I skovens skjulende skygge

Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 27.07.2020 20:40
Månen havde sløret sit ansigt og vidst det frem igen tre gange siden turen til Frosthjem, før Daeralda fandt tiden og friheden til at forlade Skovfortet og de mange forpligtelser for en dag. Forberedelserne til den nye bosættelse udenfor skoven og udformningen af opfordringerne til alle halvelvere og mennesker om at forlade den havde optaget uforbeholdent meget tid og ført til hvad føltes som endeløse diskussioner. Deres uønskede bosættere havde været dybt fortørnede over at skulle rejse videre og deres fortalere ikke mindre højlydte over at få samme besked.
Noget Faelwens Tåre havde fået naturligt til at forstumme.

En plukket blomst og ganske få ord lagt ved havde været alt der skulle til for at aftale dag og mødested.
Daeralda lod en kaldende trille glide ud mellem træerne, men holdt kun delvist blikket mod dem som hun ventede på Lyshjortene. En anden skulle også møde hende her og skønt de så hinanden jævnligt gav dette møde en helt anden fornemmelse fra sig. Det var privat eller ville meget snart blive det, kurven var pakket til ubekymrethed og et tæppe lagt over så den ikke lige kunne ses. Selv var hun klædt enkelt i en florlet havblå overkjole med en lysere blå indenunder. Støvlerne var enkle og lette og kappen grøn på en måde mere tænkt til at skjule hende i skoven end til noget andet. Foråret var over dem og det kunne ses.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 02.08.2020 15:25
Tid havde altid været en besynderlig størrelse for skovensfolk, men de sidste tre måneder havde været en besynderligt blanding af alt for hurtig og alt for langsom for Elisor. Han havde holdt utroligt meget af at sende breve med Telari til Daeralda, mange af dem havde ikke megen fyld af andet end hvad der lige var sket i løbet af de sidste par dage, dog uden at omtale rådsarbejde end af nødvendighed.

For jo rådsarbejdet havde fyldt en del for Elisor der havde været en stor fortaler for at skabe et hjem til halvelverne, og derfor måtte gøre sit for at hjælpe til.
Men da han endelig havde forudset en dag med det rigtige vejr, havde Telari afleveret en brandlilje samt et kort brev fået overtalt Dae til en skovtur.

Elisor var på selve dagen i klædt endnu en af hans rober, denne var i en lys brun med broderede blade i grøn tråd. Med sig havde han en rygsæk, hvad den indeholdte var dog mere besværligt at sige sige, dog virkede den godt fyldt. 
"Jeg ved godt at jeg har takket dig allerede, men jeg er stadig glad for at vi kunne finde tid til det her" Smilede han varmt.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 04.08.2020 19:30
Daeralda vendte sig mod hytterne, som skridt meldte en anden elvers færden i hendes retning, og lyste op i et glædesfyldt smil ved synet af Elisor. Han var klædt til en afslappet dag i skoven, som hun selv var det, men en rygsæk var mere end hun havde tænkt i. Praktisk på en måde kurven så langt fra var det.
"Og jeg har sagt tak ikke er passende, når det er noget vi har aftalt og begge set frem til." Latteren over hans vedholdenhed glimtede i hendes grønne øjne, som hun tog hans hænder og deres pander mødtes i den så traditionelle hilsen. Det gav hende så også en undskyldning for at komme ham det nærmere.

En prusten bag hende fik hende til at slippe hans hænder igen med en hvis tøven. Så drejede hun sig og hilste de to lyshjorte, der havde svaret hendes kald. De samme to, hvis hun ikke tog fejl, som sidste gang Elisor og hun havde været på tur. "Vær hilset. Vi takker jer for jeres hjælp til selv så kort en tur som denne." Den ene lyshjort puffede hende kærligt i brystet, før han stillede sig klar til at hun kunne stige op.
Med en hånd på hans ryg, sendte hun Elisor et smil. "Klar til endnu en tur?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 09.08.2020 17:46
Selvom Elisors smil allerede lyste, strålede det kun kraftigere som det blev spejlet i hendes, i sandhed var han altid glad for at se hende. Men en dag som denne hvor hun var der kun for at se ham var noget ganske særligt. "Måske, ellers kunne vi lave et kompromis hvor du takker mig?" klukkede han varmt som de lavede hilsnen. Hans hjerte hamrende ved at have hende så nær.

