Dura Farghed

Dura Farghed

Byvagt

Retmæssig Neutral

Race / Halvork

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 180 cm

Sted: Gaden ude foran Det Halve Svin

Dato: Foråret 2020

Tidspunkt: Eftermiddag

Vejr: Overskyet

------------------------------------------------------------------------------

Den nedre del af byen Dianthos var ikke det sted Dura opholdt sig mest. Men det var mest af alt fordi, at der var mange kriminelle i denne bydel, og hun brød sig ikke ret meget om at mænge sig med dem. Samtidig så følte hun sig på mange måder mere accepteret her.

Hun var trods alt halv ork, og de fleste i de finere kredse - ja, selv blandt byvagterne - så ned på hende, eller stolede ikke på hende udelukkende pga. hvem hendes mor var. Og selvom hun ikke synes, at man kunne dømme folk på den måde, så var hun jo ikke herre over, hvad andre tænkte og følte. Det var ikke noget man sådan bare lige kunne bestemme for folk. Også selvom hun gerne ville.

Det var overskyet, men solen tittede frem engang imellem. Dura var iklædt sin byvagt uniform, og gik rundt langs husene, mens hun forsøgte at holde øje med de folk, som hun passerede, og som passerede hende. Der var mange skæve typer i den her del af byen, og det var da ikke sjældent, at hun også var stødt på en ork eller to. For her var alle velkomne, hvis man altså talte byvagterne fra.

Som hun gik, hørte hun noget larm fra en gyde. Hun luntede derhen med sit sværd hævet.

"Hvem der?!" råbte hun myndigt ind i skyggerne.

Lianna

Lianna

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 163 cm

LunaThor 13.10.2020 22:44
Turen fra landsbyen havde været lang, og nu glædede Lianna sig til snart at kunne slappe lidt af på kroen. Hun skulle bare finde den først. Hun var stadig ikke særligt stedkendt i Dianthos, trods alt plejede hun kun at komme i byen i følgeskab med sin familie, når de skulle sælge ting fra landsbyen eller købe nødvendige varer. Så det at finde rundt på egen hånd var stadig meget nyt.

Hun var endt i en del af byen hun ikke mindedes at have besøgt før, men det var nu også yderst sjældent de havde været forbi kroen, kun hvis turen havde trukket ud, og de var blevet nødt til at købe noget at spise inden de kunne vende hjem igen. hun håbede, at nogen her kunne vise hende vej, så hun snart kunne hvile sig og få lidt at spise. Idet hun passerede en gyde, kom en mand gående imod hende, og hun valgte at stoppe ham for at spørge om vej. Mens hun talte med ham så han underligt på hende, og ville vide en masse om hende før han ville fortælle hende vejen til kroen. Lianna var ikke vant til andre mennesker end sin familie og nogle få af dem i landsbyen, og hendes brødre havde godt nok altid holdt hende langt væk fra alle mænd, i hvert fald efter den dag med Freydis, men hun havde aldrig forstået hvad det handlede om. Så at spørge om vej kunne da umuligt være så slemt? 

Men den pokkers elendige dømmekraft havde fejlet hende, for efter at have forsøgt at holde samtalen på sporet og venligt men bestemt afvise flere af mandens nærgående spørgsmål, havde han hevet hende ind i gyden, hvor han gav sig til at rode i hendes lommer, inden han begyndte at rykke i hendes tøj som for at få det af, eller i hvert fald løftet op. Lianna forstod ikke det mindste af hvad det skulle gøre godt for, men det var ubehageligt og mærkeligt at en fremmed mand var sådan overfor hende, så hun prøvede at kæmpe imod. ”Hvad laver du?! Stop, lad vær!!” Manden virkede dog ikke til at høre efter, han forsatte bare med at hive i hendes tøj og prøve at holde hende fast. Hun hørte svagt en stemme der råbte udenfor gyden, og håbede det var en der kunne hjælpe hende. "Hjælp!!" Hun bad til, at personen udenfor gyden ville høre hende, og hjælpe hende ud af denne knibe. 
Dura Farghed

Dura Farghed

Byvagt

Retmæssig Neutral

Race / Halvork

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 180 cm

Dura så ind i gyden. Hendes syn i skyggerne blev bedre og bedre, jo længere hun kiggede. Og så så hun noget, som hun bestemt ikke ville finde sig i. En mand forsøgte at rykke tøjet af, og op, en kvinde, som bestemt ikke virkede til, at hun var med på den leg. Hun råbte i hvert fald om hjælp, så Dura gik derind. Hun var trods alt byvagt, og hun hjalp folk.

