Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Eliksirmagerske, Spion for Mørket

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 30.07.2021 21:54
TID: Tidlig aften

STED: Dianthos, Skumringskvarteret

VEJR: Dunkelt

Det var tidlig aften, og Kethask bevægede sig rundt i Skumringskvarteret. Hun gik i ly af skyggerne, hele tiden så hun bagud, for at sørge for, at hun var sin egen rygdækning. Den ene af hendes skældede hænder lå henover en lille kniv, som hun havde i sit bælte. For hun vidste godt at dette kvarter ikke var helt så 'sikkert', når det blev aften og lidt mere dunkelt.

Hun var på vej tilbage til sin eliksirbutik, efter at have sat flere plakater op, som havde et billede af en eliksirflakon og et kort som viste hvor hendes butik lå. For hun havde fundet ud af, at den nemmeste måde at skaffe personer, var at søge en praktikant. Ikke at det stod på papiret, for de fleste dummernikker i området kunne ikke læse eller skrive. Det kunne hun dog godt.

Da hun kom til døren til sin butik, tog hun en nøgle ud af lommen, og låste sig ind. Hun lukkede døren bag sig, men låste den ikke. Hvis nogen kom, så skulle de jo kunne komme ind, og ikke skræmmes væk af, at døren var låst.

Så kunne hun ikke gøre så meget andet end at vente. Hun havde brugt det meste af eftermiddagen på at sætte plakaterne op, så forhåbentlig dukkede der snart nogen op. Imens lavede hun sig selv en kop the i hvert fald.

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 01.08.2021 10:58
Det underlige ved vejret var at man altid kunne regne med at det var ustadigt. Solen havde strålet uafbrudt i dagstimerne, men nu var aftenens mørke ved at nærme sig. Det var blevet dunkelt, og ikke mange af solens stråler var tilbage. Skyerne var blevet faretruende mørke, så mon ikke det snart ville begynde at regne? 

Det havde været Eclipses plan at besøge den Glade blomst, som han var blevet inviteret til at gøre hvis han fandt tiden. Matthew havde været okay med at de blev i Dianthos.. i hvert fald bare en måned mere. Så kunne Eclipse måske nå at blive lærling for en kort stund? Han smilede varmt da hans tanker faldt på Matthew, og deres forhenværende aften. 

Selvom han normalt havde en god stedssans, havde han forvildet sig hen i en forkert retning, og gik nu ned ad nogle sidegader for at finde vej tilbage til hovedvejen. Han standsede op da han så en plakat der blafrede lidt. Den hang dog fast, så den var ikke ved at flyve væk. Han kiggede nærmere, og trak sin kutte tættere om sig da vinden var blevet kold. Plakaten havde et print af en eliksirflakon - der stod dog ikke noget videre oplysende på plakaten. Kun et navn på, hvad han måtte gætte var, en forretning. Det så spændende nok ud, så hurtigt trissede han afsted i spænding. Men han skyndte sig også mere da han ikke ville fanges ude i regnen. 

Eclipse havde fundet vej til eliksir butikken der var tale om på plakaten. Han kunne vel godt lige skyde næsen forbi her, inden han tog videre til Den Glade Blomst. Butikken virkede en smule dunkel, men vejret afspejlede sig nok bare i butiksglasvinduerne. Der kom heller ikke meget lys ud derinde fra. Så var der mon nogen derinde? Han tog i døren, og den åbnede. Den lille bjælde afslørede hans tilstedeværen, og han trådte nysgerrigt ind i butikken. Den havde en bestemt duft.. som kun eliksirbutikker kunne have. En blanding af masser af krydderier, og andre.. tvivlsomme produkter. 

"Hallo?" kaldte han ud i rummet. Der var umiddelbart ikke nogen i forbutikken - men det lignede også at der var et bagrum. Han stod og ventede, mens han blik søgte rundt på de ting der stod fremme. 
  "Jeg vil ikke trænge mig på.. men døren var åben." Hans fingre gled hen over en flakon. Bag ham kunne høres dråber der var begyndt at lande på vinduet. Så begyndte regnen at tage til. 
Eclipse Gwaudin Elizeph || 29 år || Hukommelsestab

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 01.08.2021 11:28
Kethask stod i baglokalet, og var ved at varme en stor gryde op. Den stod direkte på gulvet, og under den var flammer begyndt at slikke lystigt op af dens bund. Det fik hende til at smile, selvom ild ikke var hendes magiske evne, så havde hun ret godt styr på den, skulle hun være ærlig. Det var det spændende ved ild: Man vidste aldrig, hvad man fik ud af det!