"Godt at se jer" hilste Elisor de stolte lyshjorte, der selv hilste ham. Selvom der havde været måneder siden sidst, så stod det klart for ham at de var de samme. "Med dig? Altid" Smilte han og fomåede at komme på plads mere elegant end sidst.

Hvor meget end han nød at rejse med lyshjortene, så var han umådeligt glad for at deres rejse denne gang var noget kortere end sidst, omkring en time i høj fart var noget bedre end de ni timer det havde taget til Frosthjem.
Lysningen der husede Søen-i-flammebuskene lignede sig selv, dog virkede den mere grøn end sidst de begge havde været der, samt den husede nu en overraskelse til senere.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 11.08.2020 17:57
Daeralda svarede Elisors ord med en perlende latter og et klem af hans fingre. Det var altid rart at se ham og endnu mere nu hvor de kunne være sig selv og ikke Stemmer. Der var altid noget ophøjet i stemningen omkring dem og mellem dem, når de var i Skovfortets hjerte og omgivet af andre. Som skulle de være noget bestemt for dem og mere end blot hvad de var født som. "Så tak - for at holde fast og se den perfekte dag så hurtigt."

Lyshjortene bukkede hovederne let, før de lod de to elvere stige op og finde sig til rette. Daeralda fandt Elisors blik og gengældte smilet. "Godt!" Mere skulle der ikke siges, før de fór gennem skoven. Med foråret over skoven og Faelwens Tåre spredende sin forfriskende duft over alt, skød hjortene frem med større hast end den forrige gang. Turen der da havde taget to timer tog nu kun en enkelt, men efterlod så også Daeralda åndeløs ved ankomsten.

Med en kærlig klappen på Lyshjortens hals, steg hun af og trak sig væk, så de tog kunne sætte afsted til deres egne gøremål. Det efterlod hende alene i lysningen med Elisor omgivet af summende liv, duftende blomster og solens blide varme. Smilende løftede hun tæppet af kurven og afslørede dens indhold. "Efterårets sidste vin." Derefter foldede hun tæppet ud, så sig om efter et godt sted til det og spredte det derefter ud i græsset, hvor himlen var fri ovenover.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 16.08.2020 19:02
Elisors smil strålede ved hendes ord, nok havde han opdaget at han havde følelser for hende på et umådeligt upraktisk tidspunkt, men med lidt held var der mulighed for at de kunne udforske om det var følelser de delte. 

Nok havde Elisor formået at komme på mere elegant end sidst, men farten lyshjortene havde udvist havde fået ham til at virke noget vindblæst og stakåndet som de ankom, dog smilede han stadig for oplevelsen havde stadig været magisk.
Afskeden med lyshjortene var kort men høflig som den burde, samt de havde nok deres at se til. 

Rygsækken stillede han fra sig mens hans blik nysgerrigt søgte kurvens indhold. "Uhhh det var en af de bedre årgange" Smilede han og gik hen for at hjælpe med tæppet, rygsækkens indhold kunne vente til senere.
"Dae hvornår har du egentlig sidst haft sådan en fridag her?" lød det spørgende som han satte sig ned på tæppet. Det var ikke kun på spørgsmålet Elisor var nysgerrig på men ligeså om hun ville tage godt imod kælenavnet. Ikke at han havde noget imod at kalde hende ved hendes fulde navn, men tanken om at have noget han kun kaldte hende varmede hans hjerte.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 18.08.2020 13:41
Som Elisor vendte sig mod hende, efter at have stillet sin rygsæk fra sig, ramte hans blik og smil Dearalda uforberedt. Som havde deres tosomhed trukket et slør fra hendes øjne og ladet hende se ham rigtigt for første gang siden, ja, siden sidst de havde været de to og hun havde nægtet at se hvad hun så. Da havde ikke været tiden til at slippe det ind, men nu? Nu kunne hun ikke andet end gengælde smilet. "Det har jeg hørt - både før og efter vores brygmester sendte mig et par flasker." Noget der var sket hvert år på dagen for den Mørke Måne. Den nat alle lys blev slukket i Elverly og alle der havde forladt dem blev mindet i skæret fra stjernerne alene, hvorefter de alle kunne gå foråret friere i møde.

