Familie? Du må ha' spist søm

Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 01.11.2018 21:59
Endnu en mindre omrejse for at undgå for mange blikket. Det var ikke ligefrem sundt for Mayas pung at Kiles Orden holdte så skarp opsyn med gaderne i Dianthos. Hendes indtjening var faldet drastisk, og risikoen for at blive indfanget var steget gradvist. Det var direkte uretfærdigt. Den fyrige teenager var da også kommet op og skændes med de hutteklædte i tide og utide, ofte resulteret i at løbe som død og pine. Hun var blevet et alt for kendt ansigt. Eftertragtet at få i fangeskab. Røvhuller.

Så nu var hun her. I bredde nedtrampede gader, uden nogen form for brolægning, og støv omkring fødderne. Lille landsby med godtroende bønder, en ensom kro uden megen aktivitet. Irritabelt havde den mørkhudede pige vandret rundt, stjålet et par gode saftige æbler fra omkringstående marker, fyldt sin taske godt med dem, og vandret en smule frem og tilbage af stierne. Nydende den efterhånden sparsomme lyskilde fra solen, let skuttende sig når der kom en kold vind forbi. Nok havde Maya kappe på, en slidt en af slagsen, nogenlunde varme støvler og tøj på kroppen, men det hele var slidt, let hulleret og ikke ligefrem afspejlende nogen rigdom.

Men teenageren virkede munter, trods omstændighederne. Siddende på en bred gren i et gammelt egetræ, lænende mod den store stamme, med et ben trukket til sig, og det andet dinglende over kanten, i let bevægelse. Med jævne mellemrum tog hun en bid af æblet i sin hånd, med en tilfredsstillende lyd, og sugede saften til sig. Bare et par uger. Så havde de nok fortrængt hende igen, til fordel for andre ballademagere i byen.

She's beauty • She's grace • She'll stab you in the face
Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 04.11.2018 18:02
At være et sted for længe af gangen frustrerede Jabari så inderlidt meget, hun tog hvad hun ville have så var der ingen årsag til at blive. For hvordan kunne hun gøre sig selv mere perfekt hvis hun var det bedste der var? Nej hendes hunger for mere bød hende at drage ud, for misundelse lå gemt i alle. Samt hvordan kunne verden se hendes perfektion hvis hun var bundet til et sted? 

Så denne gang haved Medaninen fået æren af at være vært for hendes jagt på selv perfektion. Sulten havde ikke vist sig siden hendes fangst i tusmørkedalen, hendes vuggen med hofterne havde efterhånden aftaget eller rettere det var blevet hendes eget og var ikke længe blot en sidste rest af hendes måltid.  
Mørket var dog ved at falde på og de sidste stråler af solens lys fulgte hende som hun bevægede sig ind i byen. Let vuggende med hofterne bevægede den mørklødet kvinde sig mod den umådeligt anonyme kro landsbyen havde fået sig. Den umiskendelige lyd af nogen tog en bid af et æble, fik Misundelse til at stoppe op og lade de isblå øjne til at at scanne efter hvor den var kommet fra men uden held. Let forvirret rakte hun ud og mærkede en sjæl over sig, en sjæl der mindede hende om en hun havde mærket før. 
"Dig der, siger navnet Azaia dig noget?"
Pigen så bekendt ud, næsten som en yngre og mere... udvandet udgave af Jabari eget spejlbillede
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 12.11.2018 19:53
Maya kiggede lettere uinteresseret rundt for en stund, men der var ikke noget der videre fangede hendes interesse. Intet der tiltrak sig opmærksomhed - ikke lige på daværende tidspunkt, så hun holdte sig til at slappe af med øjnende lukket og fortsætte med at bide af æblet.

