Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 17.08.2019 18:21
Seona kunne ikke lade vær med at le af det. "På ingen måde. Resulterede bare i en meget sur elemental, fordi det vidst ikke var behageligt." Sådan en smule vand ville umuligt være godt nok til at slukke en hel elemental, selvom hun tænkte at det nok ville hjælpe hvis man smed dem helt i vandet. Muligvis. Ikke at hun havde tænkt sig at prøve, det var at myrde nogen.

"Oh, det går da hurtigere og hurtigere for hver gang," sagde hun og tog imod amuletten og tog den på. Straks spredte den gamle skikkelse sig over hende, og hun kiggede begejstret ned på sin hænder igen. "Fantastisk. Tak, Faust." Nu kom betalingen godt nok.
"Du sætter det bare på regningen," sagde hun, og gik i gang med at vende sig om for at flygte ud af butikken, inden Faust kom i tanke om at hun havde sagt præcis det samme sidste gang hun havde været her.
Faust

Faust

Urtemester, alkymist og agent for Verbatim.

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 17.08.2019 20:11
Et lille smil krusede igen vampyrens læber ved tanken om den vrede ildelemental. "Jeg kan forestille mig, at de finder det lidt .. mindre rart." Gav han hende ret. Han kunne godt tænke sig at se en smule nærmere på en elemental, men der var ikke så mange, der brød sig om at blive "studeret" på dén måde.

Han nikkede tilfreds over resultatet, da han så hende tage amuletten på. Skikkelsen havde han lavet en del gange før, så illusionen blev nemmere og nemmere for ham. Da hun til gengæld forsøgte at smutte ud af døren..

"Et øjeblik.." For en skrøbeligt udseende mand havde Faust pludseligt bevæget sig utroligt hurtigt. Den spinkle butiksejer stod nu og spærrede døren, og han så alt andet end begejstret ud for hendes forsøg på at stikke af fra regningen.. igen.
"Det går ikke!" Sagde han strengt. "Du har efterhånden et større beløb stående!"
Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 17.08.2019 21:00
Seona var ikke just hurtig nok ude af døren, fordi med en utrolig hast stod Faust foran hende, og hun kunne godt mærke hvordan hun havde lyst til at bande ham langt væk. Desværre var han også den der lavede amuletterne for hende, så det nyttede ikke noget at komme på den sorte liste.

"Ah, men Faust, det der med pengene kniber lidt i øjeblikket," sagde hun og lagde en arm om hans skuldre, nu når hun alligevel ikke kunne løbe væk fra ham. "Jeg skal nok komme så snart jeg har nogen penge igen." Det kunne der godt være lidt langt imellem, men hun vidste også godt at det var ved at være tid til at betale noget af sin gæld af til ham. Hun havde bare ikke lige erhvervet til det.
Hun kunne se hvad Cecilio havde liggende af ting som han havde rapset, og ellers måtte hun selv igang igen... ikke noget hun var særlig glad for at gøre, men det var muligvis den eneste mulighed. Hendes gøgleri betalte bare ikke nok.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 17.08.2019 21:18
Fausts arme var lagt over kors og han spærrede døren så godt han kunne, og selv om han nok kunne overmandes og skubbes til side, så vidste han, at Seona var afhængig af ham og den magi, han kunne sælge hende. Hun fik ikke lov til at slippe let denne gang!

"Pengene kniber altid, Seona." Sukkede han. Han så op og ned af hende, stadig spærrende for døren. Hun ville ikke få lov til at gå, før de i det mindste havde en aftale om afbetaling. Ellers måtte amuletten blive her, og det vidste de begge ikke var en mulighed.
"Hvis du ikke har nogen penge på dig til at betale i det mindste lidt af din gæld, så må du finde en anden måde at betale på." For folk, der ikke kendte Faust, kunne det måske lyde som en skummel aftale om seksuelle ydelser, men den slags interesserede på ingen måde vampyren: hvis hun derimod havde noget magi, hun kunne tilbyde ham.. allerhelst en fast aftale.
Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 17.08.2019 21:42
Man kunne mærke hvordan Seona vendte og drejede det i hovedet. Hun ville foretrække at betale det kontant, men som hun kunne se det, så virkede det ikke til at pengene kom foreløbig, og hvis hun løb fra ham, så måtte hun finde en anden måde at få magien fast på. Faust var bare så nem fordi han lå her i Dianthos og han kunne gøre det selv, så servicen var ofte hurtig.
"Jeg har prøvet at undgå det i evigheder," sagde hun og tog sig til hovedet. Lidt af irritation og lidt af frustration. Magi var nok det eneste der var noget værd her. Hendes smalle viden om sin race var ikke nok, især fordi det var en endnu farligere ting for hende at snakke om. Det følte hun i hvert fald.