Så stoppede hun helt op og bare så på Elisor, før et skævt smil krusede hendes læber fulgt af en dæmpet latter. "Sådan en slags fridag? Avanya, det må snart være fire århundrede siden!" Måske havde hun sovet det meste af den tid væk, men det satte samtidig det hele meget pænt op. Selv før hun var faldet i søvn havde fridage været langt i mellem i årene op til jordskælvet. Noget hun fortrød nu, men fortiden kunne ikke ændres, kun læres af. "Hvorfor?" Hun så spørgende interesseret på ham, før satte sig ned på tæppet og begyndte at løsne støvlerne. Hans forkortelse af hendes navn havde hun dårligt skænket en tanke, så naturligt havde det føltes.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 30.08.2020 13:06
"Det er da rart at vide jeg ikke er ene om den holdning" Klukkede Elisor varmt, hvordan skulle en dag i godt selskab og med godt at drikke ende galt? Hvis Daes smag var så god som den lød til, måtte han sætte mere tid af til at se hende så god alkohol skulle ikke deles alene.

Et øjenbryn løftede sig, han havde forventet det var noget tid siden, men omkring halvdelen af hans egen levetid var dog længere end han havde troet! "Du godeste, jeg vidste du havde travlt men alligevel!" klukkede han halvt med hende. Spørgsmålet om hvorfor han havde spurgt var dog lidt svære at svare på, skulle han bare være ærlig? Det var nok det bedste "Åh det var mest om hvor ofte jeg ville have mulighed for at stjæle dig for mig selv" klukkede han som han fandt plads ved siden af hende, følgende hendes eksempel med at smide støvlerne.
En smule afventende vrikede Elisor med tæerne, det var efterhånden længe siden han havde mærket græsset mellem tærene, men der var stadig tid. 
"Mon vandet er varmer denne gang" mumlede Elisor, det ville være lidt synd at have en så og så ikke bruge den på et tidspunk...
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 30.08.2020 19:25
Daeralda mærkede smilet vokse, som hun rakte om og løsnede båndet der holdt hendes hår nogenlunde pænt sat og trukket tilbage. Ikke den store frisure, da hun fra morgenstunden havde vidst den levede på lånt tid, men dog nok til at tilfredsstille de hjælpende morgenpiger. "Nej, det er alment delt. Den skulle ikke helt være på højde med årtusind-bryggen, men intet skulle vist have nærmet sig den så meget før." Hendes hår faldt frem foran hendes ansigt som hun lænede sig frem, gørende det nødvendigt for hende at skubbe det til side, som hun drillende tilføjet. "Jeg fik en flaske i vågningsgave af brygmesteren. Til når en særlig lejlighed var den værdig"

En varm latter fulgte hans overraskelse og efterlod hende smilende selv før hans begrundelse blev listet frem. Da havde hun også fået støvlerne af og lagt ved siden af kurven, så hun kunne nyde fornemmelsen af græsset og solens varme på fødderne. "Det har været travlt siden jeg vågnede og før.. ja det er jo længe siden." En verden siden. En helt verden for ikke meget var som dengang. På godt og ondt var tiden gledet videre og alle med den. Som det skete for selv dem der levede med en fod i evigheden. "Lidt oftere end det ville blive meget værdsat - især da jeg ingen planer har om flere dvaler." Hun sendte Elisor et smil, der ikke helt kunne skjule hvad dvalen havde kostet dem begge på hver deres måde.

"Kunne det være koldere?" Daeralda sendte ham et morende blik med tanke for at de sidst havde været her om vinteren. Ikke frossen vinter, men stadig vinter. Stadig afslappet rakte hun den ene flaske over til ham, før hun fandt to glas frem. Runde i form og med flad bund, så de var stabile at stille fra sig på det ujævne tæppe. "Vil du gøre flasken æren?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 06.09.2020 13:15
Elisor så betaget som hendes lokker skinnede i solen, som var de spundet i det fineste tråd af platin blandet med solskin. Han var sikker på at det måtte være et godt tegn at hun lod håret være løst, jo mere striks og rigid en ting hun skulle til, jo mere kompleks blev hendes frisure. Så at hun lod håret hænge løst måtte betyde hun følte sig mere fri.
"Nej det var noget særligt, det var tydeligt at der var kælet for den" smilede han det var efterhånden nogle år siden han sidst havde smagt den, de færreste havde kunne holde sig fra at nyde deres. "Åh! Så håber jeg da at jeg kan være en del af den lejlighed!" klukkede han varmt, selvom han nok nærmere ønskede at være årsagen til den skulle åbnes.