Først da en stemme direkte henvendte sig til hende, løftede hun hovedet fra den hvilende position og så harmt ned imod stemmens ejer. Ikke ligefrem en måde hun brød sig om at blive tiltalt på! Nok var hun ikke nogen adelig, men dig der gjorde ikke kvinden populær til en start. Mayas blik gled over den fremmede, med brynene presset en smule sammen. Givende hende et forvirret og ikke mindst undrende udtryk. Hvorfor... nej, de var bare begge mørke i huden. Der var ingen anden sammenligning! Det var i hvert fald Mayas forsvar for at distancere sig. "Næh - Skulle det det?" hendes stemme var helt per automatik provokerende, og uden og fjerne blikket bed hun ned i æblet på ny og fik taget endnu et stort stykke af.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 28.11.2018 09:03
Jabari lo af pigens svar, åh hvor hun mindede om Oloria da hun havde været på den alder. De rynkede bryn var nærmest en tro kopi af hendes ældste datters. Det forvirrede udtryk fik dog et skævt smil frem, hun kunne også se ligheden det måtte være det, hvordan kunne hun andet? "Det ville have gjort det lettere at få dig til at tro på mig" lød det mens hun trak på skuldrene. Imponerende nok lød hun lige så nævenyttig som Oloria. Typisk nu skulle hun bruge tid på at forklare det, samt hele detaljen med hun var en tusind årig dæmon gjorde det ikke ligefrem lettere at få menneske pigen til tro hende, men hun bakkede sjældent ned når hun havde sat sig noget for. "Ikke at det gør en forskel, vi et trods alt familie" Svarede hun med et skævt smil, påpasselig for ikke at vise de spidse hjørnetænder.
Hvordan mon pigen ville reagere? Nok med mistro, sådan var det altid når hun fandt sine 'oldebørn'.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 07.12.2018 16:30
Maya lavede en slurpende lyd som hun sugede i æbles bløde saft, efter højlydt at havde fået æblestykket i munden til at knase. Hun slap æblet, slikkede saft af overlæben og fnøs åbenlyst af kvinden. Tro på hende? En fremmed. Bare ved nævnelse af et navn. Det kunne godt være at nogen havde sådan en troværdigt bånd at et enkelt navn var mere end rigeligt. Så meget stolede Maya ikke på nogen som helst.

Maya fjernede blikket, lænede sig tilbage op af træet, ved at gnubbe ryggen let op af barken til hun sad rigtigt igen. Hun løftede æblet op til læberne, åbnede munden, men bremsede i bevægelsen som kvindemennesket valgte at tale igen.
Derefter kom der et udtryk af morskab og ren opgivelse. "Virkelig? Plejer den at virke?" Maya drejede hovedet på skrå, som hun drejede sig for at kigge på kvinden. "Hør, dame. Jeg har ikke en familie, overhovedet. Så med mindre du pludselig vil lege min afdøde hore af en mor, er jeg ikke interesseret" spidst, måske for spidst til at skjule at det havde ramt en nerve. Familie. Sådan noget pis, og alligevel noget hun altid havde ønsket sig at have. Måske bare prøve det.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 24.12.2018 14:12
Jabari rullede kort med de isblå øjne, så ungen der var af den type. En sang hun havde hørt så mange gange før, normalt ville hun have set sådan en som et bytte, men familie betød noget. Hun nægtede at være som hendes egen familie havde været over for hende, så familie var ikke bytte, indtil de viste sig at være som Sol...
"Næh, men nogen gange er det rart at blive overrakset" svarede Dødsynden tørt, dog dukkede der et skævt smil på hendes læber over hvor såret pigen lød, måske var deres historier ikke så forskellige alligevel, starten af dem ihvertfald. "Det er der du tager fejl, du har mig" lød det med faste ord. Det var et faktum, og ikke til diskussion. "Så jo, jeg kunne godt træde til og være mor for dig, så tror jeg ikke at du ønsker det. Men det skal ikke stoppe mig fra at være der for dig" et venligt smil på læberne, ikke at hun troede på at pigen ville takke ja, men det skulle ikke stoppe hende. Hun var bedre end Sol nogensinde havde været, og hun var på ingen måde færdig med at blive bedre. 
Som Misundelse stod fanget i fordums tanker, blussede en flere farvet flamme op om hendes hånd, for slukkes kort efter som hendes tanker vendte tilbage til nuet.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2018 20:14
Maya sendte kvinden et skeptisk blik. Hun virkede simpelthen alt for selsikker i sin holdning, og lige så stålfast at hun ikke bare kunne være et forvirret kvindemenneske på afveje. Nej, hun så faktisk ud til at mene hun havde helt og aldeles ret og styr på det hele. Noget der fik Maya til at fnyse af hende. Det lød for hendes øre mere og mere som om der blev forlagt noget af hende, bare fordi denne dame tydeligt mente de var familie. Maya havde da ikke tænkt sig at hoppe op og ned i stor fryd og gamen over det! Det betød hun bare at hun ville have noget.

