Når tiden indhenter en

Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 03.09.2020 12:13
Det havde taget sin tid at opspore hvor Ecaeriss boede, måske mere fordi Caelon ikke rigtig bevægede sig udenfor, og dermed ikke bare undersøgte steder. Han havde dog sit netværk, og siden ingen af de to elvere nødvendigvis havde travlt, med deres evige liv, Caelons lidt kortere evige liv godt nok, så havde han ladet det ligge.
Han havde dårligt været klar på det, den dag han stod med anvisningerne om hvor hun befandt sig, og derfor tog et også et par uger, før han endelig forsøgte at bevæge sig uden.

Dagen var varm, med solen der stod højt på himlen. Alligevel var Caelon klædt i flere lag af de fine elviske tøj, og han en taske ved sin side, med et par eliksirer og nogle urter. Han havde flettet håret ned langs hans ryg, så det store ar der strakte sig på halvdelen af hans ansigt, og det mere blanke øje var tydeligt. En skade der var gammel og som Ecaeriss uden tvivl også ville kende til, så hvorfor bekymre sig om at folk ville se skævt til ham.
Han så dog også næsten kun værre ud end sidste gang de to elvere havde set hinanden. Hans hud var endnu blegere, og knoglerne mere fremtrædende. Til gengæld var arret ikke ligeså rødt mere, som det havde haft tid til at heale.

Det hade taget et par forsøg, især fordi han ikke var så bekendt udenfor Lindeskovene, men endelig stod han foran hytten han forventede husede Ecaeriss, og bankede på døren med sine knoer. Et udtryk af utålmodighed var malet på de ellers fine elviske træk. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 03.09.2020 13:03
Ude bag hytten sad Ecaeriss på hug foran et urtebed, som hun var ved at hive ukrudt op af. Der var en ro ved at tage sig af urtehaven. En ro, der blev brudt af utålmodige bank på hendes hoveddør. Eca sukkede og smed arbejdshandskerne fra sig, mens hun kom op at stå. I forhold til hvor isoleret, hun boede fik hun alt for mange gæster. Men det var selvfølgelig også meningen at patienterne skulle komme til hende og ikke omvendt. Her havde hun håbet på en enkelt dag uden menneskelig kontak...

"Caelon?" 
Ecaeriss stoppede op med et forundret ansigtsudtryk. Det var længe siden hun havde set sin gamle elverven, og han lignede mestendels sig selv. Det lange hår samlet i en fletning, uden tanke for at folk kunne finde det arrede ansigt frastødende. Det fortalte hende, at han ikke var kommet forbi ved et uheld. Hun ville aldrig finde hans skader frastødende, som en af de få. Hans krop så dog mere hærget ud, end hun huskede den. 

Hendes egen holdt sig i bedste velgående, og den høje sol i dag varmede den blottede hun under det sparsomme tøj. Siden hun forlod Elverly havde hun ikke gidet de klassiske heldragter og dækkende stoffer - selvom smykkerne stadig bar elvisk design, prøvede hun at komme så langt fra noget genkendeligt tøj som muligt. Om ikke andet så for at støde sine gamle artsfæller. 
Men Caelon behøvede hun ikke tænke sådan om. Hun tog et par skridt fremad. 
Eller gjorde hun...? For første gang i tohundrede år kom han på besøg. Hvorfor?
Mistroisk kneb hun sine øjne sammen mod ham. "Hvad laver du her?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 03.09.2020 13:29
Ved lyden af en stemme, vendte Caelon sig om og væk fra døren, for at kigge mod, ja hans gamle ven var det vel. Hun så ud til at hun levede i bedste velgående, til trods for sin eksil, og selvom hun gik let påklædt, var det ikke andet end en svag rynke der meldte sig mellem hans øjenbryn. Han havde aldrig set pointen i at vise hud, men da han altid havde været let forfrossen gav det også mening, for ikke at nævne at han ikke virkede til at have en seksuel knogle i kroppen.