Med et lille suk, drejede hun hovedet, da klokken over indgangsdøren bimlede. Hun bevægede sig ud i forbutikken, da nogen kaldte efter et levende væsen. Lidt vagtsomt slog hun kraven om sin hals lidt ud, men den lagde sig, da hun så, at det bare var et sølle menneske. Eller i hvert fald en, som lignede et menneske. Han lugtede dog langt væk af noget andet...

"Godaften," svarede hun med sin hæs, let hvæsende stemme, og smilede rovdyr agtigt, "Hvad kan jeg gøre for Dem, unge mand?"

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 01.08.2021 11:43
Med det samme som væsnet trådte frem, stoppede Eclipse med at røre ved tingene. Det gav et sæt i ham. Personen havde været ret lydløs, og den pludselige stemme havde forskrækket ham en lille smule. Eclipse betragtede hende. Han gik ud fra at det var en hende. Hendes hæse stemme lød kvindelig, og han var ikke så vant til at omgås halvdyr. 

Eclipses lettere overraskede blik, ændrede sig til et skævt og imødekommende smil. Han forsøgte at gengælde hendes. "Godaften." begyndte han, lidt utålmodigt. Hans hjerte hamrede, "Jeg så hvad der måtte være din.. plakat." Han pegede i retningen bag sig, og viftede lidt med hånden, uden at fjerne blikket fra hende. "Jeg blev nysgerrig og ville lige besøge stedet. Det er et fint sted du har dig." Hans blik vandrede fra hende til de mange hylder. Han tog en dybindånding og udåndede med næsen, stadig imens han havde et smil om læberne.
  "Jeg ville høre om du tilfældigvis.. tog imod lærlinge? Jeg er meget interesseret i eliksirbrygning og er utrolig lærenem." Hans blik lyste op. Han kunne vel lige så godt komme til sagen? Om plakaten havde illustrreret at denne kvinde søgte lærlinge var han usikker på.. men de var vel blevet hængt op af en grund? Det lignede ikke at hun havde udsalg i hvert fald. 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 01.08.2021 11:53
Kethask nikkede langsomt, men imødekommende tilbage til ham. Da hun hørte, at han havde set hendes plakat, blev smilet dog et rigtigt smil. Så var han altså ikke her for at stjæle fra hende. Det var jo et godt udgangspunkt, måtte hun sige.

"Mange tak, unge mand, det er venligt af Dem," svarede hun med endnu et nik. Så hørte hun den lille kedel med vand hyle fra baglokalet, "Et øjeblik, unge mand, så skal jeg være der."

Hun gik om i baglokalet, og tog den lille kedel af ilden. Den havde hængt over en lille kamin, og var nu klar til at lave te af sig. Hun skulle bare lige have samlet de rigtige urter sammen fra krukkerne omkring kaminen. Så kom hun tilbage igen, og hørte ham snakke om en lærling. Det var jo netop det hun søgte, så det var jo meget godt.

"Har De nogen erfaring indenfor urtebrygning? Kan De læse? Kan De skrive?" Hun fyrede spørgsmålene mod ham med høj fart, fordi hun ikke gad spilde tiden på en, som ikke var egnet til jobbet. Selvom hun selvfølgelig altid kunne hælde eliksirer i dem, og overtale dem til at joine Mørket...

Hun havde stadigvæk kedlen i hånden, "Te?"

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 01.08.2021 12:06
Eclipse kiggede nysggerigt efter hende da hun forsvandt ind bagved. Han havde også hørt pibelyden, og gættede at det nok havde været en keddel. Regnen trommede rytmisk på ruderne, og det lød ganske beroligende. Der var noget rart ved det. Det gjorde også at der ikke var fuldkommen stille i rummet hvor han stod, mens kvinden var væk. 

Hun kom tilbage efter et par minutter og uden nåde begyndte at stille ham diverse spørgsmål. Eclipse svarede dem hurtigt som de kom. "Jeg har læst mange bøger om lige netop det emne. Jeg har ingen praktisk erfaring, men meget sidder heroppe." Han prikkede på sin tinding, og smilede selvsikkert. Det næste spørgsmål havde han godt og vel svaret på lige før, men for en sikkerhedsskyld, besvarede han det prompte. "Ja, og ja." Læse og skrivning havde han lært fra da han var lille, og det var kommet til ham som en gave, for han var også dygtig til det. 
  "Jeg er ikke helt tabt bag en vogn i hvert fald." klukkede han kortvarigt, da han ikke var sikker på om kvinden var en humorbombe, eller mere en seriøs en af slagsen. Førstehåndsindtrykket af hende gjorde at han troede det sidste. 

