Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 23.04.2023 12:04
Det var tidlig morgen, og med foråret mere og mere i fuldt flor, var solen også lige akkurat at skimte imod øst. Det var altid lidt af et specielt tidspunkt, hvor at morgenduggen lige var på nippet til at forsvinde til de optøende solstråler. 
Men der var altid nogle vågne, selv på de aller tidligste timer. 

Emersons skridt knasede en anelse imod stenjorden under ham, imens han skridtede væk fra borgmesterboligen, og imod en stald et par minutters gå gang fra borgmesterboligen. Det var sjældent han havde reel tid til at tage sig af det smukke ridedyr der var fulgt med Emersons liv, og da han aldrig helt havde været en dyreperson, føltes det nogle gange som om at dyret så lige igennem ham. Det havde været en tilvænningsperiode. 
Men han var kommet til at holde af roen ved at passe den smukke Igna'hal, når han alligevel var vågnet så tidligt som her til morges. 

Små nik faldt imod enkelte af de borgere der allerede var stået op, og gået igang med dagens gøremål, men generelt var der en dejlig, doven stemning omkring den tidlige morgentid. Det fik den rødhårede skikkelse til lidt distræt at falde i sine egne tanker for resten af dagen. 
Noget der forsatte da han ankom til stalden - sagde hej til Vex - og med lidt rutinerede bevægelser gav sig til at børste nogle af hans fjer, smånynnende for sig selv. 
Jah hans Igna'hal opdagede nok tilstedeværelsen før ham selv. Først da en lille fornemmelse af øjne i nakken listede sig ind på ham, drejede Emerson sig halvt omkring, et lille overrasket oh da han så den blå skikkelse i staldåbningen. Besøg, så tidligt? 
Malik

Malik

Kelner, og deltids Løber for Verbatim

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 23.04.2023 13:10
Der var nok at lave for en mand som Malik. Der foregik altid noget på Smaragdøen, og der var også den daglige gennemgang af noterne i hans bog, for ikke at nævne når der var en der kom ned og spurgte ham om han ikke godt liiiige kunne løbe en tur. Selvom de vidste bedre end at sende ham for langt ind på fastlandet efterhånden.
Han ville nok ikke den pågældende dag have taget tiden til at tage ind til flodbyen, hvis ikke for det faktum, at han var blevet stukket en lille rulle pergament i hånden, og venligt, eller knap så venligt blevet bedt om at aflevere den til vogteren, nu når han var en af de få ’løbere’ der vidste præcis hvilken skikkelse han var i disse dag. Nogle havde virkelig vænnet sig til at han var Kelner bedre end andre.

Turen til Azurien havde været kort, men at finde vogteren kunne godt være noget lidt andet, men som kurér i dække, så var det trods alt ikke underligt at Malik kom besøg, til trods for det meget åbenlyse udseende.
Han nåede dog aldrig over til hoveddøren, men i stedet for var som den rødhårede skikkelse forsvandt, som han selv var på vej forbi, og han stoppede op, og kiggede sig over skulderen på stalden, og ligeså stille gik han over i staldåbningen, og ganske rigtigt, der var personen han ledte sig efter.
Han lænede sig op af staldåbningen, og kiggede på Emerson, ventede på at han selv opdagede ham, og da han endelig kiggede over, fik han et kækt smil i retur, og et lille vink med hans hånd. ”Det er godt nok tidligt du er på mærkerne i dag, gamle,” sagde Malik grinende. Han havde ingen idé om hvor gammel elveren var, men han havde for år tilbage bare gættet på at han var ældre. Ikke så svært når elvere var nogle af de længst levende racer. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 23.04.2023 16:24
De blå øjne mødte noget der var mindst ligeså blåt som havet og himlen selv, da de landede på Kelnerens spraglede skikkelse. Malik, en af de løbere der alligevel havde været en del af Verbatim i et par år, men samtidigt også en skikkelse Emerson ikke havde interegeret alt for meget med, trods omstændighederne ofte havde været til det. Malik var trods alt også travl. Eller også virkede det bare sådan, når Emerson med et lille smil så hans slørrede skikkelse forsvinde, og først dukke op uger, eller sågar måneder senere. 
Men oftest en ganske positiv fornøjelse, og uden helt at lægge mærke til det, følte bjergelvere et smil trække op i de det lyse ansigt. 

