Lucid

Lucid

Ypperstepræst for Zaladin

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Her i midten af det der engang var en mægtig dæmonby, stod Lucid nu og kiggede på den bunke af sorte sten, der engang havde været hans hjem i tusinder af år. Han tog én op i hånden og vejede den nyttesløst i sin hånd. Der var desværre ikke meget tilbage af det oprindelige tempel andet end fundamentet og stykker af søjlerne. Krypten havde overlevet, men trapperne ned til var fyldt op af disse mange mursten. Hvis Lucid skulle derned og kigge efter for at se om de historiske skeletter og skatte stadig var intakte, skulle hans tilbageværende præster først rydde dem, men lige nu var de ved at rydde tempelruinen først, så dragerne kunne flyve væk med de større murbrokker og ødelagte konstruktioner.

De få folk han havde tilbage… Lucid vidste ikke helt hvor deres loyalitet lå henne længere. Også de havde mistet deres hjem og var blevet degraderet til oprydere, mens Lucid kiggede på. Han smed stenen fra sig og forlod dem. Han slendrede ned ad gaden så tankerne kunne få en pause fra ruinen. Alle hjem her var ødelagte, men i det mindste ville det da ikke tage 200 år at genoprette. Han kunne tydeligt huske tilbage til en tid, hvor disse huse havde stået solidt og pragtfuld og deres tage havde været en del af hans udsigt, når han kiggede ned fra sit kammer i højderne.

Der var ikke mange dæmoner at finde heromkring, skønt det ikke lå så langt væk fra centrum. Han gik med rolige skridt og betragtede hver ruin i de sælsomme bekendte, og alligevel fremmede omgivelser. Han kom ikke listende. Men han formåede at komme ganske tæt på en bolig, der tilsyneladende ikke var helt forladt endnu… I disse stille omgivelser, var der ellers kun blæst der susede om ham, men han kunne have svoret, at han havde hørt lyden af nogen. Hans nysgerrighed ledte ham derhen, for at se hvem der boede her. Der havde været engang hvor han plejede at holde styr på hvor folk boede og hvem de var. Yppersteræsten af Zaladin var altid velkommen.

Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 18.04.2022 17:08
I alle disse år, Ineshka havde forestillet sig sin tilbagevenden til det mægtige dæmonrige, havde ingen af hendes tanker omfattet dette. De gamle, smuldrende ruiner, der røbede at Aztaroth engang havde været langt prægtigere end nogen af de dødeliges byer, men nu blot lå hen i forfald. Selv et rige skabt af magi mere end noget andet, kunne ikke modstå tidens tand.

Og så var der dæmonerne. Fyldt med deres egne agendaer, lod de færreste til at have interesse for at genopbygge det, som var tabt. Hun havde set de dragefødte arbejde på at genoprette nogle af bygningerne, men der var stadig så meget forfald og så få arbejdende hænder.
Hun selv havde slået sig ned - ikke langt fra byens engang mægtige centrum i resterne af det, der engang havde været en form for kapel. De sorte sten var på ydersiden vejrbidte og den mørke døråbning blot blokeret af et slidt forhæng, der af og til flagrede i en usynlig brise.

Men på den anden side, var rummet, man trådte ind i, fyldt med Ineshkas kunstgenstande. Små lys glimtede fra kunstfærdigt udformede stager, statuer var placeret langs væggene, der var prydet af store, farverige malerier af fra besynderlige perspektiver: en ildspydende drage, der fløj nærmere, en mand, der betragtede en anden drukne i et brusende vandfald, en vampyrs bloddryppende tænder efter et nyligt måltid..

Fodtrin lød, og Ineshka trådte frem fra det tilstødende rum. Hun var iført en let kåbe, der slæbte hen ad gulvet, og det var tydeligt, at hun var i en af sine mere skællede perioder på ansigt og arme. Ved synet af gæsten, lod hun sig øjeblikkeligt falde på knæ på gulvet: 

"Ypperstepræst."