Eclipse bemærkede kedlen da hun tilbød ham te. "Jo tak." sagde han venligt. En god kop te kunne lune ham. I hvert fald var det godt te-vejr syntes han. "Skal jeg hjælpe med noget?" han smilede charmerende.  

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 01.08.2021 12:15
Kethask nikkede eftertænksomt. Så 'knægten' var ikke helt dumt. Godt så. Så kunne hun da i hvert fald bruge ham til noget. Hvad for noget havde hun dog ikke bestemt sig for endnu. Hun lyttede med interesse til hans ord, og nikkede så igen.

"Godt så. Lad os tale i baglokalet," sagde hun og vinkede ham med sig derom. Det var et ret stort baglokale, som under normale omstændigheder fungerede som eliksirbrygnings station. Så der var rigeligt med plads.

Der var et eller andet sælsomt over ham, som hun ikke kunne placere, og så lugtede han heller ikke at menneske. Der hang en svovlagtig lugt ved ham, som hun ikke huskede, hvor normalt ville blive placeret i sin hukommelse. Men det var vel også ligemeget for nu...

Hun tog to krus ned fra en hylde med den frie hånd og sin hale, og begyndte at hælde te op i krusene. Halen var stærk, og hun rakte ham kruset med den.

"Lad mig så høre, unge mand, hvad hedder du?" spurgte hun roligt, mens hun tappede sig på underlæben med en finger.

"Jeg er Kethask Urqouce: Eliksirmagerske ektraordinær!" præsenterede hun sig selv som, og satte kedlen på en hylde sammen med sit eget krus. Hun rodede lidt rundt på en anden hylde efter de rigtige teblade. Hendes fornavn havde en hård 'th'-lyd, som nærmest lød som om, at der var et 'r' i fornavnet, hvorimod efternavnet var langt mere melodisk. Det var heller ikke hendes fødenavn.

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 02.08.2021 00:19
"Så gerne." han traskede roligt efter hende med hænderne begravet i lommerne på kutten. Han skuttede sig lidt for at ryste kulden af sig som stadig hang ved ham. Han glædede sig til teen. Noget sagde ham at eliksir-kyndige også var gode tebryggere. Det lå dem ligesom naturligt til. 

Han fulgte trop ind i baglokalet sammen med reptilkvinden og så forundret rundt i rummet. Det var større end han umiddelbart havde troet. Det var her bryggeriet foregik kunne han se. Der var en smule varmere i baglokalet, end der havde været i selve butikken, men det var også her en kamin var blevet tændt og gnitrede sagte. Eclipse tog plads hvor han kunne sidde og betragtede kvinden der i al sin pragt hældte te op. Hun brugte både hænder og hale og det imponerede ham. Han smilte og tog imod kruset efter at hun havde rakt det til ham med halen, "Tak skal du have."

Eclipse stillede kruset på bordet, og varmede begge sine hænder på kruset. Han ville vente lidt med at drikke af teen, da han kunne mærke at den var brandvarm. "Mit navn er Eclipse.. Gwaudin." Efternavnet lå stadig forkert i munden på ham. Han kunne tildels godt huske at det var hans efternavn, og han kunne huske lidt af sin barndom også, men stadigvæk var det mærkeligt at tilkendegive sig som Gwaudin. Han så dog uberørt ud, samt havde han en bekymringsløs mine påduttet i ansigtet.

Med stor interesse lyttede han til den andens præsentation. Navnet var unikt og ulig noget han havde hørt før. Han kom med et lille kækt smil da hun sagde ekstraordinær. Det kunne noget. Det betød i hvert fald at hun selv syntes at hun var mægtig til det hun lavede. Det ville Eclipse også blive. Han lænede sig lidt frem over sit krus og mærkede den varme damp  under sin hage. "Kethask." gentog han. Mindre hårdt udtalt, men tæt nok på originalen. "Jeg skal nok øve mig et par gange. Kethask." Gentog han for sig selv og denne gang lød det lidt mere som hendes navn. 

Han tappede på kruset med sin finger, og ventede forsat på at kunne drikke af sin te. "Har du haft butikken længe?" spurgte han nysgerrigt, og forsøgte at holde øjenkontakt med Kethask. Han var god til at se andre i øjnene uden at føle sig utryg ved det. 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 02.08.2021 12:01
Kethask rodede lidt rundt på hylderne, før hun smed nogle blade mynte ned i begge krus. Derefter lidt mint også. Så var der te! Hun smilede til manden, "Den skal lige trække et par minutter."

