Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 18.02.2018 22:19
Aron glemte for en kort stund alt om Trylletta og armbåndet og Jezebels løgn, da den fremmede ved bordet talte. Arons evne forsøgte straks at danne sig et indtryk af fyren, men det var, som om han blev mødt af en mur. Det var nu ikke, fordi Aron aktivt prøvede at se ind i mandens sind, så han lagde første mærke til det, da det ikke lykkedes. Besynderligt... Hvordan kunne fyren vide, hvad Aron prøvede at gøre? Eller måske vidste manden slet ikke, hvad der skete? Måske var det en passiv evne?

"Undskyld," sagde Aron og vendte sig lidt svajende mod ham. "Jeg fik slet ikke fat i, hvem du er."
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel holdt en mild latter tilbage mandens undskyldninger. "Jamen dog.. Men hvad kan vi så skaffe dig kæreste?" hun knipsende med fingrene og en af de kutteklædte skikkelser fra bordet hun havde siddet ved før rejste sig, og kom over mod dem "Vi kan jo ikke have du tørster vel?" klukkede hun let.

Da alfen stillede sit spørgsmål tiede hun, og så afventende på manden. Det var faktisk et rigtig godt spørgsmål, og sikken en oversigt at ingen af dem havde haft pli nok til at introducere sig! Ja gode manere skulle man åbenbart lede længe efter nu til dags. 

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 19.02.2018 22:02
Der var en lav kluk lyd, fra Smiles side.
Han havde ikke tænkte sig at drikke mere, med mindre at kvinden kunne skaffe ham en blod kilde, hvilket sikkert ikke var mulig. "Med mindre at det er rødt, tror jeg ikke vi kommer vider med drikkeriget" sagde han med en lav stemme. Smile ville ikke hentyde for meget til at han var en vampyr, eftersom at det bare ville skabe panik værtshuset.
Folk var typisk bange for blodsuger, især dem med minimal selvkontrol.
Smile vendte sit blik på alfen. "Aleron" sagde Smile med selvsikker stemme, ikke at det var hans navn. Men lige i det øjeblik, var det et navn som han var villig til at bruge som dække. Smile havde ikke sandt navn, eller ikke fra hvad han kunne huske. Meget af det menneskeliv som han havde haft, huskede han ikke. Eller os havde han bare blokkeret alt fra før hans tid som vampyr. Når han tænkte tilbage til livet før hans udødelighed, kom han til en mur af smerte som han ikke kunne forklare. Han hjerne havde et mentalt forsvare som stoppede ham fra huske ting, ved påføre ham en smerte, som var den eneste ting der relateret ham til menneskelivet. "Måske skulle vi alle sige vores navne?" sagde Smile, han viste ikke engang selv hvem han sad sammen med.  
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 20.02.2018 06:04
"Aleron," gentog Aron, som han havde for vane altid at gøre, når han hørte en persons navn for første gang. Han smilede lidt halvtåget til Aleron og rakte sin lille hånd en over bordet mod ham.

"Jeg hedder Aron. Aron Ephrath," sagde han og måtte læne sig lidt hen over bordet også for at kunne nå hele vejen. "Fornøjelse at møde dig."

Aron vendte sig stadigt smilende mod Jezebel og rakte også hende hånden. "Frøken."

Det her var da egentlig meget hyggeligt! Selvom hans borddame og -herre var lidt besynderlige, så havde de faktisk lykkedes dem at gøre Aron i lang bedre humør, end han havde været, før de var dukket op. 
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebels smil tabte ikke sin glød ved Alerons svar "Intet er umuligt Aleron, for den der bære viljen i hjertet!" svarede hun bestemt og løftede sit vinglas i en lille hilsen mod ham. Det lød som en udfordring hun kunne sætte sig bag!
I hjørnet rejste to kutteklædte skikkelser mere sig fra hendes gamle bord. Disse to forlod kroen.

Jezebels blik faldt tilbage på Alfen, Aron, og hun tog hans hånd med et indgående blik "Det er fortryllende at møde dig. Jeg er Jezebel" det var navnet hun havde båret i over et århundrede, navnet Ondskabens Herre havde givet hende.. Men ville Alfen se at det ikke var hendes sande navn?

