Teto var ikke meget for at indrømme det, men den langt udtrukne vendtetid der var som hun, langsomt vædende sine læber, gjorde op md sig selv hvor lang tid der skulle gå, var en lang pine for ham. Han så gerne at han var fri for halsbåndet ogdet så hurtigt som muligt!
Et slet skjult lettelsens suk kom over hans læber da hun svarede ham på spørgsmålet. 5 år.. 5 år vvar rigelig tid til at få opsnust en eller anden gammel og velvidende skabning. Måske en biblitekar? Eller en advokat,en højadelig måske? de rendte altid rundt og snusede selvom de ikke var så vidende som det tjenende folk... Måske tjenestefolkene..?
Hans hoved arbejdede på højtryk indtil dt gik op for ham at hun i teorien havde stillet ham et spørgsmål. Han stoppede tankestrømmen for en stund og nikkede.
" Det... Er en aftale. " En tung sukken forlod ham mens han skævede til bøgerne om sig inden han igen rakte hende in hånd.
" Men! Hvis jeg indenfor de 5 år selv finder en måde at komme af med det på, så forbeholder jeg mig min ret til at annullere vores aftale." Der var en bestemt klang i hans stemmeføring.
Selvom hun var langt ældre end han, ville han ikke risikere sit liv hvis han nu selv fandt sin egen løsning på problemet, selvom han efterhånden synes at have prøvet alt, fra dirke til save, for at komme af med båndet der til gengæld havde svaret igen ved at bore sig dybere ned i huden eller give ham en lammende omgang stød.
" I så fald vil jeg sende ud, ved en af mine 'børn'. " Hun burde kende til hans edderkopper når hun kendte til hans navn. Det gik han i al fald ud fra. Alligevel lod han med en lille hvisken en fed tarantel kravle ud af hans ærme og hvile på hans håndryg. Den lille insektæder så sig nysgerrigt om, sendende blikke efter de små flagrende skabninger før alle øjne blev rettet mod den lille dæmoninde.
" Det vil højest sandsynligt være af den her størrelse så den kan klare turen selv, med et T skrevet i mit blod på ryggen. " Et af hans børn og et blodsoffer fandt han ville være det bedst offer han i sådan et tilfælde ville kunne give hende, at annullere ansigt til ansigt ville bare være det rene selvmord for ham, medmindre han kunne vikle hende i sit spind tidsnok. Hun ville alligevel nok kunne bruge hans blod på edderkoppen til en eller anden forbandelse hvis det var hvad hun fandt ville være en passende hævn.
En finger gled over tarantellens bløde krop mens han en anelse utålmodigt betragtede den ældre. Helst ville han gerne gå i gang med at udarbejde en plan så hurtigt som muligt for at få fat i en sjæl der ville være tilfredsstillende for hende.