Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 04.12.2022 17:16
Darkhan havde ikke rigtig følt sig helt på toppen denne dag. Han var vågnet senere end normalt og havde ikke været med til morgenmaden. I stedet havde han fået Estera til at bringe ham mad på sengen. Måske han var ved at blive syg? Årh, det var alle de rygter. De gjorde ham så utilpas og havde nu fået ham til at tilbringe en halv dag i sengen. Og Darkhan hadede at spilde sin tid i sengen.
Heldigvis havde det hjulpet en hel del at få et varmt og langt bad. De varme dampe og den dejlige duft af lavendel og citrus fik ham frisket lidt op.

Nu sad han og gemte sig i en af haverne. Det var et dårligt gemmested, men han turde ikke gå længere ud end terrassen, for de rædselsfulde fugle, som deres fader havde anskaffet sig, stod og skræppede truende mod slaverne der skulle håndtere dem. De var nok mindst lige så bange for dem, som Darkhan var.
Flere gange var han blevet stoppet af en tjenestepige, der lige mindede ham om at hans broder, den nye arving, gerne ville se ham. Men Darkhan var lige så irrationelt jaloux, som han havde været lige siden Jontar fik sin titel, og han havde ikke vildt meget lyst til at tale med ham. Han var godt nok langt nede i rækken, men han kunne da sagtens have taget den titel, nu når Jontar ikke ville have den alligevel. Desuden var han nervøs for hvad han ville. Om det drejede sig om de mange rygter eller noget helt andet.

Darkhan ignorerede anmodningen og blev siddende i hjørnet af den bløde divan, hvor han havde anrettet sig med en bog og et glas iskoldt vand. Så måtte han vel se hvor længe der gik, før Jontar fandt ham.

~ I am not arrogant. I am just a lot better than you ~
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 04.12.2022 19:42
Om det var faderens indflydelse, den nye titel eller bare broderlig pligt, vidste Jontar ikke, men prinsen havde valgt at tjekke lidt op på sine søskende. Nu havde de mistet så mange brødre, så de skulle vide, at Jontar ikke ville ende som alle dem. Han var her for at blive. Deres broder, der ville fortsætte med at trække vejret.
I dag havde Jontar tænkt, at en af lillebrødrene kunne bruge sådan en samtale. Morgenmaden havde været foruden Darkhan. Derfor havde prinsen valgt at sende en tjenestepige mod lillebroderens kammer for at hente ham. Eller finde ham for at hente ham til prinsens skrivekammer. Før i tiden var dette kammer blevet brugt til at holde styr på slavehandlen. Nu skulle det agere som arvingens kontor. Og derefter fyrstens kontor, medmindre faderen mente, at Jontar skulle også overtage hans.

Tjenestepigen kom tilbage, dog alene. Efter et par få spørgsmål fik Jontar nok at vide. Darkhan var i en af haverne. Den specifikke havde Jontar fået at vide. Tjenestepigen blev hurtigt undskyldt og få øjeblikke senere var prinsen på vej mod sin lillebroder. Selvfølgelig skulle Darkhan være så stædig. 
"Du er en svær nød at komme i kontakt med, lillebroder." sagde Jontar, da han stod i indgangen til haverne, kiggende på sin lillebroder. Ham og Dain lignede hinanden meget af udseende, men personlighedsmæssigt havde de deres individualisme. Ikke nødvendigvis en dårlig ting. Tværtimod.

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 05.12.2022 16:27
Der gik ikke længe, før Darkhan kunne høre nogle nærme sig haven. Han reagerede ikke meget, men læste bare videre i den tykke bog.
"Jeg er her stadig ikke," sagde han hurtigt, lige inden han hørte sin broders stemme. Han havde forventet en af tjenestepigerne igen, der lige ville komme ud og endnu engang minde ham om, at han var blevet spurgt efter. Han lænede sig frem og tog sit glas, ikke for at tage en tår, men for at placere det iskolde glas mod nakken. Åh, det var rart i denne varme. Darkhan sad normalt i skyggen, men havde for en gang skyld sat sig i direkte sol.

