020 11:09
Shiro var ikke helt sikker på hvordan han havde det da Nicodemus faktisk forlod kroen. Hvad var det helt præcist han var gået med til? Var det ikke et spørgsmål om at opføre sig pænt og holde lav profil nu når han var hos Telma? Det virkede dog til meget hurtig at være røget ud af vinduet af op til flere årsager.

Det stoppede dog ikke Shiro fra at møde op på det aftalte sted. Han havde ikke klædt om, men han lignede vitterligt også enhver anden dreng i Dianthos, hvis det ikke var pga. det røde hår der virkede til altid at være lidt i vejen.

Shiro havde holdt udkig efter Nicodemus, men han opdagede ikke noget, før Nicodemus praktisk talt stod bag ham, og han drejede hurtigt rundt og kiggede med store øjne på Nicodemus.
”Hvor... hvor kom du fra?” udbrød Shiro. Han burde da have opdaget nogen komme så tæt på, men åbenbart ikke.

Han rystede lidt på hovedet, det var ikke derfor de var her. ”Jo, denne her vej,” sagde Shiro og begyndte at lede Nicodemus ned af snørklede stræder ned til det Nedre Bydistrikt, selvom turen alligevel var et stykke.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 28.04.2020 15:52
Nicodemus sendte den anden dreng et bredt grin i halvmørket. "Jeg kan nogle tricks!" Sagde han stolt. Han ville ikke helt afsløre det med usynligheden endnu - det kunne tids nok komme. Hans evne havde vist sig at være virkelig nyttig i den senere tid, især når man havde brug for at komme væk fra en beværtning, hvor et slagsmål var ved at udvikle sig..

Han fulgte efter Shiro gennem de snørklede gader. Ved første øjekast lignede de to helt almindelige drenge, der hørte til i denne del af byen, men man kunne godt se, at Nicodemus var lidt for ren, hvis man kiggede grundigt på hans ansigt.

"Hva' så, plejer du at arbejde oppe på Svinet?" Spurgte han, mens de gik. Det lignede i hvert fald at Shiro var vant til at rydde af deroppe og var ganske bekendt med kroen.

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 29.04.2020 11:58
Shiro kiggede lidt beregnende blik på Nicodemus, som prøvede han at finde ud af hvad 'nogle tricks' egentlig betød. Der var mange muligheder, selvom Shiro lidt regnede med at det var en eller anden form for magi. Sådan var det typisk. Nogle gange kunne Shiro godt blive lidt jaloux over at de fleste andre var blevet en eller anden form for magi, og selv var han blevet givet absolut ingenting. Men sådan så guderne så forskelligt på deres børn.

”Ja,” sagde han og trak lidt på skuldrene, og kiggede kun kort på Nicodemus, før han fokuserede på gaderne igen. ”Telma var venlig nok til at hjælpe mig, da jeg blev smidt ud af...” Han tøvede lidt. Han havde ikke tænkt sig at nævne at han havde haft et hjem med forældre og bror. ”.. vel, da jeg ikke kunne bo hvor jeg gjorde mere.” Det var mest Sofus' fortjeneste at han havde fået et sted at bo, hvilket han var meget glad for. Det var dejligt at have en ven man kunne regne med i disse tider.
”Du kommer måske meget på Svinet?” spurgte han tilbage. Lidt interesseret i at vide præcist hvor meget Nicodemus egentlig hang ud med 'pøblen'.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 09.05.2020 20:30
Nicodemus var ufatteligt glad for usynlighedsevnen. Den havde manifesteret sig da han var forholdsvis ung, og han kunne stadig huske, hvordan tjenestepigerne havde ledt efter ham, mens han småfnisende var løbe forbi dem uden de kunne se ham.
Han vidste godt, at der var mere praktiske formål at bruge den til - som at lytte til, hvad ens fjender havde at sige, men Nicodemus kendte ikke nogen åbenlyse fjender af Isenwald-familien, som han kunne snige sig rundt og aflytte.

