En anden tilgang.

Josefine Solberg

Josefine Solberg

Diplomat for lyset.

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 166 cm

Hope 06.02.2021 09:14
Hr. Adler.

Vor kære general.

Jeg skriver til dem efter et forespørgsel for en ny position her i lyset.

Jeg startede mit liv i lysets hær som en ung kvinde og brugte mine magiske talenter som felthæler, efter døden var det i enighed med mine overordnet at jeg blev tilknyttet vort fængsel som afhører og hæler når tiden var til det. Ikke en hemmelighed at jeg har nydt disse tider men efter nærmere eftertænker og længere tids reflektion over mit vær for lyset og Isari.

Jeg tror inderligt at jeg ville kunne bevise mig vær som diplomat i lysets navn og tjeneste.

Dette betyder ikke at jeg vil fritage mig vores fællesansvar som en kvinde med hælende magiske evner, og når tiden ikke er til diplomatiske beslutninger, møder eller dialog vil jeg som altid mælde mig selv i hæler lejrene eller i hæler husene i Dianthos.

En af grunden at jeg mener denne position vil passe mig er grundet mit magiske talent som empath, denne evne virke ønsker jeg hemmelig af mange årsager men for at forstærke mit argument vil jeg gå i dybten med hvorfor denne evne beriger mine diplomatiske færdigheder.

Som nævnt er det en empatisk evne, som gør mig i stand til at mærke andres følelser, af sådanne en grad jeg er i stand til faktisk at føle hvad andre gør, samt som en anden del af denne evne er jeg i stand til at bære andres følelser, hvilket jeg vil komme tilbage til. Da jeg er i stand til at føle hvad andre føler, gør mig svær at lyve overfor, and endnu sværrer at manipulere. Samt vil jeg føle hvis nogle føler sig snydt af den aftale der er ved at blive lavet, eller hvis nogle er ved at snyde mig.

Denne del af min evne er selvfølgelig ikke umulig af snyde, men de væsner der perfekt kan skjule deres følelser vil jeg altid være påpasselig omkring.

Desuden har et liv hvor jeg dagligt har følt andres følelser, tvunget mig til at lære at tænke på løsninger på diplomatiske løsninger.

Som jeg nævnte er der en anden del til denne evne som gør mig i stand til at tage følelser fra andre, denne er mest kendt for mine kollager ved jeg bære andre smerte i deres sted, men kan benyttes til langt mere end blot smerte. Som diplomat vil denne evne give mig mulighed for at sidde til en forhandling med og bære både min egen og en andens loyalitet, og kærlighed til lyset. Dette gør at jeg er svær at manipulere i situationer hvor dette vil være nødvendigt - selvfølgelig finder jeg det trist og ubehageligt at tage følelser fra andre, men i visse situationer er det en nødvendigt ondskab.

Jeg håber at de vil overveje mig, og mine talenter som diplomat i lysets navn, og hvis det hjælper deres beslutning vil jeg forsikre mit loyalitet, at selv efter at mørket tog mit liv under Dianthos belejring tilbage i 2015, har jeg aldrig betvivlet min kærlighed til Lyset og Isari, og Zaladis mørke må aldrig ligge over landet igen. Det skylder vi folket, at holde dem i lyset.

Hvis de har nogle spørgsmål eller ønsket noget uddybet skal de ikke holde igen.

Må lyset sejre.
Josefine Solberg.

Baldwin Adler

Baldwin Adler

Lysets General

Retmæssig God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 168 cm

Hobbit 11.02.2021 17:25
Frøken Solbjerg

Jeg har læst Deres brev med stor interesse og taget Deres forespørgsel op til overvejelse og dermed Deres nuværende position i revision.

Jeg har taget mig den frihed, at forhøre mig hos flere af Deres kollegaer og overordnede, om Deres egentlige person, men har af Deres ønske ikke omtalt eller nævnt Deres evner til at mærke andres følelser, eller at De såvel kan påtage Dem de følelser.

Deres evne er meget speciel, og i den grad værd at holde hemmelig fra sarte øre. Jeg er glad og taknemmelig for at De har indviet mig i hvilke muligheder der kan opstå ved brug af netop disse, til også netop De formål de selv betræder. At havde en med Deres talenter i diplomatiske forretninger, aftaler og møder, vil bringe os en tydelig fordel.

Inden jeg godkender positions skiftet, er der et par ting jeg gerne vil opfølge på.

Evnens styrke og fordele er for mig, tydeligt klargjort, og bagsiden skal være mørk og markant for at ændre min mening om hvor De i fremtiden vil stå i Lysets rækker. Men jeg betænker mig, ved at de kan mærke andres følelser i den negative retning, og hvorvidt det påvirker Dem i netop en negativ retning?

I sådanne tilfælde, skal vi og Dem nærtstående vide, hvor og hvornår vi skal træde ind for at De ikke overbelastes og dermed mister fodfæste.