Glasset blev stillet tilbage mod bordet, idet et tungt suk lød fra ham.
"Nårh. Det er dig." Han lød næsten skuffet, men kun fordi han havde håbet, at kunne sidde her alene lidt endnu, inden Jontar dukkede op. Et fint syet stykke stof blev lagt i bogen, inden han lukkede den nænsomt sammen og lagde den på divanen ved siden af sig.
"Jeg forsøgte bare at undgå dig," svarede han ærligt og rettede så endelig de helt blå øjne op mod sin broder. Han så træt ud, hvilket var derfor han sad i solen. Han håbede at det kunne kvikke ham lidt op.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 05.12.2022 17:52
"Mentalt, måske ikke." Jontar kunne ikke lade være. Han trådte nærmere sin lillebroder med et kækt og skævt smil på læberne. En rigtig storebror kunne altid finde noget at drille sine lillebrødre med. Dain og Darkhan var meget vel ved at være voksende drenge. Mænd ville nogen beskrive dem som. Dog kunne Jontar stadig ikke lade være med at se sine to små lillebrødre. To små drenge, der mente, de var ældre, end de rigtigt var. 
Et par skridt nærmere blev taget, dog endnu med lidt afstand. Der måtte have været en grund til, at Darkhan ikke havde været med tjenestepigen. Så lidt kunne lillebroderen ikke undslippe ham. 

De stærke blå øjne mødte hans limegrønne, imens grunden kom. Eller i hvert fald første lag af grunden. Der var uden tvivl flere lag at pille af. Og Jontar var kun lige begyndt. "Hvorfor vil du undgå mig, kære lillebroder?" Jontar kig videre. Han gik sågar forbi Darkhan, så han var på den anden side af ham, endnu stående. Han havde en stærk fornemmelse om, at hvis den ældre prins satte sig, ville Darkhan rejse sig. Det var nemmere at være nær ham, hvis Darkhan forblev siddende, så Jontar måtte forblive stående. For nu i hvert fald.

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 05.12.2022 18:09
Darkhan rynkede brynene i en fornærmet mine over sin broders ord. Selvfølgelig skulle han lige tage chancen, når den bød sig og smide en stikkende kommentar efter ham. Det var sjældent Darkhan ikke svarede direkte igen, men for nu holdt han munden lukket. Han skulle nok få mulighed for at stikke igen på et tidspunkt, det gjorde han altid.

Jontar nærmede sig lige så stille og Darkhan rettede ryggen mere og mere. Han sad lidt sammenkrøllet på divanen, men foldede sig mere ud og stak fødderne ned mod jorden. Han var uden tvivl klar til at rejse sig, men indtil videre blev han siddende. Han lænede sig tilbage, lagde det ene ben over det andet og krydsede armene.
"Fordi jeg er sikker på, du vil snakke om noget, jeg ikke vil snakke om," forklarede han sukkende, næsten opgivende. Jo, det skulle nok komme, det var han sikker på.

"Så kom med det. Hvad har jeg gjort?" Han bed  tænderne sammen. Hvis det ikke drejede sig om diverse rygter, som lige nu florerede i hele paladset om Darkhan, så var han sikker på, at han ville blive beskyldt for at have gjort noget. Sådan var det oftest og Darkhan var som regel også skyldig i et eller andet. Det var bare ikke alt, der blev opdaget.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 05.12.2022 18:30
Siden hvornår havde Darkahn været i den virkelige trodsige alder? Jovist havde Jontar uden tvivl været trodsig selv i lignende alder, hvis ikke mere. Han havde i hvert fald været mere rebelsk. Traditionsbryder. Regelbryder. Men han havde da altid haft en nogenlunde tone til sine ældre. I hvert fald hans fader. Det havde været yderst sjældent, hvis aldrig, at Jontar havde snakket sådan til sin fader som Darkhan gjorde mod ham. Måske Darkhan ikke anså sin storebroder som en værdig ældre at være ordentlig imod. Eller var Darkhan virkelig så uopdragen?
"Jamen, så fortæl mig, hvad du tror, jeg vil snakke med dig, som du så lidt gider at snakke om." Der var to, som kunne lege denne leg. Og Jontar havde haft flere år at lege denne leg i. Meget vel havde han ikke været trodsig eller spydig mod sin fader eller andre i samme gruppe af ældre. Men spydighed og trodsighed havde været en del af det at være slavehandler. Der skulle mere end en sekstenårig dreng til at vælte de figurative ben under ham.