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 20.02.2018 20:12
På en måde var det chokerne at sidde der på normalvis. Smile var passioneret menneske dræber. Så det, at han sad så høflig overfor hans to med gæster var bemærkelsesværdig.
"I lige måde" sagde han med smil, der virkede mere rolig. Havde det været en hver anden aften, ville han havde sidde alene, mens hans øjne søgte efter er passende bytte. Men den slags tanker blev smidt væk da Arons hånd kom hen over bordet imod ham. Under normale omstændigheder ville Smile aldrig trykke hånd, eftersom hans hud var kold som is. Men denne ene gang tillod han det dog med hurtighed.
Smile vendte sit blik tilbage med kvinden, da hun sagde sit navn, var der et eller andet der sagde Smile at han havde hørt det før. Eller havde han set det? Han var ikke sikker. "Jeg føler, at dit navn er bekendt, men jeg ved ikke hvorfra" sagde Smile kort, detaljer var ikke vigtige for ham, kun når det i livsfarlige øjeblikke.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 20.02.2018 20:44
Aron skuttede sig ubevidst, da han rørte ved Alerons kolde hånd, men han nåede ikke at tænke synderligt over det, da hans opmærksomhed blev stjålet af kvinden. Hvor var hun dog charmerende! Han kunne slet ikke forstå, hvordan folk kunne stemple hende som koldblodig og ond. Arons kinder blev en smule røde, da hun tog hans hånd.

"Jezebel," gentog Aron med et halvfjoget smil. Hun løj, men det gjorde ikke noget. Efter det, hun havde oplevet så tidligt i sit liv, var det ingen overraskelse, at hun ikke gik rundt og afslørede, hvem hun i virkeligheden var. Især ikke overfor en alf, som hun måtte nære en masse mistro til. Han forstod hende godt, og han besluttede ikke at sige noget til det (endnu), men han måtte da tale med hende om Trylletta på et eller andet tidspunkt! Og han havde jo også lovet, at give Trylletta besked, hvis han fandt Lavendel.

"Sikke et smukt navn," sagde han. "Hvem har givet dig det?"
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebels blik veg ikke fra alfen. Så han ville lege. Fremragende! Hun var altid frisk på en smule katten efter musen. "Det blev mig givet af min fader" det var delvist sandt, men selvom han ikke havde været hendes fader, havde Jezebel mange utroligt stærke følelser for manden. Der var dog ikke mange af dem der var positivt ladet.

Først der gled hendes blik til Aleron "Det er mit.. kunstnernavn, så at sige" hun smilede sødt, men undertonerne var lumske "Det kan være det er derfra du har hørt det? Jeg tvivler på det er fra min vin eksport, tagende dit.. forhold til vin i betragtning" hun klukkede en anelse af sig selv "selvom jeg ikke kommer synderlig tit på disse kanter"

Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 21.02.2018 21:03
Smile nikkede genkendende til det have et kunstner navn, eller bare et navn som holde ens privatliv i skjul for verden. Selv, brugte han mange navne. Bare fordi, det hvad der skulle til for at han kunne forblive levende. Havde han kaldt sig Smile, ville dusørjægerne nok finde frem til ham med en fart.
Nej, han kunne ikke sige at han kendte meget til de vine som mennesker drak. Jezebel havde nok ret i, at han havde hørt det andre steder fra. Ligesom Jezebel var Smile ikke den der rejste meget sydpå, solen bagte vitterlig hans krop, selv når han skjulte sig under flere lag. Nætterne var dog kolde nok, til at en vampyr kunne klare sig fint. 
"Jeg kan umiddelbart ikke sige, at vine er forkærlig" sagde han kort. Han kunne dog godt lide farven, der minded ham om blod, måske mere tørt blod. Da ordet blod, kom ind i hans tanker. Kom han igen til at tænke på hvordan at trøsten efter blod, trak lidt i hans hals. Ikke at der var nok årsag til at starte et blodbad, nej det var ikke en nødvendighed. Men Smile skulle dog snart ud igen, vis han gerne ville forblive bord venlig.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 21.02.2018 22:12
Nu løj Jezebel igen, men Aron smilede bare til hende. Han kunne lige nøjagtig skimme overfladen af hendes tanker, og selvom han helt sikkert kunne dykke dybere ned, nu hvor han havde haft kropskontakt med hende og vidste, hvem hun i virkeligheden var, så holdt han sig væk. Det var uhøfligt, og han var meget mere interesseret i at få hende til at fortælle frivilligt.

Han lyttede til udvekslingen mellem Jezebel og Aleron. Vin? Det var han ikke interesseret i overhovedet! Han skævede til Jezebel, og hans kinder blussede op igen, så han skyndte sig at tage en slurk øl mere. Hans lange hår var i vejen, så han bandt det op i en knold, inden han rettede sit halvslørede blik mod Jezebel og Aleron.

