Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 03.04.2018 16:05
Aron havde på fornemmelsen, som kom fra ren erfaring, at der stak lidt mere under, end hvad Hicks fortalte ham, men han kunne ikke søge i Hicks' hoved for at finde ud af hvad. Det ville også være uhøfligt. Nej, han måtte få halvorken til at fortælle det af egen, fri vilje.

"Hvorfor stak du af?" spurgte han nonchalant, som om han ikke udemærket var klar over, at de var på vej ind på meget privat grund nu. Han så op fra bogen og smilede varmt til Hicks. "Eventyrlyst? Måske var der et pigehjerte, du gerne ville vinde?"
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 04.04.2018 18:21
Hicks havde set spørgsmålet komme, alfen var nysgerrig og ville tydeligvis vide alt. Dog havde halvorken ikke tænkt sig at give det hele til ham, ville han vide noget, måtte han trække det ud af ham. Dog svarede han ganske frimodigt og uden tøven på det ene spørgsmål. Alle vidste, hvorfor Hicks var blevet pirat.
"Jeg forelskede mig i havet." Et skævt smil dukkede op på hans grønne ansigt og han tyggede lidt i pibens spids. Ja, havet havde taget hans hjerte og havde det skam endnu. Så meget, at han endnu ikke havde fundet en kvinde, der kunne tage dets plads. Ikke at han havde planer om at finde en alligevel.

Han fjernede piben fra munden og drak endnu en tår fra sit krus. Varmen var ved at gære sit indtog og han følte sig dejligt afslappet som han sad der. Han var lidt nysgerrig overfor alfen, men havde ikke samme drift til at spørge ind som den havde. Han spurgte sjældent ind til andres liv og levned, hvorfor skulle han? Han havde mange bekendte, rigtigt mange, men ikke så mange, han ville kalde venner, og det passede ham helt fint.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 04.04.2018 18:34
"Hvordan det?" spurgte Aron, der aldrig havde været forelsket, og da slet ikke i en ikke-levende ting. Han havde godt hørt om, hvordan søfolk beskrev deres kærlighed til bølgerne, men han havde aldrig forstået det. Han holdt en pause fra skriveriet og tyggede lidt på enden af pennen, inden han fortsatte igen. Det gik samtidig op for ham, at han næsten ikke havde rørt sin vin. Han skyndte sig et gribe efter glasset med sin frie hånd og tage en tår. Det var nok ikke den mest velsmagende vin, Aron nogensinde havde smagt, men den gik mere end an, og desuden var han slet ikke interesseret i den. Han var langt mere fascineret af, hvordan Hicks tilsyneladende uden besvær holdt ham ude af sit sind. Gad vide hvordan han gjorde det...
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 07.04.2018 17:22
Hicks løftede de tynde øjenbryn lidt og fyldte munden med røg igen, inden han svarede ham, med røg væltende ud i luften omkring ham.
"Hvis du ikke selv har prøvet at være forelsket, kan jeg ikke forklare det til dig." Det var sandt. Havde man ikke været forelsket, kunne man nok ikke forestille sig følelsen, lige meget om det var for en person eller for en ting. Og han havde ikke rigtigt planer om at forsøge at prøve at forklare den følelse, havet gav ham. Uendelig frihed. Selvom der var gået så mange år, var følelsen ikke blevet mindre og han havde som altid en længsel efter at komme af sted igen. Men det kunne heller ikke vare mange dage inden, at Den Sorte Sirene ville stævne ud i mod horisonten.

Hicks flyttede kort blikket fra alfen til en pirat, der kom ind af døren, som han kort nikkede til, inden han flyttede blikket tilbage til Aron. Selvfølgelig spekulerede han på, hvor meget alfen kæmpede for at komme igennem den mentale barriere, der var i Hicks' sind. Han kunne intet mærke, men det kunne han sjældent. Dog, hvis alfen havde forsøgt at bryde igennem siden de havde sat sig, ville Hicks snart få en let hovedpine. Men lige nu var der intet og han morede sig svagt over tanken om, at alfen måske var frustreret over besværet.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 07.04.2018 18:42
Arons øjenbryn løftede sig lidt på hans pande, da Hicks svarede. Sikke et usædvanligt svar!