"Du har ikke gjort noget. Hvad jeg ved af," startede Jontar ud med. Atter bevægede han sig tættere mod sin broder. Et skridt mere og så ville han lige så godt kunne tage plads ved siden af den mindre prins. "Er der da noget, jeg burde vide? Noget på dit hjerte, kære lillebroder?"

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 05.12.2022 18:46
Det var vist ingen hemmelighed, at Darkhan ikke var den mest velopdragende unge i Kazimikuldet. Han talte aldrig særlig pænt til andre, mindst af alle slaverne og tjenestefolkene, men hans mange søskende skulle da ikke slippe for samme tone. Kun deres fader kunne han finde ud af at tale respektfuldt til, selvom han da også fik de tydelige tunge suk og ligegyldige tone, når han blev træt af at høre på ham.
"Jeg gætter på du vil snakke om alle rygterne, som alle taler om." Det var selvfølgelig rent gæt, men for ham, den mest sandsynlige grund til at Jontar havde opsøgt ham.
"Jeg kan gøre samtalen kort; Det passer ikke. Intet af det." Det var selvfølgelig ikke helt rigtigt, men det behøvede han vel ikke at sige. Han havde ikke brug for flere der talte om, at Darkhan havde haft besøg af en ung glædespige, at han havde købt sig til midler for at hjælpe ham i situationen, og samtidig var lun på en af familiens tjenestepiger.

Darkhan lod lige blikket glide ned over Jontar, idet han trådte endnu tættere på, som om han lydløst lige skulle vise, at han ikke skulle komme nærmere. Han trak på skuldrende og rystede let på hovedet.
"Næh," svarede han, som blikket faldt tilbage i sin broders.
"Ikke noget du behøver at vide," fortsatte han kort efter og smilede pænt.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 05.12.2022 20:49
Rygterne var selvfølgelig nået Jontars ører. Det krævede ikke fyrstens øjne og ører for at have hørt disse. Dog havde prinsen ikke set det store problem i dig. En glædespige var ikke unormalt for adlen. Selv prinser havde trange og at ville have en, der kendte sit fag, var da ikke så forkert. Så lillebroderens fjendtlighed over for disse vakte selvfølgelig nysgerrig i den kære storebroder. Han ville jo bare være som alle andre storebrødre. Kende sine små brødre bedre.
"Jamen, så ser du vel intet problem i at fortælle, hvad disse rygter går ud på? Hvis de er så falske, som du beskriver." Jontar sagde det akkurat på den måde, så Darkhan vidste eller i hvert fald kunne regne ud, at han allerede havde kendskab til dem eller i hvert fald dele af det på plads. Der var intet problem i bare at ville være sikker.

Et blad virkede til at fange den stående prins nysgerrig. Han lod det rulle i den ene hånd, imens de limegrønne øjne falsk studerede det. "Jamen, dog," Bladet mistede følelsen af de prinselige hænder og øjnene vendte atter mod den yngre prins sammen med et par hævede øjenbryn. "Nu bliver du nærmest nød til at fortælle, kære lillebroder. Du kan ikke bare stoppe sådan der jo."

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 06.12.2022 10:10
Næsetippen rykkede irriteret på sig og Darkhan så efterhånden mere og mere muggen ud. Ikke at det var unormalt, drengen så altid sur ud, medmindre han fik en god mulighed for at irritere andre. Det var langt fra lige så morsomt, når det gik ud over ham selv, heller ikke disse former for udspørgende runder fra sine ældre brødre.
"Næ, du ved det allerede," svarede han straks, nægtende at fortælle Jontar noget som helst. Han kunne høre på ham, at han allerede kendte til de latterlige rygter og Darkhan havde ingen intention om at remse dem alle op en gang mere. Det var efterhånden alt han blev spurgt om for tiden.