Hendes latter varmede hele hans væsen, det var så utroligt befriende at se hende så afslappet og glad, især efter deres sidste tur. "Forhåbentlig bliver der lidt mere roligt nu" lød det forhåbningsfuldt, det burde da kunne lykkes! "Det er jeg nu glad for at hører det ikke er planen" Smilede han, som hendes var det ikke helt dækkende for hvad de havde mistet, han tog hendes hånd og gav den et klem, selv hvis det skulle ske ville hun ikke være alene.

Elisor rystede let på hovedet "Haha, jeg tænkte du gættede at jeg mente om det var til at være i" alligevel kunne han ikke ladevær med at smile, jo det han havde sagt der havde været fjollet det kunne han ikke sige så meget imod. "Selvfølgelig" smilede han varmere, og åbnede flasken for skænke op til dem begge, for han stillede flasken tilbage i kurven. Der var ingen grund til at spilde de gode dråber. Han hævede sit glas "Skål! Til denne først tur af mange, til friheden til at være sig selv selv og til det smil du giver mig lige nu" klukkede han, smilende et smil der strålede om kamp med skæret i hendes solbadede hår.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 06.09.2020 18:20
Daeralda lænede sig tilbage på tæppet og vendte ansigtet mod solen, lukkende øjnene og blot nydende dens varme stråler mod huden for en stund. Selv i Elverlys evige skove mistede solen lidt af sin styrke gennem vinteren og alle imødeså dens tilbagevending med forårsblomsterne. Det - eller også sad årene i grottens halvmørke stadig i hende nok til at søge lyset og varmen.
Alligevel drejede hun hovedet mod Elisor så snart han talte og svarede ham med et smil. "Det føles som om der er mulighed for det." Varmen i hendes smil genspejlede hans og fangede hende i hans blik endnu engang.

Det virkede da heller ikke til at kræve mere end smilet til at besvare det næste. Ingen af dem ønskede magiudladninger af den slags nødvendige igen eller muligheden for at ende livet der. En skygge at lægge over dagen, som hun ikke ønskede skulle få fast. Så hellere le sammen, som de så let gjorde.
Dearalda lod om ikke andet sin latter følge hans ord. "Det tænker jeg det vil være. Ikke som kilder er det, men forfriskende når middagssolen indtager lysningen helt." Der var stadig lidt til det, så intet hastværk med at smide tøjet og lade vandet omslutte dem.
Hun holdt glasset frem for Elisor at fylde og hævede det så til hans skål. "Til ture, friheder og latter!" samtykkede hun og tog det første nip af vinen. Der var så god som lovet, men så overstrålet af selskabet som den overhovedet kunne være det. "Til steder i og udenfor Skoven... Har du været mange steder derude?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 08.09.2020 11:27
Hendes ord fik Elisors hjerte til at føles som det svævede, noget der kunne ses i både hans øjne og smil. Der måtte være noget mellem dem, det var svært at benægte, især når det lød så naturligt for hende at tilbyde ham at være del af noget af så storslået en begivenhed, som åbningen af den flaske ville kræve.

Hendes lethed til latter var befriende, Elisor tivlede på at han nogensinde ville blive træt af at høre den. "Det er nok lige køligt nok nu ja, men rart at have muligheden hvis der blev for varmt" strålede han. At afslører overraskelsen mens de var i vandet, ville nok være det tætteste på et det perfekte tidspunkt han kom.

