Åben

En aften på Kroen [Skriveweekend]

NPC

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 0 cm

Regnen trommede mod taget på Tusmørkekroen. I det fjerne kunne man høre tordenen buldre, men i den store pejs blussede en lystig ild, og humøret blandt gæsterne var højt. Her i Tusmørkedalen kom der alle mulige slags folk - handlende, rejsende og selv dem, der var fordrevet fra Dianthos af Kiles Orden, kunne finde ly her i kroen.
En kropige banede sig vej gennem bordene bærende et stort fad med adskillige krus af Tusmørkekroens vidunderlige, hjemmebryggede mjød. Alt tydede på en munter aften.

Denne tråd er forbeholdt dem, som deltager i Skriveweekenden - enten IRL eller hjemmefra. Vi forsøger som udgangspunkt at holde svarene nogenlunde korte, og hvis man ikke længere er online, kan man forvente at blive sprunget over.
God fornøjelse <3
Mak'gora

Mak'gora

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 193 cm

Helli 17.08.2018 18:26
Det var ikke ofte at Mak'gora befandt sig udenfor Hovedstaden, men denne gang var hun alligevel taget ned til Tusmørkedalen. Noget om en af hendes venner der havde behov for hende af en eller anden grund, men i hvert fald var hun nu på kroen for at få sig en øl, måske et kroslagsmål hvis det bød på det.

"En øl! Den største I har!" Råbte hun glad og fik kort efter serveret en stor øl, med skum der stod over kanten, som hun glad slumrede i sig. Hun ignorerede eventuelle blikke hun fik for at være en ork. Det var jo ikke hendes problem.
Jarko

Jarko

Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 53 år

Højde / 184 cm

Krystal 17.08.2018 18:44
Regnen glinsede i skægget på Jarko, som netop var trådt ind i krostuen. Han smed sin våde rejsekappe på en knage inden for døren, før han gik op og bestilte sig et stort krus øl ved baren. Som han tog imod kruset bemærkede han et andet - endnu større krus - der var ved at blive båret ned til en af bordene, hvor der sad en ork.

Lidt nysgerrig bragte han sit eget krus ned til orkens bord. "Godaften. Har jeg ikke set dig i Dianthos et sted?" Spurgte han og tog plads. Orker var trods alt ikke det mest almindelige syn i byen.
Jarko Ralon - "Kragen"

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 17.08.2018 18:52
Davian havde fået bevæget sig frem til tusmørkedalen for at inspicere kroen. Spørgsmålet var om det egentlig var noget hver at være på kroen på dette tidspunkt af døgnet. Men man måtte jo tjekke sine konkurrenter ud. Eller helt en konkurrent var det jo heller ikke. Men det kunne jo være at der var noget nyt som han ikke selv havde på kroen.
Han trådte indenfor på kroen og kiggede lidt rundt for at finde ud af hvem der hvad hvor.
Shinji

Shinji

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 17.08.2018 20:10
Shinji åbnede døren til kroen. Vinden var dog skyld i, at denne smækkede op i væggen med et brag. Shinji rystede de sorte dreadlocks væk fra øjnene, der faldt tungt tilbage. Prydsfjererne blev ligeledes kastet om i baghovedet. Den grønne frakke hang tung og gennemblødt om hans skuldre og den hvide skjorte var lettere gennemsigtig pga. regnen. Skæftet fra sablen kunne ses stikke ud fra under frakken.

Med et svagt smil på læben, kastede Shinji et blik rundt i kroen, inden han satte kursen mod baren. En mand tiltalte en kvindelig ork, og Shinji havde sin helt egen konklusion om hvorfor.
Da Shinji nåede baren lod han hånden fjerne pandehåret fra ansigtet endnu engang, inden han bestilte en rom. Efter at have fået glasset, vendte han sig om og lagde albuerne på baren, mens han så rundt og egentlig bare betragtede væsnerne i rummet.

- Hvis De vil have mine læber til at lukke, må De gøre det med et kys.
- Jeg er tulipaner! Nej vent... det er ikke rigtigt. Tulipasianer? Nej. Topalisianer! Der var den!
- Aww blev De lidt muggen? Vil De have en kiks?