Han kunne lige med det samme se da hun ændrede sig fra næsten at være glad for at se ham, til at hun var mistroisk over at han var her. Nok ikke så underligt, når han hidtil ikke havde taget på besøg. Var et par århundrede virkelig noget for en så gammel elver?
Et lille fnøs lød fra ham, og han foldede sine hænder sammen foran sig, som han kiggede på Ecaeriss, et lidt irriteret blik i hans øjne. Han kunne tydeligvis godt have undværet hendes ellers påpasselige tilgang til ham. ”Er det virkelig sådan du siger hej til en gammel bekendt,” sagde han, ordet ven lå ikke engang på hans tunge, da det virkede for stort og voldsomt, især efter alle disse år. Årerne havde tydeligvis også gjort noget mentalt for Caelon, selvom det var næppe Ecaeriss eksils skyld. ”Dit eksil er opført, så hvorfor er du stadig herude?” kom det mere opfølgende spørgsmål, og det vigtigere. Han havde lidt forventet at hun ville være kommet tilbage. Hvem ville frivilligt efterlade alle ressourcerne der kom ved at bo i Elverly? Det var trods alt en af de primære grunde til at Caelon stadig var der, selvom han ikke ligefrem havde fortalt Ecaeriss om den del, da de stadig havde snakket sammen. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 03.09.2020 13:53
"Hah, tror du selv de vil have mig tilbage?" sagde Ecaeriss, men ikke med den snerren, man måske ville have forventet. I stedet for lød hun afvisende, og trådte frem for at åbne døren ind til sin hytte og gestikulere til Caelon, at han var velkommen indenfor. 
Hans ord havde måske været skarpe, men de havde ikke været fjendske - ikke rigtigt. Hun kendte Caelon nok til at kende forskel på, når han var rigtig fornærmet og når han bare var... Caelon.

"Du husker måske ikke sidste gang, mit eksil ophørte, men det gik ikke ligefrem godt," fortsatte hun. "Så er det virkelig den eneste grund til du er her? Lige se til mig, nu hvor jeg ikke længere er en dødssynd at omgås?"
Hvorfor kom du ikke forbi noget før? 
Det havde hun lyst til at spørge om, men hvad var pointen? Hun vidste, hvor meget had hun havde været udsat for selv da hun havde udtjent sin første straf, og hun havde hørt fra Isiodith hvor modbydeligt hun var blevet behandlet, blot fordi hendes øjne blev sorte, når hun brugte sine healende evner. Bare at ligne Ecaeriss var set ned på, så at vende hjem stod absolut ikke øverst på hendes ønskeliste. Efterhånden var den ensomme hytte her blevet mere hendes hjem end noget andet, og ensomheden... Ensomheden var nok det bedste ved det hele. 
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 03.09.2020 14:03
”Det er vel lige meget,” sagde han, for de havde vel ikke så meget valg, hvis Ecaeriss faktisk valgte at tage tilbage. Hun var en elver, og hun skulle nok tjene til føden, ligesom så mange andre af elverne. Den eneste forskel var nok at folk med sikkerhed ikke ville lade hende bruge hendes evne til at hjælpe med at helbrede,  hvilket var en skam i Caelons optik. Han ville nok også blive set skævt til, hvis de kendte til nogle af de ingredienser han brugte.

Han trådte indenfor i hytten, mens et trænet blik, i hvert fald med det ene øje, kiggede rundt på hvad hun havde fået samlet sig her, hvilket liv hun havde fået skabt sig. Til sidste landte hans blik dog på hende, da hun var færdig med at snakke.
Han rystede på hovedet. ”Du ved jeg ikke gør mig i politik,” sagde han, selvom han nu havde hørt om det. Toorah havde altid været en hård leder, og for bedre eller værre, så var det ikke noget de skulle bekymre sig om mere.

Der var dog en smule stilhed efter det, som var han ikke helt sikker på hvordan han egentlig skulle komme ud med hans andet ærinde han var her for. Det var ikke ud af godheden i hans hjerte at han havde ledt efter Ecaeriss, og måske var det her ærinde faktisk ikke kommet på tale, hvis hun ville tilbage på Elverly. Ensomheden var trods alt også noget han holdt af, og gjorde at han følte sig sikker.
”Du helbreder stadig folk?” var ordene der kom ud af hans mund i stedet for, som skulle han lige bekræfte i at hun ikke havde mistet sin kant efter 200 år. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 03.09.2020 16:09
"Gu er det lige meget," vrissede Eca og kom fra at tilbyde ham noget at drikke. "Hør, Caelon, Toorah smed mig ud igen efter min første straf var udtjent. En straf, der i forvejen var langt ude! Jeg reddede et liv, og blev straffet for det?"
Ecas vrede over episoden var ikke blevet dulmet det mindste på de tohundrede år. Efter de første hundrede var hun blevet længselfuld efter sit hjem og havde rent faktisk ønsket at komme tilbage til sit hjem og isn familie. Nu? Nu ville hun hellere se det hele brænde.
"Hvis jeg tager tilbage nu, skal den kælling nok finde en undskyldning for at forvise mig en gang til," fortsatte hun og slog ud med hånden mod sin lille hytte. 