Sagde hun, næsten åndeløst, på dæmonisk. Havde han udvalgt hende til noget særligt, eller var han blot kommet forbi i nysgerrighed?
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Dette var det gamle kapel, kunne Lucid pludselig se, som han trådte nærmere og genkendte nogle af dekorationerne. Han fortsatte ind i rummet, hvor en kvinde befandt sig. Han nåede ikke engang at melde sin ankomst, før hun reagerede på hans velkendte skikkelse og allerede knælede for ham. Hun kendte ham tilsyneladende meget godt, hvilket gav god mening. Lucid måtte stirre lidt på det røde hår og den fint skællede hud, for at tyde om hun var en person han faktisk kendte. Han mindedes ikke at have talt med hende før. Og han havde i hvert fald heller ikke besøgt hende i drømmene, men han kendte hende udmærket godt. Hun måtte have været en ud af mange dæmoner, der deltog ved festlighederne i forbindelse med Aztaroths genoprettelse. Hendes navn... Han kendte godt hendes navn... 

“...Ineshka,” Lucids stemme var behagelig mørk og drømmeagtig, trods han havde øjne hvis øjne der kunne spide igennem én. Blikket flyttede sig fra hende alt imens hun endnu knælede for ham, og han studerede hendes mange skatte. Ineshka ejede tilsyneladende mere end de fleste her i Aztaroth. Hun havde en udsøgt smag for mørkets kunst... “Jeg ser du har formået at gøre et helt hjem ud af det gamle kapel.” Sagde han, og søgte stadig rundt med blikket, der blev ved med at spotte nye detaljer i hendes samling. Han bebrejdede hende ikke for at have overtaget det. Det var en af de mere unikke ruiner der var at overtage. “...Det er rart med lidt liv i Aztaroth igen.”

Han kiggede ned på hende igen, afventende på at kunne se hende ordentligt.

Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 10.05.2022 10:38
Det var første gang, Ineshka stod ansigt til ansigt med ypperstepræsten. Hun havde hørt adskillige rygter, særligt om den frygtindgydende maske, præsten bar. Han havde været låst inde bag portene, havde hun hørt, men end ikke Zaladins magt havde været nok til at holde dæmonriget fra forfald..

Efter at have knælet et stykke tid, kom hun langsomt på benene, hendes bevægelser elegante. Blikket blev løftet for at kunne se ind i øjnene på den anden dæmon, og hun kunne mærke hvordan en gysen gik gennem hendes legeme. Ikke af skræk, men af fryd for at stå så tæt på en betydningsfuld dæmon.

"Jeg ønskede at skabe noget .. smukt." Tilstod hun, selv lade blikket kortvarigt glide gennem rummet og de skatte, hun havde samlet her. Hun elskede smukke genstande og kunst - ægte naturligvis, hun omgav sig aldrig med illusioner. Hun lod hånden med de skarpe negle glide glattende ned over sine elegante, flagrende gevandter.

"De er mit ønske, forstår De. At hjælpe med at gøre Aztaroth til noget særligt igen." Hun skottede til ham og håbede ikke, at han så det som blasfemisk, at hun var flyttet ind i det gamle, faldefærdige kapel. Skulle han ønske at bruge stedet til noget, ville hun naturligvis omgående flytte ud. Nysgerrigheden var også tydelig i hendes øjne, som hun inderligt håbede, at han ville give hende ret. At han også ønskede, at de kunne opbyge Rigets storhed igen.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Da hun rejste sig op kunne han virkelig se hende, som hun var. I sin sande, dæmoniske og skældede form, i modsætning til mange andre dæmoner, som skjulte sig i degraderende forklædninger. Nu var Ineshka ikke så fremmed for menneskeheden, at se, at hun behøvede en forklædning, men præsten var ikke i tvivl om, at hun havde truffet et valg om at være stolt af at være dæmon, på samme måde som han selv. Det var ikke svært for ham at se, at hun var smuk, ligesom det hjem hun havde gjort her.

