En tjenestepige til tjeneste

Stella Hall

Stella Hall

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 158 cm

Muri 22.12.2018 22:15
Sted: Hos Marad

Tid: Tidlig eftermiddag

Vejr: Gråt, med optegn til regn

Stella var træt, utrolig træt, for det var nu over en uge siden, at hun havde forladt sit hjem til Dianthos. Krystallerne hende og hendes forældre skulle leve af, var trængte. Der var ikke meget arbejde at hente som tjenestepige hvor hun havde søgt. Måske hun havde søgt alle de forkerte steder. Nogle steder havde hun været nødt til at afslå, fordi de betalte mindre end hvad der i forvejen blev betragtet som lidt i løn. Det var hårde tider, men hun gav ikke op! Med det småarbejde hun ellers havde haft, havde hun været i stand til at sørge for forældrene lidt endnu, men hun følte det nødvendigt at rejse endnu længere fra byen, i et forsøg på at finde en mere permanent løsning. Hun havde sørget for at dække sig i varme klæder, en lang, rødbrun kjole, der gik ned til jorden og dækkede de brune, flade sko. Ærmerne var lange, en lille tand for lange, men det gjorde hende intet, for det hjalp mod kulden på de barer hænder. En mørkebrun vest, der samtidig fungerede som korset og udover det hele, en lang, grå kutte med hætte. Hendes hår var sat op i en løs fletning bagtil, så hun ikke skulle døje med hår i øjnene, når hun engang imellem tog buen og pilene i brug, for at skaffe lidt at spise.

Med sig i sin lette oppakning, lå lidt stof hun kunne bruge til at vaske sig, hver gang hun passerede en sø. Hun havde også et par ekstra sko med, bare i tilfælde af, at det par hun bar, skulle gå i stykker. Tidligere på dagen havde hun skudt en pil efter en hare, som nu også lå pakket sammen i et stykke stof, i tasken. Skulle det ikke lykkes hende at finde arbejde igen i dag, havde hun i det mindste den som aftensmad. Men inden længe kunne hun se civilisation og i glæde, satte hun farten om, som hun satte kurs mod en tilfældig hoveddør. Hun stoppede op få meter fra døren, rettede på kjolen, korsettet og håret, for ikke at se alt for træt og rejsende ud. Hun trådte de sidste skridt mod døren og bankede på, håbefuldt på at det denne gang ville lykkes hende. I sit dybe håb, kunne hun ikke lade være med at smile og det smil blev kun bredere og bredere, jo længere tid hun ventede på, at døren ville blive åbnet.

~Accept your past without regrets. Handle your present with confidence. Face your future without fear~

Marad

Marad

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Speciel race

Lokation / Medanien

Alder / 1677 år

Højde / 190 cm

Vuze 23.12.2018 22:44
Marad sad, som sædvanlig, i en af sine stuer, med næsen begravet i en bog. Det var sådan han tilbragte de fleste af sine dage, og det passede ham godt. Han havde folk til at tage sig af huset. Han gad ikke bekymre sig med så trivielle formål.
Han sukkede irriteret, og klappede bogen sammen, da en stuepige vovede at forstyrre ham for at fortælle, at der var nogen ved døren. Det var ikke ofte at han fik gæster, og han foretrak det sådan. Selvom det dog ofte var hændt at han uheldig omstrejfende havde forvildet sig forbi hans dør, for aldrig nogensinde at blive set igen.
Han rejste sig fra stolen og gik ud og åbnede hoveddøren, hvor synet af en ganske yndig ung pige mødte ham. Det var i hvert fald ikke hvad han havde forventet. 
"Hvad laver du her?" Marad havde aldrig været meget for høfligheder, hvis situationen ikke specifikt krævede det, og lige nu var han mest af alt en smule irriteret over at blive forstyrret i sine daglige gøremål.
Stella Hall

Stella Hall

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 158 cm

Muri 23.12.2018 22:58
Stella skulle ikke vente længe, før døren blev åbnet af en mand, der ikke just så specielt tilfreds ud over hendes uanmeldte besøg. Alligevel nåede hun at få et større smil frem på læberne i ventetiden, end hun egentlig havde tænkt sig. Selvom hun blev ramt af nervøsitet idet døren gik op, formåede hun at holde samme smil over læberne, i et forsøg på at se venlig og imødekommende ud. Hun forsøgte samtidig ikke at stirre, men taget mandens lidt specielle udseende i betragtning, var det en anelse svært. Hun måtte holde sig selv i ørene, for ikke at falde i staver og kort tid efter tog hun let fat om den lange kjole og hev en anelse ud, som hun nejede så elegant hun nu kunne. I dyb respekt for den fremmede, blev hovedet bøjet mere end hun plejede, før hun rettede de grønne øjne mod ham igen.

