Rhoslyn

Rhoslyn

Hjælper i Dianthos børnehjem

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 05.03.2023 19:18
Selv de blindeste øjne kan se mere end en uviden sjæl

Jeg dør snart
Rhoslyn nu ikke så pivet, der er bare et par skridt mere
Nej, nej jeg kan ikke mere” gispede den unge kvinde som hun satte sig ned på stentrappen og næsten dramatisk lagde sig ned. Ikke det var behageligt, men siden de havde forladt Dianthos havde hun gået så lang tid, at hun var sikker på at hendes fødder bare var to store vabler. ”Jeg vil ikke mere Roland” hviskede hun dramatisk og kiggede op mod hendes følges ven, en stor bredskuldret nordmand der rullede øjnene af hende. ”Tror ypperstepræstinde Reina havde ret i, at det var godt for dig at komme ud af templet og Dianthos
Rhoslyn skubbede sig selv op igen og kiggede med fortvivlede øjne på Roland. ”Jeg er ikke sikker på om jeg kan gå mere” Roland nikkede kort og begyndte derefter at gå fra hende. Et råb forlod hende, før hun måtte hægte op i kjolen og løbe efter ham.

Endelig nåede de templets indgang og hun gik ind med Thatos munken Roland ind i bygningen og kiggede rundt.
Du kan da ikke bare forlade mig” kvækkede Rhoslyn hæst og kunne næsten ikke få vejret, før at satte sig ned på gulvet og atter lagde sig ned. ”jeg bliver bare liggende her, jeg vil modtage ånden af Thatos her på denne sølle plet og forhåbentlig have følelsens tilbage i mine ben når jeg skal tilbage til Dianthos
Roland kunne ikke helt lade være med at smile af den bemærkning, men formåede at holde et grin for sig selv før han gik i gang med at lede efter en af de ældre. I håb om at han kunne finde den, som der skulle tage sig af Israi præsten mens hun var her. 
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Munkelærling i Thatos' Orden

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 06.03.2023 21:26
Livet i templet var noget anderledes end livet i minerne, men Gwen havde overraskende nok fundet sig godt tilrette, til trods for at hun ikke havde haft den stærkeste krop til at starte med. Der var dog et lille problem som munkene langsomt havde fundet ud af. Gwen ejede ikke skyggen af sociale færdigheder, så hvor alt hendes træning selvfølgelig var vigtig, så havde de ældre bestemt sig for at det også var ved at være tid for at hun også skulle lære det.
Og det var sådan hun fandt sig selv vandre gangene på vej ud til åbenbart en Isari præstinde, for at vise hende ind mens denne Roland, og en af munkene snakkede om tingene. Hun havde blot fået at vide at hun var blevet efterladt herude.

Men ganske rigtigt, så stødte hun på noget der ikke helt burde være her. En klods, eller nærmere en person der lå på gulvet, hvis hun skulle gætte sig ud fra de små bevægelser hun kunne mærke kom derfra.
Hun gik de sidste par skridt over til personen og satte sig ned på hug, med den ene arm om knæene, inden at hun prikke lidt til hende. ”Er du Isari præstinden?” spurgte Gwen med et lille grin. Hendes blik var tydeligt ufokuseret, og det ville ikke tage et geni at vide at hun ikke kunne se noget, men hun virkede ellers sikker i måden hun bevægede sig rundt på.

It's time to look inward, and begin asking yourself the big questions:
Who are you? And what do you want?
Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 07.03.2023 08:36
Rhoslyn gryntede lidt, da hun mærkede foden der sparkede til hende. Ikke fordi det gjorde ondt, det var mest af alt bare følelsen af foden, der ramte hendes skulder.
Lige så stille åbnede hun øjnene, og kiggede op mod kvinden. Der gik ikke mange sekunder, før Rhoslyn lagde mærke til de tåget øjne. Var hun blind? Utroligt. Rhoslyn havde altid været umådelig fascineret af, hvordan at folk med skavanker typisk var de stærkeste mennesker i denne verden. 
Måske var det fordi, at hun kunne genkende noget af sig selv i dem. Med hendes store og voldsomme brandsår fra halsen og ned ad hendes venstre side til foden. Det kunne nogle gange forhindre hende i at bevæge sig på bestemte måder. I sommerperioderne var det også besværligt at være i sig selv til tider. Mest fordi at når varmen krøb over sårene, var det næsten som om hun blev bragt tilbage til den dag i templet.