"Det har jeg da," sagde Aron, mens han stadig skriblede løs. "Det... tror jeg, jeg har? Hvordan definerer du at være forelsket?"

Nu blev han jo pludselig i tvivl. Hvis Hicks mente, at det var så specielt, at man ikke kunne sætte ord på det, så måtte det være noget helt særligt, og Aron var pludselig ikke sikker på om den kærlighed, han havde oplevet, havde været særlig nok. Han huskede naturligvis alle, han nogensinde havde været forelsket i, og næsten alle gangene havde det været ulykkelig kærlighed, for der var ikke ret mange ikke-alfer, der gad bruge tid på en alf af en eller anden grund. Men havde den kærlighed, han havde oplevet, været så speciel, at han ikke kunne sætte ord på den? Nej. Aron kunne sætte ord på alt, hvilket hans bog var et solidt vidne på. Faktisk havde Aron aldrig nogensinde befundet sig i en situation, hvor han ikke kunne sætte ord på det.
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 20.04.2018 20:24
Hicks’ smil blev en smule større, som alfen pludseligt virkede til at betvivle sine følelser. Han rystede roligt på hovedet og nussede Mio i nakken.
”Hvordan man føler er en personlig sag. Ikke noget, jeg vil fortælle dig, så du kan skrive det ned i din lille bog.” Der var ikke noget vredt i hans stemme, bare bestemt. Kruset blev løftet til hans læber igen. Det blev tomt alt for hurtigt, men han måtte hellere holde sig til det ene. Der var stadig arbejde at klare på Den Sorte Sirene.

Katten spandt i hans skød og røgen lå i luften omkring ham, samtidigt med at rommen trak et varmt spor ned i hans mave. Se, det her var et øjeblik Hicks kunne nyde, også selvom der sad en nysgerrig alf og stillede ham spørgsmål. Hicks grå øjne hvilede roligt på det mindste væsen, som han havde pointeret overfor, at han egentligt slet ikke agtede at svare på nogle spørgsmål. Han fortalte ikke om sit liv eller sine følelser, de var hans til at beholde indeni. Hvert eneste ar på hans krop havde sin egen fortælling, men de fleste af dem ville aldrig få ord sat på sig. Alfen kunne blive ved med at spørge og nogle svar ville han nok også få, men nok ikke noget, der kunne betegnes som meget personligt. Det lå ikke til den store halvork at dele sit indre.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 21.04.2018 19:07
Aron synes nu ikke, hans bog var "lille", som Hicks sagde, men okay, det var ikke et emne, han havde lyst til at tale om. Det var i orden. Aron ville ikke tvinge ham, selv hvis han kunne. Så han skiftede spor...

"Du forelskede dig i havet," gentog han og smilede til Hicks, som bevis på, at han ikke havde tænkt sig at grave mere i det. "Kom du så ud at sejle? Hvilket slags skib var det? Hvor sejlede det hen?"
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 29.04.2018 19:07
Det så ud til, at alfen besluttede sig for ikke at grave i det, hvilket var godt. Hicks ville blot have rejst sig og gået, hvilket stadig var en mulighed, hvis alfen begyndte at presse for meget. Halvorken stod ikke til ansvar for det lille væsen og hvis han ikke ville mere, ja så havde han noget arbejde tilbage på skibet, der skulle klares. Men lige nu blev han siddende og nussede Mio bag øret, hvilket fik katten til at stikke kløerne i hans bukser og spinde tilfredst.

"Det er ikke så let at komme på et skib, når man er 15 og en landkrabbe. Jeg startede ud med at arbejde på en kro som afrydder. Denne kro, faktisk." Han lavede en bevægelse med hovedet for at vise sine omgivelser. Det var ikke ligefrem hemmeligt, at han var startet ud her. Han havde arbejdet på mange af kroerne i byen, men denne ville altid stå hans hjerte nærest. 
"Men jeg blev hyret efter et års tid, på en kogge med en halv havmand som kaptajn. Som skibsdreng. Vi havde ikke nogen fast destination, men vi gjorde livet surt for handelsskibene." Han fik et lidt fjern udtryk i øjnene, som han huskede tilbage. Det var mange år siden, men han huskede stadig skibet og besætningen, der havde lært ham om havets vidundere og charmen ved at være pirat.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 01.05.2018 16:04
Det var utroligt frustrerende, at Aron ikke kunne  bruge sin evne på Hicks. Ikke at Aron gik og tænkte over, hvor mange tanken han skulle smugkigge på, men når han nu blev præsenteret for en person, han ikke kunne gennemsøge, så gik det op for ham, hvor often han egentlig brugte sin evne uden overhovedet at lægge mærke til det. Det fjerne udtryk på Hicks' ansigt fortalte Aron, at Hicks lige nu tænkte på noget, og det var simpelthen så irriterende, at Aron ikke kunne se, hvad det var. Der var selvfølgelig en nødløsning...