Gamle? Et morende fnys konkurrerede med glimtet i de azurblå øjne, da Emerson lidt 'fornærmet' rystede på hovedet, og gav den prægtige skabning ved siden af ham et beroligende lille klap. "Ah, min ryg gav mig alt for mange problemer til at sove videre. Ikke at du ville kende det" smilede han, og knirkede lige lidt ekstra på sin stemme da han satte den ene hånd på sin lænd, og strakte ryggen. 
Små knæk kunne (næsten som på kommando) høres, og han prustede. "Men at se dig så tidligt? Atypisk - hvem har dig fået dig afsted, før fanden får sko på?" lo han sagte, og bukkede sig under fuglens hals, så han kunne komme om på den anden side og nærmere den bedreadede havmand, og hans afslappede skikkelse. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 23.04.2023 16:32
Et grin undslap havmanden. Han foretrak når folk kunne være med på legen, og der skuffede Emerson trods alt ikke. Det var ikke alle der havde holdt lige meget af Malik som løber trods alt. Det var ikke nok at overlevere information, nej, den tidligere løber havde altid lidt af en kvik bemærkning med sig.
”Jeg hører det kan hjælpe også at huske at bevæge sig, så man holder kroppen ved lige,” lød det drillende fra Malik, men han var her trods alt af en grund, selvom han havde meget lyst til at ignorere det som det var nu.

Han skubbede sig væk fra døråbningen, så han stod i det fri, og han rakte om bag sig for at tage en lille rulle pergament frem, dog ikke før at hans blik var gledet rundt om dem i tilfælde af at nogen kiggede deres vej, men der var ikke nogen ude på denne tid.. Selve pergamentet var så småt, at der næppe kunne være mere end et par sætninger på i virkeligheden, og Malik var ikke sikker på om informationen reelt var vigtig, eller om det bare var at få ham ud, og måske tage hævn.
”Du kan vel stadig huske hvordan Kaja er. Hun mente at det ikke kunne vente til at vi havde en anden i huset, så jeg blev sparket ud af sengen, og så på vej her til,” indrømmede han i en let tone og himlede lidt med øjnene. Det var tydeligt at han ikke tog det så tungt, som han fik det til at lyde som om. ”Måske næste gang du kommer forbi, så kan du lige fortælle hende, at jeg er den forkerte havmand at smide ud af sengen så tidligt.”
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 23.04.2023 17:23
Holde kroppen ved lige? Jah det var nemt, de første 500 år. Men hvad så med de resterende 800? Emersons smil, og inde bagved dets lyshudede facade - også Zions smil - blev en tand mere drilskt, og han himlede lidt i åbenlys godmodighed med det vakse blik. Men om nogen kunne en løber som Malik dog godt være en fortaler for motion, og bjergelverens blik hvilede kortvarigt over den slanke skikkelse, inden det fulgte hans blik i omgivelserne. Ah, så han havde altså noget med. 
Børsten blev lagt fra sig på en af staldens hylder, og hænderne blev lidt fraværende børstet rene i det mørke hørstof, inden at han fik snuppet det lille, nussede stykke papir fra de blå fingre. 
Imens han foldede det ud, spredte der sig et morende smil, og han nikkede lidt fraværende, men dog lyttende. Ah, så Kaja var skyldneren i det her! 

"Åhåhå, jah hun er en bestemt dame!" grinte han, og skimtede de små notater der var skrevet. Hvad zalan var det her for et sprog nu? Og med en lidt himmelvendt mine, skulle det vise sig at Kaja ikke kun var efter Malik, da hun havde formået at skrive det på skovelvisk. "Den forkerte havmand, simpelthen..." mumlede han lidt smørret for sig selv. Øjnene gled op, og mødte Maliks, da han nikkede, næsten seriøs i sin tilføjelse. "Lad os nu sige, at hvis du lover mig at hun ikke bliver ved med at teste mit elviske,  kan jeg måske lægge et godt ord ind for dig" og han viftede det lidt irretesættende i luften imellem dem, uden den store vægt bagved det. Selvfølgelig kunne Malik ikke love det. 
Men han kunne da lade som om! 
Inviterende vinkede han ham med sig ind i det andet rum, hvor at forskellige remedier til at pleje Igna'hal var stillet frem. Emerson - ikke helt villig til at slippe sit projekt - men heller ikke helt gearet på bare at sige farvel allerede, kastede et kort blik bagud imens han talte. "Jeg er næsten færdig her, han skal bare lige have noget vand, foder, og måske lidt skæld-olie til forbenene" summede han. "Men! Så snart jeg er færdig, kan jeg tilbyde lidt morgenmad som erstatning, for de grove udnyttelse" og tændte for vandet, så det fossede ned i en af de spande han stilte frem. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 23.04.2023 17:31
”Bestemt kan man roligt kalde hende,” sagde Malik. Han havde som udgangspunkt ikke noget imod Kaja, men Kaja havde sine problemer med Malik. Deres personligheder matchede i hvert fald ikke synderlig godt, og Malik gjorde ikke noget for at gøre det bedre. Han var bare lidt for meget sig selv.  Men man tabte nogen og vandt nogen, og desværre så var Kaja velrespekteret på Smaragdøen, så hun kunne holde sine år og erfaring over Malik, selvom han selv havde været i Verbatim i 30 år efterhånden.