Køkken og stue var samlet i ét rum med et ildsted nær midten, hvor gårsdagens gløder stadig ulmede. Et simpelt bor dog to stole stod nær det, og en blødere lænestol med et par puder stod i det modsatte hjørne ved siden af et lille træbord med et par bøger liggende på sig. 
En døråbning førte ind til hendes patientkammer, hvor en høj briks fyldte midten af rummet ud, urter hang fra loftet og flere store krukker med tjære stod klar til brug. En lukket dør ved siden af ildstedet førte ind til hendes sovekammer, opvarmet af bagsiden af skorstenen. 
"Ja, jeg helbreder stadig folk. Som jeg altid har gjort," udover de år, hvor hun ventede på sin strafudmåling. Hun huskede stadig den ulidelige kriblen i fingrene hver gang hun hørte en såret blive båret forbi. Hvordan hun var blevet holdt tilbage fra at hjælpe, selvom hun kunne se, at hun ville have reddet dem... "Selv hvis de lader mig komme tilbage, lader de mig aldrig bruge mine evner igen. Selv hvis de siger det, vil de finde en måde at stoppe mig på, jeg ved det.  Mit liv er intet uden magien, Caelon. Så hellere tage betaling for det fra småtaknemmelige mennesker herude end at blive afvist af dem der burde være min slægt." Ordet blev spyttet ud med foragtens bitre smag i munden. "Jeg skylder dem intet."
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 03.09.2020 17:25
Caelon rullede næsten lidt arrogant med øjnene. Han havde forventet vreden fra Ecaeriss på et eller andet plan, men han følte den ikke rettet mod sig specifikt. Han forstod den, men den var lige meget. En bagatel, men det var nok også fordi han ikke selv havde stærke positive følelser overfor Elverfolket. ”Toorah har ikke magten mere, men hvis du forventer at få anerkendelse fra dem, så ved vi begge to godt at det ikke sker. De er trods alt hurtige til at smide deres egne ud, hvis de ikke passer ind i...” Ordene døde ud på hans læber, men ordene var bitre, og ikke omkring Ecaeriss, selvom forskellen var svær at skelne lige nu. Hans døde forældre, var dog stadig noget der brændte i ham, især hvordan hans mor havde måtte lade livet uden at få nogen form for hjælp
Hans hånd greb ud efter hans venstre arm, specifikt rettet, som hans fingre borede sig lidt ned i den tildækket arm. Det handlede ikke om hvor slemt elverfolket havde været mod dem begge. Elverfolket og dets ledere var lige meget.

”Nuvel, selvom du ikke skylder dem noget, så kan jeg betale, hvis du kan finde en løsning på... et lille problem af mine. Jeg forventer naturligvis at du er diskret om det her,” sagde han så endelig, stålfaste øjne kiggede op på Ecaeriss, selvom man kunne se at han var nervøs omkring. Han begyndte at hive op i ærmet på sin venstre arm. Under klæderne var en bandage viklet hårdt ind omkring hele underarmen, som han også begyndte at pille op.
Pletten der kom til syne, var grå-grøn, og virkede ru, næsten barket hvis man rørte den. Den var på størrelse med en knytnæve, og hvis Ecaeriss kunne huske tilbage, så var lignede det uden tvivl den hudsygdom der havde taget hold i Caelons egen mor. Hans mor havde dog ikke haft den i lang tid, inden at hun måtte lade livet for den, uden den store hjælp fra helbrederne i Elverly. Sygdommen var ny, farlig og potentiel smitsom, og de havde nærmest givet op, før de havde prøvet noget, i hvert fald fra Caelons synsvinkel. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 03.09.2020 18:25
"De kan rådn..." 
Ecaeriss var ved at spyde om sig med ukvemsord rettet mod deres fælles race, men Caelons stemmeføring ændrede sig og han skiftede emne til noget langt mere personligt. Hun vendte blikket mod hans arm, idet han smøgede ærmet op og de vrede ord forlod hendes tanker som dug for solen. 
"Caelon..." hviskede hun forskrækket og trådte et skridt tættere på mod ham, nu med en helbreders beregnende blik i øjnene frem for en forsmået kvindes. "Det... Det er det samme som din mor...?"

