Det neutrale svar tog han som det var. Sagde hun, at der ikke var sket noget af interesse, troede han på hende. Altså, at hun tænkte sådan. Der var højest sandsynligt ting hun kunne berette, han fandt interessant, men han valgte ikke at grave i det. Hvis der var sket noget meget vigtigt, havde hun sagt det.
Hendes ord om kortspil blev efterfulgt af hendes blik, der straks fik ham til at forbinde deres sind, helt uden at tænke nærmere over det, og han kom til at le. Ganske dæmpet og kort, men det var en ægte latter. Bedre til at snyde, ja, det undrede ham ikke. Det med tålmodighed var vist ikke dæmonens stærkeste side.
Han nikkede til hendes ord og trådte et par skridt hen langs skriveborde, nærmere hende, men stadig med bordet i mellem dem.
"Det var godt." Ikke at hun drak, det var han ligeglad med, men at hun var begyndt at slappe af omkring de andre krigere. Det var vigtigt, at hun havde noget andet end bare sit arbejde. Kunne slappe af og more sig lidt. Ikke at han skulle snakke, han slappede aldrig af i andres selskab.
Hendes blik gik ham ikke forbi og han flyttede blikket til skrivebordet, hvor han strøg fingrene over træet. Hun ville vide noget om ham. Et stik af lyst til at fortælle hende om sin halvbror gled over ham, men han skubbede det væk. Nok stolede han på hende, men så meget stolede han heller ikke på hende. Hans bror var hans, og kun hans. Han ville ikke dele. Det varede et øjeblik, inden han løftede blikket og svarede hende.
"Jeg ved ikke, hvor meget, jeg har at fortælle. Jeg har nydt min frihed." Han trak let på skuldrene. "Så meget frihed man nu kan have, når man skal holde styr på en flok hjerneløse får." Noget han ikke ville sige højt, i tilfælde af at nogen hørte ham. "Men jeg er blevet bedre til at sidde på en hest, tro det eller ej." Det havde været en ting, de fleste kunne drille ham med, han havde aldrig helt fattet, hvorfor det med heste var så smart, når han havde vinger, og det med balancen havde været et problem, så han undgik helst at ride. Men der havde lige været en periode, hvor det havde været praktisk, så nu faldt han da ikke af med jævne mellemrum og så faktisk også ud til ikke at klamre sig til sadlen.