Hun lyttede til ham fortælle sit navn. Hvilket usædvanligt navn han havde. Eclipse. Mystisk navn. Det havde hun aldrig ført hørt om noget der hed. Hun vidste heller ikke hvad det betød, skulle hun være helt ærlig. Ikke at det betød så meget. Generelt kendte hun mest til de navne øglefolk fik. Jo hårdere lydende et navn, jo stærkere en personlighed. Derfor var Kethask ret højt rangerende blandt sit folk, på trods af sit melodiske efternavn.

"Du lærer det før eller siden. Mange kan ikke udtale det til at starte med, men de lære det stille og roligt. Hvis du laver en 'hr'-lyd i din hals, så er det lidt lettere," kommenterede hun hjælpsomt på hans udtale.

Hun så eftertænksomt på Eclipse, og lagde hovedet let på skrå, så blottede hun sine tænder i et smil, "Jeg har ejet butikken i snart 10 år, men arbejdet der siden jeg var knap 10 år gammel."

"Hvor længe har du været i byen? Jeg synes ikke, at jeg har set dig her før," kom det roligt fra hende, mens hun skævede til teen. Uden at blinke, fiskede hun bladene op af sin te med en lille ske, og tilbød derefter Eclipse en træske også. Ikke fordi hun ikke kunne have taget dem op med fingrene, men det virkede uhøfligt. 

Så skævede hun til den store kedel, som var begyndt at koge let.

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 05.08.2021 12:31
Det gjorde ikke Eclipse noget at teen skulle trække lidt endnu. Der begyndte at sprede sig en liflig og frisk duft af mynte i rummet, og blandede sig lidt med de andre krydrede dufte som også hang derinde. Varmen fra kruset var begyndt at sive ned i Eclipses fingre og til hænderne. Snart ville han føle sig opvarmet igen. Han følte sig stadig utrolig heldig at han havde undgået regnen herhen til. Ellers havde han siddet plaskvåd i stolen overfor Kethask. 

Eclipse lyttede med omhu til den anden, og forsøgte at genskabe lyden hun havde forslået. "Hrr.." Det fik ham til at se lidt fjollet ud med tungen halvt ude af munden. Han rømmede sig så og kløede sig kort i håret fordi han ikke ville virke for fjoget hvis nu Kethask ikke var til den slags. "Ja jeg får det nok lært." sagde han med et lille smil. Han duftede lidt til teen og smilet blev bredere. Nu havde den snart trukket det den skulle. 

"Wow det var længe!" udbrød han imponeret og så på hende med store øjne. Hans grønne øjne gled kortvarigt ned på hendes tænder, og dernæst lod han blikket hvile ved hendes øjne. "Blev du så lærling her da du var 10 år?" han lagde hovedet lidt på skrå og betragtede kvinden. Han tog taknemmeligt imod træskeen og fiskede myntebladende ud. Uden at fjerne blikket fra hende, løftede han sit krus op og nippede lidt til teen. Den smagte kraftfuldt af mynte, men den var stadig meget varm, så han stillede den på bordet igen. "God te." Kommenterede han roligt. 

"Jeg er meget udenbys." forklarede han, "Jeg har været her et par gange, men det er ofte korte visitter. Denne gang har vi tænkt os at blive lidt længere I Dianthos. Så indtil videre har vi vel været her.. lidt over en uge? to." han sad og talte på fingrene og så koncentreret ud, men droppede det igen. "Deromkring i hvert fald." 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 05.08.2021 14:33
Kethask lo blot af ham på sin lidt dystre måde. Hun havde heller ikke regnet med, at et menneske kunne udtale hendes navn korrekt. Det var de færreste som ikke var øglefolk eller dragefødte, som kunne det. Det var selvfølgelig heller ikke let, når deres sprog var anderledes en menneskenes sprog.

"Det er jeg sikker på, at du vil," svarede hun næsten venligt, og tog selv en tår af teen. Varmen generede hende ikke på nogen måde. Hun var trods alt et koldblodsvæsen, og nød virkelig varme, når hun fik den.

"Ja, jeg var meget ung dengang, men jeg har lært meget siden hen," sagde hun roligt, fordi hun ikke var sikker på, hvor meget hun gad dele med den unge mand. Men måske ville det give ham noget medfølelse for hende, så det gjorde hun så, "Jeg er født og opvokset som slave, men det lykkedes mig at slippe væk helt alene, så jeg havde brug for et job, så jeg kunne få noget mad."

