At fange stjernen på himlen

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 01.01.2020 21:32
Jeffrey ville tage et bedre blik på den beklædningsgenstand senere. Det lød ikke til at være af vigtighed i hvert fald hvad magiske egenskaber angik. Men det var vigtigt for Purnima. Det kunne bruges. Han skulle bare lige finde ud af hvordan.

Dit hjem? Er det himlen?" han begyndte i hvert fald at forestå en sammenhæng mellem Purnima og nattehimlen. Specielt når hun kunne væve af himlene - eller det påstod hun i hvert fald.
Jeffrey smilede forsigtigt til hende som hun krøb en smule nærmere. Hun var en noget af en lille og uskyldig skabning, når alt kom til alt. "De fortalte dig ingenting, gjorde de vel?" han sukkede og lænede sig bedre tilbage op ad muren. "De har heller ikke forklaret mig noget."
I'm not questioning your honor
I'm denying its existence

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 03.01.2020 15:48
Purnima så lidt usikker ud med hvordan hun skulle forklare hvad hendes hjem egentlig er. ”Mit hjem… er hvor end… nattehimlen er?” sagde hun lidt usikkert, men det var nok den bedste måde at forklare det på. Det var ikke som de væsner hun havde mødt fra himlen. Hun boede ikke deroppe, men hun kunne altid føle sig tilpas, så lang tid at hun kunne se stjernerne.

Purnima rystede på hovedet. ”Ingenting. De ville ikke snakke, jeg forstår det virkelig ikke,” sagde hun, og rykkede sig lidt tættere på, før hun kunne sidde i skrædderstilling lige ved siden af ham. Det virkede alligevel ikke til at hun kunne undgå hans magi hernede, og så var selskabet alligevel mere rart.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 08.01.2020 22:42
Jeffrey tolkede det som om at hun blot behøvede at kunne se nattehimlen før at hun var tilpas, og dermed også hjemme. Hjem var altid en underlig størrelse. Nogen mente det var et hus hvor man boede, andre ens familie, nogen var hjemme mange steder. Jeffrey tænkte faktisk ikke rigtig over det. Hjem for ham var vel hvor han kunne være mest sig selv, uden nogen maske eller forventninger. "Jeg forstår" eller det troede han i hvert fald at han gjorde.

Han smilede et roligt smil til hende som hun rykkede sig tætterede på. Det var faktisk ret sødt at væsnet havde brug for nærhed i en situation som denne. Det gav ham en forventning om at det ikke blev svært at få hende til at stole på ham. Til at han kunne begynde at udnytte hendes potentiale, når han fandt helt frem til hvad det kunne bruges til. "Nok for ikke at afsløre noget. Ikke før de ved præcis hvad de vil bruge os til." han sukkede let, rakte roligt og forsigtigt ud for at tage hendes hånd "Jeg skal nok prøve at passe på dig, så godt jeg kan" Han gav hendes hånd et klem, inden han slap hende igen og vendte tilbage til at sidde og kigge en smule opgivende frem for sig.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 11.01.2020 10:02
Purnima kiggede ned på Jeffreys hånd som den tog hendes. Den var varmere end hendes egen, og hun kunne næsten tro på at hun ikke var helt alene, selvom der sikkert var forskellige grunde til at de to af dem var endt hernede. Ligeså snart varmen havde været der, var den dog væk igen.
Hun kiggede op på ham. "Tak, jeg skal nok også.. prøve at passe på dig," sagde hun, usikker i sine ord, men stadig fast besluttet på at de to af dem stod sammen. I Purnimas optik, så var der ikke andre hun kunne stole på, og Jeffrey havde udvist en bekymring for hende, som hun ikke havde forventet at finde hernede, da hun først blev smidt herned. Det var rart, og hun håbede at de to af dem kunne slippe ud herfra sammen.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 11.01.2020 13:45
Det var sødt. Selv Jeffrey måtte indrømme at det var et sødt, men også virkelig naivt og uskyldigt væsen de havde fået fat i. Han fik næsten ondt af hende. Næsten. Og han fik næsten dårlig samvittighed over det han havde planlagt og var gået i gang med. Næsten.