Bag den sure mine kunne man alligevel ane et lille bitte smil, som Jontar lige pludselig blev nysgerrig. Darkhan rystede let på hovedet, han ville ikke fortælle.
"Det kan jeg da. Du vil vel ikke, at jeg skal give folk flere grunde til at snakke om mig." Darkhan havde sine hemmeligheder, lige indtil de ikke var hemmeligheder længere, når folk fandt ud af hvilke drengestreger han havde lavet.
"Jeg vil hellere vide hvorfor du opsøgte mig, hvis det ikke var for at tale om rygterne." Ikke at det var blevet sagt direkte, men det kunne han vel gætte sig til nu, hvor Jontar tydeligvis allerede kendte til dem.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 06.12.2022 11:24
Stædigheden var et af de mange karaktertræk for Kazimi'er og især mændene i slægten. Havde Jontar ikke selv udvist stædighed lidt for mange gange? Og deres fader var uden tvivl også stædig af karakter. Stædighed var et af deres familietræk. Et af mange. "Hvor om alting er, så er det bare rygter. Af hvad jeg kan høre fra dig af." Hvis de havde siddet side om side, havde Jontar uden tvivl puffet til Darkhans side drillende sammen med de legende ord. Men lillebroderen måtte nøjes med et verbal puf. 
Atter lod Jontar sin broders ord hænge i luften. Som om han prøvede at læse dem højt i luften. Men den evne havde kronprinsen dog ikke. "Nu er jeg ikke flere folk, bare mig. Og hvis nogen ved vigtigheden af hemmeligheder blandt familiemedlemmer, så er det mig. Du kan stole på mig, lillebroder." Følte Darkhan ikke, at han kunne dette? Havde Jontar gjort noget for at bringe tillid til ham i tvivl? Dét var nærmest lige så vigtigt at få frem til overfladen som alt andet.

Javel, javel. Det havde jo været Jontar, som havde taget intiativ til at ville snakke med sin kære lillebroder. "Hvad med, vi begge dele, hvad vi skjuler? Det lyder meget retfærdigt, ja." Som talt som en rigtig sælger. Slavehandleren var endnu tilstede i Jontar, skønt han ikke længere havde med slavehandlen at gøre. Det havde hele arvingsituation satte en stor, fed korkprop i.

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 06.12.2022 18:29
Hvis det bare var sådan han kunne få alle andre til at tænke også. At de rygter ikke var andet end netop det, at intet af det passede. Så ville han også slippe for de mange spørgsmål og upassende blikke, som var blevet smidt i hans retning efter det slap ud. Selvom han nu godt vidste, at det sandsynligvis ikke var Jontars ærlige mening. Hvis han kendte sin broder rigtigt, ville han ikke se noget galt i, at den yngre broder havde haft kvindeligt besøg i sit sovekammer.
Darkhan så lidt misfornøjet ud. Han stolede vel på ham, han havde ikke givet grund til andet, men det ville han ikke indrømme verbalt. Og han var nu ikke meget for at dele noget som helst.

Interessant tilbud. Det var lige før drengen var tilbøjelig til at gå med til den, hvis det ikke var fordi Jontar havde opsøgt ham.
"Jeg går ud fra, at du vil fortælle dit ærinde alligevel, siden du har spurgt efter mig?" Sagde han svagt smilende. Han rettede lidt på sig i divanen, for ikke at skulle dreje hovedet særlig meget for at se på Jontar.
"Hvorfor skulle jeg så være villig til at dele noget?" Spurgte han med et let løftet bryn. Han følte sig måske en smule overlegen, som han sad der med armene krydset foran sig og så vigtig ud.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 07.12.2022 15:50
Selvfølgelig skulle Darkhan endnu være på tværs og direkte nægte det. Og det værste var, at den lille mide havde ret. Jontar ville nok uanset hvad fortælle, hvad hans hensigt med dette broderlige møde var, så hvorfor skulle Darkhan dele noget til udveksling af noget, han alligevel ville modtage? Mange ting kunne beskrive Darkhan, men tabt bag en ladevogn var ikke en af dem. Selvom det ville være nemmere med en mere naiv lillebroder. Mere tillid og loyalitet. For lige nu vidste Jontar ikke, hvor han havde sin lillebroder.

