Hendes udtryk foretrak en udtryksløs mine, idet hun fulgte ham med øjnene, i hans langsomme gang omkring hende. Hun sørgede hele tiden for, at holde øje med ham når han gik bag hendes ryg.
,,Et kæledyr?" Spurgte hun sagte. På en eller anden måde måtte hun komme ud af det her, for hun anede godt hans ondskabsfulde smil og grusomme bagtanker med hende. Det var ihvertfald ikke hende der skulle ende sine dage som ens 'kæledyr'.
Hendes røde hår dansede roligt omkring hende, da hun betragtede ham intenst og sendte ham derefter et lille sammenkrøbet skævt smil. Hun ville ikke vise, at hun nu blev en smule urolig ved tanken om, at han ville jage hende til sidste punkt.
,,Jeg kan sagtens stikke af, selvom jeg ikke er en Lysets kriger." Forsvarede hun sig med et let hævet øjenbryn, idet hun kort kneb øjnene sammen for at stille skarpere på hans ansigt, indtil han forsvandt bag hende. Hun mærkede hans varme, men dog rolige åndedræt i hendes nakke, mærkede varmen fra hans krop og mærkede hvordan angsten begyndte at krybe sig ind på hende, ligeså langsomt.
Krystallandet