Han smilede til hende, glad for hendes tilbud. "Vi skal nok komme væk herfra igen" det var ikke en forsikring han kunne lave, men optimismen i hans stemme var formentlig nok til at berolige hende. Hun skulle tro hun havde fundet en ven i dette mørke og at den ven sad med hende de næste par dage. Han håbede dog på at hun ikke faldte i den dybe søvn hun tidligere havde omtalt, igen. For så måtte de finde et alternativ til et fangerum, hvor hun kunne få nok livsenergi fra sin magi til at overleve, men ikke nok til at gøre hende stærk. Jeffrey vidste trods alt stadig ikke hvad hun egentlig, dybest set var i stand til at gøre.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 11.01.2020 14:05
Purnima nikkede, glad for at hun ikke var helt alene, og krøllede sig lidt sammen oppe mod muren. Hun følte sig træt, men ikke så træt endnu som hun havde gjort engang. Måske var det fordi at der var nok magi i luften, som hun kunne trække fra, eller måske fordi hun havde oplagret mere end hun plejede. Det var ikke til at vide, og Purnima ville slet ikke have nogen ide om det.

"Det tror jeg også på," hviskede hun stille, fordi hun blev nødt til at holde fast i et eller andet i denne her verden, som nu ikke længere gav mening for hende. "Jeg er glad for at jeg ikke er alene hernede." Jeffrey var en klog mand. Purnima så ham som sin ven, og i dette øjeblik følte hun sig mere sikker i at hun i det mindste havde en ven hernede, så hun ikke følte sig så alene.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 11.01.2020 22:13
Jeffrey smilede forsikrende til hende og lod hende blive i troen og håbet som han gav hende. Velvidende at det var direkte useriøst at hun skulle tro det. Han havde ingen planer om at slippe hende fri, med mindre han fandt ud af at han vitterligt ikke kunne bruge hende til noget som helst. "Også jeg" Han lænede hovedet tilbage mod muren, faktisk en smule træt i krop og sind. Ikke at rollen var svær at spille, men han havde brug for søvn, nok en del mere end hende.

Så Jeffrey lukkede øjnende og slappede af, mens han overvejede hvilket spørgsmål han ville stille hende i morgen. Der ville gå tre dage før vagterne ville gøre andet end at bringe dem mad og vand, med mindre der skete noget uventet. Men det tvivlede Jeffrey på der ville. Det eneste han skulle bruge tiden på var at styrke hendes bånd til ham, så han kunne få alt at vide.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 13.01.2020 20:53
Purnima kunne godt se at hendes nye ven var begyndt at blive træt, men der var ikke så meget hun kunne gøre for ham. Normalvis ville hun have givet ham noget af sit tøj, men hun havde det ikke, og det hun var blevet stoppet i, det var alligevel ikke nok til at dække ham. Hun havde også fået at vide, at hun helst ikke skulle smide alt tøjet. Måske for et par årtier siden? Hun var ikke helt sikkert.

”Godnat,” hviskede hun blidt til ham, før hun selv satte sig til rette op af muren og hvilede øjnene lidt i. Søvnen tog hende dog ikke, ikke permanent, og der var intet hun ikke rigtig kunne gøre mens de ventede. Men som dagene gik, kunne man se hvordan hun blev mere og mere træt. Snakken var i hvert fald ikke ligeså meget, og hun hvilede øjnene mere.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 14.01.2020 14:58
"Godnat Purnima" Jeffrey kom aldrig til at vende sig til at sove op af en kold mur, trods han havde præsteret at sove siddende en del den seneste tid på grund af opgaver og generelt arbejde. Han sov ikke ligefrem godt, men han nåede da at komme ind i en dybere søvn der resulterede i en halvsnorkende vejrtrækning, til han var tilbage i halvsovende tilstand.