Det var dog en nem rytme for Malik at falde ind i med Emerson. Han var trods alt ikke bange for autoriteten han stod overfor. Hvad var i sandhed der værste han kunne gøre trods alt? Man blev ikke bare sådan lige smidt på døren trods alt.
”Jeg skal gøre mit bedste, men jeg har en fornemmelse af at hvis jeg begynder at stille krav på dine vegne, så begynder hun bare at gøre det værre for dig,” sagde han i en let tone og et ryst på hovedet. Han skulle ikke have noget i klemme med Kaja. Hun ville bare give ham flere tidlige morgen opgaver.

Han fulgte efter Emerson, hænderne foldet bag ryggen, og kiggede nysgerrigt rundt i stalden. Dyr var ikke noget han gjorde sig meget med, udover de enkelte havdyr han til tider stødte på. ”Morgenmad ville være fantastisk. Jeg tænker en som dig må spise stortslået hver morgen.” Så han havde sine formodninger om en borgmester og en vogter, hvem kunne være efter ham for det.
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 24.04.2023 00:41
På trods af den fossende lyd fra vand, var det et lyttende øre Emerson havde vendt imod Malik, imens han betragtede det iltede vand falde ned i spanden. Det vækkede måske et lidt varmere minde, når havmanden begyndte at tale om Kaja, han havde ikke tænkt på hende længe, men kunne næppe frasige sandheden af hvad der blev påpeget. Det var måske lidt at udfordre skæbnen, når hun sad og ordnede de forskellige tråde af informationer som kom frem og tilbage, han havde i mange år fundet en form for fred med hende. 
Men nu respekterede hun ham måske også, på en anden måde end den yngre Kelner. 

Eller også var det bare forskellige former for respekt. De blå øjne lukkedes lidt mageligt, egentlig ret glad for det friske pust af selskab, selvom morgenen havde været behagelig langsom.

Ikke desto mindre, nikkede bjergelveren lidt leende til hvad der blev sagt, og hev med et lille snuptag spanden med sig, da han vendte sig omkring. "Storslået ligefrem?" og han følte selv et lidt mere skælmsk smil liste sig frem, men modsagde ikke den havblå skikkelse. 
Med et lille træk vippede han den ned i truget, og modtog nogle taknemlige skræppelyde fra den fjerede skikkelse, der nok nærmere så frem til maden der plejede at følge med. "Jeg skal forsøge ikke at skuffe - hey, ræk mig lige en kop af det mix derovre.." og han pegede imod en mindre tønde med låg, hvor bær, frygter og tørrede insekter lå rodet sammen i en mindre bunke af fodder, kroppen lænet lidt afslappet ind over stalddøren, imens han ventede på at få det rakt tilbage. 
".. det er alligevel så sjældent jeg rigtigt har mulighed for at blære mig" tilføjede han drilskt. Og måske en anelse tvetydig med hvorvidt det var sandt eller ej. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 25.04.2023 18:56
Malik hævede forventningsfuldt et øjenbryn af elveren. Ja storslået. Det var ikke ligefrem fordi Malik nogensinde havde været lang tid omkring folk af status til at få sneget sig med til deres morgenbord. Der var selvfølgelig visse familier i Aquarin da han var yngre, men skikkene var anderledes der, og han havde trods alt været på farten siden han var ganske ung.

