Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 16.07.2023 18:48
En invitation var blevet sendt ud og invitationen var blevet taget i mod. 
Turen til Balzera var dog ikke helt hans foretrukne, men han gjorde det. 

Det tog alligevel sine dage, og da han endelige nåede til byen, var klokken ved at nå sig en middagstid. Basil havde valgt at time det således, at han ikke behøvede at flyve når solen var værst, selvom det efterlod ham en anelse træt. Tidligt op, måske lidt for tidligt selv for ham. 

Flyvebrillerne lå nede omkring halsen, løs hængende som det var intet andet end en halskæde, håret var vindblæst og fyldt med sand. Men det var jo ikke første gang og næppe sidste gang. " Aaliyah af Kazimi har inviteret " formidlet han til tjeneren i dørene som lukkede ham og guidede ham ud til haverne hvor hun sad. Så formelt

" Syntes du ikke solen har lidt nok for at se på dig? " komplimenteret han hende. Hun solede sig ikke i den, men den i hende. 
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 16.07.2023 19:09
Hvis hun skulle komme på talefod med Basil igen, hvilket hun bestemt ønskede, efter det de havde haft sammen i deres liv, så blev en af dem nød til at tage fat I den anden, for at få etableret et møde så de kunne få talt tingene ud. Deres vinter tur var endt i en større nedtur, hvor Basil havde forladt hende i Norden og hun selv måtte sørge for at komme hjem. Hun havde oplevet ham på en hel anden måde og set sider af ham som hun ikke kunne genkende, hvilket havde været overraskende for hende. 

Hvordan ville dette gå?

Hun havde sendt en invitstion til Basil, og håbede at han ville dukke op hernede, så de kunne få den snak. Hun følte at der var mange ting som de burde tale om, der var ting som hun havde fundet ud af som hun havde brug for at tale med ham om. Også det store spørgsmål om hvor han var I sit liv?

"Jeg er sikker på at solen nyder at lide for min skyld" Lød det roligt fra hende, med et smil som hun rejste sig op fra sin plads og gik over imod ham, for st ligge an til et kram.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 16.07.2023 19:30
Selv var han klar til bare at være så formel som forventelige, men han så hurtigt at hun lange op til andet, hvorfor han indgik i et kram med hende som en velkomst. Men der var ingen grund til at gøre det længere end højst nødvendigt joh. 

" Hvad skyldes æren til et besøg, Aaliyah? " skulle han være ærlig, var han lige ved at sige forkert navn. At kalde hende Talice al Kimera var næppe det ønskede resultat, men han måtte erkende, han havde da lige haft en tanke eller to på hende, nu hvor han alligevel var så langt væk hjemme fra. 

Basil gik hen til hvor hun havde siddet før og satte sig puffen og lod albueren hvile på knæene. Han vidste at familien gjorde sit for at finde hende et parti, men hvordan det gik, det vidste han ikke. 
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 16.07.2023 20:37
Hvordan han så hende nu efter deres lille opgør var hun virkelig usikker på. Lige nu virkede det til at der intet var galt, eller havde han blot glemt deres fortid sammen? Det ville da undre hende. Krammet var ikke noget længere varende og de brød hurtigt op igen. Hun måtte da indrømme overfor sig selv, at hun havde savnet hans selskab - det selskab fra før deres nytårsaften.

"Nu er det ved at være længe siden vi sidst har set hinanden.." Startede hun roligt ud og søgte hans blik, og blev nu i det mere formelle bare for at starte ud, "Vores nytårsaften gik jo ikke helt som planlagt, og jeg følte at hvis vi nogensinde skulle tale sammen igen, så måtte en af os række ud - Så vi kan tale alt igennem" Hun vidste at Basil ikke var meget for at tale al for meget, så hun måtte jo holde det til et hvis niveau.

Hun satte  sig overfor ham og lod blikket glide over igen, "Vin?" Hun fulgte vin op i et glas og skubbede det over til ham og tog et selv. "Hvad skete der Basil?" Det var vel et fint sted at starte.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 17.07.2023 06:55
En anelse jah “ medgav han hende. De havde vidst set hinanden sidst i januar, ikke en dag han gad at erindre for at være ærlig. 
Men hun lagde fint samtale emnet ud som de satte sig til rette. 