"Fiiint... du kan få noget af min magi til din lille butik," mumlede hun så. Hun vidste ikke hvad han var interesseret i, men der var helt sikkert noget han kunne bruge hendes evner til.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 17.08.2019 22:36
Faust holdt skarpt øje med Seona, stadig uden at flytte sig fra døren. Det var tydeligt, at det var lidt af en knibe, hun var i, og han ville nok have en smule ondt af djiinen, hvis det ikke var fordi, hun bevidst lige havde forsøgt at smutte fra regningen. Han ville ikke være en af de folk, hun løb om hjørner med.

Hun gav efter på magien, og han nikkede roligt. "Så.. hvad kan du give mig af brugbar magi?" Det høflige smil, han ofte brugte over for sine kunder, var tilbage, og han fjernede sig langsomt fra døren.
Hvis hun valgte at stikke af nu, ville han ikke fylde hendes amulet op igen, før hun havde betalt, hvad hun skyldte.
Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 17.08.2019 22:43
Man kunne høre et par uforståelige ord komme fra Seonas mund. En sjælden gang hvor hun faktisk talte i sit modersmål, selvom det kunne være bandeord på så mange andre sprog.
"Ugh..." sagde hun og kiggede op i loftet og krydsede armene. Så skulle hun også fortælle hvad hun kunne, selvom hun var sikker på at han kendte dele af hendes evner alligevel. "Jeg kan kommunikere med dyr og er på god fod med dem... og så kan jeg.... låne aspekter af deres fysik," forklarede hun. Så kort hun kunne. Det havde altid været underlig magi for en djinn, men det var hvad hun var endt med, og hun havde efterhånden lært at leve med det, og det gjorde hende en anelse mere alsidig end andre, selvom de havde mere med hendes krop at gøre.
"Det kan vel bruges til noget." Hun håbede ikke på at folk var mere interesseret i de mere eksplosive evner, for det havde hun ikke.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 22.08.2019 12:18
Faust havde ganske roligt taget plads bag butiksdisken. Hænderne var foldede og han havde et ganske fredeligt smil på læberne - Der var ingen antydning af, at han var vred over hendes forsøg på at stikke af. Faust havde generelt langt til vrede: der var så mange andre måder at sætte sig i respekt på.

"Fortæl mig mere om det med at låne aspekter.." Han lød oprigtigt interesseret nu - han havde godt vidst, at hendes magi var usædvanlig for en af hendes art, og at den omhandlede noget med dyr, men han havde aldrig lært deltajerne at kende. Nu hvor han havde hende i lidt af en knibe, havde han tog rigeligt med tid til at hun kunne fortælle ham alt om sin evne..
Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 22.08.2019 14:50
Seona var ikke glad for situationen de var i. Faust havde altid haft mere vægt i deres forhold, fordi han kendte hendes meget skjulte identitet, så hun havde altid forsøgt at være lidt på hans gode side, uden at give ham for meget af sig selv, men nu føltes det som om at han var i gang med at grave i stedet som hun ikke ønskede der blev gravet i. Det var kun magi, og hun prøvede at fortælle sig selv det, men det var ikke… så nemt at bilde sig selv det ind, når man altid var på flugt fra sig selv.
”Du prøver virkelig at trække pinen ud, gør du ikke?” spurgte hun og gned sig i øjet. ”Hvis jeg kigger på et dyr, kan jeg låne aspekter af dem. Så som at kunne trække vejret under vand, hvis jeg tager en fisk, eller et godt syn fra en falk… Du ved, typiske ting. Det giver mig noget fleksibilitet.”
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 08.09.2019 13:48
Faust kunne godt se, at Seona ikke var glad ved situationen. Men hvor lidt han end ønskede at presse djiinen, var det på tide, at hun begyndte at betale tilbage. Hvis det ikke var for Faust, ville hun ikke kunne bevæge sig frit rundt i byen, som hun gjorde. Det var kun rimeligt, at det ville koste hende.

