Ikke tale om, at hun faktisk gad bevæge sig i lange kjoler, og desuden skulle de kvindelige former jo vises frem"Rolig nu, jeg har ikke gjort noget endnu" stemmen var kæk med nogle luskede undertoner. Tydeligt at se på hele hendes ansigt, at hun havde planer. På den anden side, planerne handlede for det meste kun om en person. En person som ikke var ankommet endnu. Med en rolig bevægelse strøg hun neglene igennem det lange røde hår. Tillod sig at nyde, hvor nervøs bartenderne var. Hun forstod godt hvorfor. Var hun ham, havde hun nok også været nervøs. Efter at hun fik bestilt sig en drink, vendte hun rundt. Der sad et par folk herinde på kroen, men ikke nogen sok hun havde interesse i. Ingen som faktisk satte gang i hendes nysgerrighed. Hvis hun skulle dræbe en eller flere, så kunne de godt bruges, men ellers ikke.
Med rolige og målrettet skridt trådte hun hen til trappen, som førte ovenpå. Etagen var ikke så stor, men der var plads nok at der kunne sidde nogle mennesker. Hælene på hendes sko kunne tydeligt høres for hvert skridt hun tog, og hun duftede til drinken i hånden. Da hun kom op for enden ad trappen, gik hun hen til et bord. Satte sig ikke ned, men i stedenfor blot vendte sig rundt, for at stå med fronten til trægelænderet. Oppe fra den etage kunne hun nemlig holde øje med, hvem der kom ind på kroen. Kurset rørte hendes bløde læber, som hun ventede på en særlig person skulle komme. Den kære Deavás. Hvor lang tid siden, havde det været siden de sidst havde set hinanden. Det var nok lang tid, og hun huskede tydeligt hvordan det møde gik. Hun vidste godt, at de blev nødt til at have en snak om deres søn, fordi hvor meget Deavás vidste om sønnen, og hendes graviditet som hun havde skjult for ham, vidste hun ikke.
Hun stod en smule flirtende kun for at lokke nogle blikke op mod sig. Det var intet nyt, men hendes fokus var låst på døren til kroen. Med en rolig bevægelse strøg hun sin højre hånd over det ene dæmonhorn, og lod tungen langsomt glide hen over læberne. Hvis flere af kvinderne og mændene var blevet mere nervøse, var det klart"Deavás lad mig ikke vente... Jeg hader at vente" mumlede hun lavt til sig selv med et kækt og næsten farligt smil på ansigtet.

Krystallandet