Shiro lød ikke som om han havde særlig meget lyst til at snakke om, at han var blevet smidt ud hjemmefra. Det gik Nicodemus i hvert fald ud fra, var det den anden dreng ikke rigtig ville sige. Han lagde meget kort sin hånd på Shiros skulder og sendte ham et opmuntrende smil:
"Jeg er sikker på at Telmas kro også er langt bedre end hvor du ellers kommer fra. Jeg ville i hvert fald ikke have noget imod at spise stuvning hver dag." Lo han. "Jeg har ikke mødt kromutter, men hun er sikkert rigtig flink."

De fortsatte ned langs gaden og Nicodemus trak på skuldrene. "Det er lidt.. forskelligt. Jeg hænger egentlig ikke så meget ud på kroer længere, for min familie blev lidt sure over det." Tilstod han. Han kunne godt tænke sig at lade Shiro lidt bedre at kende og måske vide mere om, hvad der plagede den unge dreng - og derfor ville han også gerne selv åbne lidt op omkring sine egne problemer.

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 10.05.2020 19:50
”Hun laver ret god mad,” indrømmede Shiro med et grin og kastede et blik mod Nicodemus. Måske ikke så overdådigt som de to af dem sikkert var vant til, men det fyldte godt, og smagte ligeså. Shiro havde i hvert fald ikke haft noget at brokke sig over siden han begyndte at spise der, selvom det ikke var hvad han havde været vant til. De få uger han havde boet hos Rottebanden, der havde tingene stået langt værre til. Bare tanken om det, kunne sende en gysen gennem ham. ”Og hun har.. ben i næsen.” Shiro havde aldrig kunne beklage sig over hvordan hun behandlede ham, men han respekterede hende også.

Shiro var dog overasket hvor villig Nicodemus var at dele ud af hans egne problemer. Det var ellers ikke noget der ofte kom på tale i adelen, i hvert fald ikke hvad Shiro havde oplevet. Nu havde han aldrig haft særlig mange venner, mest fordi han lidt mistede sin personlighed når han skulle opføre sig pænt. Han vidste hvad han skulle gøre, men det betød ikke at det var synderlig sjovt.
”Det er også typisk de adelige,” indrømmede Shiro, og inden han kunne overveje det fortalte han Nicodemus om sit eget hjemmeliv. ”Min far plejede at banke mig når jeg ikke gjorde som han ville have.” Hvilket var at sige det mildt. Shiro var blevet banket når hans far var i dårligt humør.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 29.05.2020 18:35
Nicodemus besvarede grinet med et bredt smil og et nik. "Ben i næsen er godt." Kommenterede han. "Sikkert især når man har sin egen kro." Der var sikkert en del gæster, der ikke opførte sig nær så pænt, og så måtte man skrue bissen på. Han var glad for, at det ikke var ham, der var kroejer. Det var givetvis et job, han ikke ville være egnet til..

"Ja, ikke?" Sagde han, selv om han ikke regnede med, at Shiro vidste så meget om adelslivet igen. Dog havde de fleste deres fordomme og fordommene bundede ofte i små eller store sandheder. Som f.eks. hele spørgsmålet om familieæren og hvordan man opførte sig i offentligheden..

Lidt overrasket så han på Shiro, medfølelsen tydelig i hans blik. "Det er jeg ked af at høre.. Jeg håber ikke at du ser ham mere." Skyndte han sig at sige. Han havde ganske vidst selv fået med bæltet et par gange i løbet af sin opvækst, men det lød som om Shiros oplevelse havde været en del værre..

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 04.06.2020 18:03
Shiro lo lidt af det. ”I den grad,” sagde han, for han havde allerede fået lov til at se hvad der skete når folk ikke opførte sig pænt på kroen. Det var noget af et syn, men man skulle sætte folk på plads, eller kom de bare og gjorde som det passede dem. Det fungerede ikke på et sted som en kro, i hvert fald ikke hvad Shiro havde oplevet.