I min søgen, rundt efter deres tættere kollegaer, uddyber de især Deres dybe medfølelse og manglende tilgang til at huske Deres eget helbred. Det ligger mig naturligvis på sinde, og jeg er af den grund modvillig til at lade Dem påtage for megen smerte, i hvad end forstand det kommer, fra andre individer. Vi kan ikke bære alle andres smerter, trods vi ønsker det, og det er meget vigtigt for mig at vide og forstå at De især er påpasselig med at bruge den evne, netop for Deres eget ve og vels skyld.

Må lyset sejre, og vinden være med Dem.

General Baldwin Adler.

Josefine Solberg

Josefine Solberg

Diplomat for lyset.

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 166 cm

Hope 11.02.2021 17:59
Hr. Baldwin Adler.

Først vil jeg meget gerne takke dem for at vende tilbage til mig så hurtigt som de har, det er en ære at vide vores breve ikke blot forsvinder i bureaukratiet. Men i stedet finde deres bord og tilbage til vort eget i god hast.

Selvfølgelig har der været tidspunkter hvor andres negative følelser så som vrede har påvirket mig til at tage beslutninger som jeg normalt ikke ville have taget. Mit ægteskab havde mange af disse i vores hårde perioder, samt er det selvfølgelig svært for mig at vide om det er mig der bliver sur eller den anden i det øjeblik følelses finder mit sind. Men netop grundet flere episoder hvor dette har været problematisk, lige som positive følelser fra andre har påvirket min beslutning tagen, har jeg fået adgang til en af de gamle amuletter fra den periode hvor kiles orden havde meget magt i landet. En amulet til at fjerne min magiske forbindelse til mine egne evner, dog benytter jeg nærmest aldrig amuletten da jeg finder det ubehageligt, men for min egen skyld som de selv skriver burde jeg benytte den oftere. En god ven af mine fik mig engang overtalt til altid at have den bundet til mit bælte, og der har den været siden tidlig 2018, selv om min stædighed ikke har ladet mig bære det så ofte.

Men jeg benytter den til at forsikre mig i mine egne følelser i episoder hvor dette bliver problematisk.
Lover at blive bedre til at benytte den, min ven fik mig også til at lovede at jeg i alle tilfælde hvor jeg bliver bedt bære den, vil tage den på.

Det er mig velbekendt af flere ikke finder det behageligt at vide at smerten bliver min, og ikke blot forsvinder som de alle håbede skete første gang de oplevede min evne. Men jeg vil forsikre at der intet sker med min krop i disse perioder blot fornemmelse af skaden. Jeg ville ønske at jeg havde nemmere ved ikke at påtage mig smerte fra andre, men siden jeg genopstod har Isari hvisket mig i øret når jeg er nær lidende væsner og selv om jeg er klar over at jeg ikke kan hjælpe alle er det svært at gå hendes ord imod, det er så om det er et dyrisk instinkt. Jeg har holder mig fra sorg, og de mentale smerter som jeg ville kunne befri væsner fra i perioder, da jeg ved at det ville være hårdt at bære en andens savn eller skam. Smerte er nemmere at forholde sig til. Men jeg lover dem herre, at jeg forsøger at blive bedre til at lade urter bekæmpe smerten frem for at jeg skal bære den.

Må lysets sejre.
Må Isari belyse deres dag.

Josefine Solberg.

Baldwin Adler

Baldwin Adler

Lysets General

Retmæssig God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 168 cm

Hobbit 26.08.2021 11:47
Frøken Solbjerg,

Brevet jeg tilsendte dem, er blevet fundet som følge af en brevdues utidige bortgang ved mødet af en større høg. Da jeg intet hørte tilbage, gik jeg blot ud fra at De havde påtaget Dem opgaven med omhu. Jeg beklager at mit respons derfor ikke er nået til Dem før nu.

Mit svar til Deres forklaring, var af den forstående art, og jeg kunne forstå at De havde tænkt godt igennem med netop fordelene og især ulemperne forbundet ved evnen De har beskrevet for mig. Det er en god ven, som De har dem.

Husk blot endnu engang, at passe godt på Deres eget helbred, og vide at det ikke er muligt at bære alles smerte, trods ønsket derom.

Må lyset sejre, og Isaris lys guide dig!

General Baldwin Adler

Baldwin Adler har forladt tråden.

Josefine Solberg

Josefine Solberg

Diplomat for lyset.

Kaotisk God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 166 cm

Hope 20.10.2021 08:20
Hr. Adler.

Mange tak for at forsikre dem om at svaret kom frem, må indrømme jeg flere gange havde troet jeg havde fornærmet dem, eller andet som havde gjort jeg ikke var værdig et svar fra mit sidste brev.

Beklager deres tab af due, hvis jeg skal kompensation den, så kan de uden tøven trække prisen for en trænet due over min næste løn.

Jeg lover dem at tage fat i omgaven med omhu og forsigtighed, og at gøre mit bedste for lyset, for dronningen og for krystallandets borgere, for a skabe en fremtid hvor vi kan stå sikkert sammen i lysets fællesskab.

Må himlen bære dem, og må lyset sejre.
Josefine Solberg.

Josefine Solberg har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti
Lige nu: 2 | I dag: 7