Det var ordene forinden, Pax hæftede sig ved. Han vidste ikke, om han brød sig om dem - og ikke fordi han mente Juno tog fejl men fordi, han ikke var sikker på, om det nødvendigvis ville ændre sig.
"Jeg tror vores positioner kommer til at... forandre sig... uanset", svarede han omsider, hvorefter han så ned og skar en forpint grimasse. "Bare alene på grund af vores aldersforskel, vores... fortid. Jeg ved ikke - jeg ved ikke, om vi kan komme udenom det. Jeg tror ikke, at folk vil forstå." Pax gned sin ansigt med sin frie hånd, hvorefter han med et tungt suk faldt ned og ligge for endnu engang. Han følte sig ikke videre optimistisk, langt snarere magtesløs, uden kontrol og... håb. Det virkede mørkt, det der lå forude og han vidste ikke, hvordan han skulle fikse det.
Pax så op på Juno, hans øjne lige dele alvorlige og sørgmodige. "Du skal ikke noget mere. Du har tjent din - lad os kalde det værnepligt. Din fængselsdom. Hvad end du vil, så er det det, du skal. Hvem ved hvor lang tid jeg får lov til at blive, hvor jeg er nu alligevel? Vi er ikke sikret en fucking skid", mumlede han, alt imens et skævt smil langsomt satte sig fast i hans ene mundvige.
"Men - vil du have tid? For jeg vil have dig. Helt - den her gang. Ikke som en klam hemmelighed eller skjulte blikke eller - men helt. Jeg er villig til at vente. Du kan få et år eller to eller - hvad end du mener, du har brug for." Pax skar en spæd grimasse og fnøs derefter tomt, forlegen over sig selv. Han følte sig nemlig... desperat. Som om han ledte efter noget, og det gjaldt hans liv, men han ikke kunne finde det.