Hvad der var sandt, og hvad der var falsk hvad angik information og viden om dén tid, se det var der ikke mange væsner der var gamle nok til at kende noget til; det var for længst forsvundne sjæle og døde legemer. Men velbevarede ruiner var dog stadigvæk til at udforske... og en af disse, befandt sig ikke meget længere end en lille halv time fra hovedstaden, var man til hesteryg.
Aldamar havde været der før, i dagene efter han lige var kommet til Dianthos. Sammen med nogle bekendte var han taget derud, og turen i sig selv havde været fantastisk - intet mindre end en fascinerende rejse i gennem nærlandet, og en fornøjelig forandring når de så endelig kom til skoven, hvor at vejen der førte hen til ruinerne, heldigvis ikke var helt skjult, og relativt godt trådt ned givet forårets tidliger besøgende.
Nu hvor at det var vinter, var det en smule mere... udfordrende at tyde den usynlige sti, igennem de nedfaldne blade, nøgne buske og snedækkede landskab. Men de farede heldigvis ikke vild.
Det havde dog været en lille frygt og Aldamar kunne ikke lade værd med at ånde en anelse lettet op da han endelig spottede silhuetterne af de nedfaldne, gamle sten. Blikket gled med et tilfreds smil imod Fabian, og han slog ud med hånden. "Se så? Jeg sagde jo at jeg havde styr på det - ingen farer vild så tæt på hovedstaden, og slet ikke mig" Aldamar's ene hånd gled op omkring hagen, som strøg den stubbene en anelse selvtilfreds, rankt siddende på den sorte hoppe han havde valgt sig.