Unoder og andre problemer

Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 15.05.2018 22:08
Biblioteket var og blev stedet Maralinda søgte hen. Det bugnede af viden, af informationer og hemmeligheder. Oplysninger om alt og intet, bøger med emner ingen havde søgt efter i årtier, århundreder eller mere og ruller så gamle at de smuldrede bare hun så på dem. Det var også stedet de færreste i Mørkets fæstning frivilligt satte deres fødder hvis hun så bort fra Beon der var s godt som fastere inventar end reolerne.
Det perfekte sted for hende at fordrive tiden og holde sig skjult.
Hun havde stadig ikke fulgt lystret hendes fars træk i hende og hun kunne mærke hans utålmodighed stramme taget i hende dag for dag, men alligevel nægtede hun at få det overstået.

I stedet søgte hun mellem reolerne efter viden ingen ønskede hun havde eller skulle få. En stor bog med læderryg fangede hendes interesse på øverste hylde - langt uden for hendes rækkevidde. Et søgende blik rundt og hun fandt en stol ved et bord i den modsatte ende af rummet. Let dansende og svagt nynnende satte hun kursen mod den. En lille rødhåret pige klædt i en enkelt grå kjole og håret samlet med et sort fløjlsbånd.

Stolen var tungere end den så ud til og langt mindre håndterbar. Den krævede at hun slæbte den efter sig med en skrabende lyd af træ skurrende mod træ og de bump det gav når hun stødt den ind i et hjørne eller to. Stillet op af reolen var den dog høj nok til at når hun stod på kanten af ryglænet og strakte fuldt op, så kunne hun lige nå den udvalgte bog. Fuldmånens effekter på forbandelser.
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 16.05.2018 20:41
Det var synd at sige, at Lykke kom ofte i biblioteket. Oftest følte hun som sådan ikke et behov for at studere, og det sidste man ville kalde hende generelt var nok bogorm. Alligevel befandt hun sig i dagens anledning herinde. Hun havde noget historie at læse op på, for det var relevant for den næste mission. Om biblioteket rummede det, hun søgte, anede hun ikke, men hun gik stærkt ud fra det. Det var ikke ligefrem fordi, der manglede bøger på hylderne, og det var et temmelig stort et af slagsen. Det var vel resultatet af at have eksisteret i et par tusind år eller mere. Lykke vidste faktisk ikke, hvor gammelt det egentlig var, og som sådan var det heller ikke relevant. Det vigtige var, at hun fandt, hvad hun søgte.

Som hun gik imellem hylderne, hørte hun pludselig en lyd. En ganske forfærdelig lyd af træ, der blev slæbt henover andet træ, og hun skar en grimasse af den ubehagelige tone, dette forårsagede. Uden overhovedet at tænke over det, satte hun kursen mod, hvor lyden kom fra. Hun rundede et hjørne og så... en pige? Ikke en hun mindedes at have set før. Hun hævede let det ene bryn, og skulle lige til at spørge, om hun skulle hjælpe, da det så ud til, at pigen fik bogen ned, hun havde været efter. Lykke genkendte omslaget. Det var dog ikke den samme bog, hun selv ledte efter. Hun mærkede dog nysgerrigheden trænge sig på. "Undskyld, men hvem er du? Og hvad laver du her? Jeg mindes ikke at have set dig før" sagde hun, mens hun blot betragtede pigen.