Ja! Ja det må vel være mig, hende som slet ikke kan komme op ad trapperne uden at dø” lo Rhoslyn med kvinden og satte sig op. ”Navnet er Rhoslyn, hvad kan jeg kalde dig?” spurgte hun med en blidere stemme, og på trods af hun vidste, at munken ikke ville se det, var der et strålende smil på hendes læber. Et sted i hendes tanker, var hun sikker på, at man kunne høre når en person smilede.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 09.03.2023 21:02
Gwen kunne høre at de kom mere i øjenhøjde, som stemmen forlod hende, og lige nu ville hun ønske at der var en sky af chakra omkring kvinden som bare lidt kunne hjælpe hende med at bedømme hvor hun præcis var, men der var intet, og hendes jordmagi kunne kun gøre så meget, så for nu måtte hun bare håbe at kvinden i det mindste havde styr på sine lemmer.
Hendes prikkende hånd lagde sig tilbage omkring hendes knæ, som hun holdt sig i stillingen. Det store smil på hendes læber. Gwen så i hvert fald venlig nok ud i hendes attitude, selvom hendes prikken nok meget hurtigt ville være blevet dømt af munkene som ’ikke passende’.

”Mit navn er Gwen,” svarede hun tilbage. ”Eller Gwenyth, hvis jeg har gjort noget jeg ikke må.” Det havde været en langsom process at få Gwen til at åbne op omkring noget så simpelt som den længere form a hendes navn, men hun var efterhånden et sted hvor hun stolede på templet og hvor hun var. ”Trapperne skal du nok nå at blive venner med,” hvilket næsten lød opmuntrende, hvis ikke for det næste hun sagde. ”Jeg tror kun jeg havde problemer med dem det første år.” Og nu var det blevet lidt en leg i at se hvor hurtigt man kunne komme op af dem trods alt.

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 09.03.2023 21:18
Gwen! Det skal jeg huske” svarede Rhoslyn med et stort smil på læberne, hende søjne betragtede stadig skikkelsen foran hende, på trods af hun stadig sad nede pågulvet.
Så ved jeg hvornår jeg skal løbe, det er meget passende” kom der med en glad stemme, som forventede Rhoslyn allerede, at hun ville blive hævet med ind i de ting, som man egentlig ikke måtte. Rhoslyn prøvede altid at være god og lydig, men nogle gange kunne man jo blive fristet. ”Det, det første år?!” Rhoslyn gispede ved tanken om, at hun skulle bruge et helt år på a komme sig over trapperne ”ved Israi, jeg kan jo bare lige så godt overgive mig til hendes lys nu, jeg kommer til at at dø på denne klippe, jeg er jo slet ikke bygget til fysisk bevægelse, jeg er ikke andet end tynd og ben siger jeg dig! Totalt håbløs i alt der handler om at være aktiv” på trods af det lød som om Rhoslyn beklagede sig, var det tydeligt at høre at hun blot lavede sjov.

Langsomt kom hun op og stå, ”må jeg tage din hånd og præsentere mig bedre?” spurgte Rhoslyn endelig, med en blidere stemme. Hun havde trods alt mødt blinde folk før. Derfor vidste hun også der var en anden indgangsvinkel i, hvordan man præsenterede sig til hinanden.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 10.03.2023 16:06
”Du behøver ikke at løbe så hurtigt, hvis det er gamle Ortho,” sagde Gwen med et grin, men hvis det var en stor del af de andre munke, så var det en tabt sag på forhånd. Det eneste Gwen kunne regne med var at komme langt nok ud til at hun kunne se om hun kunne snige sig ind i små huler eller sprækker og gemme sig, men det var sjældent. Det var lidt ulempen ved en hel munkeorden der absolut skulle være kamptrænet. De fleste havde trods alt en meget god kondition pga. det. ”Og du får sikkert massere af kød på kroppen efter noget tid her.” Hun kendte trods alt til at komme lettere udsultet hertil. Ikke at hun havde manglet noget efter minerne, men hendes krop bar stadig tydelige mærker efter hendes år i minen. Det var ikke så tydeligt som de stod her og det meste af hendes krop var dækket til godt. Hendes hænder ville dog stadig føles ru og tydeligt arret, skulle man røre dem.