"Darkhan, hvad har du at skjule for mig? Vi er brødre. Hvis ikke vi kan stole på hinanden, hvem kan vi så stole på?" Der var rigeligt med fjender i landet, så deres alliancer skulle de holde tæt. Og blod ville altid være den første alliance, en adelig ville have. Kazimi var langt fra en undtagelse. Selvfølgelig havde deres blod valgt at foræde dem, men det havde ikke været en ægte Kazimi. En gift Kazimi. En giftig Kazimi. "Alternativt kan jeg holde på dig, indtil dine læber bevæger sig. Så jeg håber ikke, du havde planer." Det var ærgerligt at inddirekte skulle true Darkhan til Jontars egen fordel. Opdragelsen havde åbenbart ikke sat sine korrekte mærker i den yngre prins. Om det var for sent for den at sætte sine mærker nu, ville de to snart finde ud af.

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 08.12.2022 16:46
Måske der ikke var en større mening med at skjule noget som helst fra den nye arving. På et eller andet tidspunkt ville han vel opdage, hvad Darkhan havde gjort. At han havde løsnet et hjul på samtlige hestevogne, at han havde taget en stigbøjle fra næsten alle sadler og gemt dem i stalden, at alt tøj der blev vasket næste gang, ville få et grimt skær af lilla, fordi han havde blandet blåbær i sæben. Der var uden tvivl flere ting, men selv Darkhan kunne have svært ved at huske på dem alle. Det var bare ikke ting han ville indrømme, ikke uden videre. Hvis han kunne slippe for at tage skylden, når det endelig blev opdaget, så gjorde han da det.

Det svage smil falmede hurtigt igen. Holde på ham. Han var ikke i tvivl om at Jontar ville skride fysisk til værks, hvis Darkhan valgte at rejse sig og gå, men det stoppede ham nu ikke alligevel.
"Nu du nævner det, så har jeg vigtige planer der omhandler at undgå dig, og jeg blev ikke færdig med dem, inden du dukkede op, såh.." Han tog bogen i den ene hånd og glasset med vand i den anden, da han rejste sig. Han sendte Jontar en næsten udfordrende blik, inden han vendte ryggen til ham og skulle til at gå.

Hvis det nu virkede, ville han da ikke klage, men mon ikke Jontar nok skulle stoppe ham alligevel.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 08.12.2022 20:31
Med brylluppet bag sig var det næste skridt for Jontar og Pompeia uden tvivl afkom for dem selv. Og med Darkhans opførsel lige nu overvejede Jontar, hvordan de skulle opdrage deres børn. For hvis han kunne stoppe det, ville han da gerne undgå at have en næsvis unge som Darkhan. Men med Kazimi som efternavn ville det nok være svært. Det lå uden tvivl i generne. Forhåbentlig kunne Pompeias gener trumfe hans, skulle hendes være med bedre manerer end Kazimi.

Endelig havde Jontar noget på sin kære lillebroder. Derfor valgte han at rette ryggen og trådte nærmere Darkhan. "Vi er da ikke færdige endnu, Darkhan," Jontars stemme var høj og stabil nok til at afvise autoritet. Om autoriteten virkede på Darkhan, vidste han ikke, men den virkede på omkringværende slaver, for Morosa dukkede pludselig frem i døråbningen, Darkhan var på vej imod. Jontar kunne ikke have planlagt det bedre. Morosa forhindrede Darkhan om at komme ud der og Jontar var på vejen mod de andre udgange. Et alt for selvtilfredst smil formede sig på de skarpe læber. "Lad os blive færdige først. Dine planer kan vist godt vente lidt endnu, kære lillebroder."