Vinen var så god som han huskede, men som så meget andet blegnede det i hendes nærhed. En tænksom mine lagde sig over ham "Ikke meget, jeg havde et par turer ud for nogle århundreder siden, men ja, så blev det mere passende at blive indenfor skoven" Siden han havde været nødt til at efterlade sin datter blandt menneskene, havde han ikke turdet tage ud, hvad nu hvis han fandt ud af hun var død?
Men intet af det betød noget længere, faktisk ønskede han jo at tage ud og se hende igen, se den verden hun var vokset op i. "Men jeg tænker blandt andet at besøge min datter i Dianthos, så jeg ender nok med at rejse lidt mere" 
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 08.09.2020 19:44
At lade sig forsvinde ind i Elisors blå, blå blik var så uendelig let og tiltalende, at det først gik op for Daeralda, at det var sket, som hun blinkede og skoven atter fuldt var omkring hende. Smilet hang stadig på begge deres læber og et håb delt i blikket slog sine gennemsigtige sommerfugle vinger ud, dansende mod himlen over dem. Det var lidt der det rigtig ramte hende hvad var sket og hun ikke havde ladet sig vide af alverdens grunde.

Sommerfuglene fandt da også plads i resten af hende og blev der som smil blev til latter og snakken gled igen. "Og de har lovet det skulle blive varmt i dag. Ingen skyer eller vind, så solen skulle få frit spil over denne del af skoven." Hun fik altid lidt om vejret i den daglige opdatering af opgaver eller sager. "Selv hvis den ikke gør, så er der noget ved den første dukkert udenfor kilderne hvert år!"

Daeralda drejede sig om på siden og betragtede Elisor opmærksomt, som han svarede. Tænksomheden kom tilbage som fortiden gjorde det for dem begge, men uden helt at trække skyggerne med sig. Hans skygger havde trods alt fundet deres plads i lyset igen og givet ham fri til det også. "Også til andre steder? Jeg har aldrig selv haft den store grund til at rejse ud. Kun officielle besøg og de har det med at være lidt låst i hvad ens værter ønsker at vise frem."
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 11.09.2020 21:35
"Så sandt! Hvor dejlige end kilderne er, så er der noget over køligere vand" Klukkede han, der var måske lidt længere mellem hvor ofte han faktisk fik det gjort, men han holdt nu stadig af det når det skete. "Jeg har tidligere haft en tradition med at tage til havet for at bade, det kunne være den skulle genoptages på et tidspunkt" Der var noget specielt ved havvand, selvom søbad nu heller ikke var værst! Især nu hvor det blev varmt senere.

Elisor trak lidt på skuldrene, han havde begravet sig selv i arbejde siden jordskælvet, en nem måde at distrahere sig fra skyggerne. "Måske? jeg har ikke haft tænkt det som en mulighed før, men det kunne da være en idé" han smilede som han havde fået den bedste idé "Så kunne jeg finde gode steder du kunne holde ferie" Det var en lidt fjollet tanke, men alt der kunne give Dae mere fritid var godt givet ud i hans bog. "Men ja værter har ind i mellem en tendens vise tingene fra en side"

Uden megen tanke om hvorfor rykkede Elisor lidt tættere på hende, selvom de egentlig ikke var ret langt fra hinanden på tæppet, så føltes det alligevel som hun var meget længere væk end hun var. "Dae der er noget jeg villet sprøge dig om" Et let åndedrag fyldte ham styrken til at fortsætte, han kunne ikke bakke ned nu "Men jeg har haft lidt svær ved at finde det rigtige tidspunkt..."
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 13.09.2020 20:49
"Det er der virkelig." Svarede Daeralda med et blik mod det klare vand og den fristelse der lå i at snakke om det. For nu var solen og varmen på tæppet dog at foretrække. Specielt med Elisor så nært og så afslappet snakkende. Hans ord fik hende da også til at lyse op i et både forventningsfyldt og længselsfyldt smil. "Havet? Åh det må bestemt tages op igen - især hvis jeg kan slutte mig til traditionen? Jeg husker havet som noget helt... ja, helt fantastisk. Ikke at jeg har set det siden..." Hun rynkede brynene let, som hun forsøgte at huske tilbage til hvornår hun sidst havde taget en tur til kanten af landet. For længe siden tydeligvis!

Som så mange gange før gled deres emner sammen i lykkelig forening med en perlende latter fra hende til følge. "Ferie ligefrem? Er det ikke et lidt formelt navn for en undvigelse eller udflugt til nye egne?" Det kunne dog ses og høres hun fandt ideen tiltalende. At tage lidt væk fra pligterne og i Elisors oplivende selskab? Bare tanken sendte flokken af sommerfugle på flugt igen og lys op i hendes øjne.