Hun holdt hånden ud, for at modtage Eclipses krus. For hun havde en plan, som involverede Elverod. Denne unge man kunne måske manipuleres, og bruges som gave til Mørket, så han kunne blive kriger der. Det ville da i hvert fald være en plan. Det virkede også til, at manden havde en lidt svag psyke, så han kunne knækkes!

"Aha, du har en kæreste med dig måske?" spurgte hun eftertænksomt, som hun med ryggen til hældte Elverod og lidt honning i teen. Så kunne man nemlig ikke smage elveroden.

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 05.08.2021 22:33
Eclipse smilede lidt til Kethask og for sig selv ved hendes ord. Det var han også sikker på at han kunne. Når alt kom til alt var der ikke noget Eclipse ikke kunne når han først havde sat sig for noget. Det var i hvert fald sådan han var. Han ville gerne være god til alt. 

Han lyttede interesseret til hendes baggrund. Det var altid spændende at høre om hvorfor folk drog til at blive eliksirmagere. Generelt hvorfor folk vælger deres erhverv og hvad der driver dem. Eclipse elskede at høre om det. Han havde ikke regnet med at Kethask ville åbne mere op omkring sig selv; I hvert fald ikke den retning som tingene tog. Eclipse så ud som var han taget på sengen. Han var dybt chokeret over denne erklæring. Slave? "Det.. lyder virkelig hårdt. Du må være virkelig stærk." Han mente mentalt stærk. Det var ikke alle der kunne klare sig helskinnet igennem at slippe fra sit liv som slave, og så ovenikøbet klare sig så godt som Kethask havde gjort. "Du er meget imponerende." komplimenterede han hende med et smil der var blandet med charme og empati. Han kiggede ned i sit krus, og tappede med fingrene på det. Usikker på om han skulle dele sin historie med hende. 

Eclipse kiggede op da hun ville have kruset fra ham. Først blev han lidt forvirret, for han havde knapt nok drukket af sin te.. men så tænkte han at hun nok havde glemt at tilføje noget eller om den skulle sødes? "Lidt honning ville være godt tak." sagde han venligt og rakte kruset tilbage til hende. Imens hun stod med ryggen til ham, stirrede han ned på sine hænder. "Faktisk.. så har jeg glemt meget om hvem jeg er." han kom med et opgivende fnys, "Jeg har mistet min hukommelse.. Jeg kan ikke huske noget efter jeg blev teenager." Han så op og betragtede den andens ryg. "Det er ikke sikkert at jeg kommer til at huske det nogensinde igen." 

Det gippede lidt genert i ham da hun spurgte om han var her med sin kæreste. Hans kinder blev varme. "Joo.. Det kan man godt kalde det, ja." Han smilte forelsket et kort øjeblik ved tanken om Matthew, og forsøgte at få styr på sig selv. De var vel ikke blevet sådan rigtigt kærester.. endnu. Eller hvad? Det gjorde Eclipse forvirret når han tænkte på det, så han prøvede at ryste det af sig. 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 05.08.2021 22:51
Kethask rystede på hovedet, løftede hånden og sagde en 'ps'-lyd. Hun havde ikke brug for hans sympati. Nej, hun havde klaret sig selv, siden hun var 10 år gammel, og kunne fortsætte på den her måde til hun døde. Hun havde klaret sig indtil videre, så hvorfor ikke bare fortsætte sådan? Dog vidste hun godt, at hun havde bedt om sympatien, så det hele gik efter planen.

"Det er man velsagtens nød til at være," var hendes eneste svar.

"Jeg havde glemt honningen," sagde hun som undskyldning for at tage kruset. Hun rørte lidt rundt i teen med en træske, så honningen og pulveret fra elveroden blev blandet godt med den varme drik. Og så han ikke kunne smage urten, hvis smag skulle skjules med honningen.

"Det lyder hårdt," svarede hun venligt, og gav ham kruset tilbage. Hun kunne ikke forestille sig, hvordan det var at have hukommelsestab. Overhoved ikke. Hendes reptil hjerne huskede pinefuldt nok alt hvad der var sket i hendes liv. Fra start til slut. Utroligt nok glemte hun aldrig noget. Det var vel en del af det at være halvdyr. Man sagde jo også, at en hest aldrig glemte, hvis man havde slået den.

