Forslag til ændring af "Aktivitet" i sidebaren

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 04.02.2021 08:12
Nu har jeg haft lavet et forslag i Forslagskassen, omkring muligheden for at kunne kollapse sidebar-statistikken, men har fra krogene kunne høre, at det åbner op for et dilemma om, at man egentlig gerne vil kunne blive ved med at se de ting "alle" kan være med til at bidrage til - fx antal ord og posts i total. 
Top 5 har været til debat før; om de skal fjernes helt, om man skal have muligheden for selv at vælge om man vil se det, sikkert også andre forslag jeg bare ikke kan huske. Nogen synes det er fedt, andre gør ikke - og jeg kan godt forstå hvis man ikke synes det er fedt. Så vidt jeg kan forstå handler det lidt om, at det ofte er de samme 8-10 folk der florere der oppe, og de har mange posts, hvilke gør det super øv for dem der slet ikke kan komme der op. 

Mit forslag går derfor på, at i stedet for at vise de 5 der har skrevet mest denne måned, at det i stedet er en "fremhævning" af de folk der bare generelt har skrevet posts i løbet af måneden. Uden at der selvfølgelig står hvor mange posts folk har skrevet - så det bliver en hyldest til alle den der får skrevet i løbet af måneden - om det er 2 posts eller 194 posts. (Kunne hedde "Månedens Aktive" eller lignende)
- Jeg tænker selvfølgelig ikke at det skal være alle på en gang, men måske 5 tilfældige fra "listen" af folk der har skrevet en post i løbet af måneden, og så skifter den hver gang der bliver genindlæst, eller en gang i timen eller what ever. På den måde virker det ikke længere som en "konkurrence", og alle har muligheden for at se sig selv i sidebaren, lige godt hvor lidt man får skrevet - og er det et eller andet sted ikke det der gør det fedt, at man kan se sig selv?

Det er blevet snakket meget om det på siden, der er meget delte meninger, og jeg så gerne at vi ikke fik kørt det hele op i en spids. Det her handler om et forslag til hvordan man kunne gøre så flere får muligheden for at se dem selv i sidebaren, uden helt at fjerne det. Tror vi har fået konkluderet før, at det nok ikke kommer til at blive fjernet helt, så synes ikke der er nogen grund til at begynde at tage det op igen. Kom i stedet for konstruktive forslag til hvordan man ellers kunne gøre det, hvis man ikke synes det er et godt forslag.

- Jeg vil lige sige at jeg er neutral omkring dette, jeg synes det er fint som det er. Kom bare på en ide, som måske kan gøre det lettere for dem som ikke har det så fedt med det som det er nu, uden at vi helt fjerner muligheden for at man kan komme til at se ens navn i sidebaren.

( Jeg har med vilje ikke tage noget op omkring Top 5 i alt, for det har været oppe og vende før, og derfor synes jeg ikke der er nogen grund til at tage det op i denne tråd. )
Shhh, tænk hvis mor så med!
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 04.02.2021 14:37
Hvad nu hvis man lavede en liste af de sidste 5 eller 10 nyoprettede karakterer? 
Der har været lidt snak om, at folk ikke føler, deres nye karakterer bliver set godt nok, og vi ved jo at ikke alle følger med på discord eller i folks private brugersøgninger, så det kunne være en måde at have et spotlight på de nye. Og nye er jo også ofte dem, der søger tråde med garanti ^^
Sunny

Sunny

Den Efemeriske

1140
karakterer

Sunny 04.02.2021 17:39
Måske man også ville kunne lave noget i stil med - senest aktive karakterer/bruger? Så de sidste fem karakterer/bruger der havde skrevet en post ville stå på listen?