".. Hvorfor?" stadig skeptisk, og tydeligt lige så skeptisk overfor det venlige smil. Det var altså ikke hvad hun på nogen måde var vant til at blive mødt med. Hvad var hagen? hvad var planen bag denne venlighed? Hvorfor?!
Et øjenbryn skød i vejret som den flerefarvede flamme nærmest dansede i den fremmedes hånd, som ild havde det for vane. Instinktivt kiggede Maya ned på sin egen brune hånd, vendte den et par gange. Var det en familieting? Selvom Mayas da kun lignede helt almindelig ild.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 02.01.2019 23:53
Jabari lod en hånd glide gennem sit ustyrlige krøllede sorte hår, mange forskellige ansigtsudtryk faldt naturligt for hende, men at se dødsens seriøs ud var noget hun på ingen måde gjorde ofte. Og ærligtalt huede det hende ikke, men selv en dødsynd er nødt til at gøre ting den ikke har lyst til.
"Fordi at min familie vendte mig ryggen, efterlod mig til at vokse op alene. Og nej det her er ikke en historie jeg spinder dig på ærmet for at du skal have medlidenhed med mig. Nej jeg blev stærk af det fordi jeg har kæmpet for alt jeg har opnået, men det ændre ikke på at hvad min mor gjorde var forkert" Som hun talte blev hendes stemme koldere og koldere som hadet og vreden frøs hendes ord til is.
"Så derfor har jeg tænkt mig at passe på dig, fordi at jeg gør hvad en familie bør gøre. Og fordi de røvhuller derude ikke er to potter pis værd i forhold til os!" Smilet var vendt tilbage til hendes læber, lige nu havde hun lyst til at brænde noget eller nogen ned. Men lige nu skulle hun bygge noget, ikke ødelægge selvom det var meget sjovere. Spændende var det dog at pigen ikke lod til at være skræmt over hendes flammer, måske hun havde set noget lignende før? Under alle omstændigheder var det et spørgsmål til senere.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 04.01.2019 18:23
Mayas skeptiske blik ændrede sig ikke meget. Hun var stadig skeptisk, men det var ikke svært at se på teenagere hvordan noget at sorgen, vreden og håbløsheden fandt sin vej ind i de kraftige grønne øjnes glimt. Efterladt til et liv alene. Man kunne næsten se hvordan Maya rettede ryggen en smule, indlevende for meget i den korte historie der lå så nær. Hun var også stærkere. Maya havde kæmpet for alt, og det havde været uretfærdigt. Men hun ejede ikke helt samme kølig had og stærk vrede. Vreden var der. Vreden var ofte hvad der drev Maya fremefter et bedre liv, men den anden var skræmmende.

Men hvor skræmmende hun end var, var der noget forsikrende om ordene. Maya kunne ikke slippe følelsen af at føle sig snydt og ført bag lyset. At kvinden foran hende løj hende direkte op i ansigtet, for at vinde noget. Men hvad havde hun at vinde? Maya ejede ingenting, og var næppe meget værd som slave, skulle det komme til at kvinden ønskede at sælge hende. Maya sank en klump i halsen og kiggede ned på sin hånd igen. Denne gang løb der røde flammer over den mørke hud. Maya syntes selv hendes flammer var smukke, men ikke ligesom Jabaris. ”Men jeg er jo ingenting” hvor meget hendes krop og sjæl end hungrede efter at få netop det som Jabari syntes at tale om, var de mange år alene svær at modsætte sig. Hun ønskede en familie. Ønskede at være en del af noget. At nogen faktisk bekymrede sig om hende. Men et var ofte for godt til at være sandt. ”Hvis vi er i familie, hvorfor kommer du så først nu?” vreden greb over for at skjule usikkerheden og frygten. Flammen i hånden blev fodret af vreden og voksede sig større, men Maya var ligeglad. Ild brændte hende ikke.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 05.01.2019 11:26
Jabari så ganske rigtigt den blivende skepsis, men hun så også hvordan hendes historie ramte hende. Hvordan det lignede at hun kunne genkende det, hvordan det mindede hende om hendes egen historie.