Hun rejste sig også op, da Rhoslyn gjorde det, og da Rhoslyn bad om hendes hånd, var Gwen hurtig til at stikke den frem, måske lidt for energisk, som den praktisk talt slog Rhoslyn i maven, da Gwen i den grad havde fejlbedømt hvor tæt de stod. Hun tog hånden lidt grinende tilbage. ”Ups. Jeg har ikke så godt et dybdesyn,” sagde hun. Som i overhoved ikke. Hun kunne kun ane skikkelsen af Rhoslyn trods alt, og den eneste dybde hun havde, var den hendes jordmagi gav, som hendes bare tæer lidt vippede mod det kolde stengulv. 

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 11.03.2023 00:24
Rhoslyn begyndte at grine, hun kunne allerede meget bedre lide Gwen end denne Roland som havde taget hende her til.
Måske, måske—nu må vi, hmpfh” hun mærkede hvordan hånden kollideret med hendes mave, som fik hende til at træde et par skridt bag ud. ”Nej nej!” Rhoslyn viftede med armene før hun vendte sig rundt og lagde arme om maven. Hvordan kunne en så lille kvinde have så meget styrke bag hendes hænder?
Det var mig, jeg stod meget tæt på! Jeg havde bare ikke regnet med—puuuh du slår hårdt” Rhoslyn grinede selvom hun havde tåre i øjnene, over alt den smerte hun pludselig følte i hendes krop.
Endelig vendte hun sig rundt også greb hun hurtigt Gwens hånd i stedet. Lige som at Rhoslyns hånd også var ru at røre ved, skulle man få fat i den venstre hånd, lagde hun også mærke til hvordan Gwens føltes. Dog valgte hun ikke at kommenterer på det og gav slip igen. ”Så, ved du hvad der skal ske nu? For jeg kunne godt bruge en seng at vælte omkuld i” sukkede Rhoslyn længselsfuldt mens hun kiggede rundt i templet hvor de stod lige nu.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 11.03.2023 16:27
Det var som om at det bare var et kompliment for Gwen, at Rhoslyn sagde at hun slog hårdt og ikke at hun nok burde passe lidt på med det, for det var i hvert fald bare at bredere smil der mødte Rhoslyn og et "Tak!" Gwen havde trods alt arbejdet på det i årevis, og selvom det med at få brugbare muskler havde været lidt af en proces, så var hun endelig ved at nå til et punkt, hvor musklerne var ved at komme der. Hendes største stolthed var nok også at hun ikke kunne klemme sig ind mellem to klipper mere, fordi hun fyldte for meget, hvilket i manges øre virkelig lød mærkeligt.
Gwen bed dog ikke synderlig meget mærke i hånden der blev givet til hende. Hun havde ingen idé om hvordan den skulle føles, selvom stemmen indikerede nogen der var ganske ung. Desværre kunne hun ikke lave mange associationer når hun manglede det mest essentielle for at lave en bedømmelse. Hendes eget håndtryk var dog ganske fast, som havde hun fået at vide at man skulle give et fast et, og så ikke lige var klar over hvor fast det skulle være.

Da hun trak hånden til sig igen, nikkede hun. "Jeg har fået at vide at jeg skal vise dig rundt," sagde Gwen. "Bare sådan alle de vigtige steder, og så skulle du få en introduktion senere forhåbentlig." Hun var ikke sikker på om munkene havde ment senere i dag eller først i morgen, og det burde hun nok havde spurgt ind til. "Men hvis vi starter ved sengen, så får du vel ikke resten af turen." Desuden var området ikke  stort. Kun hvis man ikke kunne finde rundt, men det problem havde Gwen trods alt ikke haft efter de første par dage. Det hjalp at kunne høre gennem gulvet.