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 05.02.2021 10:14
Alianne_ skrev:
Hvad nu hvis man lavede en liste af de sidste 5 eller 10 nyoprettede karakterer? 
Der har været lidt snak om, at folk ikke føler, deres nye karakterer bliver set godt nok, og vi ved jo at ikke alle følger med på discord eller i folks private brugersøgninger, så det kunne være en måde at have et spotlight på de nye. Og nye er jo også ofte dem, der søger tråde med garanti ^^

THIS
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 05.02.2021 17:47
Jeg kan rigtig god lide ideen om at vise top 5 nyeste karakterer godkendte! Nu ved jeg godt jeg sagde jeg med vilje ikke tog top 5 i alt op, fordi det er blevet snakket meget om, men måske man kunne flytte det over i statistik, det er jo ikke ligefrem noget der skifter særlig ofte, så for mig er den lidt.. unødvendig at have fremme hele tiden? Så kunne man have en liste der viste 5 aktive bruger, som jeg forslog, og en liste med de 5 nyeste godkendte karaktere? ^^ 
Måske top 5 nyeste karakterer kunne linke til en liste af generelt nye karaktere? Top 25 nyeste eller noget? :D 

Sunnys forslag med seneste aktive karakterer, føler jeg lidt vi allerede har det, i form af "seneste posts" på forsiden. Ved godt det selvfølgelig ikke er i sidebaren, men for mig ville det føles som spild hvis de også skulle stå i sidebaren. Men okay, jeg har også altid en fane åben med forsiden, som jeg jævnligt genindlæser xD 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 09.02.2021 22:40
Nu har jeg gået og små summet lidt om jeg skulle skrive en kommentar her til indlægget.
Først og fremmest. Beklager hvis noget af det jeg skriver virker usammenhængende eller på anden vis uklart. Dernæst vil jeg gøre det meget klart at jeg ikke forsøger at pegefingre af andre eller fratage andre at være stolt af deres bedrifter. Lige såvel kommer dette skriv ikke af hverken jalousi eller misundelse mod "toppen".
Dette bliver et langt skriv og starten omhandler mit syn og mine følelser, fordi jeg gerne vil gøre det klar hvad det setup vi har nu kan føre til, før jeg kommer til mine forslag til løsninger på problematikken.

Snakken om top 5 og dagens top-poster har tidligere været oppe og vende, hvor der blandt andet har været nævnt den ubevidste interne konkurrence mellem brugerne, som de to skabte. Den gang indrømmer jeg gerne at jeg ikke hel hjertet forstod, hvor folk kom fra når de bragte den problematik på banen - det gør jeg nu.
Det er ingen hemmelighed, at jeg nærmest har været ikke eksisterende aktiv, denne måned, kontra hvad jeg normalt er. Det skyldes overvejende den del af sidebaren, som har top 5 og dagens top poster på sig.
Tilbage i omkring november blev der tilføjet dagens og månedens antal ord og post til samme felt, hvilket jeg syns var (og stadig er) super fedt, men tilføjelsen kom for mig også med nogle negativiteter. Disse værende en følelse af ikke at slå til og med den en stigende følelse af at lysten til siden svinder ind.

Jeg er ikke på ingen måde et konkurrence menneske, det ligger ganske enkelt ikke til mig som person, hvad jeg derimod er, er perfektionist (også i mit frirum som KL er) og meget "enten, eller"-type. Lige så meget som jeg beundre at folk kan skrive 100+ post på første uge af en måned, ligeså meget erkender jeg også at den person er ikke mig - bliver aldrig mig.
Alligevel er jeg bare et menneske, med en hjerne som falder i de psykiske fælder, som opstår når vi laver placeringer. Jeg vil gerne som langt de fleste se mit navn på "podiumet", også selvom jeg ved det kun er noget der sker når sol, måne, stjerner og det virkelige liv står på lige linje med hinanden.
I stedet for har vi de samme gengangere på "toppen" og med fare for at lyde mavesur, så er jeg personligt træt af posen ikke rystes. For mig giver det bare en inddeling af KL med "toppen/eliten" og alle os andre - og selvom jeg holder af dem der oftest florerer på "toppen", Så da der med opdateringen tilbage i november kom en tydelig måle enhed, på det fællesskab som KL er, hvor alle ligegyldigt mængden og længde af svar spyttede i KL-kassen. Førte det desværre også til at top 5 og dagens blev til noget negativt for mig, at jeg kan blive helt "forpustet" bare af at se den statistik og føle at selvom jeg spytter i kassen, så spytter jeg ikke nok i...
En følelse jeg ved at jeg ikke sidder alene med og en følelse som jeg ved har været med årsag til, at andre har helt eller delvist trukket sig fra KL.

Det er nemt at sige folk bare skal se væk, lukke øjnene og andre velmente forslag fra dem hvor listen, heldigvis, ikke påvirker negativt. Men er en liste virkelig værd at tabe medlemmer på eller måske skræmme nye medlemmer væk på?