Han vendte dog snart opmærksomheden mod mixet og så tilbage til Emerson, før han rystede på hovedet. ”Ikke nok med at jeg bliver sendt afsted tidligt, så skal jeg nu også lave noget,” lød det grinende fra Malik, selvom han tog et par hurtige faste skridt over til det, for at tage en kop af maden. Underligt var det, men han skulle i hvert fald ikke begynde at kritisere det som han gav til det tilbage til Emerson, alligevel et lidt nysgerrigt blik i øjnene.
”Ooooohhh, så jeg får det helt store morgenbord. Du er velkommen til at blære dig hver eneste gang jeg kommer forbi. Så kan jeg selv høste nogle af goderne,” lo han. Det var ikke ligefrem fordi han var misunderlig over Emerson. Det var et andet lod i livet, og Malik havde altid været nogenlunde tilfreds med sit eget. Han ville i hvert fald ikke være en borgmester eller vogter for den sags skyld. Nej, hvis han kunne bestemme, så havde han nok været en løber indtil han ikke kunne mere, selvom at holde til Smaragøen kunne nu også noget. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 09.05.2023 10:24
Sikken en uforskammethed, sådan at blive sat i arbejde. Bjergelverens øjne glimtede i tavs latter, og han fulgte ham med blikket, imens han tøffede hen efter foderet. "Jeg ved det, sikke mange krav" medgav han, og lod et tungt, teatralsk suk glide over læberne, en hånd rakt frem efter koppen da den blev returneret. 
Utålmodigt kunne han fornemme en prikkende fornemmelse af et næb over skulderen, og han puffede med en lille 'jaja' bevægelse den store Igna'hals hoved lidt bagud, hånden strakt hen imod foderkassen for at hælde det i, inden dyret blev for utålmodigt. Et eller andet sted bagved ham hørte han hvad Malik sagde, og klukkede lidt medgivende over den kvikke kommentar. 

"Du skal nok blive mæt" lovede han, og gav endelig plads til det utålmodige væsen, der med nogle tilfredse kliklyde begravede hovedet i kassen, og gav sig til at spise løs. Med hånden kørende et par sidste gange over de bløde fjer, gav han den lige nogle afsluttende klap, inden at han samlede tingene sammen i en anden spand, og tog dem med ud af boksen. 
"Så!" spanden blev hængt op på en krog der hørte til trævæggen, inden at han skyllede hænderne i en vandbalje, og tørrede dem i bukserne. "Hvor længe er du her, regner du med?" og han slog ud imod gaden igen, så de kunne gå på jagt. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 10.05.2023 20:55
"Alt for mange krav," bed Malik tilbage i en munter tone. Det var tydeligt at havmanden ikke ligefrem var så genereret af det, og hvis han havde været, så havde han nok i sidste ende ikke gjort det. Han havde trods alt nok i kæften til at han ikke virkede som en type man bare lige fik til at lave noget som han faktisk ikke rigtig gad. Desuden måtte man være lidt fleksibel for at være et sted som Verbatim, noget de begge to vidste ganske godt.

Hans blik blev på interaktionen mellem Igna'halsen og vogteren, så lang tid den stod på, men var ligeså hurtig til at rette blikket udelukkende tilbage på Emerson, ligeså snart at fuglen var tilfredstillet.
"Altså jeg fik ikke at vide hvornår jeg skulle være tilbage," gengav Malik grinende, hvilket nok havde været Kajas største fejltagelse. Ikke at det tog ham særlig lang tid at komme tilbage ud til øen. Han var hurtig og effektiv, og det var nok også i sidste ende grunden til at det havde ærgret en vis gruppe da han ikke kunne varetage opgaverne mere. Måske en dag Malik ville være tilbage i felten, men for nu holdt han sig til Azurien, hvis han skulle indlands. "Så nok indtil jeg mener at jeg har udnyttet dig nok," svarede han, ærlig som han nu engang var. Emerson kunne tåle det, og Maliks blik skinnede morende i retningen af den rødhåret elver. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 11.05.2023 10:39
Ah, jah det var en fejl. Ordene var måske hårde hvis det stod alene, men Zion følte et lidt mere udspekuleret smil trække op, øjnene lidt leende vendt imod himlen i den usagte latter. Uden et specifikt tidspunkt at være tilbage på, var meget af dagen åben for en af de mere friere sjæle - såsom Malik. Ganske forfriskende, et eller andet sted. 
Med hænderne stukket i lommen gav de sig til at bevæge sig igennem de stadigvæk lidt morgentøvende gader af Lazura, delvist på vej tilbage imod borgmesterboligen. 