Sådan var det hver nat med ham, men det var ikke svært at bemærke forandringen på Purnima. Nok talte de stadig sammen, om mere eller mindre alt mellem himmel og jord, men det var ikke svært at se hun blev træt. Træt på en søvnig måde uden at få rettet det op ved at sove. Hun sov ikke som menneskene. "Hvad sker der hvis du aldrig ser nattehimlen igen?" det var et mørkt spørgsmål, men det var ladet af bekymring. Det gik ikke at hans fange gik hen og døde.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 18.01.2020 11:15
Purnima trak på skuldrene. "Det ved jeg ikke... jeg håber ikke det sker," mumlede hun, og forsøgte at gnide søvnen ud af øjnene på sig, så hun kunne holde sine øjne åbne, men det svært fordi hun ikke bare kunne få sovet sin træthed væk. Det var noget der havde sat sig langt dybere i hende. Manglen af magi angreb direkte kernen i hende selv.
"Måske jeg forsvinde pga. sorg," tilbød hun. Død var ikke noget der skete for hende, så meget var hun klar over, men der var noget der sagde hende, at hun kunne forsvinde. Måske forsvinde til nattehimlen, eller måske blev hun en del af den magi der var i verden. Hun var ikke klar over det, og desværre kunne man kun finde ud af det ved at holde hende fanget uden magi.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 22.01.2020 20:59
Det var et problem. Jeffrey hadede ikke at få svar på sine eksperimenter, men han brød sig heller ikke om at miste en potentiel magikilde fordi hun var sorgfyldt. Jeffrey havde skam hørt om at dø af sorg, men forsvinde. Magiske væsner var specielle. Det var da grueligt irriterende at der ikke var en håndbog at gå frem efter. "Det håber jeg heller ikke. Men hvis de holder os fanget her, kunne jeg frygte det blev sandhed" at Jeffrey bestemte hvor længe de var der, var en anden side af sagen.

Jeffrey lod stilheden falde over dem igen, da lyden af nøglen i den slidte lås lød og døren blev tvunget åben. Mændene sagde intet men tog fat i Jeffreys arm uden omsvøb og trak ham ud. Han kastede et blik tilbage på Purnima og smilede forsikrende til hende. Han skulle nok komme tilbage.
Så snart døren var lukket bag ham, blev Jeffrey sluppet og han strak sig. "Jeg skal have en nat i en almindelig seng før jeg skal tilbage derind. Der skal laves en celle med i hvert fald et område frit til at se nattehimlen. Ikke stor nok til at hun kan komme udenfor min rækkevide" kommandoerne lød før Jeffrey kom frem til et varmt godt måltid mad, en dejlig seng og dagen efter fragtet tilbage til cellen med et påtvunget forvirret udtryk.
Så snart han var inde, blev han stående og vænnede sig langsomt til mørket, let søgende efter den lille skikkelse. "Purnima?"

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 25.01.2020 11:44
Purnima krøllede sig lidt mere sammen. Hun ville ikke forsvinde, men selvom hun følte at hun vidste hvad der gjorde hende til hende, så havde hun faktisk ikke en ide om hvordan hendes krop fungerede. Hun var muligvis trist over at der ikke havde været nogen himmel, men det store problem var faktisk magien der var taget fra hende. Det var det der primært nærede hende, selvom magien fra nattehimlen var den mest kraftfulde kilde hun kunne få det fra.

Hun så forfærdet ud, som Jeffrey blev taget fra hende, og hun nu var alene. Hun krøllede sig sammen om sig selv, men den træthed hun havde følt før, forsvandt ligeså stille. Ikke nok til at den var væk da Jeffrey den følgende dag kom tilbage, men nok til at hun ikke så ud til at ville falde i søvn i hvert et sekund.

”Jeff?” sagde hun overrasket og undrende, da hun hørte den efterhånden velkendte stemme og hun kiggede op på ham med store øjne. Hun så raskere ud end hvad hun havde set ud sidste gang. Hun blev dog stadig siddende, krøllet om sig selv.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 06.02.2020 23:31
Det var ikke svært at se, at hans evne til at tage hendes væk, havde været de hårdslående konsekvenser. Hun så stadig træt ud, og langt mere bange end før fordi hun var blevet efterladt alene, men det var den manglende evne der gjorde udfaldet. Måske han skulle blive her, og blot forsvinde ud engang imellem. Nok til at holde hende i live.
"Hvordan har du det?" han lød nærmest undskyldende over at han kom tilbage og tog hendes magi, som han havde forklaret hende, men også lettet over at se hende igen. Glad for at se hende igen.

