Jaris
Ejer bordelhuset 'Diabolica Velit' i Rubinien
Jaris nikkede bekræftende til Simars kommentar, for efter at have gættet sig til racen ud fra de spidse ører, gav det lige pludselig mening hvorfor han stadig virkede som et barn, selvom han var 80. Havde Simar været menneske, havde han efterhånden set noget anderledes ud. Jaris kunne ikke lade være med at rette sin opmærksomhed mod Simars højre øje, der lod til at have sin egen mening lige nu, men han valgte ikke at kommentere på det. Så meget havde han dog lært fra Anna på bordellet. - Det var ikke høfligt at være alt for nærgående omkring fremmede. Desværre var det kun overfor yngre folk Jaris kunne finde ud af, at holde sig til den regel.
"Jeg, øhm..." Mumlede han lidt fraværende, som han stadig betragtede det ticene øje, men han rystede kort på hovedet og kom til sig selv.
"Jeg er 912," svarede han og smilede stort.
"Men stadig ung!" Skyndte han sig at tilføje, for godt nok var han en god del år ældre end Simar, men han ville simpelthen ikke være med til, at være gammel. Ikke endnu. Ikke i så ung en alder!
Jaris havde fortsat det lettere perverse smil bredt over læberne, men han kunne ikke lade være med at løfte et øjenbryn lidt, nu når Simar skulle pointere at han altså ikke var helt så lille. Han fik næsten lyst til at klappe Simar lidt på hovedet, så kær han var, men Jaris fik stoppet sig selv, før han gjorde det.
"Det er det nemlig," svarede han og nikkede svagt. Han burde nok ikke være så imponeret, men det var han alligevel, da Simar gættede sig ind på emnet. Men det gjorde Jaris endnu mere nysgerrig på hvor meget Simar egentlig vidste om det emne. Kun fordi Jaris ikke selv kendte noget til den slags, da han var 80.
Jaris brød ud i latter, da han hørte hvor forbavset Simar blev over kælenavnet til Geden.
"Jeg har kendt manden i mange år og går ud fra, at jeg ville have hørt for det nu, hvis han havde et problem med det," sagde han og prøvede at holde latteren tilbage mens han talte. Simars bestemte blik gjorde det ikke nemmere, det fik tværtimod Jaris til at grine endnu mere.
"Desuden kalder han mig for Zaladins afkom, så vi er vist lige gode om det," fortsatte han, stadig grinene, men efterhånden fik han lidt bedre styr på hvor meget det morede ham. Jaris kunne muligvis ikke huske mandens rigtige navn, men han tvivlede på at Geden kunne huske Jaris' og de havde det alligevel utrolig godt sammen, så mon ikke det gik.
Endnu engang fik Jaris lysten til at klappe Simar lidt på hovedet, da han indrømmede at lyn og torden ikke lige var hans stil. At han decideret var bange for det. Men Jaris måtte igen holde sig tilbage for ikke at gøre det. Måske det bundede i, at han som det første nær havde skræmt livet af den stakkels dreng, så nu passede han bare endnu mere på ikke at skræmme ham igen. Han rejste sig efter Simar og fulgte med ham over mod halvtaget, men i stedet for at stille sig ind under sammen med elveren, blev Jaris stående ude i regnen. Det kølede så fantastisk.
Jaris stak hånden i tasken og gravede en nød mere frem, som han hurtigt stoppede i munden og tyggede i stykker. Simars begejstring om de søde nødder gik ikke hans opmærksomhed forbi, men i stedet for bare at række ham en nød mere, tog han fat i hanken og rakte hele tasken til ham.
"Her, der er flere i den," sagde han smilende. Tasken var lidt tung grundet bogen, men udover det, var det kun den store mængde drageer der vejede.
"Jeg tager dem.. Jeg mener, køber dem på markedspladsen." Det var efterhånden så sjældent at Jaris rent faktisk købte noget, i stedet for bare at stjæle det, så han måtte lige rette sin sætning midt i den.
Regnen tog langsomt til og Jaris begyndte at kunne mærke mere end bare støvregn lande mod ansigtet. Han lænede hovedet lidt tilbage og lukkede kort øjnene for at nyde det, men rettede sig mod Simar igen, da han spurgte.
"Jeg bor i Rubinien," svarede han, som om det så derefter sagde sig selv.
"Det er utrolig varmt og det regner aldrig," uddybede han kort efter.
"Hvorfor er du bange for lyn og torden?" Spurgte han, velvidende at det måske ikke var et emne Simar havde lyst til at komme yderligere ind på, men hvis det var tilfældet, kunne han vel altid vælge at snige sig udenom spørgsmålet.
~ The story of my life, I give her hope - I spend her love until she's broke inside ~