Så nok indtil jeg mener at jeg har udnyttet dig nok. Med et drillende, mistænkeligt lille glimt gled de blå øjne tilbage på den havblå skikkelse, og Zions bryn gled op i panden. "Så jeg skal frygte for flere måltider igennem dagen?" det skulle nok blive dyrt i drift! 
Men i virkeligheden faldt det nok et lidt bedre sted end han lagde op til, og bjergelveren sukkede lidt mageligt, et kort blik over vejen de drejede nedad. Hvor at solen langsomt optøede den våde dug der lå tilbage, og han varmede sig sagte da kortvarigt trådte imellem nogle af de høje bygningernes skygge, og fangede lidt af solen. 
"Men hvis du alligevel planlægger at 'hænge ud'..." Zions øjne gled lidt lumsk i, og han trak sigende på stilheden efter - hvis nu han alligevel var her, og der gled øjnene tilbage på Malik. Man kunne næsten føle hvordan at han kastede et blik på hans finnnelignende ører - når nu han alligevel var her - og han smilede en tand mere uskyldigt. "... ah, lige meget. Kom - morgenmad, det var hvad vi skulle have, ikke?" og han drejede dem ned af gaden, ganske bevidst om at det var et sølle forsøg på at skjule hvad end han lige havde visualiseret Malik kunne være behjælpelig med. 

Men han forsøgte heller ikke rigtig at skjule det, når han overvejede om Malik ville være lidt mere effektiv til at finde nogle tabte ting langs floderne. Måske han ville kunne overtales senere. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 12.05.2023 13:53
Malik sendte et noget drillende blik i Emersons retning. "Jeg kan ikke afvise det," indrømmede han, men selvom han ofte pressede lidt meget, så forsøgte han så vidt som muligt ikke at presse alt for meget. Selvom nogle ville argumentere for at han faktisk altid pressede for meget. Der var i hvert fald en stime af folk der havde endt med at synes at han var lidt for irriterende. Man vandt nogle og man tabte nogle, det var bare en del af det hele.

Han skridt faldt dog nemt i hak med Emersons egne, som han fulgte ham ned af gaderne af Lazura. Det var efterhånden en af de byer som Malik så mest til, selvom han normalvis forsvandt i mængden i Fristavn i stedet for, eller et smut til Aquarin. Et eller andet sted så var Lazura næsten for meget fastland, til at Malik var her i en længere periode.
Hans øjne blev dog lidt smallere da Emerson hentydede til at der ville være noget mere i det her besøg. "Det lyder ikke særlig betryggende," pointerede han, selvom smilet i stemmen aldrig helt forsvandt, også som han puffede sin skulder mod Emerson. "Men hvad har I så af gode morgenmadsmulihgeder?" For uanset hvor nysgerrig Malik var, eller hvor lidt han stolede på at det var lige meget, så havde han det fint med at blive distraheret fra det. Selv ikke en vogter ville kunne få ham til at gøre noget han absolut ikke ønskede. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 31.05.2023 20:48
Et lidt tørt, og kort grin slap over de bløde læber, og han puffede lidt drilskt tilbage på kelnerens skulder. Frivilligt arbejde var vel det bedste slags arbejde! Og selvom han ikke behøved at starte dagen ud med at finde på løjerlige påfund til Malik, kunne han ikke helt lade være. Endte havmanden med at blive, ville han da ikke være i tvivl om, at han var velkommen. 
Men der var massere at tage sig til i løbet af dagen. At lokke ham med på nogle af hans projekter, ville alligevel være lidt af en selvisk fornøjelse, som han alligevel følte sig overraskende okay med at tage til sig. 