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 12.03.2023 22:28
Det at Gwen takkede Rhoslyn for at sige, at hun kunne slå en prober næve, fik bare den unge præstindelæring til at grine. De fleste ville have undskyldt, eller prøvet at tale sig ud af hvad der var sket. Men ikke her, der blev Gwen blot glad for kommentaren hvilket var nok noget af det mest bedårende som Rhoslyn nogen sinde havde oplevet.

Dejligt! Så vil jeg prøve at følge med så godt jeg kan, hvis jeg giver op, skal du bare sige at du viste mig rundt, men jeg døde op halvvejen og det var i stedet mit spøgelse der fulgte dig rundt” prøvede Rhoslyn og joke, men som Gwen rigtig nok sagde, så ville det nok ikke være en god ide at vise hende sengen. ”På det her tidspunkt, er jeg ikke engang en seng, for at falde i søvn tror jeg” kom der ganske munter fra den ellers trætte pige. Selvfølgelig kunne nogen påstå, at hun burde være mere ordentligt hendes fremgangsmåde. Men lige som Gwen, havde Rhoslyn aldrig rigtig fuldt den direkte vej til at blive en indviet del af sin tro.
Men vis vej, så lover jeg at følge med så godt jeg kan” nikkede Rhoslyn og begyndte lige så stille at følge efter Gwen som stod for at vise hende rundt ind til at der var en introduktion senere.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 15.03.2023 21:11
Gwen lo højt og uden hindring, da Rhoslyn pointerede at hun ville være den der døde på halvvejen. Det var jo næppe fordi det var hårdt at gå rundt i templet. Det eneste problem var trods alt at komme op til det. Ellers så gik det jo kun lidt op og ned, som han bevægede sig rundt. Med mindre man ønskede at gå ned i de nedre kamre, men det skulle Rhoslyn nok ikke på pågældende tidspunkt.
”Jamen så kom med,” sagde Gwen og vendte sig om, næsten som var hun ikke bange for at ramle ind i noget der var der, og så begyndte hun at gå ind mod en af åbningerne ind i bjerget. Gangen var overraskende stor for hvad den var, og Gwens bare fødder gav genlyd i gangen, som hun bevægede sig ned af den.
”Så det vigtigste er nok køkkenet og spisesalen,” sagde Gwen, som hun førte Rhoslyn den lang vej uden om den, før at de ramte den lille dør der førte derind. Der foregik ikke så meget på nuværende tidspunkt. ”Vi spiser her tre gange om dagen. Morgen, middag og aften, med mindre der er faste, Du kommer med alt sandsynlighed også på et køkken hold på et tidspunkt, men visse af os har fået lov til at holde os langt væk.” Gwen tog sig lidt stolt til brystet, som at hun satte en vis ære i at hun var blevet bandlyst fra køkkenet af. Der var dog bare kun så mange uheld de magtede, inden at de sendte den blinde pige på hendes vej. Det hjalp trods alt at kunne se når man skulle lave mad.

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 16.03.2023 08:47
Latteren der rungede gennem gange, fik smilet på Rhoslyns læber til at lyse op som var det solen selv. Om det var grunden til, at hun blev kaldt den blide, det havde den unge præstindelærling aldrig tænkt over.
Med hurtige skridt, eller så hurtige som Rhoslyn kunne orke, fulgte hun efter Gwen. Det var tydeligt hvor meget energi der var i den unge kvinde, hvilket kun frembragte et ønske om at gøre det godt. At hun skulle følge med, og gøre hendes vejviser stolt. For selvom det var ganske tydeligt, at hun ikke gik op i reglerne, var det en person hun ønskede at kende bedre. Måske var det fordi, at hun ønskede Gwen som en veninde, som var noget Rhoslyn ikke havde mange af.