Han rynkede lidt på brynene. Han måtte erkende; han kunne ikke erindre hvordan det hele var hændt eller hvad han havde af følelser dengang. Men før han nåede at sige noget, bød hun på vin og skænkede op. 

Basil tog glasset i favnen og trak lidt på smilebåndet for hende. “ Jeg kan ikke sige hvad der skete. Det er jo så lang tid siden nu. Men jeg vil gerne undskylde for at have efterladt dig der oppe “ beklaget han oprigtig og rakte lidt hånden frem til hende for lige at tage i mod hendes, så de kunne hænge lidt i hånden sammen.
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 17.07.2023 07:17
Aaliyah ønskede selvfølgelig ikke at den nytårsaften skulle være det store samtale emne dem i mellem, men hun manglede blot svar, og måske var det fordi at hun ikke forstod. I bund og grund burde den aften være fortid og dermed ikke tage al for meget plads denne dag. Hans rynkende øjenbryn fortalte at han nok havde det på samme måde som hende, men nu havde hun startet deres samtale ud fra dette. Hun følte at det var vigtigt at komme på tale fod igen og skabe et fundament for at starte forfra.
Blikket gled over på ham som han begyndte at tale, "Tak, Basil" Egentligt så var hun en person som blød skød en tak væk med at fortælle at det hele var i orden, men denne gang var det på sin plads at han undskyldte og hun tog imod den. Hun lettede fra puden og strakte sig for at tage imod hans hånd og mærkede den mod sin.

"Vi går længe tilbage og selvom jeg måske ikke altid har behandlet dig helt fair Basil, så vil jeg selvfølgelig også gerne undskylde for min måde at være overfor dig på" Basil havde igennem deres liv lagt op til hende flere gange, og hun har ofte skubbet ham væk, selvom når hun ofte talt med sig selv, fortalt sig selv hvor dumt det var. "Jeg ønsker selvfølgelig at vi kan komme på tale fod igen og se hvad resten af vores liv kan bringe" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 17.07.2023 17:55
De gik så sandelige længe tilbage, og det ville han på ingen måde benægte. Selvom de ikke havde været venner fra start af, da han på daværende tidspunkt, og stadigvæk, var for ung og ikke af høj nok titel. Men tingene havde så sandelige ændret sig. 

Hånden greb let om hendes, indikeret at han var der og hørte hende, men alligevel føltes han lidt den sidste sætning kunne betyde så meget. " Jah? " lød det lidt undersøgende fra ham, og han havde en afventende og nysgerrig mine på. " Hvad resten af vores liv kan byde på?
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 17.07.2023 22:16
Han lænede sig over for at tage hendes hånd og hun lod ham gøre det, hvis det var det han virkelig ønskede at gøre. Hun nød berøringen, men havde ikke forudset at det var et træk som han ville tage. Han havde måske ændret sig? Hun kunne da håbe og håbe på at de, i hendes øjne, mere barnlige eskapader var blevet lagt på hylden og var kommet videre. 
Om hendes sætning havde budt på mere, tænkte hun måske ikke dybere over. Hun ønskede at de kunne tale sammen igen og se om de kunne få deres venskab op på ret kurs. Hun var indforstået med sig selv om Basil havde trukket stikket og dermed blot ville forblive venner. Hun vidste hvordan hun havde behandlet ham, mens han havde sukket efter hende og nu var det omvendt - eller det havde det været. Alt efter hvordan deres venskab ville vokse, så kunne hun sikkert se ham i et andet lys igen. Det tvivlede hun ikke på. 

"Vores liv?" Hun kiggede undrende over på ham, for var det den vej han selv ville? Hvad mente han med det? "Jeg var sikker på at der ikke var noget vores. Eller at du ønskede et giftemål. Er det den vej du vil?" Hun havde ikke forventet det af ham og var da usikker på hvad han mente. Ofte havde han proklameret at giftemål ikke var hans ting.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 18.07.2023 07:15
Kunne man fortryde sine handlinger, hans venlighed blev måske misforstået, men til hvad? Han ville bare vise hende, at han endnu var hendes ven og var der for hende ved at tage hendes hånd. 