"Jeg synes blot, det er på tide at du betaler din del, Seona." Sagde han blidt, men fast. De mørke øjne glitrede stadig af interesse og alle mulighederne hendes evne kunne give var begyndt at cirkle i hans hoved. Som altid med Faust, var det forretningen der blev sat i første række.

"Jeg ser mange muligheder i din evne." Ordene var udtalt lidt langsomt, et tydeligt tegn på, at vampyrens hjerne stadig arbejdede på højtryk. "Er der nogle dyr, der er sværere at låne fra end andre? Det er naturligvis vigtigt, at de er i din umiddelbare nærhed.. Kan du låne styrke fra et dyr, som har en stor muskelkraft? Hvad med flyvning?" Spørgsmålene begyndte i hurtig rækkefølge at hagle ned over djiinen.
Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 18.09.2019 12:30
Seona så lidt irriteret ud. Ikke underligt når hun havde regnet med at kunne skrabe nogen penge sammen og betale med det i stedet for. Magi var ikke blot en ekstra ting djinn havde, men var en del af deres livskraft. Det var ikke underligt at Seona havde svært ved at være indforstået med at give det op, for at hun kunne leve sit liv som hun gjorde.

"Jeg kan godt begge dele, men flyvningen er svær når man ikke har kroppen til det, og ens krop er tungere end en fugls typisk er," indrømmede hun. Hun forsøgte om ikke andet at svare Faust så godt han kunne på spørgsmålene, men det var underligt at tale om en evne, når det var så integreret en del af ens person.
Faust

Faust

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 399 år

Højde / 183 cm

Krystal 02.11.2019 15:08
Fausts lange, tynde fingre trommede lidt uroligt på disken foran ham, mens han tænkte. "Nuvel .. hvis jeg skal binde din magi, kræver det også, at dyret er i rummet, så du kan låne fra det.. og jeg kan låne fra dig." Det kunne godt give visse udfordringer, og det var ikke ligefrem de største dyr, hun så kunne slæbe med i butikken.

Der var yderligere en tænkepause, mens vampyren overvejede, hvordan han nemmest kunne tjene på situationen. 

"Okay, Seona. Inden for tre døgn kommer du tilbage hertil, og du har en kat med. Vi kan prøve at binde dens nattesyn til en amulet. Jeg kender til en del, der ville betale for den slags.."
Det var altid nemmere at lave lyssky ærinder, når man kunne se i mørket, og Faust kom ikke uden om, at flere af hans kunder foretog sig den slags. Tidsrammen burde være tilstrækkelig, og så var det endelig tid til, at Seona begyndte at betale af på regningen.. 
Seona

Seona

Gøgler

Kaotisk Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 326 år

Højde / 183 cm

Helli 06.11.2019 12:12
Det ville i hvert fald være det nemmeste at gøre, selvom Seona selvfølgelig ofte havde det lagret i længere tid, men hun var heller ikke helt sikker på hvordan bindingen skete, så det var nok sikre at tage en kat med. Desuden var de ikke så svære at få med sig, hvis han ville have haft et stærkt dyr ind, så kunne det godt have været lidt sværere.

"Tre døgn?" sagde hun og så lidt ud som om at hun overvejede situationen med den største ubehag. Det var det sådan set også, men der var ikke så meget at gøre, når hun gerne ville skjule sin sande skikkelse. "Okay, okay," sagde hun endelig og rystede på hovedet og kiggede på Faust.
"jeg er tilbage indenfor tre dage, men nu skal du ikke forsøge at malke mig for alt jeg er værd, okay?" sagde hun bestemt, før hun vendte om.
"Vi ses snart," sagde hun og vinkede over sin skulder, inden hun forlod butikken. En anelse i irritation men også opgivelse. Forhåbentlig ville magien ikke tage andet et par år af hendes liv.

Det var dog først på tredje dagen hun rent faktisk kom tilbage igen med katten. Hellere udsætte det så lang tid man kunne.

//Out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, jack
Lige nu: 2 | I dag: 7