Dødsynden rystede kort på hovedet "Du er mere end de fleste, og det er dig der bestemmer om du er ingenting eller ej" lød det med bestemte ord, hun var familie og det gjorde hende mere værd en den lille pisflække de stod i. Pigens ild var smuk, primitiv i forhold til Jabaris egen, men der var noget fint over at det bare var almindelig ild. Som flammerne og vreden blussede op i pigen lagde Jabari hovedet let på skrå. "Den korte forklaring er at jeg først har fundet ud af at du eksistere, jeg kan godt gå igen hvis du gerne vil have det?" kom det med en kort trækken på skuldrene som hovedet blev rettet op. Hun halvt vendte sig for at gå, men stoppede op og rodet kort i tasken der hang ved hendes side før hun vendte sig tilbage. "Jeg er noget ældre end jeg ser ud, men her" lød det som hun kastede en pærer op til pigen. "Mit navn er Jabari, hvad er dit?" måske ville pigen eksplodere i flammer, måske ville hun bryde sammen i gråd. Men mest sand synligt var det at hun ville gøre noget tredje, samt at Jabari ville være stolt over hende.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 05.01.2019 23:13
Det var egentlig ganske fornuftige ord. Noget Maya ikke just havde forventet at høre fra kvinden foran sig. Hun havde lyst til at modsætte sig. Det var omverden der behandlede hende som skidt. En møgtøs der stjal for at overleve, og ikke engang havde nogen fortrydelse i at gøre det. Hun satte sin egen sikkerhed og velbefindende over alle andres. Der var ingen hun betød nok for til at de passede på hende. Hun havde kun overlevet på grund af hendes mors venskab til en anden hore, der gjorde det for hendes skyld og ikke Mayas. Så snart Maya kunne gå og hente sin egen føde, var det slut med medfølelse og beskyttelse. Hun var ingenting i andres øjne. Men var hun også ingenting i sine egne.

Maya forblev tavs efter ordene og kiggede bare på den anden. Ventede på at hun gav videre forklaring på hvorfor Maya overhovedet skulle overveje at tro på hende. Hun klemte øjnende lidt sammen da kvinden gjorde antræk til at gå. Nærmest for at bekræfte at hun ikke var mere end en man nemt kunne vende ryggen. Øjnende flakkede, men hun modsatte sig stadig ikke. Det var for let at forblive alene, men også det mest forfærdelige valg.
I let forskrækkelse løftede hun den flammende hånd, hvis ild forsvandt så snart hånden lukkede sig om pæren. Hun kiggede ned på pæren lidt tid, før hun løftede hovedet igen, ikke sky for at se Jabari direkte i øjnende. ”Maya..” Skulderne faldte en smule ned – stadig bearbejdende det hele, og vreden var ikke just lagt helt på hylden. Hun tog en bid af pæren, for hun var som altid sulten. ”Hvor gammel, er du helt præcis?” 

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 06.01.2019 20:39
Folk var som bål, man kunne smide mange ting på dem, enten for at få dem til at blusse op, eller forsøge at få deres gløder til at gå ud. Men det var dem der valgte om de ville finde sig i det, eller kæmpe for deres flamme. Jabari var dygtig til begge dele, for selvom der var noget yderst lækkert over de sidste gløder, var der noget fascinerende ved at se folks sjæle blusse op. 

Pæren gjorde det den skulde, overraske og få hende til at stoppe op. At det lignede hun ville gå havde været spil for galleriet, hun forlod ikke familie når hun fandt det. Pigen var stadig ung, hun svarede ikke som hun havde håbet, men der var nok for nu, hun havde tid nok. Maya, var et fint navn, ikke et en fra hendes familie havde båret længe. Hun havde fortæret sjælen på en Maya engang, men hun havde været ingenting. Ingenting i forhold til hvad hun var blevet ved at være en del af Jabari.