"Hvad tænker du på?" spurgte Aron uden at kunne holde det nysgerrige udtryk væk fra sit ansigt. "Det' bare... Jeg kan se, du tænker på noget bestemt."
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 02.05.2018 17:58
Alfens spørgsmål trak Hicks ud af sine tanker og hans blik gled til det lille væsen. Han så frustreret ud, sikkert fordi han faktisk var nødt til at spørge. Det fik halvorken til at smile lidt skævt, inden han drak af sit krus, så han gav sig selv mulighed for at overveje sit svar til alfen.
"Minder. Ikke noget bestemt." Nej, bare generelt minder tilbage fra hans første tid på et skib. Det hårde arbejde, slagene, de grove pirater, men også friheden og det fantastiske eventyr, det havde været.

Han lagde hovedet lidt på skrå og kneb kort øjnene sammen, mens han så på alfen.
"Har du nogensinde været ude at sejle? Og jeg snakker på et rigtigt skib, ikke en jolle i en sø." Han pegede kort på ham med piben, da han understregede, hvad han mente, inden han stak den i mellem læber og trak røg ned i lungerne. Med øjenbrynene skubbet let op i panden, ventede han på svaret.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 02.05.2018 19:18
"Sejle? Øh, nej, det har jeg ikke," sagde Aron og kløede sit i det hvide hår, som om han prøvede at komme i tanke om det. Det var en vane, han havde udviklet, for de fleste folk, han mødte, syntes, der var mærkeligt, at han aldrig glemte noget, og derfor gjorde han sådan her for at virke mere normal.

"Nej, jeg har jo mine vinger," sagde han og smilede til Hicks. "De har båret mig alle de steder, jeg vil hen. Men... de kunne nok ikke bære mig over havet. Hvorfor?"
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 12.05.2018 21:34
Hicks var ikke overrasket, da alfen sagde, at den ikke havde været ude at sejle. Som den lille fyr sagde, så havde han jo sine vinger til at komme frem med. Men bare fordi, at man kunne flyve, betød det ikke, at man ikke kunne sejle. Det var, regnede Hicks med, siden han aldrig havde prøvet at flyve, en helt anderledes oplevelse. Nok måtte det være fantastisk at svæve igennem luften og se alting fra oven - ikke at han havde nogen drøm om at komme til at miste kontakten med landjorden, han havde det fint med fødderne solidt plantet på fast underlag - men at mærke bølgernes kraft flytte rundt med et solidt skib var nu heller ikke til at spørge med.

Med et træk på skuldrene og en let svingen med piben angav han, at der ikke var nogen dybere grund til spørgsmålet.
”Et spørgsmål til den spørgende.” Han kastede et blik ned i sin pibe. Den var snart røget tom for tobak og hans krus var også snart ved at vise sin bund frem.
”Tiden begynder at løbe ud, jeg har arbejde, der skal laves.” Der var ingen uvenlighed over hans ord, bare en lille reminder om, at han ikke havde hele dagen og hvis han havde flere spørgsmål, skulle det gå stærkt.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 14.05.2018 17:34
Aron kunne godt se, at hans spørgsmål ikke rigtigt kom ind under huden op Hicks, og han overvejede kort, om han skulle presse mere på, om han aktivt skulle forsøge at bryde ind i halvorkens sind. Nej... det var imod hans principper, ligegyldigt hvor meget hans nysgerrighed gnavede i ham.

"Jeg vil gerne takke dig for din tid," sagde Aron så og smilede, mans han klappede bogen sammen og lagde pennen på bordet. "Jeg skal ikke opholde dig længere. Jeg må vist bare indse, at der er nogen historier, jeg aldrig kommer til at kende."