Den lavere dreng trak lidt på skuldrene. ”Nej heldigvis ikke. Når han ikke ville have mig hjemme, så var der ingen grund til at blive,” svarede han. Det var en smule tragisk, men heldigvis havde Shiro haft Sofus og især Telma som havde taget ham ind, som var han næsten et af hendes egne børn. Det havde været godt.

De var efterhånden kommet ned i den lidt mere beskidte del af byen, og Shiro havde sørget for at holde øjnene lidt mere åbne, som han tag Nicodemus med ned af nogle smalle stræder, og så skubbede lidt klæde løs, så der var åbent til at Nicodemus kunne komme med ind.
”Jeg ved faktisk ikke om der foregår noget her til aften, men det plejer der at gøre.” At Shiro måske havde taget Nicodemus med til en ulovlig kamparena, ja... det blev ikke sagt højt, men det var nu ikke for kampene de var her. Man kunne bare altid finde ud af hvad der ellers foregik i byen på sådan nogle steder, og de var nemmere at komme til som dreng.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 13.06.2020 18:05
Nicodemus gav Shiro et lille, opmuntrende nik. "Jeg er sikker på, at det er meget bedre, der hvor du er nu." Tilkendegav han. Der skulle alligevel lidt til, før man stak af hjemmefra - og frivilligt valgte et liv uden sin familie. 

Han kørte en hånd gennem håret, så det så lidt mere rodet ud, da de drejede ned af en gade, der tydeligvis var mere beskidt, end den foregående: brosten var erstattet af fasttrampet jord og ydersiden af husene så ikke ud som om de var blevet gjort rent, siden de i sin tid var blevet opført. Her stank en smule af pis og hestemøg, og Nicodemus smil' blev bredere. Han kunne godt lide denne her del af byen..

"Mon ikke der gør." Lo han og gik uden videre ind gennem døråbningen, der ikke engang havde en rigtig dør. På den anden sidde måtte han misse lidt med øjnene for her var både mørkt og tilrøget, og man skulle ned af en trappe for rigtig at komme ind i et større rum. Der stod en lidt bister mand og holdt øje med hvem der kom og gik, men han ænsede ikke rigtig de to drenge noget blik. 
Da de nåede det større rum hvor arenaen var synlig - et ryddet areal på gulvet mellem stole og borde, hvor gæsterne sad og drak, snappede Nicodemus efter vejret og dunkede Shiro i ryggen. "Det her er .. sejt!" Hviskede han og stirrede mod kamppladsen, hvor et par mænd så ud til at være ved at gøre klar til at tæske hinanden.

Shireen Reier

Shireen Reier

Adelig

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 170 cm

Helli 20.06.2020 21:52
Det her var en af de ting Shiro faktisk ikke havde kunne udforske, da han stadig havde været en hende. Han havde kendt til dem, og havde faktisk formået at snige sig ind en enkelt gang, men resten af tiden, der måtte han leve på de andre historier. Derfor føltes det måske også lidt sejere, at han kunne slæbe en af Isenwald slægt med ind og se noget som også havde været forbudt for ham.
Det var tydeligvis også alt hvad man kunne drømme om fra Skumringskvarteret, som havde fundet vej herind i aften. Der var både folk der var så tynde og nærmest sultende, at de nok ville knække hvis de gik derind, men samtidig også nogle af de største og ledeste mænd man kunne forstille sig. Kvinder var der overraskende få af dog.

Han gik lige et skridt fremad, som han blev dunket på ryggen af Nicodemus, men der var et bredt, tilfredst smil på Shiros læber. ”Jeg sagde jo at jeg ville vise dig noget man kun kunne opleve hernede,” sagde han, lidt for stolt af sig selv. ”Du kan også vædde om hvem der vil vinde, hvis du har krystaller,” tilføjede han. Nok en farlig ting at lære som adelig, men ærligtalt så var Shiro ligeglad. Det var ret sejt.

En ny kamp startede, og man kunne høre jubel og buen fra området, og et par få der ikke så interesseret i. Det her var noget andet end at gå på kro.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack
Lige nu: 2 | I dag: 13