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 09.12.2022 19:50
Darkhan nåede ikke langt, da Jontars slave stillede sig i vejen i døren. Han nedstirrede hende med et noget irriteret blik, inden han vendte sig rundt og så mod sin bror igen. Hvis der var noget værre end at tro, at man kunne bestemme over Darkhan, var det at få ham til at føle, at slaverne havde større autoritet end han havde. Morosa i døren fik ham til at føle netop dét og man kunne se hvor gal han blev.

Han gættede på at Jontar ville reagere værre, hvis han forsøgte at møve sig forbi Morosa, end hvis han prøvede at møve sig forbi ham. En underlig form for beskyttelse overfor sin slave. En tendens Darkhan også selv havde over for sin egen. Derfor bevægede han sig nu tættere på Jontar i stedet.
"Beklager, Jontar. Mine planer er meget vigtige for mig. Du ved hvordan jeg bliver, når jeg er nødt til at ændre i sidste øjeblik." Det var egentlig rigtig nok, Darkhan kunne blive næsten panisk, hvis han skulle ændre planer i sidste øjeblik, men denne gang var selvfølgelig kun for at slippe for Jontar.
"Flyt dig lige," næsten beordrede han, da han forsøgte at skubbe til ham, for at komme forbi.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 09.12.2022 20:16
På en måde kunne det være humoristisk for Jontar at se, hvis Darkhan prøvede at komme forbi Morosa. Hun kunne som nærmest læse prinsens ønske og lige nu var prinsens ønske ikke at lade sin lillebroder komme væk fra ham. Morosa kunne mange ting. Mange ting for at holde Darkhan her i haven. Derfor ville det klogeste valg for lillebroderen at komme tilbage til Jontar. 

Og Darkhan var klog, tænkte Jontar, da den yngre prins kom tilbage til sin storebroder. Nu stod de over for hinanden, Jontar kiggende ned på sin lillebroder. "Du kan prøve at spørge mig pænt. Måske jeg overvejer så, kære lillebroder."
Men det ville Jontar nok ikke. For lige nu var det lige så meget som i at beholde Darkhan her som i at kunne snakke med ham. Men da Darkhan prøvede fysisk at komme væk, forblev Jontar blot stående. Den ældre prins var større og stærkere. Det krævede kun et bredt fodfæste og ordentlig balance for at blive stående. Darkhan ville ikke uden videre kunne komme forbi Jontar. Og skulle prinsen prøve, ville hans storebroder tage fat i armen for at beholde ham. Nogen skulle lære den dreng nogle manerer. 

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 11.12.2022 19:25
Spørge pænt. Hvis der var noget han virkelig ikke havde lyst til lige nu, så var det da at spørge pænt. Han var begyndt at blive godt frustreret over ikke at få sin vilje, og nu ville han have ham til at spørge pænt. Darkhan sukkede tung, mens han stadig skubbede til Jontar. Han vidste, at der i hvert fald ikke ville ske noget, hvis han ikke prøvede. Men der var nok grænser for hvor pænt drengen kunne finde ud af at spørge.

Darkhan skubbede lidt hårdere.
"Vil du være sød at flytte dit tykke fjæs, så jeg kan komme forbi?!" Spurgte han helt anstrengt, mens han forsøgte at mase sig ind mellem døren og Jontar, i et desperat forsøg på at snige sig udenom. Samtidig skubbede han kun mere til, nu med hele kroppen, for at få ham til at flytte sig nok til at han lige kunne komme igennem. Men nu havde han vel spurgt pænt, ikke?