Mit syn på de mulige løsninger nævnt:

1. kollapse sidebar-statistikken (Ques forslag).
Nu bliver jeg rigtig besværlig her, for jeg vil gerne beholde elementer fra sidebar-statistikken. Jeg ville derfor med stor sandsynlighed åbne og lukke sidebar-statistikken. I sidste ende ikke ville hjælpe på min problematik, for jeg ville stadig i samme moment se listen med top 5 og dagens og så er det jo lige fedt. Ville jeg så benytte mig af den funktion, nej det ville jeg ikke...

2. "fremhævning" af de folk der bare generelt har skrevet posts i løbet af måneden (Ques forslag).
Dette ville er jeg langt større fan af, da dette forslag bidrager til den fællesskab følelse, som dagens og månedens tæller for ord og post giver. Alle er med denne løsning "lige" uanset mængde og længde, hvis ikke man skriver antal bag navnet.

3. Top x nyoprettede karakterer (Ali's forslag).
Dette forslag er jeg kæmpe fan af, men jeg ville måske mere bruge månedens top-poster pladsen til at fremhæve nyoprettede karaktere. Forstået på den måde at feltet viser den forrige månedens ny godkendte karaktere, hvor den skifter mellem karaktererne som den gør under tråd-søgende karakterer? På den måde vil de alle fremhæves uanset mængden.

4. De sidste fem karakterer/bruger der havde skrevet en post (Sunnys forslag).
Her er jeg enig med Que i følelsen af vi allrede har det på forsiden med "seneste post" ellers også et godt bud, hvor alle kan være med om buddet.

Skal top 5 og dagens-poster så helt fjernes fra KL? Nej ikke nødvendigvis.
Jeg ved godt det ikke er en særlig validt grund, men jeg er generelt stærk modstander af at slette det arbejde som Krys ligger i siden, selv når det får nogle utilsigtede eftervirkninger.

Mit forslag er derfor at hvis top 5 og dagens top poster fjernes fra side baren evt. at smide dem ind under fælles statistikken, så kan de der syns det er en sjov gimmick lurer der inde?
På den måde er det stadig en del af KL, men den ubevidste konkurrence som det giver, bliver bare ikke på samme måde en del af KL, når den ikke er tydelig for alle uanset hvor de er eller hvad de laver på siden.

Jeg ved også godt at det i bund og grund er hvad man gør det til, men man kan bare heller ikke negligere, hvordan menneskets hjerne nu engang er bygget op og hvordan nogle ting taler ubevidst til den.

(EDIT: har gjort det mere tydeligt hvor/hvad mit eget forslag er)

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 10.02.2021 09:38
Nu forsøger jeg lige at forklare mine tanker og intentioner om hele dette her emne.

Der er folk der skriver, at de er kede af at top-posterne er der. Der er samtidig folk der skriver til mig, at de ville være kede af at se det fjernet fra sidebaren. For nogle er det en stor skrivemotivation - for andre er det helt det modsatte. Det er en situation, hvor det er rigtig svært at imødekomme alle.

Det sagt, så tager jeg det meget alvorligt, når det påvirker lysten til at skrive og være på siden.

Derfor bliver min umiddelbare løsning noget, som tidligere er blevet foreslået - at man under sin profil, kan vælge, om man har lyst til at se aktivtet i sidebaren eller ej, lige som advarselstråde på forsiden osv. Det kan eventuelt laves sådan, at man kan vælge dele af det skal være synligt, eller det skal være helt slået fra.

Hovedpointen er, at det er den bedste løsning jeg kan se på at imødekomme alle og min implementering af det er også næsten klar - den kommer snarest, og det vil også være muligt at skjule sin personlige statistik, som vi tidligere har haft oppe at vende, men som jeg ikke synes vi skal diskuere i denne her tråd.
Med tiden kan vi se, hvor mange der har valgt at slå det fra, og overveje, om der skal gøres yderligere.

Herudover så synes jeg også at idéen med nye karakterer i sidebaren er rigtig fed, så det kommer også med, men bliver en helt seperat ting som alle kan få glæde af - hvad enten man har valgt at skjule "Aktivitet" eller ej.