Mak'gora

Mak'gora

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 193 cm

Helli 17.08.2018 20:51
Mak'gora kiggede kun op fra øllen, da hun hørte en dyb mandestemme og hun kiggede på manden. Lidt mere sjusket end hvad hun normalt foretrak, men han kunne gå, hvis det trak op til en kold nat om ikke andet. Mak'gora var ikke ligefrem kendt for at være kræsen når det kom til sengemakkere.
"Det vd jeg ikke. Jeg holder normalt til de mørkere steder. Driver en god smedje dernede," svarede hun muntert. Selv kunne hun dog ikke kende manden, men han lignede trods alt så mange andre af dem der kom på det Sorte Marked i Dianthos. Kun de mest lyssky væsner var der.
Jarko

Jarko

Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 53 år

Højde / 184 cm

Krystal 17.08.2018 20:59
Jarko nikkede til Mak'gora - "de mørkere steder", det gav mening. Dianthos' undergrund var stedet, hvor en orkkvinde kunne drive forretning uden helt så mange mærkelige blikke, som det ville have givet på markedspladsen. "Naturligvis. Jeg kommer også af og til på de kanter." Sagde han med et lille blink af øjet for at lade hende vide, at han også var en af dem, der drev lyssky forretninger.

Døren gik op endnu et par gange, og et par nye gæster trådte ind. Jarko følte sig i sit mere selskabelige hjørne, så han vinkede dem begge hen mod bordet.
Jarko Ralon - "Kragen"

Shinji

Shinji

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 17.08.2018 23:05
Shinji hævede let det ene bryn over mandens gestus mod ham, men et smil bredte sig på hans læber. Han smed ekstra krystaller på bardisken og tog romflasken sammen med glasset ned til bordet, hvor orken og mennesket sad. Han nikkede pænt mod begge parter, inden han rettede blikket mod manden. "Hvad skyldes den fine invitation?" spurgte han og bukkede tydeligt parodierende, inden han nonchalant trak en stol ud og satte sig.

- Jeg er tulipaner! Nej vent... det er ikke rigtigt. Tulipasianer? Nej. Topalisianer! Der var den!

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 17.08.2018 23:09
Davian kiggede mod kroen og nikkede lidt for sig selv. Yep det var helt klart et sted man ikke satte sine ben hen så tit. Han kiggede lidt rundt for at finde ud af hvad der skete. Han bevægede sig op til baren og rakte en finger i vejret for at få et krus øl. Han vendte blikket lidt rundt for at finde ud af hvem der var ved kroen og hvem der ikke var der.
Mak'gora

Mak'gora

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 193 cm

Helli 17.08.2018 23:12
Mak'gora var lidt overrasket over at Jarko blev ved med at lægge op til... ja, hvem ved hvad, men noget i Mak'gora mente da i hvert fald at det der blik ikke var helt uskyldig. "Det er godt at høre. Ikke alle ser lige pænt på det," sagde hun leeende og tog en stoor slurk af sin øl, før at hun kiggede mod den nye mand der havde joinet dem. Måske lidt for meget den fine type for hende.

"Halløj!"
Jarko

Jarko

Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 53 år

Højde / 184 cm

Krystal 17.08.2018 23:17
En blanding af et fnys og et grin kunne høres fra Jarko. "Især ordensmagten." Brummede han. Han tog også en slurk af sin øl og kiggede op på manden, der sluttede sig til dem. Han virkede som en munter fyr.
"Selskab på en ellers kedelig aften?" Svarede han med et lille skuldertræk. Med al den ballade, der havde været i Dianthos for nylig, havde han brug for at omgås nogle andre slags folk.
Jarko Ralon - "Kragen"

Shinji

Shinji

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 17.08.2018 23:30
Shinji nikkede mod orken og løftede glasset som hilsen. "Godaften. Hvad bringer så fint et fruentimmer til denne del af Krystallandet?" spurgte han med en tydelig flabet undertone i stemmen, hvilket talte sit tydelige sprog om, at han højst sandsynligt gjorde grin med orken. Herefter nikkede han til manden. "Så lad os da se, om vi ikke kan gøre den mere spændende. Krofatter! To glas mere!" beordrede han, og krofatter kom med det samme med to glas, som Shinji skånsesløst fyldte til randen med rom, hvorefter han fyldte sit eget igen. "Skål for en god aften!" sagde han muntert, inden han tømte glasset i et drag.

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 17.08.2018 23:52
Davian kiggede hen på bordet hvor der allerede sad nogle stykker. To mennesker og en ork så vidt han kunne se. Han vendte blikket væk fra dem igen, tog en tår af sin øl. Han bevægede sig over til bordet, gik forbi det og rettede lidt på sin bue på skulderen. Han satte sig ned ved bordet ved siden af dem og kiggede lidt på dem inden han vendte blikket imod sit eget bord og sit krus.
Mak'gora