Han sank ned at sidde på gulvet denne gang, og sukkede træt. Selvom han var langt mere veludhvilet end før. Han havde haft en ordentlig seng at sove i, fået strukket ryggen og ikke mindst benet, men han lod som om han havde været sat i arbejde. At det faktisk tærrede på ham at blokere magi selvom han intet bemærkede. "De fortæller stadig ingenting.. De.. udnytter bare hvad end de kan" han talte fremfor sig, lidt som talte han til sig selv. Blank i blikket og dybt alvorlig i sine træk. Noget der næsten fik ham til at se ti år ældre ud.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 17.02.2020 20:52
Purnima kiggede usikkert på Jeff. "Bange, men jeg er ikke så træt mere," indrømmede hun. Det var nemmere at holde øjnene åbne nu, og hun værdsatte de ekstra timer, omend de var ensomme, og hun stadig var bange. Hun vidste ikke hvad de ville med hende, og hun var ikke blevet udspurgt og tortureret. Ikke at hun overvejede at dette kunne være aktuelt og en ting de ville gøre.

"Er du okay dog?" spurgte hun bekymret, og kravlede tættere på ham endnu engang, nu hvor de var alene igen. "De har ikke været for hårde ved dig?" Hun kunne i det mindste bekymre sig om sin eneste ven der stadig var tilbage i denne her verden. Sådan føltes det i hvert fald lige nu. Hendes blik var oprigtig bekymret, men hun kunne kun forstille sig at de var lede ved ham. Hendes sind var endnu ikke blevet forpurret nok til at hun ville forstille sig noget rigtig slemt.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 12.03.2020 12:45
Jeffrey kiggede bekymret på hende og tog en dyb indånding, som skulle han lade som om han var ved at tvinge sig selv til at falde til ro igen. "Har de gjort dig noget mens jeg var væk?" det vidste han udemærket godt de ikke havde, men det var logisk for en fange eventuelt at spørge. Nu Jeffrey lod som om at han faktisk bekymrede sig om hendes ve og vel.

Jeffrey smilede, selvom det ikke helt nåede hans øjne. "Nah..." han løj og han lod det være tydeligt at han løj, så hun skulle tro han beskyttede hende fra den grumme sandhed der fandtes udenfor døren. "Men det samme kan jeg ikke sige om nogle af de andre fanger." han kiggede en smule væk fra hende og kløede sig fraværende over armen.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 17.03.2020 16:11
Purnima rystede bestemt på hovedet. Nej, de havde dårligt været til stede, og det havde føltes meget meget stille, og meget alene desværre. Det var underligt ikke at være omgivet af naturens liv, som hele hendes liv havde handlet om.

Et gisp undslap hende, for selvom hun ikke nødvendigvis var vant til at folk løj, så gjorde han det så tydeligt, og derudover så nævnte han også at de andre fanger havde det endnu værre. Tanken om alle de stakkels folk der led fordi nogle folk var onde, gjorde ondt helt inde i.
”Hvem kan være så onde ved os,” hviskede hun, ikek første gang hun stillede det spørgsmål, men uanset svaret ville hun nok ikke blive tilfreds. ”Vi må da… forsøge at komme ud.” Hvilket virkede umuligt uden nogle evner, ikke at Purnima besad nogen der kunne hjælpe.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 13.04.2020 21:49
Hun var et meget medfølende væsen, det måtte han sige. Han vidste godt han havde været tydelig i sin løgn, men hun lød så overrasket over at nogen kunne finde på at være så onde ved andre væsner og mennesker. Hvis bare hun vidste hvordan den virkelige verden var. Ingen i denne verden var gode, og de værste var dem som påstod de var det, men alligevel var bund korrupte alle sammen.
Jeffrey løj så det drev af ham om hans intentioner med Purnima, men han vidste han ikke var en god mand og han kom aldrig til at ville bilde nogen andet ind i ramme alvor.