“Det anede mig. Jeg bemærkede at du talte med flere vigtige dæmoner, der var til stede ved festlighederne,” Erkendte han uden frygten for at virke som om han havde holdt øje med hende på den måde. Det gik ikke op for ham hvordan det måtte lyde for hende. Han vidste godt selv at han var en erfaren observatør, hvor uskyldigt det end måtte lyde, for en der skulle forstille at være Zaladins talerør. “Jeg er meget nysgerrig på at høre hvilke drømme du har for Aztaroth. Hvad evner du at gøre for vores enorme ruin af en by?” Hans øjne var rolige, og hans ord var langt fra spydige. Han ønskede blot at grave lidt for at høre hvad hun havde af evner, magiske såvel som naturlige. Selv dæmoner gjorde for meget ud af at skjule hvad de var i stand til, nu om dage. “…Måske kan jeg hjælpe dig med at hjælpe min kære fødeby.”

Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 20.08.2022 12:03
Et enkelt blink med øjnene var det eneste, der afslørede Ineshkas overraskelse. Ypperstepræsten havde lagt mærke til hende ved festlighederne! Det var mere, end hun havde turde håbe på! For sit indre så hun, hvordan de omhyggeligt lagte puslespilsbrikker begyndte at danne et større et billede .. et billede af, at hun havde indflydelse på, hvad der skete i Dæmonriget.

"Det er mig en ære, at De vil lytte til mine ord, ærede Ypperstepræst!" sagde hun.

Nu håbede hun blot, at hun kunne leve op til hans forventninger. Han havde brugt sin dyrebare tid på at opsøge hende .. og hun granskede endelig, at hans formål kunne være, at lade hende tage del i det større spindelvæv af planer, han givetvis var ved at strække ud over Aztaroth..

"Det som er i forfald, må stå igen. Ikke blot, som det var før, men større .. mere ekstravagant. Jeg drømmer, oh yppersterpræst, om en verden hvor vores folk ikke skal skjule sig bag tarvelige illusioner, men kan vise vores storhed frem.."

Hendes drømme var allerede ved at blive abstrakte og strakt langt ud over Aztaroth, og hun stoppede ordene, før de fortsatte med at strømme ud. I stedet så hun op på ypperstepræsten med øjne, der skinnede: "Men jeg ønsker at starte her. I Aztaroth. Byen har brug for arkitekter, der kan genopbygge ruinerne og mere end noget andet ledere, der kan hjælpe vores splittede folk til at rejse sig fra støvet.." Ville ypperstepræsten kunne blive en sådan leder?
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Hun var meget respektfuld, Ineshka, det var ikke svært at høre. Det var noget Lucid værdsatte. Når man havde med onde dæmoner at gøre, var det langt fra alle der kunne udvise samme pli, og derfor var han ellers også meget tolerant, sammenlignet med Lysets magthavere. Og ja, magt havde han da, til en vis grad, med eller uden tempel.

Som hun talte måbede han lidt, overrasket over at høre hvor ustoppelig hun lod til at være, når det kom til at tale om de drømme hun havde for Aztaroth. Ikke alle turde drømme som hende. Lucid turde næsten heller ikke, men han havde nu altid levet i en drømmeverden. Bogstaveligt talt. Og på grund af det kunne han endelig lukke den måbende mund og faktisk smile.

”Du har i sandhed ret, Ineshka. Vi er nødt til at starte et sted, her i Aztaroth.” Også han drømte om at brede dæmonernes rige ud i verden. For det hele handlede vel om der hvor det hele startede. Gudernes intriger og kampe imellem. Lyset mod mørket. ”Vi har mange stærke dæmoner, men det er ikke nok at bygge en by op. Det skal gøres ordentligt. Med ægte dæmonisk æstetik der overtrumfer det der engang var, naturligvis.” Beklageligvis var de fleste af datidens gamle arkitekter borte, og selv med mange mænd og materialer kunne det blive et problem uden arkitekter nok. Især fordi genoprettelsen af byen allerede var påbegyndt…

”Aztaroth burde hente arkitekter fra Thal’Elor… Jeg har oplevet, næsten med mine egne øjne, hvad de er i stand til at bygge.”

Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 04.11.2022 19:58
Ineshka havde sin egen grådighed. Ikke den blodtørstige, umættelige grådighed, man så fra mange af hendes artsfæller - derimod var det tættere på en uslukkelig tørst for at se noget smukkere - noget bedre. Det var som om, at virkeligheden aldrig helt kunne måle sig med de billeder, sindet formåede at skabe, men hun ønskede mere end noget andet, end at det var muligt..