Han grinede lidt.
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 14.05.2018 20:05
Til Hicks' overraskelse klappede alfen bogen sammen. Så han gav op? Det morede ham lidt og han sugede den sidste slat røg ud af sin pibe, inden han lagde hovedet lidt på skrå og med et svagt glimt af morskab i sine grå øjne så på alfen.
"Jeg håber ikke, at det var alt for skuffende." Han tømte sit krus i en sidste slurk og bankede så piben ud i det tomme krus. Det havde været ganske rart med en lille pause fra arbejdet, selvom han havde skulle svare på spørgsmål fra alfen. Hans blik gled til ham igen, måske han skulle være lidt flink. Siden han nu havde søgt efter ham specifikt.

"Men nu bogen er lagt væk, kan du stille et sidste spørgsmål, så skal jeg nok give et ordentligt svar." Han lænede sig afslappet tilbage igen og fortsatte med at stryge fingrene ned af kattens pels. Hun var alligevel faldet i søvn i hans skød og som sædvanligt stak det lidt til ham at skulle vække hende. Halvorken så ganske roligt på alfen, hans ansigt i nogenlunde venlige folder, selvom de færreste nok ikke var i tvivl om, at man skulle lade være med at provokere den store mand for meget. 
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 15.05.2018 17:02
Aron åbnede munden for at forklare, at bogen ikke gjorde nogen forskel for ham. Aron ville huske hvert eneste ord, hver eneste nuance i Hicks' stemme uden bogen, men han tog sig selv i det. Han ville ikke risikere, at Hicks trak sit tilbud tilbage.

"Hvilket minde har påvirket dig mest?" spurgte han efter et øjebliks overvejelser. Aron havde ingen større eller mindre interesse i gode minde. Han var allermest interesseret i det minder, der blev siddende i folk, de minder der formede deres personlighed, både på godt og ondt.
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 15.05.2018 20:22
Hicks valgte at ignorere, at alfen så ud til at ville protestere, nu havde han taget beslutningen om, at han ville fortælle noget. Hvad Aron så ville høre, det kunne han ikke gætte, men han regnede ikke med, at det ville blive noget let og nemt. Og han havde ganske ret. Det varede lidt inden det mindre væsen stillede sit spørgsmål og piraten ventede tålmodigt. Spørgsmålet fik hans ansigt til at få et lidt mere lukket udtryk. Det minde, der havde påvirket ham mest? Straks løb flere ting igennem hans sind, men han vidste egentligt godt, hvad det var. Det var ikke dengang, han fik pisk eller da Amalia hyrede ham til sit skib. Han havde haft et begivenhedsrigt liv, men der var et enkelt minde, der havde gjort et godt stykke arbejde med at gøre ham til den, han var.

Han flyttede lidt på sig og sukkede, nu havde han lovet at fortælle.
"Min mor er ork og min far menneske. De blev gift og bor i den lille herregård, som min fars adelige slægt besidder. Ikke alle i min fars familie syntes godt om, at han giftede sig med en ork. Det skabte faktisk en del splittelse og flere af hans søskende vendte ham ryggen. Mine forældre forsøgte flere gange at skabe fred, men det gik ikke særligt godt. Jeg husker engang, hvor, og jeg har ikke været ret gammel, min onkel var inviteret til middag i et forsøg på at finde en løsning." Hans blik gled ned til katten som han stadig nussede på, da mindet blev spillet i hans indre. 

"Det var umuligt ikke at vide, selv som så lille, at min mor og jeg ikke var som de andre, men mine forældre havde arbejdet hårdt for at beskytte mig for folks fordomme. Men den dag hørte jeg min onkel tage ord i sin mund, ingen burde udtale, slet ikke om så fantastiske væsner som mine forældre. Men det var først, da han begyndte at sige grimme ting om mig, mine forældre smed ham ud og bad ham om aldrig at komme tilbage. Jeg var så forvirret, for de havde intet gjort, da han havde sagt grimme ting om dem." Et svagt smil dukkede op på hans læber.