Mad tre gange om dagen” hviskede hun, ikke at de ikke fik mad i Isari templet, men det var ikke den samme mængde. Måske havde det noget at gøre med, at de var munke her i templet.
Jeg elsker din entusiasme, ikke mange ville være stolte over at blive smidt ud af køkkenet” lo hun, og var ikke helt sikker på om Gwen bare så alt det gode i verden, eller om hun ikke selv kunne se det var skidt. Lige meget hvad, var det næsten livsbekræftende hvordan Gwen så livet.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 16.03.2023 20:46
Som det var lige nu så gjorde Gwen bare det bedste ud af situationen hun var blevet placeret i. Hun var ikke sikker på hvor meget tid de ville bruge sammen i sidste ende, og hendes hoved havde endnu ikke bestemt sig for om Rhoslyn var værd til at blive lukket ind i den lille kreds. Indtil videre kunne hun dog godt lide Rhoslyn, og i hvert fald hvordan hun følte at der ikke blevet kommenteret på hendes egne særværdigheder. Det var rart at møde en der virkede ligeså livsglad.

Hun rykkede hovedet lidt undrende da der blev nævnt tre måltider mad om dagen. Var det ikke normalt i andre templer? ”Vi er meget aktive, så det er bedre at du husker at komme og spise alle tre måltider.” Guderne måtte vide at Gwen havde behov for det i de tidlige dage, hvor hun stadig ikke havde vænnet sig til store måltider.
Smilet blev kun større på Gwens læber, da Rhoslyn nævnte at hun elskede hendes entusiasme. ”De var meget insisterende på at jeg skulle forsøge at lære det, så det er lidt at være stolt over,” pointerede hun, også selvom det ikke havde været sjovt på dagen at blive skældt ud som hun havde gjort. Heldigvis var det ikke første gang og de slog ikke her. Det var mere afstraffelse ved træning.

”Nå, denne her vej,” sagde Gwen så og vendte sig om og pegede ned af den lange gang så de kunne komme videre i rundturen. 

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 18.03.2023 10:10
Det løb næsten koldt ned ad den unge kvindes ryg: vi er meget aktive. Hun ville da ende med at ligge radbrækket alle dage, hvis hun skulle gennem fysiske strabadser hver eneste dag. Hvorfor Reina havde besluttet sig for at sende hende herhen, det blev mere og mere en gode for hende.
Heldigvis ledte Gwen hende hurtigt væk fra de tanker, det var næsten for morsomt hvordan hun tog stolthed i at blive bortvis fra madlavningen. Især fordi templets beboer havde ment, at det var en færdighed som Gwen burde have. Nu var det ikke fordi Rhoslyn, ville sige at hun var god til at lave mad. Men hun havde aldrig rigtig været i køkkenet—det eneste hun kunne lave, var brød med pålæg, som hun havde lavet til Cole den dag de havde mødt hinanden. Et møde hvor han var endt med at tage hans afsked ganske hurtigt, og siden da havde hun ikke set ham. Hvilket havde været hårdt at accepterer i starten, men hvis han ikke ønskede at se hende, måtte hun også respekterer at den tid de havde været venner, var over.
Så må vi se, om jeg kan være bedre i køkkenet, eller om jeg også ender med at blive smidt ud af derfra” lo Rhoslyn og gik hurtigt efter Gwen.
Så det virker til, at du kan finde rundt her ganske nemt, er det fordi du har gået her så mange gange, eller er det fordi du har en evne der tillader dig at bruge dine sanser bedre?” spurgte hun forsigtigt, hun var ikke helt sikker på, om det var et emne man kunne snakke om.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 19.03.2023 13:24
Gwen kunne ikke lade vær med at grine af den kommentar. "Jeg er sikker på at det nok skal gå. De er gode til undervise... når man ikke er et håbløst tilfælde." Smilet blev kun større ved den kommentar. Det var ikke fordi det var svært det man blev sat til når man bare blev oplært. Det var mest tilberedningen af råvarer. Desuden var det næppe gourmet måltider man fik. Grød og gryderetter var noget af det de fik allermest.
Man kunne næsten se hvordan Gwen tøvede halvvejs gennem et skridt, inden hun gik videre, da hun blev spurgt om sine sanser. Hun tænkte så sjældent over at hun var heldigere end de fleste andre blinde. "Jorden fortæller mig de fleste oplysninger jeg har behov for at begive mig rundt," sagde hun dog, tonen lidt mere neutral, inden at stemmen endnu engang blev gladere igen. "Det gør det meget nemmere at finde rundt, når alting alligevel er bygget ind i klippen. Så jeg kan også høre om folk går og gemmer sig rundt omkring." De yngre børn syntes det var sjovt at se om de kunne overraske Gwen til tider, men det nyttede aldrig noget. De små skridt var endnu nemmere at differentere fra resten. Hun så dog ingen grund til at nævne hendes chakrasyn. Det havde en underlig historie som selv hun ikke helt kunne forstå. Men selv for hende, var det ofte nemmere ikke at tale om minerne, som hendes syn altid væltede tilbage til. Mest fordi folk blev så mærkelige over at høre det. 