Stadig med hav og nye skove i tankerne, mærkede så meget som så hun Elisor rykke en smule tættere på. Noget i hans blik ændrede sig samtidig og fik hende til at stille glasset fra sig på tæppet for i stedet at tage hans hånd i sin. "Jeg tror ikke du finder et bedre end nu..." Hele hendes opmærksomhed havde samlet sig om ham. Hvad end det var han havde i tankerne gjorde det ham nervøs og så mange ting havde hun ikke set kunne rokke ved hans ro at det kunne være andet end vigtigt eller følsomt.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 15.09.2020 17:59
"Du skal være mere end velkommen" Strålede Elisor, nok var hver en undskyldning til at se Daeralda, nok til at få ham til at takke ja, men lige den tradition var en han oprigtigt ønskede at genoplive.
Det ville nok også være godt at få hevet hans bror med, selvom den tanke blegnede i sammenligning med at dele det med Dae. Dog virkede det bedst om sommeren, det tog noget mere at varme havet nok op end søer. "Men det er godt at det kan genopfriskes i stedet" lød det med en klukken.

Endnu engang fandt han sig fanget i hendes latter, så forfriskende at den efterlod ham hungrende for mere, for at se hende smile igen. "Jeg tænker det som næring til sjælen, et pust for at sikre sig at ens livtræ for plads til at vokse" hendes ord havde været mindre poetiske end hans, men stadig sande. "Hvor langt man rejse er ikke så vigtigt, men det hjælper dog ind i mellem" klukkede han. Han havde aldrig haft løst til at rejse som sådan, men med hende havde han lyst til at se hele verden.

Det føltes som at verden forsvandt som han kom tættere på hende, som det ikke betød noget i det øjeblik, deres øjeblik. Dog kunne han ikke ladevær med at smile ved hendes ord, som det ledte ham gennem fortvivlensens tåger der havde samlet sig omkring ham. "Jeg har i noget tid opdaget at verden føles mere levende, mere farverig, som.. at jeg kan se stjernerne smilende med dit smil" Hans blik fandt atter hendes, en for en flettede han sine fingre mellem hendes, de føltes så slanke mellem hans. "Det jeg vil spørge om er, føler du noget for mig..?" 
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 22.09.2020 20:56
Daeralda gengældte Elisors strålende smil, før hendes blik gled drømmende mod det fjerne hav og minderne om dette. Den brusende lyd af bølger der slog ind over kysten. Farveskiftet fra sted til sted, vejr til vejr og fra det ene øjeblik til det andet. Fra det klareste tyrkise til dystreste blå. Altid et nyt syn og alligevel et hun ikke havde opsøgt uden gyldig grund. Hvordan var hun endt så låst og kedelig? Svaret var enkelt, men ikke velkomment i solen, så i stedet lod hun minderne flyve og vendte tilbage til skovens og selskabets livgivende friskhed.

Han kunne nu også noget med ord, der fik hende til bare at nyde deres sang. "Så længe noget er nyt og anderledes, så kan rødderne strækkes sig en smule og finde den eftertragtede fornyelse..." Daeralda nikkede let. Selv det at rejse rundt i Lindeskove kunne gøre det, hvis ikke alt ved rejsen var med et bestemt formål. Et formål for andre det var. Dagen i dag var en dejlig rejse på stedet og helt for dem. Noget der allerede nu virkede til at strække deres rødder... mod hinanden.

Den blå farve i Elisors blik virkede til at blive dybere, som hun tog hans hånd. Alvoren og spænding greb luften omkring dem og for et øjeblik virkede det som te hele skoven stille. Det gjorde den næppe, men for lige det øjeblik ænsede Daeralda intet andet end manden ved hendes side. Hans tøven understregede også før han slap ordene løs og med dem snoede hende med dem til de centrerede sig og fjernede al nervøsitet, der havde krøbet ind på hende, og erstattede den med flagrende glæde. Hun lod fingrene flette ind mellem hans og klemte så let til, før hun rakte ud og strøg en løs hårlok af hans væk fra hans ansigt. "Ja, det gør jeg." Hun lod hånden strejfe hans kind, før hun lod den falde. "Før denne tur var jeg mig det ikke bevidst, men det var der ubenægteligt og overvældende, som Lyshjortene satte afsted. Som faldt noget på plads, der havde svævet omkring uden fæste eller hold.."
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 23.09.2020 20:19
"Præcis!" Strålede Elisor, ind i mellem havde hans ord det med, at blive mere som de syner han så. Drømmene, tydelige men næsten uforståelige samtidig. Det var nok en af grundene han holdt så meget af poesi, det mindede ham om de gode sider ved hans seer gave. Det hjalp også at det faldt i god jord hos mange.