Spørgsmålet fik dog overvejelsen frem i det ellers drilske skær der udgjorde bjergelverens blik, og i stedet søgte de op imod luften, hvad ville være åbent nu, foruden hans egen bolig? "Du må ikke sige det videre til for mange, meeen..." og han øjnene sneg sig tilbage til havmandens blåtonede skikkelse. ".. det gode ved de tidlige morgentimer, er at vi får det friskeste af det friske. Bageren er lige åbnet, så hvordan lyder morgenboller og måske, hvis vi er heldige, et løfte om kage?" noget te, en solskinsplet og godt solskins-
selskab. 
Et eller andet sted, var de små kroge Lazura havde at byde på, blevet noget af det Zion holdt allermest af. Og selvom han med kendskab til sig selv, vidste at det ikke helt var en af hans egne kvaliteter, der bød op til den form for kærlighed til landsbyen som han dog følte. 
Så vidste han også at det handlede om at udnytte de små, piblende, kilder af værdsættelse, imens at de var der. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 01.06.2023 20:52
Frivilligt arbejde var absolut ikke det bedste, men selvom Malik kunne brokke sig, så havde han intet problem med det. Han gjorde ikke ting han ikke ville, og selvom Emerson måske ikke helt var klar over den facet af Maliks personlighed, så tætte var de vel ikke, så var der alligevel ingen tvivl i havmanden. Desuden havde han behov for at strække benene, og han havde fået at vide at det var godt for ham at røre sig, så han forholdt sig smidig selv efter ulykken.

Maliks blik fandt interesseret skyggen af Emersons skikkelse, selvom han ikke helt kunne se ham når de stod så tæt. Han kunne praktisk talt mærke varmen fra den anden mand, og hans egen vejrtrækning blev dæmpet og svag, næsten som prøvede han at skjule sig, selvom der ingen at skjule sig for.
Men da ordene så lød, så var Malik ligeså hurtig til at puffe tilbage ud mod Emerson. "Her tror man at du har en eller anden stor hemmelighed, og så er det bare at ingen gider at være oppe på det her tidspunkt," sagde han med en let leen i stemmen, der tydeligt medgav at Malik var langt fra fornærmet. "Men så har du også bare med at købe en god kage," sagde han med et drillende smil. Ikke at han havde en stærk sød tand, men kage var ikke ligefrem det man fik hverken på Smaragdøen eller i Aquarin. Havfolkets madvaner var trods alt lidt anderledes, men heldigvis kunne Malik godt tåle ting så brød, det var ikke alle af hans slags der kunne. "Men vis så vej, du vise borgmester, så vi kan få den morgenmad du har lovet mig." Han gik et skridt tilbage fra Emerson, blot for at have nok distance, så han kunne lave et lidt flabet buk mod ham. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 06.06.2023 12:25
Emersons øjne spærredes op i påtaget vantro, og et lille, opgivende fnys fulgte med. Ahva! Der var da massere der var oppe, prøv lige at se de tomme stræder, hvor en ensom lille kloppen af hestevogn kunne høres i det fjerne. Maliks joke ramte et godt sted hos bjergelveren, der fulgte havmanden med blikket, i takt med at han fik bevæget sig en smule væk - et flabet buk vendt i hans retning. 
Umærkeligt rankede den rådhårede skikkelse sig dog alligevel, og han viftede en smule med hånden. 'Pjat' syntes den at understrege, men med et let toneleje i ordene, da han svarede igen. "Havde du håbet på noget lidt mere spændende?" smilede han, og ændrede bevægelsen til at vinke den rapfodede Kelner med, idet de drejede om et hjørne. "Tro mig - du har ikke lyst til at kende mine store hemmeligheder" tilføjede han lidt mere muntert, til trods for at det (stående alene) kunne lide en anelse ildevarslende. 

Igennem årene samlede man trods alt en del hemmeligheder. Og selvom det var få der kendte til Zions tidlige historie, var det gået op for ham, at det aldrig lød helt så... pænt, når han genfortalte dele af den. Nogle ting var bedst at man bare undgik at snakke om. 
At holde det til overfladen, var bedre end at rejse for langt ned i dybet. Der gemte sig vidst monste, hvis man ikke passede på. 
Den krøllede facade af hjørnebageriet tonede sig stille og roligt frem, med en velduftende aroma sivende ud fra træ- og murfacaden - lokkende. Den virkede dog ikke åben, men Emerson virkede skråsikker nok tl at nogle ville åbne et vindue for dem, når de kom og bankede på. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 07.06.2023 21:12
Malik kunne ikke lade vær med at smile bredt. Han elskede når der var noget dril frem og tilbage, og det lå trods alt i hans personlighed og mund, at være både drillende og til tider måske lidt for grov, men dem der kunne holde til det blev, og dem der ikke kunne prøvede vel bare at vifte ham væk. En vogter burde vel dog stadig nok ikke fuldstændig udstøde en agent, løber eller arkivar godt nok, selvom Malik alligevel ikke havde haft alt for meget at gøre med vogterne.