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 21.03.2023 19:20
Hvilken evne at have!” kom det begejstret fra Rhoslyn, selvom at hun godt kunne høre på Gwen, at hun måske havde ramt en nerve hun ikke skulle have. Heldigvis lød det ikke til, at det påvirkede Gwen alt for meget, da hun fortsatte med at forklare.

Hun kunne høre folk der gik og gemte sig? Det frembragte et smil på hendes læber, da hun næsten kunne forestille sig hvordan, at folk prøvede at overraske Gwen. Hvilket nok kun var sjovt, fordi det ikke var så nemt som man måske havde forventet.
Kan du så også høre hvem det er, alt efter hvordan de går?” spurgte Rhoslyn, hun mindes i hvert fald at have hørt et sted, at ikke en person gik på samme måde. Lige som at der var noget om, at fingeraftryk hellere ikke var ens? Men det virkede næsten umuligt i hendes øre, hvordan kunne alle være forskellige, når det var det samme. Fingeraftryk, at man gik, trak vejret: ja der var jo så mange ting, som alle gjorde, så hvordan kunne det så være anderledes?
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 22.03.2023 21:30
Gwen nikkede grinende. Selvfølgelig kunne hun det. "Hvis det er nogen jeg kender, så plejer jeg at kunne," sagde hun med et grin. "Gamle Ortho har altid en stok med, så det hjælper med at høre. Men folk har hver deres måde at gå på," indrømmede hun. Hun kunne ikke helt beskrive hvad det var der gjorde udslaget. "Det er forskelligt hvor hurtigt folk bevæger sig, og hvor meget kraft de lægger i det når de går." Nogle kunne hun jo praktisk talt høre kilometervis væk, mens andre gik ligeså stille for sig. Rhoslyn virkede til at have mere stille skridt.
"Jeg kan dog ikke høre mine egne skridt, så jeg vevd ikke hvordan jeg ville lyde til andre," kom hun dog som en ekstra kommentar, som hun forsatte med sine hurtige skridt mod biblioteket, og fordybelsesrummene. Dem var hun nok heller ikke helt så glade for som visse andre munke. Der var dog ikke meget ved det at læse, når man ikke kunne se, selvom de havde fundet alternative metoder på at få hende til at studere lidt. Selvom hun sagde at hun ikke værdsatte det meget, så var det første gang i hendes liv at hun rent faktisk kunne bruge sit hoved, så hun var også overraskende nok meget inde i det. Hun fandt sig bare mere i sit element når hun lavede noget fysisk.

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 26.03.2023 09:44
Rhoslyn nikkede eftertænksomt, og et smil dannede sig over hendes læber, da Gwen fortalte at hun ikke kunne høre sine egne skridt. Rhoslyn afgav et usagt løfte om, at hun ville prøve og lægge mærke til, hvordan Gwen gik. Måske hun kunne forklare det med lyde, selvom det ville kræve en del mere kreativitet end den unge præstelærling måske egentlig havde i sig. 