Ecaeriss havde boet i Elverly, da Caelons mor var blevet syg. De havde fået strenge ordre på ikke at nærme sig hende, og alle havde været skræmte over det nye sygdomsudbrud. Ingen vidste, hvor det var kommet fra, og helbrederne var blevet prist til skyerne, da det ikke havde bredt sig ud til resten af elverne. Ecaeriss havde altid haft en dårlig smag i munden over det. Hvordan kunne det være success at lade en af deres egne sejle deres egne sø? Den lektie havde hun først lært mange år senere...
"Tag plads derovre," sagde hun så og nikkede mod den ene stol. Selv gik hun hen til en af de store krukker med tjære, løftede låget og stak begge hænder ned i den. De kom op igen dækket af tjære, og mørke krøb ind over hendes øjne, idet hun aktiverede sin magi. "Hvor meget ved du om den?"
Ecaeriss satte sig på knæ foran Caelon og lod tjæren glide op over hans arm. De havde sagt dengang, at den var smitsom. Med tjæren imellem ham og hende, ville den ikke kunne få fat på hendes hud sådan lige, og magien ville stadig lade hende mærke, hvad det var for en sygdom.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 03.09.2020 19:03
Ja, de kunne rådne op. Derfor havde Caelon heller ikke nogen kvaler om at tage de ressourcer han skulle bruge, og kun give dem tilbage en brøkdel af den kunnen han ellers havde. Et par simple helbredelseseliksirer tog ikke alverden, men det var nok til at de andre elvere priste ham over skyerne, for at sørge for at de kunne have noget der hjalp, selv når de ingen helbreder havde med sig.

”Det er det,” sagde han, næsten i en blød stemme. Noget han ikke gjorde sig i ofte. Det var dog en hemmelighed han havde gået med i mange år, flere år end Ecaeriss var klar over, men det var også først indenfor de sidste par år at den var begyndt at være mere aggressiv i sin udbredelse.
Han gik over til stolen, tog sin taske af, og satte den ved siden af ham, som han tog plads. Han gjorde lidt bedre plads på armen ved at fjerne resten af bandagen, og rullede ærmet helt op til albuen. Det var så sjældent nogen så det, at det altid var yderst nervepirrende.
Følelsen af tjære var underlig, men han sad stille. ”Jeg tror den må være magisk af natur, intet jeg har gjort, har virket til at afhjælpe den specielt. Jeg har i mange år kunne holde den fra at brede sig, ved at brygge eliksirer, men har de senere år... blevet nødt til at tage lidt voldsommere planter i brug.” Giftige planter, som ikke stoppede med at være giftige, bare fordi han vidste hvad han lavede. Han havde også en af de eliksirer liggende i sin taske, selvom han var sikker på at Ecaeriss ikke ligefrem ville værdsætte det. ”Den er langt mindre aggressiv end min mors var dog, og mit gæt er selv med den udvikling det har taget, så har jeg nok måske et århundrede.” At se døden i øjnene som en elver, var en hård ting, men Caelon havde brugt århundrede på at acceptere at hans liv nok var på vej i den retning. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 04.09.2020 21:05
Et århundrede... Så kort tid...
Tjæren lod Ecaeriss mærke på armen uden selv at være i direkte kontakt med den. Mens Caelon fortalte, hvad han vidste, sank en del af hendes tanker ind til skorperne og prikkede til dem med tjæremagien. Alt han sagde, stemte overens med hvad hun kunne mærke sig frem til. 
"Hm. Du har ret," mumlede hun lettere overrasket. "Der er intet normalt sygdomsagtigt over det her. Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg sige det var en forbandelse. Der er ingen urenheder at slå ihjel eller skader at lappe sammen. Det er ikke engang som de få tilfælde, jeg har set, hvor kroppen selv er ved at nedbrydes. Det er noget udefrakommende, men.. indefra. Kunne det være en forbandelse?"