Ypperstepræstens ord, fik hende til at nikke ivrigt, gjorde hende modigere, samtidig med, at den fik hende til yderligere at hige efter hans anderkendelse.

Han tænkte, som hun gjorde! 

"Styrke skal der til, men det er ikke noget. Finesse .. kreativitet!" Udbrød hun. For hvis et par kraftige hænder var alt, hvad der skulle til, kunne de dragefødte på nuværende tidspunkt have genopbygget det meste af Aztaroth. Men så meget af byen var skabt af magi .. hvad havde været inspirationen til de gamle arkitekter?

"Thal'Elor?" Hun tøvede et øjeblik. Hun var opvokset så ganske tæt på deres samfund, men alligevel så langt fra. Særligt dæmoner var alt andet end velkomne i deres rige. "Åh .. naturligvis. Meget af det gamle Aztaroth må have taget inspiration fra det belejrede Myth'Ethil .. den prægtige gamle Ørkenelverby. Jeg har kun selv set den i ruiner.." 

Hun havde ikke tidligere tænkt over, at dæmonernes inspiration måtte komme fra de andre racer, men skulle det endelig være tilfældet, gav det perfekt mening med elverne .. de havde en særlig sans for skønhed, som mennesker og dværge aldrig kom til at besidde. "De siger, at De næsten har oplevet det?" Dristede hun sig til at spørge.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Åh Ineshka syntes lidt tøvende, da han nævnte ørkenelverne. Selvfølgelig. Man sagde at dæmoner og ørkenelvere var ærkefjender, men var det ikke snart et ensidet had fra ørkenelvernes side?

Han lyttede til hende. Fandt hende utrolig betænksom, at hun sådan forsøgte at vænne sig til ideen, sikkert for at være venlig overfor den gamle, vigtige dæmon. Han kvikkede op da hun dristede sig til at spørge ind til hvordan han mon havde se Thal’Elor, næsten med sine egne øjne.

“Præcis. Thal’Elor” Svarede han, stadig begejstret for sine egne drømme for den kommende dæmonby og upåvirket af hendes skepsis. “Vi dæmoner har altid bare taget det vi gerne vil have.” Lucids klo af en hånd demonstrerede ud i luften, en gengivelse af hvordan dæmonerne jog ørkenelverne ud af deres hjem og overtog Myth’Ethil. “Men selv med elvernes byggematerialer har vi aldrig været i stand til at genskabe det vi-” Han sukkede Ødelagde. Dæmonerne var dæmonernes egne største fjender, nogle gange. Især dem af kaotisk karakter fyldte meget i historien.

“Det gamle Aztaroth forsøgte at overgå Myth’Ethil. Men hvad vi ikke ved endnu er, at ørkenens elvere allerede har overgået sig selv over flere gange. De bliver ved med at udvikle deres magier og færdigheder, mens vi forbliver ved det gammeldags.”

Han stoppede sig selv, før han mistænkeliggjorde sig selv som en elverfanatiker yderligere. Lucid så kun elverne for deres kunnen, og som noget man kunne bruge. Noget som Det nye Aztaroth kunne bruge. Før jeg begyndte at tale med Zaladin, levede jeg af en profession som drømmegænger. Jeg kurerede folk fra mareridt… eksperimenterede med mit eget hoved og med andres. Det jeg har set fra Thal’Elor er blot drømme eller minder… Men selvom det ikke var virkeligt var det mere inspirerende end hvad jeg husker fra Myth’Ethil.” 
Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 04.12.2022 16:28
Ineshka lyttede fascineret til ypperstepræsten. Åh, hvilken tidsalder han måtte have set - før ødelæggelserne og krigen. En tid, hvor der var mulighed for at skabe frem for at destruere. Det var som den sødeste musik i hendes ører, at han talte om deres egen fremtid, som ønskede han at ændre disse ting. At gøre deres folk endnu større, end de en gang havde været..

"To årtusinders indespærrelse .. så mange år, spildt." Sukkede hun. "Det burde ikke komme bag på mig, at elverfolket har udviklet sig endnu mere, mens vi .. ja.." Hendes ord ophørte i frustration af mangel på at kunne udtrykke præcis hvad det var, dæmonerne var blevet til.