"Jeg tror det er noget jeg bedst selv kan bedømme," sagde Malik nysgerrigt, selvom han ikke forventede at Emerson ville give ham den meget personlige information. Så tætte var de trods alt ikke, og en Verbatim vogter vidste vel bedre end de fleste, hvor meget hemmeligheder var værd. "Men jeg kunne også godt have taget en lille personlig hemmelighed. Bare noget mere spændende end..." Malik kiggede rundt på de tomme gader. "At ingen gider at stå tidligt op for at få god morgenmad." Og så en leen der fyldte gaderne.
Der var nok en grund til at Malik aldrig havde været en god agent. Han drog opmærksomhed til sig så let som ingenting, men kurér havde virket som så godt et dække selv med det prangende udseende og personlighed. 

Duften af bageriet ramte Malik, og alligevel kom der en mere blid kant i hans ansigt. Han ville gerne have noget godt nu når han for en gangs skyld var lidt væk fra Smaragdøen. Og menneskemad plejede at være godt når man kom til byerne. Det var i hvert fald noget andet end havføden han var vokset op på. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 08.06.2023 01:00
De himmelblå øjne skævede lidt sidelæns til ham imens han svarede, det morende smil ikke ligefrem på vej til at falme, selvom Malik alligevel var 'uenig' med ham. Jaså? Hemmeligheder - især den spændende slags - var som regel en mangelvarer hvis man kun havde nysgerrige ører. Se de mere saftige af dem, skulle man trods alt gøre sig lidt fortjent til, og... 
Tankerne gled en anelse ud af sporet, da det alligevel virkede til at duften sneg en ny lille mimik over det kønne ansigt. Ah, så helt ved siden af havde han alligevel ikke ramt. Og Zion hæftede sig måske et sekund længere end normalt ved den nysgerrige energi der hvilede over ham, inden at han trak sig ud af det igen.

Et vidende glimt lå dog tilbage i blikket hos Malik, inden at han - måske en tand for selvtilfreds - slog en hånd ud imod træværket og lod fingerspidserne følge de dekorerede facader imens de nærmede sig frontvinduerne på bygningen. "Bedøm først maden - du kritiske havmand" og han bankede med tre rappe slag på vinduets lukkede lem, så puslen indefra den anden side af væggen kortvarigt kunne høres. Zion - eller rettere, Emersons - ansigt lænede sig atter lidt tættere ind, da han mere udfordrende tilføjede. "Men. Hvad ville jeg få til gengæld?" blikket rettet imod facaden foran dem, da han svajede tilbage i sit eget felt igen.  
Nogle klikkende lyde, en sagte banden over noget metal der nok væltede fra et arbejdsbord, og endelig gled vinduet op. Det afslørede en ældre kvinde, skrånende øjne og det gråsorte hår bundet op i en stram knold, og et hav af smilerynker i ansigtet, da hun spottede de to (ret kontrastfyldte) skikkelser. "Åhh, Borgmester Amera! Oppe ved de første morgentimer, jah det kan jeg se. Ah, og du har gæster med?" og den ældre kvinde lagde nogle nysgerrige øjne på hans blå ven, imens hun puslede med noget bagved disken og væggen. 
Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 12.06.2023 21:22
Malik kom med et lille ryst på hovedet, som ville han ikke helt tro på Emersons ord der forlod hans mund, selvom sandheden var ganske anderledes. Han var mere end villig til at tro på at elveren havde taget ham et godt sted hen, med god mad endda også. Desuden, han ville nok høre for det, hvis han ikke levede op til Maliks meget høje forventninger.
Som de stoppede foran lemmen og spørgsmålet lød. Et øjeblik af overvejelse, før at han lænede sig tættere på den anden mand, som var en personlig bobbel ikke noget de to af dem praktiserede, om ikke andet gjorde Malik det ikke i det her øjeblik. "Hvad end du vil have," sagde han lavmælt, næsten hviskende, som om at det bød noget andet på det, men ligeså snart han havde gjort det, der hørte han lyden af lemmen, og trak sig ligeså hurtigt tilbage og væk fra den anden mand, for at vende sig mod den ældre kvinde. Hun havde set bedre dage, men alderdomstegnene var så fascinerende på disse kanter. Det føltes altid som om at det så anderledes ud på mennesker.