Mak'gora

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 193 cm

Helli 18.08.2018 00:03
Mak'gora kiggede lidt på den nyankommende og slog ham så hårdt på ryggen, som hun slog op i latter. "Fruentimmer? Nu må jeg da lige.. Jeg er ligeså meget en fruentimmer som du... med mindre du skjuler noget!" Hendes latter var alt for høj og larmende for en almen kro. Orkblodet der løb i hendes krop havde aldrig ligefrem gjort hende til en person man kunne overse.
"SKÅL!" råbte hun glædeligt og kllinkede sit krus med dem ved bordet og tog en stor tår af sin øl.
Jarko

Jarko

Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 53 år

Højde / 184 cm

Krystal 18.08.2018 00:10
Jarko var lige ved at få sin øl galt i halsen, da fyren omtalte orken som et "fint fruentimmer". Han rømmede sig en smule og tørrede sig om munden. "Stærke sager - ikke dårligt!" Brummede han og snusede til rommen, der var kommet på bordet. Han løftede ligeledes sit glas i en skål.

Ved bordet ved siden af havde en elver slået sig ned og så ud til at betragte dem. Han ventede til orkens latter døde en smule ud, før han selv hævede stemmen: "Hey du, spidsøre! Skal du også være med?"
Jarko Ralon - "Kragen"

Shinji

Shinji

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 18.08.2018 00:39
Shinji bankede manden på ryggen, da denne begyndte at hoste. "Måske De burde holde Dem til øl?" spurgte han med en tydelig flabet undertone. Han gjorde det dog klart, at han samtidig mente det i joke.

Ved ordens svar hævede Shinji det ene øjenbryn. "Så De er i virkeligheden en mand i forklædning?" spurgte han, men denne gang skjulte han joken mest for sin egen morskabs skyld, fordi han var spændt på reaktionen.

Ved mandens henvendelse til elveren drejede Shinji hovedet mod denne og sendte ham et smil. "Ja endelig! Jo flere jo bedre!" sagde han samtykkende med et stort smil på læben.

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 18.08.2018 00:49
Davian mumlede lidt for sig selv da der blev sagt spidsøre. Hvad var der lige med det med spidsøre altid? Det var da også irriterende at altid blive kaldt sådan. Dog ville han ikke hidse sig op over det. Han trak lidt på skuldrene og vendte sig om for at bevæge hen til de andre. Han satte sig ned ved siden af Orken og kiggede på de andre. "Hmm.." kom det roligt fra ham og vendte blikket lidt rundt for at studere dem alle sammen.
Mak'gora

Mak'gora

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 48 år

Højde / 193 cm

Helli 18.08.2018 01:16
Mak'gora kiggede lidt på Shinji, før at hun brølte af latter, og et par af de nærmeste kunder kiggede også irriteret over på orken med den høje latter.
"Du er slet ikke så slem, sorte mand," sagde hun leende, og bankede endnu engang Shinji på ryggen lidt hårdt et par gange.

Hendes blik rettede sig nu mod elvere. "Hej spidsøre, du er velkomen til at drikke med, som han sagde" sagde hun. Selvom han virkede lidt stille. Lidt alkohol kunne nok ordne det.
Jarko

Jarko

Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 53 år

Højde / 184 cm

Krystal 18.08.2018 01:55
Jarko viftede afværgende med hånden i retning af manden. "Fik bare noget galt i halsen." Brummede han. "Jeg har en gammel sømand gemt i mig, så jeg kan skam godt drikke rom." Lo han og skyndte sig at tømme kruset. 

Hans blik faldt igen på elveren, som så tøvende ud. Det gik op for ham, at han måske var kommet til at fornærme ham. "Hvis du altså har lyst." Tilføjede han, skævende til orken, der også var forsat med at kalde ham spidsøre. Der var noget med, at elverne ikke altid var helt glade for det..
Jarko Ralon - "Kragen"

Shinji

Shinji

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Varulv

Lokation / Omrejsende

Alder / 35 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 18.08.2018 02:12
Shinji grinede og skyndte sig at fylde glasset igen, da manden havde tømt det. "Så De er altså også en af søens folk? Eller i hvert fald har været?" spurgte han tydeligt interesseret. Det var ikke ofte, han på disse kanter fandt nogle, der som ham selv kunne lide at sejle. De fleste var landkrabber.

Shinji kunne tydeligt mærke de hårde dunk i ryggen, men i stedet for at brokke sig over det, gav han selv orken et ordentligt klask på skulderen. "De er nu heller ikke værst grønhud" svarede han uden egentlig at tænke over, at han nok kom til at fornærme kvinden. "Det er sjældent, jeg møder så venlige orker. De minder mig lidt om en af mine gode venner" fortsatte han komplet uforstyrret og med et stort smil på læben. Han skænkede et nyt glas rom til sig selv, der dog hurtigt blev tømt i et nyt drag.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 9