"Jeg er sulten," sagde han og lænede sig lidt ind over bordet. "Jeg giver en middag! Jeg kan ikke lide at spise alene."
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel klukkede lidt at Alerons kommetar "nej det tænkte jeg heller ikke!" det havde ikke været svært at gætte han nok var vampyr ud fra hvad han havde sagt, det eller en vaske ægte særling! Måske begge dele? Ikke at det generede jezebel. Tværtimod satte det blot lidt kulør på hverdagen!

Arons tilbud om mad fik hende til at lyse op med et smil "sikke gavmildhed! Naturligvis vil vi da slutte os til dig kære" svarede hun på både hendes egen og Alerons vegne og lod sit blik falde på vampyren. Alfen havde tydeligvis ikke fattet en pind, så hvordan mon Aleron ville håndtere buddet om mad uden at ødelægge den gode stemning?

Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 23.02.2018 09:47
Det var lidt at et genrøst tilbud, dog kunne Smile ikke undgå at skære kort ansigt. 
Mad var en afskylig ting for en vampyr, og han kunne side der i stilhed. "Selv om jeg sætter pris på tilbudet, må jeg nok afslå. Mine krop kan ikke spise så ofte" Det var en løjen, men en effektive en, eller det håbet Smile. 
Han havde ikke lyst til at kaste op, det ville kun være uhøflig. 
Smile havde en fornemmelse af at Jezebel nok havde knækket at han var vampyr, men Aron viste det ikke, eller ikke i nu. Skulle han afsløre sig selv? Tanker var ikke ligefrem den bedste, eftersom at de fleste væsner var bange for vampyrer, selv dem med de gode maner. 
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 23.02.2018 09:55
"Nå, det var da spøjst," sagde Aron til Alerons svar uden at fatte selv den mindste mistanke. "Men du er da velkommen til at sidde med."

Faktisk ville Aron helst have Jezebel for sig selv, så han kunne få mulighed for at grave lidt i hendes hukommelse. Han var meget interesseret i at se de oplevelser, som Trylletta havde fortalt ham om, fra Jezebels synspunkt. Han havde dog på fornemmelsen, at hvis han skulle have Jezebel til at åbne op, så skulle de være alene. Han var dog alt for høflig til at bede Aleron om at gå. Man havde vel en smule pli...

Aron rakte hånden op og fik en serveringspiges opmærksomhed. Han bestilte mad til to og nok vin til fire personer. På trods af sin ringe størrelse kunne Aron drikke med selv de bedste mennesker. 

"Hvad bringer jer så til byen?" spurgte han sin borddame og -herre.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel smilede sigende til Aleron ved hans undskyldning. Ahh ja, det var ikke ringe! Det skulle nok blive fornøjeligt at danse om grøden med ham, så at sige.
Jezebel løftede øjenbrynet let og tømte sit glas. Det var da noget af en ordre! Hun fyldte sit glas igen og drak lidt mere. Hun blev jo nød til at stramme sig an hvis hun skulle kunne følge med!

"Jeg er på ferie såmænd! Ude og se Rubiniens undre og nyde varmen for en stund" fortalte hun gladeligt med glasset i hånden og drak en tår mere inden hun fortsatte "Det er så forfærdelig koldt oppe nordpå på denne årstid" sagde hun med et lille suk, og lagde den ene arm halvt om sig selv.

Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 25.02.2018 20:38
Hvad der trak Smile sydpå, var nok ikke det mest normale. Hvis han fortalte sandheden, ville han nok blive nød til forlade værtshuset med det samme. Hvad folk tit ikke viste om Smile, var hans evne til begå mord, når det lystede ham. Faktisk overraskede det ham, at han ikke havde været ude efter mord, med mindre at det var tale om blod som han skulle indtag.

Smile lod Jezebel tale først, mens han selv var stille.

"Nye modeller til min kunst, jeg er blev træt af de samme ansigter der lever oppe nord på. Så jeg ville prøve med mere eksotiske ansigter," Han kunne altid finde en ny model, i mens at han jagede. Begge gik tit hånd i hånd, eftersom at han var kendt for at bruge sine modellers blod til en særlig rød farve. Men den detalje talte han ikke om, eller ikke med andre som ikke forstod sig for mord. Han tvivlede på at Aron ville forstå ham på den plan. "Man skal jo søge inspiration ind i mellem," sagde Smile kort efter. 
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 25.02.2018 21:48
Maden og vinen kom, mens Jezebel og Aleron fortalte om deres ærinder i byen. Det fyldte næsten hele bordet, men Aron lagde næsten ikke mærke til det; han lyttede interesseret til begge sine bordvenner, og det kriblede i hans fingre for at hente sig bog. Men... det her var en skummel kro, fyldt med skumle typer, og selvom Aron var godt beruset, var han ikke dum nok til at tage sin bog frem sådan et sted. Han vidste, at der var mange, der kunne have lyst til at kigge den igennem med mørke motiver, og det var ikke bogens mening. Så han lod det blive ved tanken og lod bogen blive i sit skjul under det løse gulvbræt på hans værelse.