"Min mor forklarede mig, at man lettest kommer igennem livet, hvis man lader skældsord og fornærmelser prelle af som vand på en gås. Det vigtigste er, at man har det godt med sig selv og det man står for. Min mor er en stolt ork og kunne aldrig finde på at lade andres had trække hende ned. Stolthed og evnen til at hvile i sig selv, er hvad der har fået hende igennem hendes liv i blandt andre væsner, der ser hende som mindre civiliseret." Han tog en dyb indånding og nulrede kattens øre. "Men hvorfor havde de så reageret så hårdt, da han angreb mig? Og min far sagde, at elsker man noget, skal man beskytte det med alt man har. Det er ens pligt, at ofre alt for dem, der har plads i ens hjerte."

Han trak let på skuldrene og smilet var stadig om hans læber. Det var et tungt minde, både på den gode og den dårlige måde. Han elskede sine forældre, også selvom han havde valgt at forlade dem i en tidlig alder. Hans far var ved at være en gammel mand, men stadig sig selv. Og hans mor tog sig godt af ham, deres kærlighed var lige så stærk som altid. Og lige pludseligt glædede Hicks sig til at besøge dem igen. Det måtte blive næste gang, at de lagde til i Piratbyen.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 16.05.2018 22:00
Det kriblede allerede efter få ord i Arons fingre for at få lov til at nedskrive alt, hvad Hicks fortalte ham, men han forsøgte at glemme det og bare lytte til historien. Den betød tilsyneladende meget for Hicks, og selvom Aron vidste, at han ville huske hvert et ord, ville han nu stadig gerne skrive den ned. Måske når han kom tilbage til sit værelse...?

Aron nikkede en smule, mens Hicks fortalte. Han kendte udemærket godt følelsen af at føle sig forkert og anderledes. Hans egen opvækst havde været præget af alt dette, og han havde selv måtte udvikle hård hud på sjælen og kroppen for at kunne holde det. De indsamlede minder, både gode og triste, hjalp med dette. De hjalp ham med at glemme sin egen situation. Når han kunne gennemlever andres minder kunne han for et kort øjeblik lade, som om han var en anden og havde andre omstændigheder.

"Dine forældre lyder som gode folk," sagde Aron, da Hicks var færdig med at fortælle. Arons egen mor havde ikke været så stærk.
Beckett

Beckett

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Halvork

Lokation / Omrejsende

Alder / 40 år

Højde / 189 cm

Zofrost 23.05.2018 17:32
”De er meget gode folk.” Han nikkede let som han sagde det. Utroligt at de havde fået en som ham som søn, men så igen. Det var nok ikke så sært alligevel.
Han samlede katten op og lagde hende på sin arm, inden han kom på benene og stak piben på plads i den pungen i bæltet, hvor den hørte til. Det var på tide at komme tilbage til skibet, inden han kom i problemer med kaptajnen. Han skubbede en hånd igennem det tynde, slaskede hår og strakte ryggen lidt, inden han så ned på alfen.
”Du kan roligt blive på kroen her, hvis du ikke tager videre med det samme.” At det nok var en god idé ikke at komme ned i krostuen, når aftenen skred frem, det burde alfen vide i forvejen.

Hicks skulle til at gå, men sukkede så og drejede sig i mod det mindre væsen.
”Spørg efter Den sorte sirene, hvis du skal bruge mig.” Der var ikke et smil på hans ansigt, da han sagde det. Det var ikke af venlighed, bare… alfen så ikke ud til at kunne klare sig sådan et sted som her, så det var nok bedst, hvis han havde en form for livsline. At han vist ikke havde fortalt ham sit navn, tænkte han ikke lige over, men nu var det ikke fordi, at der var flere halvorker på det skib, ja i Piratbyen i det hele taget, så det ville ikke være et problem.

Han gav ham et nik som farvel og gik ud i kulden igen. Katten sov videre på hans arm som han gik ned af den smalle gade mod havnen igen. Tankerne bevægede sig lidt rundt om den historie, han lige havde fortalt. Han havde været heldig med sine forældre.

// Out
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.05.2018 18:47
"Tak," sagde Aron og så efter halvorken, der forlod kroen. Så snart han var ude af syne, åbnede Aron sin bog og skriblede på livet løs, alle ord, alle sanseindtryk, alle lyde, alle lugte, alt, han havde oplevet under sin snak med Hicks. Han havde ellers lovet at lade være, men Aron havde altid haft svært ved at holde løfter, når det kom til hans bog, som betød alt for ham.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0