Hun tænkte tilbage på Caelons mor, men ingen svar dukkede op. Hun havde ikke haft nok at gøre med dem, og ingen havde fundet ud af, hvad sygdommen havde været i sidste ende. Hvis de havde, havde de i hvert fald holdt det for sig selv. 
Ecaeriss lod tjæren flytte sig fra sin hånd og lægge sig om et bredt bånd rundt om armen der, hvor skorperne ophørte og gav plads til ny hud. Hun lod den synke ind i huden og udfylde de steder, den kunne imellem muskler, væv og porer. Måske kunne hun fornemme, hvad sygdommen gik til angreb på. 
"Og har du overvejet... Om," Eca tøvede. "Om du burde skære armen af, inden det spreder sig?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 05.09.2020 11:59
Caelon kiggede ned på tjæren, der var i gang med at prikke og undersøge mærket på hans arm, og sikkert også det underliggende. Desværre var det en af de ting der ikke var nemme at udforske, for selvom Caelon godt kunne prøve at skære armen af og undersøge. Han var bare ikke sikker på at han ville blive klogere på det.
”En forbandelse? Det ville måske forklare hvorfor min mor havde det, men ikke hvorfor det er blevet nedarvet til mig,” sagde han bestemt. Forbandelser døde ofte med den den var blevet lagt på, og det ville ikke forklare hvorfor han havde det. Hvis den var blevet kastet på hans mor, og det var derfor hun døde så hurtigt, det kunne forklares, men ikke at den potentielt havde ligget i dvale i over et århundrede og han derfor også havde den.

Han rystede lidt på hovedet. ”Hvis det virkelig er noget jeg har arvet eller en forbandelse, så tror jeg også det sidder i resten af min krop.” Hvem ville angribe blot en arm? Det ville heller ikke forklare hvordan han havde haft det i næsten 400 år uden at det rigtig havde taget fat. Ikke før nu.

Når Ecaeriss begyndte at udforske Caelons krop, så ville hun sikkert også begynde at mærke nogle andre anormaliteter i ham. Han havde ret i at sygdommen kun var gået til angreb på hans arm, men den strakte sig længere ud, og derudover... så havde han gift i kroppen. En gift der ganske vidst prøvede at kæmpe imod sygdommen, og bremsede dens virke, men den var ligeledes spredt i de dele af hans krop, hvor sygdommen endnu ikke var begyndt at indtage. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 05.09.2020 19:54
"Caelon?!" 
Ecaeriss' blik rev sig op til hans idet, hun ramte giften. Det var som en mur af dårskab, som hendes tjære var løbet uforberedt ind i. Straks gik den til angreb. Tjæren slugte al den gift, den kunne få fat på, og fordi Eca kun havde holdt sit fokus på at lede efter den underlige bark-sygdom, blev hun revet med af magien, der krævede at sluge mere og mere og fjerne al den gift, den kunne. Vant til at fjerne sådanne ting, vidste tjæren hvad den skulle, og Eca behøvede ikke gøre så meget for det. 
Men det var ikke meningen, og hun havde ikke før prøvet på denne måde at blive suget med ind af magien til noget helt ukendt. 

Med en kraftanstrengelse og sammenbidte tænder tvang hun sig selv tilbage og tjæren med. Mens den boblede ud af Caelons porer igen, lænede hun sig bagover og væltede sig selv ned på bagenden med et chokeret og forfærdet udtryk, der kun blev tydeligere, som hun slap magien og det sorte fortog sig fra hendes øjne.
"Hvad har du dog gjort ved dig selv?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 05.09.2020 20:23
Caelon kunne næsten mærke fysisk på sin krop, hvordan noget skete med hans krop, men han var ikke helt sikker på hvad, det hev og sled lidt i hans efterhånden lidt udpinte krop, men hvad end det var, så var det nok Ecaeriss grund, da hun så væsentlig mere overrasket ud. Måske han skulle have nævnt nogle af de ting han proppede i sin krop, men han havde ikke forventet at hun faktisk ville grave så meget i det, og så var det også et stykke tid siden at han faktisk havde set hendes evne i aktion.

