Hr. Adler.
Vor kære general.
Jeg skriver til dem efter et forespørgsel for en ny position her i lyset.
Jeg startede mit liv i lysets hær som en ung kvinde og brugte mine magiske talenter som felthæler, efter døden var det i enighed med mine overordnet at jeg blev tilknyttet vort fængsel som afhører og hæler når tiden var til det. Ikke en hemmelighed at jeg har nydt disse tider men efter nærmere eftertænker og længere tids reflektion over mit vær for lyset og Isari.
Jeg tror inderligt at jeg ville kunne bevise mig vær som diplomat i lysets navn og tjeneste.
Dette betyder ikke at jeg vil fritage mig vores fællesansvar som en kvinde med hælende magiske evner, og når tiden ikke er til diplomatiske beslutninger, møder eller dialog vil jeg som altid mælde mig selv i hæler lejrene eller i hæler husene i Dianthos.
En af grunden at jeg mener denne position vil passe mig er grundet mit magiske talent som empath, denne evne virke ønsker jeg hemmelig af mange årsager men for at forstærke mit argument vil jeg gå i dybten med hvorfor denne evne beriger mine diplomatiske færdigheder.
Som nævnt er det en empatisk evne, som gør mig i stand til at mærke andres følelser, af sådanne en grad jeg er i stand til faktisk at føle hvad andre gør, samt som en anden del af denne evne er jeg i stand til at bære andres følelser, hvilket jeg vil komme tilbage til. Da jeg er i stand til at føle hvad andre føler, gør mig svær at lyve overfor, and endnu sværrer at manipulere. Samt vil jeg føle hvis nogle føler sig snydt af den aftale der er ved at blive lavet, eller hvis nogle er ved at snyde mig.
Denne del af min evne er selvfølgelig ikke umulig af snyde, men de væsner der perfekt kan skjule deres følelser vil jeg altid være påpasselig omkring.
Desuden har et liv hvor jeg dagligt har følt andres følelser, tvunget mig til at lære at tænke på løsninger på diplomatiske løsninger.
Som jeg nævnte er der en anden del til denne evne som gør mig i stand til at tage følelser fra andre, denne er mest kendt for mine kollager ved jeg bære andre smerte i deres sted, men kan benyttes til langt mere end blot smerte. Som diplomat vil denne evne give mig mulighed for at sidde til en forhandling med og bære både min egen og en andens loyalitet, og kærlighed til lyset. Dette gør at jeg er svær at manipulere i situationer hvor dette vil være nødvendigt - selvfølgelig finder jeg det trist og ubehageligt at tage følelser fra andre, men i visse situationer er det en nødvendigt ondskab.
Jeg håber at de vil overveje mig, og mine talenter som diplomat i lysets navn, og hvis det hjælper deres beslutning vil jeg forsikre mit loyalitet, at selv efter at mørket tog mit liv under Dianthos belejring tilbage i 2015, har jeg aldrig betvivlet min kærlighed til Lyset og Isari, og Zaladis mørke må aldrig ligge over landet igen. Det skylder vi folket, at holde dem i lyset.
Hvis de har nogle spørgsmål eller ønsket noget uddybet skal de ikke holde igen.
Må lyset sejre.
Josefine Solberg.