Nyxx 22.12.2022 21:48
Amara havde taget sig den frihed at smutte fra fæstningen og befandt sig i stedet i Tusmørkedalen. Det var noget tid siden hun efterhånden havde befundet sig her, så det var ikke sikkert hun kendte nogle folk her længere, men det kunne hun naturligvis komme til. Hun havde fløjet mere eller mindre hele vejen og var landet i en mørk baggyde, hvor der ikke var nogen der ville bemærke en bevinget kvinde. Det ville dog sikkert ikke være det underligste de havde set i dalen, men hun tog alligevel ingen chancer. Igen forsvandt vingerne ind i ryggen på hende, før hun rettede på tøjet og gik ud af gaden, som om alt var ganske normalt. Blikket søgte efter kroen, for hun havde nok brug for en seng før eller siden, så hun kunne lige så godt indlogere sig, for så kunne hun drikke hvad hun ville og så gå ovenpå og sove, når hun ikke kunne holde til mere. Lyden af en mand der piftede efter hende, fik hende da til at stoppe og i stedet vendte hun sig om mod manden med et nærmest sødt smil på læberne, men under det ellers uskyldige ydre, lå et rovdyr på lur. Manden trak på smilebåndet som hun vendte sig ”Hvad laver sådan en smuk kvinde her i dalen?” spurgte han og gik hende nærmest i møde som hun også selv gik tættere på ham. Et kækt smil kom frem på hendes læber som de stod overfor ham ”Såmænd ikke noget. Kroen kaldte på mig, men så var det som om der var en der piftede… Så hvis du ikke har noget at tilbyde… Så går jeg bare nu.” sagde hun og var ved at vende sig som han lod et hånligt grin undslippe og greb hende hårdt i armen. Amarathena skulede over sin skulder på mandens hånd der havde grebet fat i hende og inden blikket blev rettet mod mandens ansigt, havde hun allerede grebet i hans arm og vredet den om ”Hænderne af mig… Ellers skal jeg sørge for du aldrig ligger dine klamme hænder på nogen kvinde igen…” hvislede hun ud gennem hendes sammenbidte tænder og trak armen længere op. Manden kom med en masse beklagelige lyde ”Forstået?” sagde hun hårdt og gav ham et godt puf og vendte sig da i retning af kroen. Det virkede til han havde fattet hentydningen og nu kunne hun endelig gøre det hun var kommer for.Der var allerede en god del mennesker inde på kroen da hun ankom nogle minutter efter at havde håndteret denne idiot af en mand. Hun kom op til disken uden forstyrrelser og sørgede for at få et værelse som noget af det første, før hun overvejede alkohol. Her gik hun op med de ting hun alligevel ikke ville få så meget brug for, så som den smule rustning hun nu havde på. Det blev smidt i kisten for enden af sengen og hun gik tilbage i krostuen for at få en flaske alkohol. Der var ingen grund til at bruge glas, hun var ikke så fin på den. Det var kun de gange hun havde haft middag med Ra at det var en ting. Så en flaske rom som en start. Blikket lod hun glide over omgivelserne og hun spottede en plads. Et lille bord og to stole, som var placeret under bordet, så der var ikke så meget lys, hvilket i virkeligheden ikke gjorde hende så meget, så det var der hun satte sig og blot nød atmosfæren på kroen.