Hjertet slog et enkelt hårdt slag og han rynkede kort brynene igen. “ Jeg gentog dine ord, Aaliyah “ påpegede han stille. Hendes ord i er vores liv. Men pludselig blev det vendt om, som det var hans. 
Basil måtte næsten erkende, at af alle kvinder han havde mødt, ville han næsten ønske var lige så lette at tale med, som Talice al Kimera

Er det hvad du vil tale med mig om? Giftemål? “ det var vidst ikke helt et venskabelig møde, men for formaliteterne i adlen.
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 18.07.2023 07:39
Det var næsten pinligt at hun havde misforstået ham, og han blot havde gentaget hendes ord, blot i en anden form. Selvfølgelig havde han blot gentaget og stillet spørgsmål med hvad hun mente, "Nej, undskyld. Du har ret.. Jeg ved ikke hvad jeg tænkte på, Selvfølgelig gentog du blot mine ord" Det var ikke smart at vende det om, så det lige pludselig blev til hans. 

"Nej, Basil. Det var mig der ikke tænkte mig om" Hun måtte forklare så hun kunne rede den hjem, uden at gøre al for meget skade, på det som de dårligt nok havde opbygget sammen. "Det jeg mente med vores liv, var ganske enkelt om vi kunne begynde at tale sammen igen, ligge vores handlinger bag os og se fremad" Basil var blevet så sur på hende, fordi hun stillede spørgsmål til det lig som han havde rodet rundt med, og af gode grunde endda. "Du har altid været en person som har været tæt på mig, og jeg vil gerne indrømme at det har været svært at vi skiltes på den måde som vi gjorde"
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 18.07.2023 07:48
Et lettende og befriende suk forlod ham, og han rynkede beklagende på panden for misforståelsen de begge havde forvildet dem ind i. Basil rystede en anelse på hovedet, og indikeret at hun ikke behøvede tænke på det. 

Så han pakket tankerne væk om at det handlede om alt det formelle. “ Jeg tror din familie har vurderet mig værende for tæt til tider “ lo han let og trak let på skulderen af det. Lige så stille lod han sin hånd forsvinde ud af hendes og lænede sig en anelse mere tilbage på puffen. 

Jeg talt godt med Talice omkring det at skulle få renset luften mellem os “ måske han kunne bede til hun reelt set ikke anede hvad sin svigerindes tjenestepige hed. Men lige at digte andre kvinde navne eller bare navne op, magtede han ikke. 
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 18.07.2023 08:00
Hun så lettelsen i hans øjne, som hun forklarede og undskyldte, og virkede samtidig på et punkt hvor han nok var enig i at de burde tale om en forsoning i mellem dem og dermed komme på talefod, og så kunne de starte forfra i deres venskab.

Hun vidste godt at hende fader nok ikke så Basil som noget valg når det kom til giftermål, men der havde de mange store uenigheder og Aaliyah ønskede selv at skulle sige noget og før deres nytårs aften ville hun ikke have tvivlet med at gifte sig med ham, hvis han ønskede det. "Tænk ikke på det. Jeg skal nok bestemme hvem jeg har tæt på mit liv, og hvor tæt" Det skulle han slet ikke tvivle på, og nu havde Basil haft så stor en betydning igennem hendes liv.

"Ja?" Lød det nysgerrigt fra hende, "Hvad havde min svigerindes tjenestepige at sige til det?" Hvorfor havde det været et emne mellem dem? Men så kunne hun nok have fundet på det samme med Emin. Aaliyah havde hørt lidt om Basil og Talices forhold.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 18.07.2023 21:39
Han trak skævt på smilebåndet og trak let på skulderen: " Hun spurgte mere til hvad jeg havde gjort, men det talte vi så ikke om " og smilet falmede lige så stille igen. Men han tappede lidt med fødderne på fliserne og rømmede sig lige så stille. " Hvordan går det med at finde din ægtemand, Aaliyah?

Måske var det at svup uden om samtale emnet omkring hvad interesse han måtte have med Talice, men det var jo så meget sagt i det lange løbe alligevel. Det var ikke en dialog de skulle have, eller burde have. " Eller har du opgivet drømmen om et giftemål? "
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 18.07.2023 22:03
Hun spurgte indtil hvad han havde gjort, men det havde han ikke lyst til at fortælle til hende, men gerne til Aaliyah? I bund og grund skulle han aldrig havde gjort det. "Jeg hører du bruger en del tid sammen med hende, også uden for jeres træning?" Hun var ikke helt bagud eller tabt bag en vogn og kendte til aftalen mellem dem. Hun havde jo set dem træne ude på de øde steder, hvor der var plads - og hørt om det. 
Det var hurtigt at han ændrede emnet til hende, når hun nu ønskede at vide mere om det arbejde, eller hvad hun skulle kalde det, mellem dem. "Ærligt, så går det stille og roligt og situationen er ikke anderledes end den har været på noget andet tidspunkt. Men min fader leder dog længere ude af familie grenene" Det burde næsten gøre ondt at sige, men hun var nu vant til det - desværre.