"Kan der slet ikke blive gjort noget, så du kan få den tilbage?" spurgte hun eftertænksomt, og skævede til de mange eliksirer, som hun havde stående i flakoner på hylderne omkring dem, "Selvom jeg ikke umiddelbart kender en eliksir, som kan gøre det job..." Hun tappede sig eftertænksomt på underlæben.

"Er hun sød?" Hun smilede muntert, og ventede egentlig bare på, at han tog en tår af teen, så han ville falde i søvn, og hun kunne binde ham. Det faktum at han ikke huskede noget som helst før han var teenager gjorde det her nemmere. For så ville der næppe være nogen, som savnede ham. Det ville gøre det nemmere at liste ham ud af byen, og mod Mørkets Hær. Hun skulle bare først have 'omvendt' ham. Men det havde hun metoder til at gøre...

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 05.08.2021 23:09
Eclipses blik blev lettere undskyldende. Da hun tyssede på hans sympati. Det var ikke hans mening at fornærme, og han tænkte heller ikke mindre om hende. "Det var ikke sådan ment. Jeg synes at du er sej, er det jeg prøver at sige." erklærede han, og forsøgte at gøre det godt igen. Men det kunne meget vel være at Kethask ikke havde meget mere at sige om den snak - og det ville Eclipse også respektere. 

"Ah." sagde han og gjorde et lille nik. Så det var altså honningen der manglede. Det var fint med ham. Han rettede sig lidt tilbage i stolen, og kiggede rundt på hylderne igen, inden han tog imod kruset der nu havde fået tilsat honning. Mynten duftede sødere nu. "Det er vel i og for sig hårdt." han kløede sig i nakken, og var i tvivl hvorvidt han var tilpas med at snakke med en fremmed om dette. Han vidste jo heller ikke hvad hun tænkte.. om han var fin nok til at blive lærling her i butikken. Men han ville ikke presse på. "Det var svært for mig da jeg vågnede fra min koma.. Men jeg fik heldigvis hjælp så jeg ikke var alene i den tid." Han var virkelig taknemmelig for Matthew. 

"Healerne kunne ikke gøre noget. Og hvad jeg ved af.. er det vidst ikke muligt. Det skulle komme af sig selv.. eller slet ikke komme." Det var det han havde fået at vide, og det han gik ud fra. Han havde også haft læst om hukommelsestab.. og det var vigtigt ikke at udsætte sig selv for for meget pres.

Han begyndte at drikke af teen. Nu var temperaturen endelig på et punkt hvor han kunne drikke lystigt af den. Han var lige ved at kløjes i drikken da Kethask spurgte mere ind til hans kæreste. 
"Åh ja.. Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden ham." han smilede lidt, men følte sig så pludselig underligt træt. Faktisk virkelig døsig. Han tog endnu en tår af sin te i håb om at det ville kvikke hamn lidt op. 

"Hmm." han lavede en undrende grimasse, og begyndte at gabe. "Ej, undskyld. jeg er pludselig virkelig.. træt.." Han kæmpede for at holde sig vågen. Hans hovede vippede søvnigt og øjnene missede et par hurtige gange i et forsøg på at tvinge dem åbne. "Det må være.. vejret.." hans stemme døde hen. Med et bump faldt hans hoved med kinden først ned på bordet ved siden af sin te. Han sov tungt. 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 05.08.2021 23:26
Kethask rystede på hovedet af hans ord, og svarede, "Det er helt fint."

Hun kunne dog godt mærke, at Eclipse ikke helt vidste hvad han skulle sige. Så hun nikkede blot af hans ord, og lyttede aktivt. Alt hvad han sagde kunne hun bruge til noget, når torturen gik i gang. Men lige nu smilede hun sympatisk og lyttede blot, "Du behøver ikke fortælle mere, end du har lyst til."

"Aha, ja. Healerne er trods alt de bedste til den slags. Jeg er jo blot en simpel eliksirmagerske," svarede hun med et skuldertræk. Hun kunne næppe gøre ret meget. Medmindre hun altså fandt en eliksir på det sorte marked. Det kunne måske gøre noget. Men ærlig talt så mente hun, at det ikke var umagen værd. Ikke for en vildt fremmed i hvert fald.

"Ham," rettede hun sig selv, og smilede som om det intet betød. Folk blandede sig jo lidt på kryds og tværs.

Endelig begyndte han at kæmpe med at holde sig vågen. Hun lyttede blot til ham, og nikkede enigt, "Fald du blot i søvn. Det er helt okay."