"Mennesker er onde, Purnima. Vi har en unaturlig trang til at gøre alle fortræd og gavne vores eget bedste" forklarede han hende kort, og faktisk også ærligt efter sin egen mening. Han var ond fordi det gavnede ham, og fordi det var menneskets natur at være det. "Nogen af os prøver dog at slippe udenom den natur" det var her løgnen indtraf men han smilte roligt til hende, forsikrende om at han fortalte hende den reneste sandhed.
"Hvordan? Har du nogen ideer?" måske hun havde en magisk evne til at slippe ud af knibe, men han tvivlede. Lige nu kunne det heller ikke bruges når han neutraliserede alt omkring sig. Deriblandt hende.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 14.04.2020 12:00
Purnima kiggede på Jeffrey. Ynkeligt og næsten uforstående, som at ordene ikke gav mening i hendes hoved. Hun endte også med at ryste på hovedet, tydeligvis i benægtelse, eller også var hun naiv nok til ikke at tro på det.
”Jeg tror ikke på at det er sandt. Jeg har mødt massere af søde mennesker gennem årerne, og du er også en af dem,” sagde hun bestemt. Hun nægtede at tro på at noget væsen kunne være ond fra naturens side. Hun troede ikke på noget så simpelt, for hvad var hun så lavet til at lave? Også ond? Det tvivlede hun på.

Endnu engang måtte hun ryste på hovedet og krybe sig lidt sammen, som han spurgte om hun havde nogle ideer. ”Jeg ved det ikke. Jeg har aldrig været i en situation hvor... jeg ikke bare kunne gå igen.” Hun havde altid været fri, men det var hun bare ikke mere. Det gjorde at hele hendes verden bare så forkert ud.

Jeffrey Harrington

Jeffrey Harrington

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 45 år

Højde / 173 cm

Hobbit 14.04.2020 22:23
Jeffrey kiggede nærmest sorgfyldt på hende. Hvordan et væsen kunne være så naiv og godtroende var ham et under. Måske hun i virkeligheden var skabt som godheden selv og var endt i kløerne på den ondeste del af krystallandets befolkning. Han følte med hende og han havde ondt af hende. Det ændrede ikke hans planer, men han måtte alligevel nedskrive sig at han havde mødt et fænomen ud over det sædvarlige.
"Det er sødt af dig at sige. Jeg ville ønske det var sandt, men jeg har meget svært ved at tro på det gode i menneskene mere" spillende på at han som fange havde oplevet forfærdelige ting, mens han i virkeligheden som soldat havde håndhævet og udført forfærdelige ting. Mange havde lidt under hans kontrol, og han fortrød det ikke.

"Din magi kan ikke hjælpe dig? Når jeg ikke er her, vil du kunne slippe fri." spurgte han håbefuldt ind til. Han havde selv fortalt at han var årsagen til hendes magi forsvandt, men hun ville kunne bruge den når han var væk igen. Eller hun ville kunne bruge den indtil hun kom indenfor hans rækkevide igen, skulle hun havde muligheden for at flygte. Men han var nødt til egentlig at vide hvad hun kunne og om han kunne bruge hende. Ellers var hun vel penge værd at sælge.

Purnima

Purnima

Væver af nattehimlen

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 721 år

Højde / 172 cm

Helli 15.04.2020 10:25
Purnima kunne slet ikke forstå at man kunne have den holdning. Alle dem hun havde mødt havde været så søde. De var hendes venner, og hendes venner var vel ikke onde. Ellers havde hun virkelig ikke bedømt dem rigtig, men de havde jo været søde ved hende, så kunne de egentlig være onde? For Purnima var det begreb langt mere sort hvid end i virkeligheden.
”Du kunne møde nogle af mine venner, de er rare,” sagde hun, i et forsøg på at opmuntre Jeff, selvom det nok ikke ville gå særlig godt, selv efter hendes egen optik.

Hun rystede endnu engang på hovedet da han spurgte om hendes magi kunne hjælpe hende. ”Jeg er ikke specielt kraftfuld,” sagde hun, og at sige hun var en pacifist var nok en underdrivelse. Hun troede ikke på at gøre andre ondt var noget der gjorde noget godt for nogen. Det værste hun gjorde var med hendes illusioner, men hun havde aldrig brugt dem af ond vilje. Det var dog næppe noget der kunne hjælpe hende.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal
Lige nu: 1 | I dag: 12