"Jeg ville elske at se Thal'Elor en dag. I minderne eller i live.." Spekulede hun højt, fugtende sine læber en smule, som om hun ønskede at sætte tænderne i ørkenelveriget. Hun måtte finde en ørkenelver og tage hans minder for selv at opleve det, besluttede hun sig for i sit stille sind. Hvis Ypperstepræsten ønskede, at det var herfra de skulle finde inspirationen til deres nye rige, måtte hun hjælpe..

"Går De stadig i drømme?" Spurgte hun. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Selvom Lucid var godt 3000 år gammel, og i hele hans levetid ikke havde hørt om nogen andre end ørkenelverne selv, der var trådt ind i elverbyen der var skjult fra overfladen, så var det ikke utænkeligt at Ineshka en dag skulle få sit ønske opfyldt. Men for nu var der vist ingen der plagede ørkenelverne længere, pånær slavefangerne, hvis ørkenelverne skulle bevæge sig ud af deres skjul. Så Lucid regnede ikke med at det ville ske de næste mange år. Heldigvis, for historien og arkitekturens skyld.

Lucid kunne måske vise Ineshka Thal’Elor gennem den næstbedste metode. Igennem drømmene. Og til gengæld kunne han måske få nogle af hendes tanker til gengæld.

”Ja.” Svarede han. Han holdt ikke sine evner hemmelige, selvom mange, gamle dæmoner med tiden havde erfaret, at det var bedst at holde dem skjulte. Men Lucid frygtede ikke en så velvillig dæmonkvinde. Hendes ondskab lod til at være yndefuld og ikke nær så kaotisk, som de fleste andres. ”Jeg kan ikke rigtig lade være, så jeg er holdt op med at stride imod.”

Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 18.01.2023 18:06
Ineshka selv var ikke drømmegænger, men hendes sult efter minder, gav hende noget af den samme rus. Hvad bedre var - den tillod hende at opleve følelserne forbundet med minderne, som var det hendes egne. Især dødelige væsner følte så utroligt meget..

Hendes blik på ypperstepræsten var nysgerrigt. Var det en svaghed, han indrømmede med ordene om at være afhængig af drømmegængeriet? 

"Vores magi er stærk, men også en ting, vi ikke kan klare os foruden.." Sagde hun forsigtigt, antydende, at hun til dels selv var slave af sin egen magi. Hun kunne allerede nu føle, at det var ved at være et rumt stykke tid siden, hun havde slugt en dødeligs minder, og lysten efter det, var begyndt at røre sig i hendes indre.

"Jeg ville være meget beæret over en dag at overvære en drømmerejse." Dristede hun sig derefter til at sige, forberedende sig på ypperstepræstens afvisning. Hun var trods alt kun en laverestående dæmon, selv om hendes ambitioner var høje, og ypperstepræstens anderkendelse fik hende til at føle vigtigheden bruse gennem sig..
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Drømmegængerens kunstneriske rolige øjne kvikkede op, da hundæmonen viste interesse i at bruge tid med ham i drømmene. Det var ikke så tit han havde en gæst med sig, når det bare var for at vise rundt, men han overvejede at give hende den mulighed, men mest for sin egen skyld. ”Det er utroligt svært for mig ikke at give efter for smigr,” Svarede han og vækkede det livsmættede ansigtsudtryk med et smil. Han lovede hende ikke noget for nu, men når han fandt hende i drømmene, ville han vurdere om det var et godt tidspunkt at tage hende med sig på drømmerejse.

”Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får en fornemmelse af at du ligeledes bærer rundt på spændende… hemmeligheder...?” Han lænede sig lidt interesseret frem mod hende og tog sig til hagen. Din magi, mener jeg,” Ineshka måtte ikke tro, at han ikke havde opfanget hendes antydninger om at enten hun, eller dæmoner generelt, havde stærk magi. Mon hun havde været ivrig for at bevise sit værd over for hendes guddommelige herre? Eller Lucid selv? Det var ikke høfligt at spørge en dæmon om, men Lucid havde efterhånden erfaret at man kunne se på en dæmon om det var en stærk magiker eller ej. Og Ineshka havde det favorable, højmagiske udseende, som Lucid værdsatte så meget i hende.   
Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 10.03.2023 20:57
Ypperstepræstens svar var gådefuldt. Han lovede hende intet, men hun havde heller ikke turde håbe på så meget. I stedet smilede hun, bøjende hovedet, mens hun med blød stemme svarede: "Der er mere af det, hvor det kommer fra, Ypperstepræst." Søde ord havde altid faldet hende let - og forhåbentlig var det tydeligt for Lucid, at de ikke blot var tomme. Hun ønskede at fremme sin egen position, ja, men hun nærede stor ærefrygt for den, der stod i spidsen for Zaladintilbederne.