"Hey Mester!" sagde hun med sin grove stemme, og greb fat i kraven på ham, før hun tilføjede: "Damen siger nej!"

Manden begyndte at stamme og fumle, og kunne ikke finde ud af, hvad han skulle sige. Men nu havde han da i det mindste sluppet kvinden, og det var et skridt i den rigtige retning. Hun ruskede ham hårdt. Han var en ækel lille mand, og hun tårnede op over ham. Så løftede hun ham op med ren råstyrke, og kastede ham ud af gyden.

"Og kom ikke her igen!" råbte hun vredt efter ham, og flexede så han kunne se, at hendes styrke ikke var noget at lave sjov med. Så vendte hun sig mod kvinden.

"Madam er du okay?"

Lianna

Lianna

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 163 cm

LunaThor 17.10.2020 21:45
Lianna så skikkelsen komme tættere på, og takkede i stilhed guderne for at sende hende en hjælpende hånd. Hun kunne høre på stemmen at det var en kvinde, selvom stemmen var væsentligt grovere end de fleste kvindestemmer. Kort efter kunne hun se skikkelsen tydeligt, det var en halvork i byvagt uniform. Hun så stærk ud, bemærkede Lianna idet manden begyndte at fumle omkring og slap hende. Lianna skyndte sig at krybe nogle skridt væk fra ham, inden vagten tog ham og smed ham ud af gyden.

Blikket flakkede og hun rystede en smule, da han så op på byvagten igen. ”T-tak.” Fik hun fremstammet, men en let bævren i stemmen. Hun havde ikke forventet at blive så forskrækket, men manden her havde lykkedes med at skræmme hende en del. Hun forstod stadig på ingen måde, hvorfor han havde forsøgt at få tøjet af hende, men hun skyndte sig at rette på det så det kom på plads igen.

”Ja, det tror jeg nok…” Hun stod med den ene arm over brystet og holdt hånden på den anden overarm, lettere usikkert. Hvorfor er jeg så hjælpeløs? Det nytter ikke noget, jeg finder aldrig Alf hvis jeg ikke snart lærer at klare mig selv noget bedre..! hun bed sig i underlæben mens hun tænkte, og blikket blev en smule fjernt.
Dura Farghed

Dura Farghed

Byvagt

Retmæssig Neutral

Race / Halvork

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 180 cm

Dura så vredt efter manden og blottet tænderne af ham, hvilket fik ham til at løbe skrigende bort. Hun fnøs, før hun så tilbage mod kvinden, hvis tøj sad skævt og ubehjælpeligt dækkede hendes krop. Det fik hende til at kigge et andet sted, mens kvinden rettede på sit tøj. Da det virkede til, at hun var færdig, så Dura igen på hende.

"Er du helt sikker på, at du er okay?" spurgte hun med rynkede bryn, men undlod at smile. De fleste ikke-orker så det som om, at hun blottede tænder af dem. Og hun var ikke ude på at skræmme det stakkels pigebarn mere end højest nødvendigt.

"Er der et sikkert sted jeg kan følge dig til? Et sted du vil være i sikkerhed for afskum som..." Hun gestikulerede i den retning manden var løbet. "... ham fra før?"

Lianna

Lianna

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 163 cm

LunaThor 20.10.2020 23:33
Hun vidste ikke hvorfor, men det irriterede hende lidt at halvorken blev ved med at spørge om hun var okay. Hun vidste godt hun bare gjorde det for at hjælpe, og det var en del af hendes job som vagt, men Lianna kunne ikke undgå at blive irriteret alligevel. Hun var så vant til at blive set på som en lille, hjælpeløs pige som skulle beskyttes fra hele verden, men nu måtte det være nok!