Det sorte forlod hans arm, og selv lænede han sig tilbage, og tog hånden op til ansigtet. Det var sammenbidt, og man kunne se et hav af negative følelser reflekteret i hans øjne, selvom de ikke rigtig kunne finde plads hos en bestemt.
”Jeg har gjort hvad der skal til,” sagde han mellem sammenbidte tænder. Han gjorde altid hvad der skulle til, men det virker aldrig som om at det var godt nok. Intet virkede! ”Og selv det er ubrugeligt! Det er et spørgsmål om tid før den også finder en måde at grave sig igennem det, og så skal jeg finde på noget nyt. Nyt. Nyt. Nyt. Hele tiden, og jeg kommer ingen vegne.” Han var en døende mand, så meget vidste han, og måske var det ligeså meget det frustrationen kom ud af, som at han ikke kunne finde en kur. En helbreder ville nok også kun være drevet ud til at bruge gifte stoffer, når de vidste at de ikke havde mange andre valg. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 06.09.2020 07:22
Ecaeriss tog den ene hånd til panden i forbløffelse, medlidenhed og en lille smule forargelse. Tænk at han var tyet til den slags midler på sin egen krop. Ét onde for at bekæmpe et andet. Eller i det her tilfælde... Mange gifte for at stoppe én sygdom. 
"Jeg forstår din frustration, men så mange gifte?" spurgte Ecaeriss og kom op at stå. 
Hun hev den anden stol om på samme side som Caelons og satte sig. "Med så mange forskellige i blodet, ender du med at skyde din krop i sænk selv, før sygdommen gør det."

Hun sukkede. Havde hun selv kæmpet mod en så grådig og ustoppelig sygdom, ville hun nok heller ikke have haft mange valg til sidst. Det her virkede bare så ekstremt. Hvor længe havde Caelon kæmpet mod den?
"Jeg kan prøve at lægge en tjæreblokade tæt på udbruddet," sagde  hun så. Tonelejet var gået lidt tilbage til noget professionelt, men kanten af bekymring i hendes stemme var stadig hørbar. Caelon havde været hendes ven, og selvom han ikke havde besøgt hende under eksilet, havde hun ingen interesse i at se ham dødsyg. "Vi kan se, hvor lang tid, det tager, før den når igennem. Det kan om ikke andet give en idé om, hvor hurtigt det går?"
Den gamle helbreder  følte sig virkelig på bar bund. Når det kom til almene skader og sygdomme, anså hun sig selv for at være en af de bedste. Det her, dog. Det følte hun sig som et lille barn overfor.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.09.2020 17:17
Det var jo heller ikke startet med så mange gifte, men Ecaeriss havde jo også kun fået halve sandheder hele vejen igennem. Han havde ikke vidst hvordan han skulle snakke om sit sygdomsforløb, for han havde aldrig gjort det. Der var ingen i Elverly der kendte til det, for han ønskede at det var på den måde. De troede bare han var ligeså sygelig som han altid havde været. En elver med dårligt helbred, men trods alt en elver der havde mange år tilbage af sit liv endnu.

”Hvis du havde set hvordan det havde udviklet sig, så ville du nok ikke være ligeså vred over det,” påpegede han, selvom noget af frustrationen var ude af ham igen, men nu var der bare en god potion af håbløshed. Ecaeriss var et af hans sidste valgmuligheder for at komme sygdommen til livs, men det så allerede ikke særlig optimistisk u.
Han tog en hånd op til ansigtet, næsten som havde han hovedpine, og et suk undslap hans tynde læber. ”Vi kan starte med det,” indrømmede han, selvom han ikke ligefrem følte sig optimistisk omkring hvad det ville gøre, andet end at give dem en bedre tidshorisont for hvornår han ville dø. ”Jeg er dog stadig ikke villig til at stoppe med at tage min medicin, for at se det. Sidst jeg ikke var i stand til at tage den, der voksede den på overfladen med en umådelig hastighed.” Der havde han ligget voldsomt syg, ikke af bivirkninger, men blot fordi han i forvejen faldt syg lidt oftere end hvad en normal elver gjorde.