Hun fugtede sine læber, pludseligt et anelse nervøs ved ypperstepræstens interesse i hendes magiske kunnen. 

"Jeg har et talent for at samle folks .. minder." Svarede hun, en anelse påpasseligt, mens hun overvejede, hvordan hun bedst kunne formulere det over for Lucid, så det ikke var tydeligt, at hun var afhængig af dødelige væsners minder. Magien var jo hendes at herske over - ikke omvendt..

"Jeg tager dem fra deres sind og gør dem til mine egne. De husker intet .. men jeg føler, alt.." Det sidste ord blev sagt med et lille suk, for følelserne var i virkeligheden det bedste ved minderne. Hun så dem ikke blot, men følte dem, som havde hun selv stået i øjeblikket. Og de menneskelige følelser var så stærke.. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Han fornemmede hendes nervøsitet, selvom det blot var en anelse, men hvorfor nu det? Lucid havde blot spurgt af nysgerrighed, ikke for at fordømme hende. Det gjorde ham blot endnu mere intenst lyttende, når hun trak tiden ud, før hun afslørede hendes evne.

"Du er en mindeæder? Hvor interessant," Lucid smilte bredt over et sådan fund. På mange måder var deres evner beslægtede, men Lucid kunne ikke bare slette minder, kun opleve folks drømmeversioner af deres minder... "Du, ligesom jeg, må have eksperimenteret en del på andre personer, med sådan en pragtfuld magisk evne. Fortæl mig, foretrækker du gode minder frem for dårlige? Jeg kunne forestille mig at de færreste ønsker at give deres bedste minder bort..."

Lucid ønskede at overvære hende udføre sine evner på nogen, så han kunne se hvor mægtig en dæmon hun var. Men herude i ruinerne, var de kun de to, og nogle sorte ravne, der baskede fra den ene ødelagte søjle til den næste, og kommunikerede med skrappe lyde mellem hinanden om, at der ingen farer var på færde.
Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 06.05.2023 12:17
Ineshka strålede, da han kaldte hende interessant. Det var alt, hvad hun ønskede at være over for ypperstepræsten.

"Om de er gode eller dårlige er faktisk ikke så vigtige, som om de er stærke.." Forklarede hun med et øjebliks tænksom mine. Det gjorde hende intet at føle de dårlige minder overvælde hende, for den sorg og smerte dødelige væsner kunne føle, var noget, hun aldrig selv havde været i stand til at skabe i sit eget sind. "Ofte er de dårlige minder mere kraftfulde, end de gode." For kunne glæde nogensinde hamle op med altoverskyggende sorg?

Hendes opmærksomhed gik kortvarigt mod ravnene. Her i riget vidste man aldrig, om det var fugle fra andre dele af Krystallandet, der havde søgt over bjergene efter føde, eller om det var mindre, dæmoniske sjæle i ravneform. Hun vurdede dog, at de næppe var til nogen fare, og hendes opmærksomhed vendte tilbage til Lucid.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Ypperstepræsten var utvivlsomt blevet overvåget en del, uden at vide det, men lige med denne samtale, var han ikke bekymret for at blive overvåget. Hans visit i den lille dæmonkvindes hjem her i ruinen, var helt og aldeles tilfældig og desuden temmelig uskyldig. Måske for hende, var hendes magi en hemmelighed, som hun ikke delte med andre end hende selv og guderne.