En hånd blev hurtigt hejst i en hilsen til kvinden, som hun spurgte ind til 'vennen'. "Halløj!" Han var sikker på at Emerson nok skulle give den information han var villig til at give ud om Malik. Malik havde trods alt ikke en persona han skulle leve op til. han kunne bare være... sig selv. 
Emerson Zion

Emerson Zion

Borgmester af Lazura

Retmæssig Neutral

Race / Mørkelver

Alder / 1547 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Lux 13.06.2023 09:20
Det krævede en del arbejde for den rødhårede mand, sådan ikke at tabe fokus eller ansigt, da bagerkonen nu begyndte at tale til ham. Ordene fra Malik hang nemlig stadigvæk en anelse fast i de spidse ører - trak i hans opmærksomhed, fik hans blik til at spærres op i et lille oh - idet det gik op for ham hvad der der var blevet sagt. Hvad end han ville have? Nu havde han da aldrig. 
Zions smil var stadigvæk høfligt - så forfærdeligt tilstedeværende, og lidt som det smil man altid mødte byens ældre borgere med - en nydelig ung mand. Jaja, man kendte vel sin vælgerbase. Og både smil af charme og øjne af opmærksomhed blev på hende, til trods for at Maliks blå skikkelse trak i udkanten af hans opmærksomhed. "Jah det er med at udnytte mulighederne, når de er der" proklamerede han lidt spøgefuldt, og hørte den ældre kvinde gnække, imens hun begyndte at sætte nogle boller på det viskestykke hun havde fået foldet ud i vinduet. "Halløj, du lille blå" og hun kastede et undersøgende blik på havmanden, velvidende at han ragede et godt stykke op over hende, inden at det med nogle små nik faldt tilbage til Emerson. 

Lidt diskret vippede den rødhårede mand en anelse op på tæerne, ledende efter et eller andet bagved damen. "Du, Mathilda..." og hun viftede med et lidt spøgefuldt smil to trekantede kageagtige ting i sin hånd, "Jeg ved det", og smed dem ned til de andre boller, inden at hun pakkede sammen. Ah kagerne. Hun kunne vidst læse hans tanker. 
Emerson fiskede nogle krystaller op af den dybe borgmesterlomme, som han med et blink af øjet fllippede hen imod bageren. Til gengæld rakte hun viskestykket, med enderne bundet op i en lille pose, frem imod Malik, så han kunne tage imod dem. 
"Tak som byder" gled det som en sidste afsked over læberne, inden at han med et lille puf skubbede dem i retning af nogle lagerbygninger, en dæmpet hvisken imod Malik imens de gik væk. "Du lille blå, det skal jeg tage til mig" i en mere underholdt gentagelse af hendes ord. Tjoeh, havmanden var måske ikke til den højeste ende at folket. Men man tog vel hvad man kunne få. 
De skulle dog ikke ind i lagerbygningerne. Emerson ville opad - jah op på dem og sidde. 

Malik

Malik

Retmæssig Neutral

Race / Havfolk

Lokation / Krystalhavet

Alder / 50 år

Højde / 172 cm

Helli 01.07.2023 22:26
Lille blå? Han følte sig ikke så lille, men selvfølgelig... han var måske ikke ligefrem så stor som visse andre mænd på disse kanter. Dem og deres hårde fysiske arbejde. Selvom som han kiggede mod Emerson, så var halvelveren trods alt på hans egen højde. I hvert fald lige nu. Et eller andet sted så havde Malik også altid været en af de små, selvom i Aquarin der var det nu ligeså meget fordi han ikke havde en hale.
Men han gav ikke nogen mine om at kælenavnet måske ikke lige var det han ville have kaldt sig selv, i stedet for var det blot et nysgerrigt blik der faldt på Emerson.

Han lod sig skubbe fremad og tog et par hurtige skridt fremad, men da det kun var de to af dem, der var Malik også hurtig til at fortrække en lidt småfornærmet mine. "Det kan godt være at hun kaldte mig det, men det betyder ikke at du må," sagde Malik og pegede lidt anklagende på halveren, som de gik afsted. "Du er alligevel ikke højere end mig, så der er intet lille over mig i forhold til dig." Og hvis han var højere, så var det med enkelte cm. allerhøjst. Og så stor forskel var der heller ikke på deres fysik når man holdt det op mod hinanden.
Lige nu var Malik i hvert afld mere interesseret i at opmåle Emersons skikkelse mod sin egen, i stedet for at fokusere på hvor de var på vej hen. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1