De isblå øjne så undersøgende ind i de grønne, jo hun havde stadig en flamme i sig, brændende stærk. Et smil bredte sig og over de mørke læber "Jeg er vel nogle hundrede år, ser du der skete noget så jeg ikke dør af alderdom, eller bliver gammel for den sags skyld" der var ingen grund til at hun skulle fortælle hvor gammel hun egentlig var, når folk hørte hun var mere end tusind år blev de så forskrækkede. "Så hvad siger du Maya? Vil du be din famile vende dig ryggen? Eller har du noget andet på hjerte?"
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 11.01.2019 20:04
Maya følte sig lige nu ubeskrivelig splittet. For ganske få minutter siden havde hun været gadebarnet Maya der klarede livet alene, og ligefrem så ud til at prise at hun kunne klare sig selv uden hjælp fra nogen. Hun behøvede jo ikke hjælp! Men nu. Hun var stadig sig selv, stadig pigen med ben i næsen, for næsvise kommentarer og med et grotesk mørkt syn på verden omkring sig. Men hun var ikke længere alene. Hvis hun bare rakte ud.

Maya blinkede udforstående. Sket noget.. Solen var oppe, så hun var ikke vampyr, og Maya kendte ikke andre metoder til at blive uddødelig med mindre man blev genfødt som engel. Noget hun helt ærligt ikke kunne forestille sig skikkelsen foran sig var. Men der var massere af magier i denne verden. Mange som hun ikke forstod og aldrig kom til. Hun åbnede munden, lukkede den igen og sank en klump i halsen. ”Er der.. Er der flere?” hun kunne ikke helt få vendt tungen til at ytre ordet familie. Det var stadig for underligt. Hvortil skepsisen ramte hende igen, trods for det tidligere spørgsmål afsløring af hendes ensomhed og ikke mindst alder. ”Hvordan kan du være sikker? Hvem er min mor? Min far? Har jeg søskende? Bedsteforældre?” Det var vrede blandet med en dyb fortabthed i kroppen. Hun ville så gerne have en familie, men hvordan kunne hun tro at der bare var kommet én direkte op til hende og havde fundet hende. Måske endda ville give hende et hjem.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 14.01.2019 18:40
Jabare var åh så fristet til at forklare hvem og hvad hun var, men for nu ville hun lade pigen være den der stillede spørgsmålet. Hun havde selv tid nok trods alt. Nogle af de andre fra hendes familie havde ikke taget det særligt pænt når hun havde fortalt hvad hun var, selv om dem der valgte at falde på knæ var meget søde, var det er upraktisk at de var dødsens ræd for hende, det var fint at andre var. Men ikke familie.

Et skævt smil spredte sig "Det tænker jeg" kom det selvsikkert, som hun rakte en hånd op mod Maya. Hun havde næsten accepteret det bare lidt mere, og så vendte skepsisen tilbage til pigen. Et øjeblik trippede den ene fod kort, nej hun var tiden værd. "Der må jeg være dig svar skyldig, ser du jeg kan mærke folks sjæle og det fortæller mig en del om dem, så som at begge dine forældre er mennesker, du er femten vintre" lød det så opmuntrende hun kunne præstere. "Så hvis jeg møder nogen der er tættere i familie med dig kan jeg sende dem i din retning, det var sådan at jeg kunne mærke at du var i familie med mig, og min datter Oloria" Hun havde fortalt mere end hun egentlig ville, men hun orkede ikke at holde den det skjult, Maya virkede snu, så det skulle hun nok finde ud af før eller siden, så hvorfor ikke bare give hende det nu?
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 15.01.2019 22:04
Der gik mindst 117 forskellige tanker rundt om sig selv inde i Mayas kranie lige nu. Spørgsmål, mistanker og forhåbninger. Det var en omvæltning hun ikke umildbart var sikker på at hun nogensinde kunne havde forberedt sig på. Knuden i maven over at have en familie. En familie der måske endda havde fravalgt hende fra fødslen fordi hun ikke var det værd, men nu pludselig stod der igen. En kvinde. Jabari. Hun kunne ikke se hvordan de kunne være i familie, men turde heller ikke være afvisende. Det var alt hun havde. Hvis hun gik væk.. Var Maya alene igen.