Endelig faldt hagen ned på brystet, og straks var Kethask på fødderne. Hun løftede trods sin ringe styrke rimelig let manden op fra stolen. Så tænkte hun kraftigt på kælderen under huset, og snart efter havde hun teleporteret derned med Eclipse i favnen. Da hun kom derned, lagde hun ham på et langt bord, og begyndte at fastgøre hans hænder og fødder til reb. Hænderne over hovedet.

Så forlod hun ham der et stykke tid. Da hun kom tilbage, viftede hun med lugtesalt under hans næse. Så burde han vågne bare lidt.

"Godmorgen solstråle," sagde hun med et skævt smil.

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 05.08.2021 23:38
Det sidste han hørte var at det var helt okay at falde i søvn. Det mente han dog ikke.. men øjnene ville bare ikke holde sig åbne. Underligt.. Han var slet ikke så træt ligefør. Han var dog helt væk nu. 

Hans krop var slap som en slaskedukkes da Kethask fik fat i ham og teleporterede dem ned i kælderen. Eclipse sov dog forsat åbenlyst. Det var et uskyldigt blik han havde. De sorte længe øjenvipper på hans blege hud fik ham nærmest til at se yndig ud. Eclipse havde ingen kontrol over hvad der skete med ham, og nu lå han på briksen. Bundet. 

Det var næsten hårdt for kroppen at vågne igen da han blev tvunget vågen ved hjælp af lugtesaltet. Hans krop bad ham om at sove videre, og hvis han kunne ville han også have forsat med at sove.. men lugten rev ham ud af det. "Huh..Eh..?" han missede med øjnene. Forvirret over om det forsat var en drøm, eller om han rent faktisk var vågen. Han lagde mærke til at han lå i en underlig stilling.. og det var ikke i en seng. Hans arme var over hovedet på ham, og bundet. Det samme med hans fødder. Kethask sagde godmorgen til ham. 

"Hvad sker der?" lød det forvirret og dernæst i et mere forlangende toneleje. Hans stemme blev så dyb og vred som den kunne. "Kethask??" Hans søvndrukne blik var rettet uforstående mod reptilkvinden, men jo mere han blev opmærksom på situationen, jo hurtigere vågen blev han. Han forsøgte at rive sig fri, men han var bundet godt. 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 06.08.2021 13:28
Rummet var mørkt. Der var et lille ildsted, hvor ilden knitrede på en næsten hyggelig måde. Langs væggene var der mange hylder med støvede krukker og flakoner. Det lignede næsten baglokalet ovenpå - bare mere støvet. Generelt var der ret støvet og beskidt hernede. Men igen, Kethask brugte sjældent tid hernede i kælderen, fordi hun havde det gode baglokale.

Kethask så eftertænksomt på Eclipse, som hun fjernede lugtesaltet fra under hendes næse. Hun satte salten på en hylde, og så igen på Eclipse. Så smilede hun lumsk, og gik tilbage til bordet hvor han lå. I hånden havde hun et lille stykke jern, som hun satte på en længere stang, som også var af jern. Så gik hun hen til ildstedet, og tog et tykt stykke stof om den ende hun holdt på.

I ildstedet varmede hun 'stemplet' op til rødglødende, og gik hen til Eclipse igen.

"Nå så vågnede du endelig," sagde hun og førte jernet hen til forsiden af Eclipses skulder. Hun trykkede jernet ned mod huden, og brændemærkede ham så med Mørkets mærke.

"Du er blevet snøret," lo hun og rystede på hovedet, "Så ung og uskyldig..."

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 06.08.2021 21:47
Kethask havde en uhygge over sig nede i dette mørke rum, som Eclipse tænkte var en slags kælder der hørte til butikken. Han nåede ikke at bemærke meget i rummet. Desuden var det også dunkelt og, hans opmærksomhed var fuldkomment rettet mod Kethask. Han gryntede nogle anstrengelser fra sig i det han forsat prøvede at ruske sig fri fra rebene, men uanset hvor meget han ruskede og anstrengte sig, gik den ikke. Han var stadig fanget. 

"Hvad er det du laver?" Han lød vredere nu da han ikke havde fået et ordentligt svar, og betragtede hende med rynkede bryn da hun gik hen til ilden med en jernstang. Hans hjerte hamrede hurtigere ved antagelsen af hvad der skulle ske nu. Det var nok ikke uden grund at hun gik hen for at varme det lille stykke jern op. Det skulle bruges mod ham. 