Til sidst vil jeg gerne lige bemærke noget, som jeg bestemt ikke håber træder nogen over tærene. Vi kan på KL hjælpe jer, så godt vi kan - om det så er med at fjerne eller skjule ting, der påvirker negativt. Det vil vi også meget gerne - siden skal så vidt som muligt være rar for alle at være på. Det sagt, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at der også kan ligge nogle dybere ting bagved, som KL ikke kan hjælpe jer med - og jeg håber, at I også vil mærke lidt efter jer selv og jeres mentale helbred. Det kan være en "nem" løsning at skjule de ting, der bringer ubehag, men det lyder i mine ører som om der ligger meget mere bag det hele. Pas godt på jer selv <3
~ Krys ~

Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 10.02.2021 10:12
((Edit: Den tog så lang tid at skrive, jeg ikke så Krys' post. Jeg har ikke ændret noget i forhold til den, men laver en mindre tilføjelse i bunden af min post, i relation til Alwyns, der kommer lige efter))

Det er ingen hemmelighed, at jeg generelt er imod de dele af statistikken på siden, der måler på os som burgere frem for på karakterer, og med alt respekt for det enorme arbejde Krys lægger i siden, så tror jeg stadig det er bedre at ændre, hvis ikke skrotte helt, funktioner der aktivt skader folk.

Det sagt, så ved jeg også der er folk der elsker det, eller er indifferente - og det er helt okay. Jeg er bare glad for at vi kan række ud til hinanden og snakke om det.

Jeg vil bruge Xenwias dejligt overskuelige visning, til at give mig eget besyv på de forslag der er fremlagt, og komme med/fremhæve et par forslag selv:

1. kollapse sidebar-statistikken (Ques forslag).
Jeg synes det er en fremragende idé, men, ligesom Xenwia, føler jeg det kun er en halv løsning. Den ville dække behovet for en som mig, der slet ikke gider se på det, men i det tilfælde ville den løsning Grace har lagt op i forslagskassen (Link) opfylde det bredere behov bedre (vi vender tilbage til Graces forslag længere nede).

2. "fremhævning" af de folk der bare generelt har skrevet posts i løbet af måneden (Ques forslag).
En '5 folk der har skrevet denne måned' ville være amazing (om end den skal nok have et bedre navn end det). Så længe den er Randomizeret, evt. på dags-basis.

3. Top x nyoprettede karakterer (Ali's forslag).
Jeg synes det er en fantastisk idé der afhjælper flere problemer! Vi har set i det åbne brev fra Tirr, Jinx og Nyxx (Link) at der er et behov for at fremvise nye karakterer mere.
Jeg er uenig i at det ville være for statisk dog, da statistikken over karakterer der er send til godkendelse vise, at der i gennemsnit blev sendt mere end 1 karakter om dagen til godkendelse. Så jeg føler der vil være fin udskiftning på en '5 nyeste'.

4. De sidste fem karakterer/bruger der havde skrevet en post (Sunnys forslag).
Jeg tror ærligt ikke det vil ændre noget, da dette i de fleste tilfælde, ville vise de samme folk der er på topposter listen. Muligvis vil det faktisk bidrage negativt, fordi man 'lige når at se sig selv' inden man bliver skubbet af igen, af en der skriver 10x så mange poste som en selv på dags-basis.

5. (NY) Statistik vis, skjul og hold hemmelig (Grace - fra forslagskassen (Link))
Graces forslag byder på mere brugerkontrol over hvilke statistikker man indgår i. Det er uden tvivl det tungeste at skulle implementerer, men giver også flest mulige folk det de vil have.

6. (NY) Opt-out af sidestatistik
I forlængelse af Grace's forslag, har jeg selv en lidt ned-kogt udgave: muligheden for at opt-out af sidestatistik, eller evt. bruger-til-bruger sammenligninger. Det giver lidt mindre fleksibilitet, men er, forhåbentlig, nemmere at implementere teknisk?

7. (NY) Udvid statistikkerne (Forslået af flere, forskellige steder)
Både i forslagskassen og i andre debatter, er der kommet forslag om at udvide statistikkerne til f.eks. at vise Top 5 dagens top-poster eller Top 10 for måneden.
Ligesom med Sunnys forslag, mener jeg desværre ikke det vil gøre en forskel, og at det i langt de fleste tilfælde, bare vil vise de samme navne, flere steder.