Maya blinkede et par gange, lidt skræmt over at hun havde kunne se hvor gammel hun var. At hendes forældre var mennesker, måtte hun alligevel være svar skyldig. Hun vidste kun at hendes mor havde været det. Eller i hvert fald udgivet sig for at være det. Hendes far var en helt anden og ukendt sag. En blandt mange kunder der var kommet ind af døren.
"Så.. Ved du hvor langt ned jeg er? Altså.. tip agtig? Hedder det ikke det?" hun havde forfædre, det havde alle. Men hvem de var, om de stadig var i livet, fuldstændig ukendt. Maya mistede opmærksomheden til pæren igen efter de første par bider. Det havde trods ikke nær så stor vigtighed som det her.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 15.01.2019 23:58
Jabari strakte stadig sin hånd ud mod pigen i træet, der lod til at være fanget i sine egne tanker. Hun havde nok et hav af spørgsmål, tanker om hvordan hun måske blev ført bag lyset, men lige nu var hun selv en smule træt af at holde hånden hævet mod hende. Maya måtte vel tage et valg af en art før eller siden, hun ville helst ikke ende med at kede sig, der skete så mange uheldige ting når hun gjorde det. 

Det var tydeligt for dæmonen at pigen var noget overrasket over hvor meget hun kunne sige om hende, selvom de først lige havde mødtes. "Det er det det hedder ja, og jo jeg har en god idé om det, men jeg syntes vi gemmer den til en anden dag. Det nytter ikke noget at spise alle æblerne den samme dag" ikke at det ligefrem var de viseste visdomsord nogen havde fortalt men det gav et godt billede af at hvis hun ville vide mere, så måtte hun blive hængenede i nærheden for at få flere svar. "Så har du lyst til at komme ned og vi snakker videre? Eller skal vi ses anden dag" Pigen måtte tage et valg, og ellers måtte hun jo bare finde hende igen inden hun døde af alderdom. 
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 16.02.2019 00:20
Maya havde aldrig været umådelig god til at skulle tage flere beslutninger på en gang. Jo egoistiske beslutninger der holdte hendes egen røv oven vande, så hun ikke havnede i spjældet. Men det her var noget andet. Hvis hun trak sig tilbage, var der en ret stor risiko for at hun altid ville være alene. Ingen ville tage hende ind, og hun var for gammel til at nogen adopterede hende. Normalvis fik hun et grumt udtryk ved den tanke, men det betød jo at man ikke var alene selvom der kom regler

Maya kom med en let snøftende lyd. Ikke af gråd, men mere frustration over at hun skulle tage valg og beslutte sig til hvad der ville gavne hende mest. Med et let overvundet suk hoppede hun ned fra træet, men kiggede stadig varsomt på kvinden. ”Men jeg har så mange spørgsmål?” mange og ingen på én gang. Så meget hun gerne ville vide og så meget hun faktisk gerne ville havde efterladt i det skjulte. Men hun havde taget det første valg imod de spørgsmål. Hun var hoppet ned og gået lidt tættere på, mens hun forsøgte at skjule hvor ung hun var og virkelig også følte sig lige nu.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 20.02.2019 22:40
Jabare tappede let fingeren få hendes læber mens hun så tænksom ud. Nu havde pigen jo faktisk hørt efter og var kommet ned til hende, så hun fortjente at få stillet lidt af hendes nysgerrighed. "Hmmm vælg to, dem skal jeg nok svare på så" kom det med et smil. Hun havde ikke helt besluttet sig om hun ville have hende med rundt, men hvis hun var som hun troede ville pigen nok blive træt af at følge med rundt, nej hun holdt sikkert for meget af hendes frihed til den slags. Så det måtte tiden vise om det endte med det ene eller det andet.