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 11.12.2022 20:38
Jontar kunne ikke lade være med at smile over Darkhans reaktion. Både den verbale og fysiske. Hvorfor skulle den lille dreng gøre det så svært? Deres fader havde virkelig ikke brugt tilstrækkeligt tid med opdragelse på denne. Godt det ikke var Darkhan, der var arvingen. 
"Lad mig tænke over det," sagde storebroderen og gned sig godt på hagen, dog endnu i sit gode fodfæste. Darkhan prøvede at mase og sågar skubbe sig igennem. Jontar var ikke den bredeste, men med de syv år i mellem de to havde han uden tvivl overhånden. Der skulle mere end Darkhans prøvelser for at vælte storebroderen. Især nu når Jontar faktisk prøvede at stå imod. "Når vi er færdige her, kan du komme videre, Darkhan. Lige nu bestemmer du, hvor lang tid vi to skal bruge her sammen." Det var korrekt. Hvis Darkhan bare stoppede med at opføre sig som en forkælet møgunge og bare gjorde, hvad hans storebroder ville have, kunne de hurtigt blive færdig. Det var også det, de limegrønne øjne sagde, idet de kiggede på ham. Det kække smil var måske mere i retningen af en lille udfordring.
Bare prøv videre. Der sker intet.
Det sagde smilet. Jontar var jo endnu en storebroder. Hele opgaven for storesøskende var at gøre livet det hårdere for de yngre afkom. Jontar gjorde blot sine storebroderlige pligter.

Darkhan af Kazimi

Darkhan af Kazimi

Adelig, fyrstesøn

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 18 år

Højde / 164 cm

Muri 11.12.2022 20:54
Hvorfor skulle han være så irriterende?! Jo mere Darkhan prøvede, jo mere stod Jontar fast, og lige meget hvor meget den yngre broder ikke ville indrømme det, så var han uden tvivl den svageste af de to. Det var generelt ikke en af de ting, som faktisk irriterede drengen, men lige nu var det godt nok frustrerende. Jontar kunne tænke så meget han ville, så skulle Darkhan nok skubbe og mase videre imens.

Han nåede lige at vende blikket, til at se det udfordrende smil hos sin broder. Det gjorde ham uden tvivl kun mere stædig, men han måtte vel acceptere, at han ikke ville komme videre på denne måde. Så han gav Jontar et sidste, hårdt skub, inden han trak sig med lidt tungere vejrtrækning.
"Fint!" Vrissede han utilfredst. Han rystede kort på hovedet, så håret ikke længere sad foran øjnene.
"Så kom dog videre og fortæl mig hvorfor vi er her!" Darkhan var utålmodig. Hvis han alligevel ikke kunne få lov til at gå, så skulle de videre i sagen. Og endnu bedre, hvis han også kunne slippe udenom at skulle nævne en af de unoder, han havde lavet.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 11.12.2022 21:49
Med Darkhans accept, omend med vrede fra den yngre prins' side, kunne Jontar ikke lade være med tænke, om han ikke skulle rette bare en anelse op på manerene af sin broders. Det var vel god træning til den tid, Pompeia og han selv stod i situationen som forældre. Og med deres ægteskab bag dem var det kun et spørgsmål om tid, før Pompeia ville poppe dén nyhed. 
"Se, du kan jo godt se fornuft. Hellere give op frem for at kæmpe en allerede tabt kamp," Det var heller ikke fair fra Jontars side, men hvordan skulle han kunne lade være? Man tirrede altid en vrissen killing. De så kun sødere ud, jo mere rasende de blev. Lige indtil de små klør satte i nogen eller noget. "Jeg vil faktisk snakke med dig. Som en storebroder." Der var selvfølgelig mere i det end det, for de snakkede lige nu. Jontar havde visse emner i tankerne, men det var lidt et trick fra hans side. Darkhan havde planer, men som prinser blev ældre, skulle de lære at kunne sætte visse planer i anden prioritet, når visse andre planer dukkede op. Her var det Jontar, som dukkede op. Prinser kunne ikke altid rende rundt og lege, hvor og hvad de ville. Darkhan og Dain havde begge givet udtryk for at være voksne. Så skulle de også lære at opføre sig som voksne. Og der havde Jontar lidt sin tvivl om sin kære lillebroder foran ham. Han opførte sig som en forkælet baby frem for en moden prins. Man blev behandlet, som man opførte sig, ikke som man forlangte.

1 1 1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4