Hun skulle nok sørge for at der ville komme mere viden om det forhold til Talice, hun glemte bestemt ikke. "Glemt er nok meget sagt. Det hele er blot som det plejer, men jeg har måske lagt lidt mere tålmodighed i det og så må det komme når det nu melder sin ankomst" Det var lidt der hun var nået.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 18.07.2023 22:23
Hun hang lidt ved i dialogen omkring Talice, men han ville ikke forblive i dialogen omkring. " Vi har rendt ind i hinanden i Dianthos en enkel gang jah? " måske det var svar nok at give hende for nu, ellers måtte han bare tale lidt uden om det. Der var jo intet i det. Jo, han havde da lige svunget let forbi Talice al Kimera da han var ankommet til byen, eller bare lige set forbi hende, men ikke været tæt. 

" Længere ude i familie grenene? " gentog han og trak en anelse overvejende på skuldrene. Hvad skulle det betyde, at de søgte længere ude end bare i fyrste-slægterne eller?  " Hvad har du selv i tankerne til en mand? " ikke at han skulle være den, men lidt nysgerrig var man da. 
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 18.07.2023 23:02
Hun havde forstået og fået fortalt andet end det blot var en enkel gang, men hun kunne ikke vide sig sikker, ofte var der mange der løb med halve sandheder, men hvorfor befandt han sig overhovedet sammen med tjenestefolket? Det var bestemt ulig hans adelige gener, at han skulle søge ned ad de veje. "Okay, det er også helt i orden. Det var blot for at høre," Der var mere til denne historie, det var hun sikker på, men han ønskede tydeligt ikke at sige mere. Det var fair.

"Ja, længere ude en fyrsterne" Lød det roligt fra hende, "Fætre og kusiner, Greve og baroner og al hvad der ellers er. På et eller andet tidsplan,  bliver min far mere eller mindre panisk og søger alle muligheder" Det vsr mere eller mindre ham som styrede det show her. "Tja, jeg har ikke mange krav, men gerne en mand som holder af mig og elsker mig. Ser mig." Det var ikke mange krav, men store krav. Ingen af de mænd hendes fader ville finde, ville elske hende, men elske den forbindelse til hendes far.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 19.07.2023 10:01
Han var nysgerrig på at vide hvad hun vidste eller ikke vidste, men også tænkte. Selvfølgelig var han ikke af samme status som hende, antallet af tjenestefolk var ikke ens, han gjorde sig slet ikke i det privat, men familien havde da. Så at han omgik andres, det var en sag for sig selv. 

Til tider glemte han, at man kunne ægte sine fætre og kusiner. Aldrig ville han selv gå med sine kusiner, de var forfærdelige i hans optik. " Det kræver vel næsten mere at finde sådan en løsning end at finde en til dig " svaret han tøvende og studsede lidt over hende. 
" Hvilke overvejelser har du selv gjort dig? Jeg ved du en gang gerne så at jeg knælede for dig " vidste var så meget sagt, men det var et indtryk han havde fået. 
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 20.07.2023 16:23
Der var mange løsninger i hendes faders øjne, hvis man kom langt nok ud i familierne og ikke sigtede efter det tunge skydst. Aaliyah var i bund og grund ligeglad, hun ville ikke sætte sig tilfreds med en mand som ikke elskede hende eller gik ind for at kvinden var lige værd som manden, og det var måske sværere sagt end hendes gjort. Hendes fader gik hvert fald ikke ind for den slags og handlede kun efter egen interesse, men så ville han få det at vide. "Jeg har ikke tænkt mig at stille mig tilfreds med halve løsninger, og slet ikke min faders" Kom det roligt fra hende som hun kiggede over på ham og mødte hans øjne. "Når det kommer til mine brødre, så stiller de sig nemmere tilfreds fordi at de kvinder som bliver valgt affinder sig med at skulle leve et liv med at passe børn og hus, blot være derhjemme" Det var større tanker og en større debat som hun var ved at tage hul på. 