"Generer kulden dig så meget?" spurgte han Jezebel, mens han skænkede vin op til sig selv og hende.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Alerons tale om modeller pirrede tydeligvis Jezebels interesse. "Modeller til din kunst siger du? Hvilket medie arbejder du i primært? Malerier? Skulptur?" et lumsk smil bredte sig på hendes læber "Kropsudsmykning måske?" hendes blik var sigende. Hun havde selv arbejdet med flere forskellige medier, selvom hun aldrig ville gå så langt som at kalde sig en kunster. Det havde blot været tidsfordriv, og ved enkelte lejligheder for at bevise en pointe overfor kære Valkar.

Hun gav kort sin opmærksomhed til Aron igen ved hans spørgsmål "Til tider" svarede hun blot og lod ham fylde sit glas, hvorefter hun straks tog en tår og vendte opmærksomheden tilbage til Aleron, hendes opmærksomhed lige så flygtig som vinen i hendes glas.

Smile

Smile

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 54 år

Højde / 181 cm

Efterlyst af Byvagten

Raider 25.02.2018 22:43
Ak, hvis blot mord og totur var en kunstform. Han kunne have været den rigeste mand i landet, hvis begge former var anerkendt som kunst. Uheldigvis var det ikke sagen, men en kunstner var han vel, på sin vis?

Smile lavet et bredt smil, som trak tænderne frem. "Min primær form at kunst, er nok mareri," svaret han kort, han kunne dog ikke lade være med smile lidt mere omkring ordet kropsmodifikation. Hans egen krop bar på mange historier om selv mærkning med knive og andre redskaber, dog var disse ar ikke fra hans tid som vampyr. For den slags skade var umulig at udføre, når hans krop blev ved med at heale et hver sår. "Kropsudsmykning, har dog altid fanget mig" der var nu et eller andet smukt ved den slags, måske var det derfor at Smile fortrak at hans modeller var en smule anderledes.

På en måde var Smile blev betaget at Jezebels skønhed, han kunne godt forstille sig at arbejde med hende. Måske ikke på den normale måde, den slags var en smagssag for hans modeller, men lidt pine og plage fik altid det rette element frem. "Kunne jeg tilbyde et gratis portræt en dag, jeg ville være utrolig betaget af at male dem ind i min hal af private protrætter." Når han engang kom tilbage til tusmørkedalen, kunne han nemt starte på en ide, eller flere.   
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.02.2018 00:43
Aron vidste ærligt talt ikke noget om kunst, hverken den ene eller den anden form, så han havde ikke meget at biddrage til samtalen med. Han lyttede dog nøje efter, og uden helt at ænse det, begyndte hans højre hånd at nedskrive alt, hvad Aleron sagde. Han havde selvfølgelig hverken pen eller papir, men det stoppede ikke hans hånd fra at lade, som om han havde.

"Har du en hel hal?" spurgte han Aleron, mens hans hånd stadig kørte. Så kiggede han på Jezebel. "En sådan smuk kvinde ville helt sikkert lyse op."
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel hang ved hvert ord Aleron udtalte. Nok var hun ikke kunstner, men hun viste da der var et marked for hvad som helst, hvis man var villig til at krydse grænsen til Kzar Mora.
"Maleri? Interessant!" Jezebel lænede sig en smule nærmere Aleron og drak igen af sit glas. Med mængde af vin kvinden indtog, virkede hun overraskende upåvirket.
"Har dine værker et signatur eller et særligt kendetegn?" spurgte hun så med hoved en anelse på skrå "Hvis dit talent er af en vis kaliper er det ikke usandsynligt at jeg har et af dine værker hængende allerede" hun samlede en drue op fra en af tallerkenerne og propped den distræt i munden. Åbenbart serverede de druer med alting hernede syd på!

Ved Alerons tilbud så Jezebel tænksom ud, mens Arons kompliment gik uhørt, eller ignoreret, forbi. "Jeg er bestemt ikke afvisende for idéen, men..." hendes smil blev bredt og smørret "Jeg ville være nød til at se dig arbejde først, se dine værker og teknik, for at være sikker på dit talent ville gøre mig retfærdighed!" hun kunne ikke have et eller andet middelmådigt portræt af sig hængende et eller andet sted for Valkar at finde om et par århundreder. Det ville simpelthen være for pinligt!

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2