Hun sukkede, og trådte et halvt skridt frem som vagten igen talte til hende, og hun så op på hende. hun var stor og muskuløs, ganske givet grundet at hun var halvt ork, men det var måske netop Liannas held. Hun tænkte så det knagede et øjeblik, og med en beslutsomhed i stemmen svarede hun. ”Ellers tak, jeg er ikke her fra byen, men…. Du kan måske lære mig hvordan jeg selv beskytter mig fra den slags typer i fremtiden?” Hun så vagten i øjnene som hun havde afsluttet sin sætning, og forsøgte at se bestemt, men stadig venlig ud. Hun vidste ikke præcis hvad hun bad om, men et eller andet så hun kunne forsvare sig selv i fremtiden.
Dura Farghed

Dura Farghed

Byvagt

Retmæssig Neutral

Race / Halvork

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 180 cm

Dura så undersøgende på kvinden, som hun trådte et skridt frem mod hende. Hun lagde hovedet på skrå, men lyttede til kvindens forslag. Det fik hende til at knibe øjnene sammen, som hun lyttede. Så så hun noget sammenbidt ud, før hun nikkede.

"Du vil lære... at forsvare dig selv?" sagde hun langsomt, for at få helt styr på, at det var det kvinden mente.

Ikke fordi hun ikke ville hjælpe hende. Selvfølgelig ville hun det! Det var bare... kvinden var så lille og spinkel! Hun havde ikke ligefrem set det her spørgsmål komme. Den der stod foran hende var blot et lille menneske, og hun var faktisk en smule bange for at komme til at gøre skade på hende. Hun kneb øjnene sammen igen, og munden blev til en smal streg, som hun så eftertænksomt frem for sig.

Lianna

Lianna

Eventyrer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 163 cm

LunaThor 09.11.2020 07:50
Lianna kunne tydeligt se halvorkens undren, men hun var fast besluttet på at ville lære at forsvare sig. Det nyttede ikke at færdes på egen hånd og så ikke kunne beskytte sig selv mod ækle typer som manden før, vilde dyr eller andre væsner, der havde onde hensigter. 

Hun nikkede derfor da byvagten spurgte, om det var det hun ville. "Ja tak, meget gerne! Jeg vil helst ikke være afhængig af andres beskyttelse mere, jeg vil kunne klare mig selv!"
Hun vidste godt, at hun var en lille, spinkel pige, der ikke så ud af meget, men netop derfor var det også vigtigt for hende at lære at forsvare sig selv, så hun ille blev et nemt offer. Det var i grunden underligt at hendes brødre havde haft travlt med at beskytte hende og Freydis fra verdens ondskab, men ikke havde tænkt over at lære de 2 søstre at forsvare sig selv. Alle brødrene var trods alt ret gode til at kæmpe, både med forskellige våben og de bare næver. Det måtte hun spørge dem om, når hun en dag vendte hjem. 
Dura Farghed

Dura Farghed

Byvagt

Retmæssig Neutral

Race / Halvork

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 180 cm

Et 'hmm' forlod Duras mund, som hun tænksomt betragtede pigen. Som hun prøvede at finde styrker i pigen, som kunne gøre hende til en god kriger. Hun havde trods alt trænet rekrutter før, men det her var langt fra det samme. De var som regel stærkt bygget eller i det mindste smidige og hurtige og dygtige med våben. Og denne kvinde? Well, hun virkede ikke ligefrem til at have nogen styrker i den retning. Men måske alligevel...

"Følg med mig," sagde hun så og vinkede kvinden med sig. Skulle de træne, så skulle de også gøre det ordentligt. Og den eneste måde at gøre det ordentlig var at gøre det på træningsbanen i Byvagternes gård. Med rigtige våben. For lige nu havde Dura godt nok et sværd i bæltet, men det ville være mere end unfair at angribe en, som ikke havde noget våben selv.

Hun fortsatte mod byvagternes hovedkvarter med en forventning om, at den unge kvinde fulgte med.

"Jeg hedder Dura forresten. Dura Farghed. Jeg er byvagt," forklarede hun hende på turen derhen.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1