Han kan jo stadig god lide dig.
Ordene rungende blidt i Atlas hukommelse, mens hjulene i hans hoved knirkede i anstrengelse for at finde ud af, hvad det betød. Selvfølgelig kunne Asad godt lide ham. Atlas havde aldrig været i tvivl om det, heller ikke da han var vendt tilbage efter to år, selv da Asad havde tæsket ham første gang, selv da han havde efterlade ham blind og hjælpeløs i en gyde, selv da han havde slået ham anden gang. Selvfølgelig kunne Asad lide ham. Asad elskede ham, og han elskede Asad, men det havde jo aldrig været nogen hemmelighed for nogen, der havde brugt mere end ét minut i deres selskab, så hvorfor havde Mahir hvisket det, som om det var verdens største hemmelighed? Og hvad var der med det dér 'stadig'? Havde Asad på noget tidspunkt ikke kunnet lide ham? Atlas troede ikke på det.
Atlas sukkede og gned hænderne over sit ansigt, mens han desperat forsøgte at finde hoved og hale i det hele. Hans tanker kredsede om Asad, og de sidste par dage de havde brugt sammen. Asad havde været vred på ham, han havde sagt, at Atlas selv skulle regne ud, hvorfor han var sur. Atlas vidste ikke hvorfor, men det føltes, som om de to ting havde noget med hinanden at gøre.
"Han kan jo stadig godt lide dig," sagde Atlas højt for sig selv og rejste sig fra sofaen med et frustreret grynt, som om det ville give ham et par intelligenspoint mere. Men... det hjalp faktisk lidt? Han strakte hænderne højt op over hovedet og lænede sig derefter fremad for at placere dem flat på gulvet. Med et let sving opad med benene stod han pludselig på hænder.
"Jeg kan også godt lide Asad," sagde han til sig selv, mens verden stod på hovedet. "Asad elsker mig, og jeg elsker Asad. Vi er halvdele, vi er tvillingesjæle. Asad elsker mig, og jeg... og jeg elsker Asad."
Måske var det det faktum, at han stod på hovedet, eller også var det bare et rent tilfælde, men pludselig... pludselig var det, som om det hele faldt på plads. Atlas sænkede sine ben og rejste sig ret op og ned igen, mens han grinede over hele hovedet.
"Asad elsker mig, og jeg elsker Asad. Jeg er forelsket i Asad!"
Han råbte den sidste del på højt, at underboen bankede i loftet og brokkede sig højlydt. Atlas var ligeglad. Han grinede af sine lungers fulde kraft, mens hele hans liv pludselig stod i det helt andet, meget klarere lys. Hvorfor havde han aldrig set det før? Hvorfor var der ingen, der havde fortalt ham det før? Nu hvor han endelig havde set lyst, virkede det, som om det havde skinnet ham direkte i fjæset hele tiden. Han var jo forelsket! Smilet, han aldrig kunne gemme, når han så på Asad, hans hjerterytme, der altid accelererede, når Asad så ham i øjnene, behovet for konstant at være omkring ham, passe på ham, røre ved ham, sommerfuglene i maven, når Asad lod ham røre ved sig eller måske endda lænede sig ind imod ham... Det gav alt sammen mening nu! Mahir havde hvisket det, fordi det var en hemmelighed! En hemmelighed som Atlas nu helt selv (næsten) havde fundet ud af!
Atlas vidste absolut ingenting om romantisk kærlighed, troede han, men hvis det her virkelig var sandt (og Atlas havde aldrig følt, at noget var så sandt, som det her var), så vidste han alt, der var at vide om romantisk kærlighed. Der var en grund til, at han aldrig havde været interesseret i andre; det var ikke, fordi der var noget galt med ham. Det var simpelthen, fordi han allerede var forelsket!
Det tog Atlas en times tid at absorbere denne åbenbaring, men da han var færdig med det, gik han straks med et planlægge, hvordan han skulle sige det til Asad, for siges skulle det!
Et par timer senere stod der en flaske vin, som Atlas havde været ude at købe, på bordet. Ved siden af den lå et foldet stykke papir, hvor Atlas havde brugt den sidste time på at skrive en kærlighedserklæring. Hans hånd var krampet til sidst, og bogstaverne var ikke specielt pæne, men det var da nogenlunde læseligt, mente Atlas i hvert fald selv, selvom han knap nok kunne læse.
Jaj æslger daj Asad!!!
Har været dåm og blin men nu ser jaj det helle klart! Jaj æslger daj mere en noet annet og vi ska altid være samen vis du vil.
Vel du gærne være min kærste?
Din får altid
Atlas
Atlas var selv meget stolt over brevet, og nu sad han igen på sofaen og ventede med øjnene rettet stift mod døren. Hver eneste gang, han hørte en lyd fra trappen, sprang hans hjerte et slag over.