"Er du sulten? Jeg er sikker på at folkene heromkring kan servere noget spiseligt" ikke at landsbymad ligefrem var et kulinarisk vidunder, men det det var bedre end æblerov. "Jeg skal nok betale" lød det mens hun viftede lidt med hånden. Jabari var lidt i tvivl om Maya ville tage imod tilbudet, men hun var sikkert sulten nok, og ellers var det krystaller sparet.
Fraværende flyttede hun sit ustyrlige hår over tilsiden, som hun så sig omkring. "Måske kroen endda har en ordenlig seng" mumlede hun for sig selv, "Skal vi?" lød det som hun gjorde mine til at gå mod kroen.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Hobbit 21.02.2019 00:38
Maya så et øjeblik forvirret ud og derefter i problemer med hvad spørgsmål hun skulle stille. "Øhm.." Maya bed sig selv i læben og hænderne kunne ikke helt holde op med at pille ved hinanden og de beskidte negle stod især for skud. "Kan du hjælpe mig med at finde mere familie?" en gnist af håb i de grønne øjne. Hun havde ikke en mor. Hun var død. Det faktum var blevet lagt klart for hende allerede fra barnsben. Men hun måtte have en far. Og så alligevel, ville hun vide hvem der havde betalt for at knalde hendes mor og efterladt den brugte pakke tilbage. Måske havde hun søskende? Måske.. Der var mange spørgsmål som hun ikke ytrede. "Og.. Vil du gøre mig ondt?" svarede kvinden sandfærdigt? Nok ikke, men det afslørede at Maya havde tænkt over det og var skeptisk. Skeptisk og naiv nok til at spørge direkte.

Maya sank en klump i halsen, trak let på skulderne og fik så alligevel nikket. Hun var altid sulten. Der var som regel aldrig mad nok, og krystaller voksede ikke på træerne. "Okay.." hun gik tættere på, men alligevel holdte en forsvarlig afstand. Lidt som en forskræmt hund der stadig troede på det bedste i folk, men var blevet slået så mange gange at det krævede tilvænning, tålmodighed og tillid før man kom tættere på.

Jabari

Jabari

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1068 år

Højde / 171 cm

Erforias 26.02.2019 22:50
Et skævt smil bredte sig over Jabaris læber, så ivrig efter at få svar men dog stadig i tvivl om hvad hun ville vide. Det tydede på at pigen havde massere iver og var villig til at gøre ting, men måske ikke tænkte så langt i form af hvad det betød at gøre det. "Det kan jeg ja, min tanke er da hvis jeg finder noget at sende det i din retning" smilede hun med et sødt smil.
Der var noget specielt over at hjælpe hendes familie, om hun reelt gjorde det fordi hun faktisk holdt af dem, eller blot for at vise at hun var bedre end hendes egen mor havde været vidste hun ikke. Sandheden var nok at det var en blanding.

Som det andet spørgsmål kom skiftede Jabaris smil karakter, smilet var et af stolthed. "Se det var et godt spørgsmål min skat! Nej så længe at du ikke gør mig ondt har jeg ikke planer om at gøre dig ondt" kom det kort og sandfærdigt, så pigen kunne godt tænke sig om! En praktisk overraskelse "Du skal nok sætte dit mærke på verden" mumlede hun stille for sig selv, men højt nok til at Maya kunne overhører det. 

Den lokale kro var på ingen måde imponerende, det mest beskrivende der kunne siges om den var den var støvet. Støvet af de få rejsende der kom gennem landsbyen, støvet af jord fra de bønder der var endt som stamgæster, men ikke mindst mængden af støv og spindelvæv der gemte sig i krogene.
Jabari valsede ind som hun var hævet over alle tilstede, noget hun som sådan var, værende det ophøjede væsen hun var. Maya blev sendt i retning af et bord som dødsynden langede krystaller over disken, forlangende mad og drikke i bytte.
"Nå så må vi se hvad det bedste de kan servere faktisk er" kommenterede hun let opgivende da hun var kommet tilbage, hun havde ihvertfald ikke megen tiltro til hvad de kunne frembringe.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1