8. (NY) Dagens og Månedens Remake
Jeg har fået fortalt, at da side-bar statistikken blev indført, var det med henblik på, at få mere aktivitet. Det var en tid hvor vi ikke var 60+ aktive spillere, og hvor der måske blev skrevet 100 poste på en måned i totalen (alle tal her er gæt efter bedste evne).
Det problem har vi bestemt ikke længere! Siden er rivende aktiv, og vi har så mange aktive medlemmer, at man ikke kan nå at skrive med alle dem man gerne vil! Men når vi er så mange som vi er, bliver forskellen på 'Top 5' og 'alle andre' også det mere markant.
Jeg mener Topposter statistikkerne er forældet. De tjente et formål dengang, og de hjalp da også på aktiviteten dengang! Men hvor siden er nu, mener jeg de er mere en hindring for folk, end en hjælp.

Derfor foreslår jeg et remake! I stedet for at vise toppen, viser den altid en selv, samt de folk der har skrevet lidt flere/lidt færre poste. Eksempel:

Hvis vi siger jeg har skrevet 10 poste, Lux har skrevet 7, Helli har skrevet 8, Xenwia har skrevet 11, Krys har skrevet 5 og Nyxx har skrevet 26.

For mig vil listen se sådan her ud:
Nyxx
Xenwia
Dragonflower
Helli
Lux

Mens den for Helli vil se sådan her ud:
Xenwia
Dragonflower
Helli
Lux
Krys

I stedet for at vise os toppen, fokusere den på vores ligemænd/kvinder. I eksemplet her har jeg også undladt at have tal på listen. Det kan der selvfølgelig komme, hvis folk overvejende ønsker det.
"Men hvad så hvis man ligger i bunden/ikke har skrevet noget": Så vil den vise de to der ligger lige over i postcount, samt to 'tilfældige' der ikke har skrevet noget under. Her ville det især gavne ikke at have tal på listen, så de der ligger nederst for måneden, ikke skal glo på nullerne, eller se at hvem der ligger over dem, har skrevet 200% mere end dem.

Edit tilføjelse:
Nu har jeg fokuseret meget på hvordan det kan afhjælpe de-motivationen, men for dem der motiveres af konkurrancen, tænker jeg stadig remake forslaget giver mening? Det giver et 'ladder climb' hvor man kan se sig selv passere de enkelte, selvom man ikke så nemt kan 'se' topmålet. Her ville det hjælpe med tal på tænker jeg?
-Jeg vil rigtig gerne høre feedback på den del her fra dem der bliver motiveret af top-poster, da jeg, som først nævnt, er meget solidt på den anden side.
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Alwyn

Alwyn

Den Gamle

1743
karakterer

Alwyn 10.02.2021 10:21
(EDIT: OK det tog så lang tid for mig at trykke send, at Dragon og Krys har svaret inden da - så dem læser jeg lige, og så laver jeg måske et nyt edit!)

Jeg synes at Aktivitets-søjlen er ret cool. Den eneste del af søjlen, som jeg er ret ligeglad med er I ALT-delen. Jeg ved jo godt at den aldrig ændrer sig. Der er langt op fra 3800 til 6300 - og for mig, der ligger med mine sølle 1000, så kommer jeg aldrig derop. Og mange tænker nok det samme. Den liste har måske ændret sig én gang henover de sidste to år, tror jeg, så who cares :P Det er en cool nok statistik, men da den er så statisk, bør den måske være et andet sted - i bunden af siden måske? Eller ændre den til ÅRETS så den stadig er "the big one", men faktisk er opnåelig for andre. 

Jeg synes til gengæld at DAGENS og DENNE MÅNED er ret cool. Især i starten af en ny dag eller måned. Jeg elsker selv at kæmpe mig op på dagens top poster. Jeg var dagens top poster for første gang (i lang tid) for to ugers tid siden og jeg var mega stolt og glad! Det var sgu en high, som jeg sad med i lang tid, og stadig sidder med ;) For tænk at JEG kom derop! Ja det var "bare" dagens, men for fa'en da! Jeg skulle da også lige drille Helli med at jeg snuppede hendes plads.