"Måske er det blot mig som er naiv"

"Hvilke overvejelser? Mange. Jeg har også talt med mænd ved de forskellige aktiviteter familien har afholdt af fester og lignende. Det er bare ikke mange som byder sig ind eller har noget at byde på, i mine øjne" Det var sandt at hun gerne ville have haft Basil som mand men hans egne principper havde oftet talt at det ikke var noget han ønskede. "Du har ofte fortalt at familie og giftemål aldrig har været dig, selvom jeg har forsøgt og det er jeg nået til en accept omkring. Jeg kender dig og har kendt dig i mange år, Basil" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 20.07.2023 20:47
Måske, som Basil så det, havde Aaliyah glemt hvor hun kom fra og kom af. Hun var ingen kvinden til at sætte den form af krav - medmindre hun ville ud af adlen og leve det frie liv. Han nikkede dog stille til det. Det var ganske naivt. Men han trak lidt overvejende på minen og vendte blikket vurderende på hende. 

Men som dialogen faldt på ham, selvfølgelig lagde han selv op til det, men hun havde en idé om ham, som var delvist korrekt og forkert. " Lad mig lige stop dig, " sagde han og løftede en hånd for at indikere hun skulle stop og tie, men ikke per tvang. " Det er naivt at tro, at du, vi, fra adlen har nogen indflydelse på hvor vi sættes hen. Jo højere status, jo mindre frihed. Du er en fyrstedatter, din glæde og dit formål er at blive en anden families gave. Føde smukke børn og sørge for samarbejdet. Jontar af Kazimi har ikke selv valgt sin hustru, og de ser glade ud " kom ikke her og sig, han ikke følger med, det var dog næppe noget han ville erkende. Han var ingen selskabsmand, men fortællinger var der altid mange af. 

" Arrangeret ægteskaber skulle ikke være helt skidt. For mit vedkommende.. " han rykkede sig let tilbage og kiggede lidt til siden, som han ville sikre sig de var alene. " Du har ikke rigtig forsøgt, du prøvede lidt til sidst da du endelige indviet i at dele nætter med mig. Ægteskab er ikke mit liv lige nu, men " men han kunne ikke benægte at det måtte ske i fremtiden. Ægteskab og børn. 
Aaliyah af Kazimi

Aaliyah af Kazimi

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 31 år

Højde / 176 cm

Nao 20.07.2023 21:35
Måske var det naivt og det kunne hun godt indse når det kom til stykket, men det var blot det syn hun havde på hendes fremtid. Hun vidste godt hvordan hun var stillet og at hun egentligt blot skulle makke ret, men man kunne vel håbe på lidt kærlighed? Hun ville gå så langt at sige at hendes fader aldrig havde elsket nogle af hendes hustruer, men blot ægtet dem for at få børn. Men var det det hun ønskede?

Alt det han sagde var ikke noget nyt for hende, det var blot hende som var naiv i forhold til hendes eget liv. Det ægteskab hun ville ende i, hvis det skete, så var det ud fra hendes faders ønske. At finde et ægteskab som ville ham komme til gode i forhold til nye bekendtskaber og nye forretningsmuligheder. "Det er ikke nyt det du fortæller.." Kom det roligt fra hende, ikke for at spille bedre vidende eller lignende, "Jontar er uden tvivl glad. Det tænker jeg også Pompeia er. Men et dårligt ægteskab er vel ligeså meget liv, som det er at være fanget her på Paladset" Hun stod et sted hvor det føltes som pest eller kolera, at hun skulle blive her eller finde sig i et dårligt ægteskab - alt efter manden. 

"Det skulle ikke være helt skidt? Du ser positivt på det?" Hvad så han i det som hun ikke gjorde lige nu? "Jeg har ikke forsøgt hvad? At spørge om det var en interesse? Det er ikke en del af dit liv lige nu, så er der ingen grund til at diskutere det, Basil" Hvis det alligevel ikke var en del af hans liv lige nu, så var der vel ingen grund til at diskutere det.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Blæksprutten
Lige nu: 2 | I dag: 12