Da hun trådte nærmere, prøvede Eclipse instinktivt at rykke sig længere væk fra hende, men han kom ingen vegne. Han så fra hende til jernstangen og bed tænderne sammen og brølede anstrengt da hun brændemærkede ham på skulderen. "nnNNNAAARGH!" Han vred sig i smerte og fnyste ud af næsen imens han klemte øjnene sammen. 

Hun fjernede jernet fra ham igen, og han dirrede og trak vejret i bidder imens brændemærket sivede ind i huden. Det prikkede på stedet hvor Kethask havde brændt ham. Eclipse fik dog hvert et ord med som hun sagde. Han åbnede det ene øje og derefter det andet og så anstrengt på hende. "Hvor vover du..." knurrede han. 

Eclipse bed tænderne sammen, og prøvede at fokusere så han kunne bruge sin evne og svinge hende væk ved tankens kraft. Men fordi hans hænder var bundet kunne han ikke. Han var ikke stærk nok til at styre med øjnene. "Forbandet!" stønnede han vredt. 

Kethask Urqouce

Kethask Urqouce

Neutral Ond

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 173 cm

TheEvilQueen 07.08.2021 20:56
Kethask lo bare af ham, uden rigtig at svare ham direkte. Det var en del af planen - ikke at lade ham vide, hvad der skulle ske. Det ville kun gøre det hele mere ulideligt for ham. Og eftersom formålet var ren tortur til han blev vanvittig, så var det godt at holde ham hen i det uvisse. Indtil videre i hvert fald. Eller indtil det gav større effekt at lade ham vide hvad der skulle ske.

"Hvad jeg laver?" svarede hun dog, og udstødte en hæs, slangeagtig latter, "Det vil du få at se..."

Hun smilede hemmelighedsfuldt, og klappede ham på den skulder, som hun ikke lige havde brændemærket. Så stak hun det glohede jern ned i en spand med vand, og så på dissen, som steg op fra den. Den ville skjule hende og hendes værktøj ret så godt for Eclipse. Ikke at mørket allerede gjorde det altså.

"Vover? Jeg vover? Hvor vover du! Du og din art som har hærget og mishandlet min slags i årtusinder!" kom det vredt fra hende, som hun snappede iltert ud i luften. Men hun holdt sig fra ham. Indtil videre i hvert fald. I stedet søgte hun over til en af de nærmere hylder, og fandt det næste frem. Det var et tyndere stykke klæde, som hun måske skulle bruge.

Indtil videre ville hun i stedet tage spanden med vand, fjerne jernet og så begyndte hun ellers at hælde spandfuld efter spandfuld direkte ned i ansigtet på Eclipse. Den form for vandtortur var meget kendt i de østlige egne.

"Kan du få vejret?" sagde hun ledt og spottende.

Eclipse Gwaudin

Eclipse Gwaudin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 29 år

Højde / 176 cm

Tatti 09.08.2021 10:50
Eclipse så chokeret og vred ud, da hun klappede ham på den raske skulder og virkede endnu mere hemmelighedsfuld. Han anede ikke hvad hendes planer var, og hvorfor det skulle ske for ham. Var det hele bare et tilfælde? Eller var hendes plakat et lokkemiddel? Havde hun tænkt sig at æde ham? Nej, det ville nok ikke gå så vidt. De fleste halvdyr der lavede med civilisationen var ikke på den måde. I hvert fald af hvad han vidste. Han fnyste af hende da hun vendte sig bort fra ham og slukkede det varme jern i vandet. Hans arm lugtede af brændt kød, og han vendte hovedet væk fra sin skadede arm. 

Han hev og sled igen i rebene. Smerten fra såret havde fået ham til at svede, og anstrengelserne bidrog blot til mere frustration og sved. Det gippede i ham da Kethask hævede stemmen, og beskyldte ham for noget der var sket i fortiden. "Dæmoner har da ikke haft noget med det at gøre, Kethask. Er det dét det handler om??" han hævede også stemmen for at matche reptil kvindens. Han prøvede at se hen på hende, og vred sig noget mere. "Hør jeg blander mig ikke i politik, og jeg har intet imod jeres art." han prøvede at sige det med mere kontrol i stemmen. 

Kethask kom hen til hende, og han skulle til at sige noget til hende, men nåede det ikke før han blev dynget til med koldt vand. Han fnyste og haksede, og virrede voldsomt med hovedet for at undgå vandet, men lige lidt hjalp det. "St-ohP!" bad han, og lukkede øjnene for at undgå vand i øjnene. Han gjorde voldsomme ryk igen, og hostede noget mere. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0