DENNE MÅNED - ja, kunne være fedt hvis de første par dage af en måned, at jeg kunne være med på den liste. Ja, det er de samme næsten hver måned, men nogle gange kommer der et nyt ansigt, og dét synes jeg er ret fedt. Det må være fedt som admin at se, at det nyt medlem faktisk ligger og spiller med en masse andre. Så det synes jeg ville være synd at fjerne.

Jeg ville foreslå i stedet for I ALT, så sæt DENNE UGE i stedet - så kan man se hvor tæt man er på de andre fra uge til uge. Så hav DAGENS, DENNE UGE og DENNE MÅNED.

Vedr. ubevidst konkurrence

Det er ikke alle der er konkurrence mennesker, og det er da også fint nok. Men jeg synes da det er lidt træls, hvis statistikkerne skal fjernes helt (eller gemmes væk på en anden side. Ja vi har statistikker på vores egne profiler, men jeg tør vædde på at størstedelen ikke klikke derind). Ja, der er nogen der så åbenbart synes det er træls, men hvad med os andre, som synes det er ret fedt? Jeg er lidt ærgerlig over, hvis vi gang på gang skal fjerne ting fra KL fordi nogen synes det er nederen (Jeg ved godt at det er ultra-nederen af mig at skrive det på den måde, beklager! Jeg synes I alle er mega-nice) - også selvom andre faktisk aktivt bruger det, bliver motiverede af det eller synes det er et sjov kapløb.

Jeg er sikker på at der er andre end mig, der faktisk bliver motiverede af den lille gulerod, som Aktivitets-søjlen faktisk er. Især for folk, som ikke skriver super meget. Jeg er kendt for at være on/off og for at have notorisk få tags. Så hvis JEG kan komme op på DAGENS, så er det jo en kæmpe sejr - ikke kun for mig, men da også for alle andre, som måske synes det er lidt svært at få skrevet igennem.

Jeg synes det er super synd at fjerne noget der egentlig for mange er en motivator, blot fordi der er andre, som ikke synes det motiverer dem. Fx i dag ligger Lux lige nu med 3 posts. Jeg har to tags at svare på, og jeg sidder da lidt og tænker "Hm, skulle jeg svare på mine tags og starte to nye tråde, for lige at snuppe den første plads?" Jeg synes det er mega fedt og motiverende! Lux ligger jo på toppen for månedens poster, så tænk hvis jeg lige snupper Dagens-top. Rimelig cool, hvis jeg selv skal sige det. (Du skal ikke tro du er sikker, Lux! Jeg kommer efter dig! ;) )

Mit syn på de mulige løsninger som er nævnt:

• Kollaps sidebar statistik: Hvis man bliver demotiveret, så ja, så kan man vel kollapse sidebaren. Det er fint nok. Jeg har intet imod denne løsning, så længe den ikke per-default er kollapset.

• Fremhævning af folk der generelt bare har skrevet posts: Dette synes jeg er lidt kedeligt. Jeg er stadig interesseret i at se, hvem der er super aktive denne dag/uge/måned - og se hvor tæt på jeg selv er! Altså idéen er fin nok, men jeg synes ikke den er "cool nok" til at replace statistikken.

• Top x nyoprettede karakterer: Nyoprettede karakterer kunne være sjov, ja. Den er jeg er enig i kunne være fed at få frem et sted. Ikke nødvendigvis i stedet for statistikken, men måske som en blok ovenover chatten? (I stedet for karakter-fokus, måske? Den synes jeg er lidt kedelig.) Det er altid sjovt at spotte folks nye idéer og endda få mere fokus på helt nye brugere.

• De sidste karakterer der har skrevet en post: Det har vi vel allerede med seneste posts. Så den synes jeg er redundant og ikke skaber værdi.

Alwyn

Alwyn

Den Gamle

1743
karakterer

Alwyn 10.02.2021 11:22
Jeg skriver en ny post, fordi når jeg trykket EDIT på mine posts, så bliver formatteringen altid rimelig weird (#plsfix Krys).

Dragonflower skrev:
Nu har jeg fokuseret meget på hvordan det kan afhjælpe de-motivationen, men for dem der motiveres af konkurrancen, tænker jeg stadig remake forslaget giver mening? Det giver et 'ladder climb' hvor man kan se sig selv passere de enkelte, selvom man ikke så nemt kan 'se' topmålet. Her ville det hjælpe med tal på tænker jeg?