Ja det gør jeg, Så simple ord ramte ham i hjerte og sjæl med en kraft han ikke troede mulig! Måløs, strålede hans smil. Han ønskede at lade deres læber mødes for første gang, mærke hende i hans favn... Men det der havde blomstret mellem dem havde vokset så hurtigt, hurtigere end hvad der ellers skete blandt skovensfolk. Så han ville ikke presse for meget på, hvad nu hvis det hele visnede væk? En tanke han ikke kunne bære...
"Åh den fornemmelse kender jeg, der skete noget lignende for mig" hvornår det skete lod han dog være usagt. Storsmilende lænede han sig mod hende for at lade deres pander mødes "Men Dae, det glæder mig umådeligt meget at dit hjerte synger som mit" ham og hans flyvende ord. Men kærlighed gav hjertet vinger, så kun en tåbe ville ikke flyve. Ved guderne, han havde stadig lyst til at kysse hende.
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 27.09.2020 21:48
"Og det her er nyt og anderledes på den helt rigtige måde." svarede Daeralda, som hun gengældte det strålende smil og lod sig bade i det. Deres tanker var samstemt som hun kun sjældent havde prøvet det før og gav hende en fornemmelse af at svæve på kanten af en opdagelse.
Noget der viste sig sandt øjeblikket efter.

At sætte ord på den fornemmelse der havde samlet sig om hende som de satte afsted, var svære end hun havde ventet og samtidig lettere. Elisors blik og nærhed gjorde det enklere. Hans fingre flettet ind mellem hendes og det smil der blomstrede til nye højder, var mere bekræftelse om den fælles følelse end selv hans første indledning til spørgsmålet havde været. Ingen værn, ingen slør, bare åbent blik og sind.
"Det er den mest overvældende følelse at blive overrasket af, men så meget mere fuldstændig at have den delt." Med ordene sagt, hjerterne delt og med blikkene bekræftet faldt det sidste på plads i hendes sind. Som havde det ikke ville lade hende den fulde udstrækning føle, før gengældelsen var der. En beskyttelse ældre end tiden, men som nu lod hende sidde, faldende ind i hans blik, til fuglesang nærved trak hende tilbage til skoven.

Stadig holdende hans hånd i sin, løftede hun glasset med den anden hånd. "For en ny begyndelse?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 29.09.2020 16:19
Det havde været overvældende, på så mange måder at Elisor havde svært ved at tælle dem. Men den svage frygt der havde luret under overfladen hvis hun nu ikke havde følt som ham, var blevet revet op med rod. 
Den befriende følelse der fulgte var ubeskrivelig, men kun næsten så fantastisk som det smil han så hos hendes læber og øjne. 
Frygtens kulde havde lagt sig og med et føltes det som varmen havde fundet deres lille fristed før tid. 
"Præcis, heldigvis er det ikke kun ulykker der formår at komme snigende" ofte var det, men ikke altid.

Med endnu et strålende smil mødte hans hendes glasmed en klirren "En ny begyndelse og nye oplevelser!" tilføjede han og tog en tår af vinen. Vinen havde været fantastisk før, men nu. Nu ville den altid minde ham om deres forårs dag i solen, hvor deres hjerte talte med en stemme.
Tanker om hvad de ville gøre når de kom tilbage til Elverly lod han ligge, for hans skyld måtte de sige hvad de ville, han ville være ved hendes side så længe hun ønskede det.
"Er der noget du ønsker nu?" Klukkede han med glitrende øjne, han havde lidt fået sit ønske så det ville være på sin plads at hun fik et.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, Tatti, jack, Black Phoenix
Lige nu: 4 | I dag: 10