Der blev taget en dyb indånding og hun rettede ryggen. "Jeg beklager hvis jeg forstyrrede Dem, hr. Mit navn er Stella, jeg søger efter én, der kunne bruge en tjenestepige." Halvvejs ind i sætningen, fik hun et helt håbefuldt udtryk i øjnene. Han lignede ikke ligefrem en der manglede tjenestefolk, men måske hun var heldig? En snert af desperation kunne også anes i hendes ansigt, for efter en alt for lang rejse, håbede hun inderligt snart på at hendes søgen gav pote. "Hvis De ikke selv er interesseret, kunne De måske pege mig i den rigtige retning?" Et eller andet positivt måtte hun vel kunne få ud af, at have banket på netop denne mands dør.

~Accept your past without regrets. Handle your present with confidence. Face your future without fear~

Marad

Marad

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Speciel race

Lokation / Medanien

Alder / 1677 år

Højde / 190 cm

Vuze 14.01.2019 19:10
Marad lod blikket glide op og ned af den unge pige. I det mindste var hun høflig, i modsætning til mange af hans stuepiger. Selvom de selvfølgelig havde lært det med tiden. Han var næsten ved at grine ved håbet i hendes øjne. Hun var desperat efter at blive tjenestepige, og så ved ham! Han kunne altid godt bruge nye tjenestepiger. Især sådan en yndig lille en.
"Jeg har allerede en hel hær af stuepiger" han så ligegyldigt på hende og kløede sig lidt i skægget. "Men jeg kan altid bruge flere" Han havde faktisk lige mistet en stuepige til hvad man kunne kalde "uheldige" omstændigheder. Gode tjenestefolk var så svære at finde.

Igen målte han hende med øjnene uden at ligge den mindste skjul på det. Han var ligeglad med, om det ville gøre hende utilpas, det kunne hun lige så godt vænne sig til, hvis hun skulle arbejde for ham. Der var en god grund til, at der var en stor udskiftning blandt hans stuepiger.. og det var ikke fordi de valgte at forlade deres stilling hos ham.
"Fortæl mig hvad du kan, pigebarn. Og hvad du forventer, hvis jeg vælger at lade dig tjene mig" 
Stella Hall

Stella Hall

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 158 cm

Muri 14.01.2019 21:34
Håbet i Stellas øjne, og det alt for store smil, forsvandt idet han gav udtryk for, at han ikke ligefrem manglede. Hun var klar allerede der, på at sige pænt farvel og vade videre, indtil mørket faldt på. Der var trods alt masser af unge piger som hende selv, der havde brugt meget længere tid på at finde arbejde, så hun forventede virkelig ikke at det ville blive nemt. En anelse skuffet vendte hun blikket mod jorden, men rettede det straks mod ham igen med endnu et smil, da der var håb endnu.

Stella måtte synke en klump, det var nok bare nervøse nerver, som hun forsøgte at holde i skak ved at fumle lidt ved sin kjole, med den ene hånd. Hun fulgte kort hans blik ned ad sig selv, undrede sig kort over om hun havde overset en fejl ved sin påklædning, måske kjolen sad skævt, eller havde hun glemt at binde korsettet helt til toppen? Nej, det så fint ud. Det gik relativt hurtigt op for hende, at han sikkert bare så hende an. Det var vel klart, hvis han skulle overveje at bruge krystaller på hende. "Jeg har mest erfaring som stuepige og påklæderske, men jeg er selvfølgelig åben for at lære. Jeg ville sætte pris på to jadestykker om ugen og et værelse, da jeg ikke bor i nærheden." Hun gjorde sig umage, for ikke at være urimelig og for ikke at formulere sig uhøfligt. To jadestykker om ugen var mindre end hun plejede at få, men det virkede retfærdigt, taget i betragtning at han ikke havde overværet hendes evner som tjenestepige endnu. Hun vidste også godt, at hun stadig havde meget at lære, men hun havde i det mindste mod. Det måtte vel tælle for et eller andet. "Hvis De har brug for en ekstra dag til at overveje det, kan jeg komme tilbage i morgen," tilbød hun, da ingen ville kunne kræve svar med det samme, i sådan en situation. Hun havde intet problem med en enkelt nat mere i det fri, hvis det betød en ordentlig chance for et ordentligt job.

Stella Hall

Stella Hall

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 158 cm

Muri 01.06.2019 22:34
//Inaktiv

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 3