Han kiggede mod Ecaeriss. Selvom det nu handlede om hans sygdom, så kunne han ikke lade vær med at tænke, at det ikke gav mening at de ikke ville have hende tilbage. Det kunne godt være at hendes magi ikke var normal for elvere, men effektiv var den, og så var hun dygtig.
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 07.09.2020 13:17
Ecaeriss lyttede med en misbehaget mine. Hvad han sagde gav mening. Når man kæmpede mod en sygdom, skyede man ingen midler, men hvorfor...
"Hvorfor kom du ikke til mig noget før?" spørgsmålet lød i rummet, før det genlød i hendes egne tanker. 
Forklædt som bekymring for din ven - tidligere ven? - var hendes spørgsmål nemmere at få ud. Kom han virkelig kun forbi nu, fordi han var dødeligt syg og søgte hende som sidste udvej? Havde deres venskab ikke haft merebetydning end det? 
De fleste venskaber, hun troede, hun havde haft, var forsvundet efter hendes udåd - det havde lært hende på den hårde måde at være mistænkelig over for alle, der var gode mod hende. De ville alle sammen have noget fra hende, når de opførte sig sådan. I det mindste var Caelon ærlig med, at han havde brug for hendes hjælp. 

Hun lod ham svare, imens hun samlede magien op igen. Øjnene blev igen kulsorte helt til randen, og tjæren flød op fra gulvet, hvor det var væltet ned i plamager efter hun havde foretaget den hurtige retræte fra hans krop. Denne gang ville hun være forberedt på, hvad der ventede hende inde i hans krop. Hun ville lade tjæren ligge som et skjold ved armen, hvor kun de mest nødvendige ting kunne passere igennem. Blodårer var trods alt vigtige, når han ikke ønskede at amputere. Men tjæren måtte ikke æde sig igennem giftene i hans krop, og det kom til at kræve en god del chakra at få dén del ordnet.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 07.09.2020 19:42
Et lidt humorforladt grin undslap Caelons læber, og han rystede på hovedet. Det var nok den gængse holdning der ville være mod ham, men det var ikke så simpelt som det lød, for selvom de havde været det der mindede om venner dengang, så havde han aldrig rigtig glemt hvordan Ecaeriss heller ikke havde hjulpet hans mor. Måske på baggrund af nogle ordre, men for ham var det det egentlig det samme, uanset hvor uretfærdigt det kunne lyde.
Måske ville bitterheden også kun blive værre hvis Ecaeriss faktisk formåede at hjælpe ham med at blive rask igen, og det kunne også være en af grundene til at han ikke havde opsøgt hende.

Han var ikke meget for at svare på det, men til sidst, da hun var gået i gang med at forsøge at trænge ind i den svage krop, åbnede han munden. ”Du var i Elverly til at starte med,” sagde han endelig, uden faktisk at fortælle hende hvorfor det var en dårlig ting. ”Og derefter var du blot for svær at finde. Jeg håbede jeg kunne klare det alene, men siden jeg kun har en brøkdel af mine år tilbage foran mig, så må jeg hellere gøre hvad jeg kan nu, inden det er for sent.” Hvilket indebar at få hjælp udefra.
At Ecaeriss derfor også var mistænkelig over hvorfor han var her, det bekymrede han sig ikke over. Han havde ikke venner mere, og selvom de måske engang kunne kalde sig det, så regnede han helelr ikke med at Ecaeriss holdt varmere følelser for ham, end at hun ikke ønskede at se ham dø uden grund. Livet var blot blevet mere kompliceret siden de sidst havde set hinanden.
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 08.09.2020 09:04
Hvad Ecaeriss ikke sagde, var at Caelons mor død havde startet noget i hende. Et lille frø af mistillid til Elverlys ledelse. Til de elvere, der havde bestemt, at hun ikke skulle hjælpes for alles bedste
Da Ecaeriss selv havde skulle redde et liv på slagmarken, og hun havde valget mellem at miste det liv til dødens kulde eller få alle døde kroppe med tilbage - valget havde ikke været svært.
Konsekvenserne havde været uanede store. 