"Aahh!" Sukkede han videnbegærligt. Han havde også en ide om at dunkle minder fyldte meget mere end de glade. Men som ypperstepræst af Zaladin, var han meget selvbevidst om, at han tiltrak mange flere dystre personer, end livsglade personer. Om det var en generel dæmonting eller... Det vidste han ikke lige. "Interessant beretning." Kommenterede han derfor, og var meget ivrig for at høre mere. "Og hvad ville der så ske hvis, lad os sige hvis jeg, fik taget et af mine dyrebare minder fra mig? Ville mit sind føles lettere, hvis du fik lov til at tage et tragisk minde, og ville det føles tungere, hvis du tog et af mine gode minder? Ville vi selv være i stand til at vælge imellem dem?"

Åh, jamen den gamle dæmon vidste dårligt hvilket minde han ville af med. Aldrig havde han tænkt over, hvorvidt der var et minde han hellere ville leve foruden, end andre.  Men han var ikke langt fra at tilbyde hende et, blot så han kunne få lov til at mærke effekten på egen krop. Og dermed være i stand til at sammenligne den kraftfulde magi med sin egen.

"Her til morgen fik jeg mig en dejlig portion nældesuppe, og den lever jeg såmænd stadig på lige nu." Funderede han, som om han overvejede, om han var villig til at fodre mindeæderen med så godt et minde, når nu det var det bedste der var hændt ham i dag.
Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 08.07.2023 19:39
Et lille gisp lød fra Ineshkas læber, et næppe uhørligt åndedrag, som hun overvejede den blasfemiske handling, det ville være, at tage et minde fra selveste ypperstepræsten. I et kort øjeblik opdagede hun, at der lige nu ikke fandtes noget, hun begærede mere. Men blot tanken, var nok til at få hende til at ryste af både iver og frygt..

“Hvis jeg er bevidst om et mindes eksistens på forhånd, vil jeg være i stand til at vælge det .. ja..” Fik hun endelig sagt, efter et øjeblik at have kæmpet med ordene. Hun koncentrede sig om at forblive rolig og svare på hans spørgsmål. “Det er svært at sige, om sindet føles lettere eller tungere.. det er blot som om oplevelsen aldrig har fundet sted, og Deres sind vil være, som var det tilfældet..” 

Betagelsen var tydelig i hendes øjne, som hun vovede at betragte ham, lyttende til fortællingen om nældesuppen. Stadig turde hun næsten ikke håbe på, at ypperstepræsten ville beære hende med selv så simpelt minde..
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Den gamle dæmon havde jo allerede besluttet sig. Han var og havde altid været søgende efter viden, og havde aldrig været bange for at gøre andre til sine forsøgsdyr. Det var dog lidt noget andet, når man skulle stille sig selv til rådighed over for en andens trang til at æde af hans minder. Lucid stolede udelukket på Ineshka, på baggrund af en fornemmelse han havde.

”Jamen så…” Han tog hendes rystende hånd i sin og klemte betryggende om de sarte fingre hun havde, mens han kiggede indgående på hende. Som om hans blågrønne øjne, forsøgte at fortælle hende, at han satte sin lid til hende. ”Hvordan vil du gerne… have mig?” Han vidste ikke om han skulle gøre noget. Anrette sig selv på en sten eller måske ligefrem ligge ned på stengulvet.
Ineshka

Ineshka

Kunstner og Mindesamler

Neutral Ond

Race / Dæmon

Alder / 1524 år

Højde / 171 cm

Krystal 12.08.2023 15:07
Et øjeblik stod hun med munden åben, åndeløs, havende svært ved at tro, at Lucid i dette øjeblik havde tilbudt hende noget så dyrebart. Også selv om det blot var den simple smag af nældesuppen - så var den oplevet gennem hans krop og sind, et minde fra selveste Zaladins udvalgte.

Hans hånd om hendes beroligede ham, og hun tog modet til sig, læggende sin anden hånd ovenpå hans. Hans ord lød lokkende, som var blot hans krop han tilbød hende, og ikke den dyrebare adgang til hans sind. Hun førte ham længere ind i sit simple hjem, ledende ham til at sidde på en behageligt udseende stol, omgivet af hendes malerier, tæpper og andre kunstneriske værker.

"Det er nemmest for mig at tage mindet gennem et kys." Fortalte hun, betragtende ypperstepræstens læber. De var indbydende på en ganske anden måde, end en dødeligs.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7