-Jeg vil rigtig gerne høre feedback på den del her fra dem der bliver motiveret af top-poster, da jeg, som først nævnt, er meget solidt på den anden side.

Jeg ved ikke om jeg er totalt hooked på idéen af at se dem, der ligger i ens egen "liga". For os der ikke poster super meget, så ender jeg jo bare med at se en masse 1-taller (fra andre, som måske kun har lavet én post). Så ved jeg bare at jeg ligger i bunden, men ser måske ikke nødvendigvis at top-posten lige nu "bare" er tre posts væk, fordi jeg ser:

Alwyn 1
John 1
Peter 1
Ying 1
Kaj 1

Idéen er god (edit: sød lød sgu helt forkert) nnnnnnår man kommer "højt nok op". Men alle os der ligger i bunden, vil næppe se nogen værdi i sådan en stige. EDIT: Så hvis den kan blive grouped ("Du er x posts fra top 3, lige nu har 5 andre brugere samme post-antal som dig - keep it up!") så kunne det nok godt virke.

Slutteligt:

Jeg kan jo godt se, at størstedelen (i hvert faldi denne tråd) er imod statistikken og selvom Krys i sidste ende træffer beslutningen, så vil jeg selvfølgelig ikke "holde alle tilbage". Hvis 90% hader statistikken og 10% af os elsker den, så fint nok... Så må vi selvfølgelig lytte til demokratiet.

Jeg er ikke bange for at folk synes jeg er ret træls og nederen at høre på, når jeg sådan siger det er fedt at blive sammenlignet med andre, og konkurrencen giver mig et bloodrush. Folk synes måske jeg er ret grov, fordi jeg nogle gange godt kan lyde som om jeg siger, at de skal tage sig lidt sammen hvis de bliver stødt over dit og dat. Og det er måske lidt svært at sige sin mening i situationer som disse, hvor den ene side siger: "Jeg bliver såret og ked af, at jeg bliver sammenlignet med andre" og den anden side siger: "Jeg elsker konkurrencen og kæmpe for at blive den bedste! I AM NUMBER ONE!" Vi kan vidst alle blive enige om, at den ene af de to sider lyder lidt sødere end den anden.

Og som en person på den anden side - på den måske lidt egoistiske side - så er det nogle gange lidt træls at se, at der bliver indført en masse ting eller fjernet en masse ting, som man måske synes er lidt fjollet, men som man godt ved kan være lidt svære at argumentere for, fordi så snart nogens følelser er i spil, så har man nærmest allerede "tabt" (EDIT: hårdt ord, men jeg håber I forstår. Selvfølgelig skal alle kunne være her, det er mega-vigtigt! Men det inkluderer jo også nogle af os ego-mennesker :) ).

Så... Ja. Jeg synes som sagt at det er træls hvis vi fjerner statistikken. Og jeg synes vi skal passe på med at pakke alle tingene ind. I sidste ende, så er Aktivitet-søjlen jo faktisk bare ren data. Man vælger selv, hvad man lægger i det. Det synes jeg bare folk skal huske på. (Min hovedpointe, edit for at highlight)

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 10.02.2021 11:45
Jeg kan rigtig godt lide statistik. 

Jeg behøver faktisk ikke rigtig at se en konkurrence ude i siden. 

Jeg synes den nye forside med skiftende små informationssedler er helt vildt nice, fordi jeg elsker at nørde, men ikke har tiden til at læse alt lore igennem. 
Så jeg synes det kunne være fedt, hvis konkurrencen blev flyttet et andet sted hen, eller som minimum noget, man kunne vælge til og fra i sin profil (ligesom med fx voldsomt indhold på forsiden - og det lyder til Krys allerede har dette klar.)
Og så ville jeg elsker, hvis sidebaren i stedet blev en info-bar med mere ingame info. Som fx nyoprettede bruger-spotlight, måske flere tråd-fokusser, flere plottrådsfokusser, eller andet sjov og spas, som handler om hvad der sker ingame på siden og mindre om brugernes aktivitet :D.
Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 10.02.2021 16:49
Jeg beklager mit sene indlæg i denne debat, men havde faktisk ikke set at denne debat var kommet op.
Jeg er modsat Xen, Konkurrence menneske - men jeg INDERLIGT hader at vinde konkurrencer. Har bevist tabt finale kampe før (Yes i know, asshole move..men ikke det vi snakker om).