Hver gang, at de kom til et nyt rum, havde Rhoslyn det med at stoppe op og tage det hele ind. Med et lille suk og et smil på læberne, kunne hun mærke hvordan at atmosfæren begyndte at brede sig i hende. Jo mere hun så, desto mere vidste hun, at hun ville falde godt til her. 
"Der er bare så meget her" hviskede Rhoslyn, da det virkede til at de nåede enden af turen. "Er det grunden til, at i nærmest aldrig kommer ud herfra? Foruden jeres pilgrimsrejser selvfølgelig" tilføjede Rhoslyn hurtigt, da hun havde hørt om Thantos ordnen i Dianthos, og der havde selvfølgelig været nogle med til festerne på paladset. Men ellers, var det ikke en orden, hun følte begav sig ud fra templet de holdte til i.
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 27.03.2023 18:32
Sidste stop på ruten var naturligvis værelserne, og specifikt værelset hvor Rhoslyn ville overnatte. Et af de få rum hvor der kun var andre kvinder, og også rummet hvor Gwen havde fået lov til at opholde sig siden hun var flyttet til templet. De fleste andre sovesale var trods alt rimelig blandet, men de prøvede at sørge for at hvis der var behov for det, så var der muligheder for kønsopdeling. Selvom det var de færreste Gwen havde stødt på, som havde haft et reelt problem med køn. Alting virkede så afslappet her.
”Nej, jeg tror egentlig bare folk er sære,” erklærede Gwen og trak lidt på skuldrene. ”Folk går virkelig op i deres træning her, så der er ikke så meget grund til at forlade templet i for lang tid af gangen, men der er jeg nok ikke den bedste at svare.” Hun havde ingen intentioner om at forlade templet endnu. Nej hun ventede stadig på at blive fundet, selvom for hver dag der gik så var hun mere i tvivl om hvad hun havde tænkt sig at gøre når hun en dag blev fundet af Iulia.

Rhoslyn

Rhoslyn

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 165 cm

Sparks 01.04.2023 14:59
Rhoslyns øjne blev store, da Gwen uden omsvøb kaldte folk her for sære. Var det virkelig så mærkeligt, at man ønskede at blive i ens temple? Rhoslyn havde aldrig været ude for Dianthos mure, efter hun var blevet flyttet fra det temple hun var vokset op i. Og dette var den længste rejse, hun nogen sinde havde været på. 
"Er det virkelig så sært, ikke at forlade de trygge rammer?" spurgte hun nysgerrigt, hvor efter at Gwen tilføjede delen om hun nok ikke var den bedste at spørger. Fordi hun selv ikke havde nogen ønsker om at forlade stedet, eller måske var andre grunden til at hun var her? Selvfølgelig var nysgerrigheden der, og ønsket om at spørger ind til hvorfor, at Gwen ikke var den der skulle svare på spørgsmålet. Men Rhoslyn respekterede at det måske var et emne, som den anden kvinde ikke ønskede at snakke om. Selvom at den unge kvinde, generelt havde problemer med at afholde sig fra at overfalde folk med spørgsmål. Det var noget hun var begyndt at arbejde på, siden at Cole var stukket af fra hende. Siden da, havde hun følt at hun måske ikke respekterede folk nok, hvilket næsten havde ødelagt hende. Så ind til at hun kendte Gwen bedre, ville hun holde sin nysgerrighed for sig selv. 
Gwen Gagliardi

Gwen Gagliardi

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Alder / 24 år

Højde / 157 cm

Helli 02.04.2023 12:17
Gwen blinkede et par gange da spørgsmålet blev stillet på den måde, for det var selvfølgelig en anden måde at se på det, men Gwen havde ikke haft de faste trygge rammer. Måske ganske kort da de boede hos Lorcán og Rouku i Dragonisdalen, men der havde de trods alt stadig ønsket at komme hjem. At de så aldrig var kommet til Tusmørkedalen, det var vel... hvad det egentlig var. Og nu var Gwen here. Et sted hun stadig ikke var sikker på var hendes permanent plads.
"Det ved jeg ikke," indrømmede Gwen og sparkede lidt til en usynlig sten på gulvet. "Hvordan er det at have trygge rammer som man ikke vil forlade?" spurgte hun i stedet og smed spørgsmålet tilbage mod Rhoslyn. For det lød da lidt som om at hun selv havde det problem, og.... Gwen havde hørt at hun burde stille kritiske spørgsmål. Måske ville hun også bare gerne høre hvordan det ville have været hvis ikke at hele hendes liv havde handlet om overlevelse, om det var der man ville have fundet et sted man ikke ville forlade. Hun ville ikke havde forladt Tusmørkedalen hvis hun havde haft et valg, men det havde hun trods alt ikke haft dengang. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 2