"Jeg vil gøre, hvad jeg kan," svarede hun og undlod at grave mere i det. Der var ingen grund til at stikke fingrene ned i åbne sår. "Jo mere jeg mærker, des mere magisk i natur virker den. Den prøver ikke at hoppe videre til mig."
Der var ikke længere en tjærebarriere mellem hende og hans hud, som hun havde konstateret, at sygdommen ikke var smitsom. Hendes hånd lå over den blottede hun på armen uden frygt eller frastødelse. 
"Din mors evne var healing, ikke?" spurgte hun tænksomt. "Min egen mor har evnen til at rense - sår, vand, mad - men hendes krop skal selv kæmpe imod infektionen, når hun har gjort det. Kunne det her være en afart af samme... Konsekvens ved magiens brug?"
Om Ecaeriss' mor stadig levede, vidste hun sådan set ikke noget om - men med evigtlevende elvere som sin familie, havde hun det med at antage det. Det var sjældent elvere døde af sig selv... Som Caelon var på vej til.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 09.09.2020 13:11
Nogle gange var skovelvere bare for snæversynet, og kunne ikke se hvad der var det mindre onde. Det var vel der skete når man var langt levede og tog død lidt for seriøst. I Caelons optik havde Ecaeriss kun gjort det rigtige, selvom resten af familierne måtte have nøjes med ikke at se deres afdøde medlemmer. Der havde han dog været for langt inde i sit eget hoved, til i det hele taget at forsøge at stå op for Ecaeriss, desværre.

”Jeg ville også være overrasket hvis det var smitsomt,” indrømmede han. Hun var trods alt ikke den første han havde været omkring, og hvis det virkelig var smitsomt, så burde det for længst være kommet til at angribe mindst en anden person, men det ville han have hørt. Det ville også være underligt at det havde ligget i dvale i så mange år, hvis han havde fået det af sin egen mor.
Der var egentlig ikke

At de ville komme ind på Caelons mor, burde ikke være kommet som en overraskelse, men det stak alligevel lidt i det ellers kolde og tomme hjerte han bar rundt på. ”Hvis det var en bagside ved hendes magi, så snakkede hun i hvert fald ikke om det... eller vidste det ikke.” Det var jo ikke som om at han ikke havde kendt til andre elvere der havde haft to sider af deres magier. Hans mor havde dog bare virket så... ubesværet over at helbrede andre. ”Men der er jo ingen sygdom der minder om det her, så med mindre det har muteret i hende over alle de år hun har hjulpet andre...” Det var ikke usandsynligt, og man kunne se hvordan Caelons ansigt lagde sig i vredere og vredere folder. Hvis han var døende og hans mor var død, for at hjælpe andre. Tanken var nærmest utilgivelig. 
Ecaeriss Laeymiel

Ecaeriss Laeymiel

Helbrederske

Neutral Ond

Race / Skovelver

Lokation / Medanien

Alder / 991 år

Højde / 187 cm

Alianne_ 10.09.2020 16:37
Ecaeriss havde ikke meget at sige til det. Hun kunne kun spekulere lige så meget som Caelon selv, og hun vidste ikke nok om magien der havde skabt sygdommen til at udtale sig konstruktivt om det. 
I stedet fokuserede hun på arbejdet og lagde al sin chakra i at lave barrierer og stopklodser, vægge og prøveklodser ind i hans system. Der hvor hun følte sygdommen havde bedst fat, satte hun mest, og hvor hun følte den var på vej hen, satte hun klodser ind, så hun kunne se, hvor hurtigt den udviklede sig. Det ville selvfølgelig kræve...

"Vil du blive et par dage?" spurgte hun, fjern i stemme og blik som hun arbejdede. "Så vi kan se tempoet og om det her virker."
Ikke hvor godt det virkede - desværre. Om. Ecaeriss havde aldrig mærket noget lignende, og de få gange hun havde forsøgt sig med magiske sygdomme eller forbandelser, havde været der, hun havde mistet patienter. Hendes magi kunne kun helbrede til et vis punkt, og Caelon var desværre kommet med noget, hun blev mere og mere usikker på, at hun kunne hjælpe med.
"Det føles som så mange forskellige sygdomme," tilføjede hun mumlende. "Jeg kan ikke helt sætte en finger på det, men... Det virker bare så anderledes."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8