Jeg vil ikke argumentere en masse for eller imod de forskellige forslag, men fortælle om mine erfaringer og følelser med "Aktivitets boksen" og de forslag jeg syntes vil være gode.

Jeg nyder aktivitets boksen som den er nu, og med nu mener jeg som den er lige nu.
Lux 96.
Helli 82.
Beanstalk: 58.
Ali: 51.
Elvira: 48.

Fordi jeg selv er i de 40..og ved at på en god dag kan jeg skrive 10+ svar og derved være på den...Men jeg har også indse at hvis jeg er nummer 1 eller 2 på den, stopper jeg med at svare så hurtigt, dette er selvfølgelig mit eget problem, men et problem jeg også har med topposter på dagen..jeg svare ikke, hvis jeg er topposter..jeg har ikke lyst..Jeg hader at være i fokus til den grad....at det vil være en virkelig øv oplevelse for mig, at jeg havde en søvnløs nat (Det sker) svaret en masse tråde og ved sen aften stadig være topposter...Til det punkt jeg -ved- at jeg ikke vil svare tråde en dag eller to efterfølgende (er sket).

Jeg syntes ikke der skal være konkurrence, åben, fremme på siden som Aktivitets listen er nu...Selv som konkurrence menneske finder jeg...så få, positive elementer ved det..Da jeg KUN finder det positivt hvis jeg kan se det som en kamp at opnå det, at være nummer 5-4 eller 3, eller komme tæt på topposter.
Og der har været flere gange hvor den har været skyld i at jeg ikke har skrevet tråde, ikke har haft lyst til at plotte og blive hyped, og i reaktion af det også holdt mig fra chatten.

Når jeg er...skal vi sige som i skrive weekenden hvor jeg var 100+ post fra at være på den..havde jeg heller ikke meget lyst til at skrive, men jeg skrev posts..mere end når jeg er i toppen af den..Men..syntes bare den var træls i den periode?

Igen, dette er et jeg problem og jeg ved at ikke alle ser konkurrencer som jeg gør.

Det bedst forslag der har været i min optik, er det forslag med at se nye karakterer. Dette forslag er vidunderligt! og har svært ved at se nogle have en negativ holdning til det..

Og så syntes jeg konkurrences ikke skal væk, men flyttes..Ikke bare en indstilling til at gøre den usynlig efter behov, men sådan man skal vælge at se den et nyt sted...Jeg syntes virkelig ikke det hører til på forsiden..Har altid fundet det som en meget mærkelig ting her på siden.

Jeg syntes aktivitet tingen skal indeholde det følgende:

Antal post denne dag.
Antal ord denne dag.
Antal Post denne måned.
Antal ord denne måned.

De fem-ti nyeste karakterer (navn som fungere som link).

og (Måske) op til de 3 nyeste redigeret/kommenteret på, tråde i bruger plotning.

Hvorfor syntes jeg at konkurrences skal væk:
Det er fordi der ALTID vil være blandet følelser for det, når det er et sted som forsiden, og man aktivt skal vælge ikke at se det.
For nogle vil det kun være positivt.
For nogle, som mig, vil der være positivt i perioder, negativt i andre, og neutralt i resten.
For andre vil den altid være negativ.
Og nogle, vil ikke tænke over det overhovedet.

Derfor syntes jeg det skal være noget man aktivt søger at se, og ikke noget man aktivt skal vælge -ikke- at se.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 10.02.2021 17:10
Hope skrev:

og (Måske) op til de 3 nyeste redigeret/kommenteret på, tråde i bruger plotning.

Ja!!! Ej hvor er det en god ide!!! :D :D :D 
Lux

Lux

De-luxe

4279
karakterer

Lux 21.02.2021 13:29
Måske man kunne fjerne antal posts skrevet af top 5, og så bare have navnene på? 
Så skal man aktivt gå ind og lede efter antal post skrevet for måneden, hvis man vil se tallene der adskiller. 

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: KraveKage, Charizard
Lige nu: 2 | I dag: 10