For en gangs skyld var Lykke i kjole. Den var mørkelilla hovedsageligt men med en blodrød stribe ned langs midten. Den var ærmeløs, men den var ellers ikke afslørende på nogen måde. Der var slidser til hendes vinger, der dog lige nu var foldet temmelig meget sammen, så hun ikke væltede noget ned.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 17.05.2018 21:33
Stolen var ikke det mest stabile at stå på ryglænet af og den vaklede da også faretruende under Maralinda, som hun strakte sig og fik bogen ned. Hun blev dog stående på det til hun havde bogen nede i favnen, før end hun hoppede tilbage ned på sædet med endnu en vaklen fra stolen. Så stivnede hun som hendes blik faldt på en kvinde der var kommet rundt om reolen, mens hun selv havde været optaget af alt andet end at være opmærksom.
En kvinde med horn og vinger.
Ikke at det var helt usædvanligt på disse kanter.
Hendes ord fik pigen til at lyse op i et charmerende og lyst smil. "Jeg er Maralinda!" svarede hun, som gav det fuldt svaret på hvem hun var. Hvilket det måske gjorde for nogen, men det var bestemt ikke mange og slet ikke nok til at være forklaring på hvem hun var her på stedet. Hun fortsatte dog i samme muntre tone. "Jeg ledte efter en bog at læse og den her så spændende ud, men den stod lidt højt og stolen var bare sådan en god måde at nå den på og den holdt endda til det!" Hun plaprede og hun vidste det, men nogen gange virkede det til at folk glemte hvad de helt præcis havde spurgt om eller hvorfor de havde gjort det. Strengt taget havde hun nok ikke lov til at bruge biblioteket, men hvem gik op i den slags småting?
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 18.05.2018 14:10
Lykke hævede let det ene øjenbryn over pigens svar til, hvem hun var. "Virkelig? Jamen det besvarede jo virkelig, hvad jeg ville vide" svarede hun med en stemme, der dryppede af sarkasme, men hendes ansigtsudtryk forblev neutralt. Hun fandt det oftest bedst ikke at vise følelser, når hun mødte folk, hun ikke kendte. Specielt når hun ikke engang var sikker på, om pigen hørte til her eller ej. Lykke nikkede dog til Maralindas næste svar. Det var da ganske sandt. "Ja det gjorde den. Havde du forventet andet?" spurgte hun, som hun kastede et nyt blik på bogen. Hun syntes, den så spændende ud? Lykke rystede indvendigt på hovedet, mens det udtryksløse blik vendte tilbage til pigens øjne. "Så fuldmånens effekt på forbandelser er spændende læsning?" spurgte hun med slet skjult tvivl i stemmen. "Et møde med en varulv giver et meget godt billede af det ellers" fortsatte hun med samme sarkasme som før. Hun opfattede ikke løgn fra pigen, men det føltes alligevel som om, hun prøvede at omgås sandheden. En ting Lykke ikke ligefrem var fan af.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 21.05.2018 17:04
"Det var godt!" Maralinda sendte kvinden et naivt og ganske tilfreds smil. Som hørte hun ikke tonen det blev sagt med eller smagte sarkasmen, der strømmede fra den anden. Det havde hun, men hvis hun var heldig gik der lidt tid før den anden var sikker i sin sag om at have gennemskuet hendes røgslør af halve sandheder og fordrejede svar. Tid nok til at hun måske kunne have stukket bogen til sig og være gået tilbage i skjul for borgens virkelige beboere.
Så nikkede hun bekræftende. "Den virkede lidt usikker på om den ville holde sammen på sig selv. Sådan lidt som om den vejede for og imod at skvatte sammen for at få mig på gulvet. Heldigt den ikke fandt noget sjovt ved det, ikke?" Mødet med en følende bog havde været rigeligt til at give hendes fantasi næring til at levendegøre ting. Især da det virkede til at forurolige de fleste der hørte hende. Vanvid var sådan et dejligt skalkeskjul her på stedet.
Den anden var svær at læse uden hjælp af magi og horn og vinger var bare en god grund til at holde magien for sig selv. De antyde at den anden var af hendes egen race og de fleste af dem var nogle hidsige sataner, når de følte sig gået for nær eller udnyttet det mindste. Desuden var deres følelser lidt brugte i smagen.
"Meget! Eller det håber jeg! Nymånens var lidt kedelig, men jeg fandt et par ting der i som kunne være sjove at smide efter en varulv..." Hun stoppede som den anden bragte det samme væsen op og fik Maralinda til at sende hende et stort smil. "Sådan en har jeg aldrig mødt! Er det rigtigt de ikke kan tåle sølv? Har du mødt en? Overlevede den?" Hun havde faktisk mødt en varulv engang og det var ikke endt vel for varulven, men det var jo en helt uvæsentlig detalje for hendes løgn og for hendes ordstrøm.
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 21.05.2018 21:43
Lykke hævede det ene bryn endnu højere, inden hun drog et opgivende suk. "Du hørte tydeligt ikke sarkasmen. Dit navn fortæller mig intet om, hvem du er" svarede hun opgivende, som hun et øjeblik overvejede at beordre pigebarnet til at svare, men nej... hvis hun rent faktisk var en del af Mørkets hær, ville hun ikke tillade sig at gøre det, men Zaladin nåde og trøste hende, hvis det viste sig, at hun rent faktisk prøvede at løbe om hjørner med Lykke. Hun var ikke ligefrem kendt for sin venlighed. Hun tvivlede dog på, pigen vidste dette, eftersom hun stadig var sikker på, at de aldrig havde mødt hinanden før. Lykke kendte ikke alle krigere, men hun kendte alligevel navnene på de fleste, og hun vidste generelt, hvem der var med i hæren. Dette kunne selvfølgelig være en ny, som hun ikke havde hørt om endnu. Hun måtte virkelig bede Ethelihn om at give besked, når nye rekrutter blev hvervet, så sådan noget her ikke skete ofte.

Lykke lagde armene over kors ved pigens svar. Hun var da godt nok en spøjs en. Ikke at Lykke tog sig så meget af det. Hun var ret vant til, at mange havde en skrue løs. Det havde hun jo vel egentlig selv, hvis man spurgte de rigtige. "Ja det var da ganske heldigt" svarede hun med en mine, der antydede, at hun måske mente det modsatte. Hun lod det med vilje ligge vagt i undertonen, så det ikke var helt let at gennemskue, hvad hun egentlig mente. Hvis Maralinda kunne teste hende, kunne Lykke vel også teste hende.

"Jeg har mødt et par stykker. Jeg aner ikke, om de ikke kan tåle sølv. Nej de levede ikke længe" svarede hun opremsende. Pigens nysgerrighed virkede oprigtig, men Lykke var stadig ikke helt sikker. Denne var svær at gennemskue, hvad der var løgn, og hvad der var sandhed. Hun måtte vel bare have tålmodighed og håbe på, at pigens træk afslørede hende på et tidspunkt. De fleste kunne ikke lyve i længere tid ad gangen uden at modsige sig selv, hvis de blev udfordret. Hun vidste dog ikke, om denne pige var anderledes, men det var der vel kun en måde at finde ud af på.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 23.05.2018 21:33
"Det ved jeg, men det er sådan et godt og sandt svar..." Maralinda kunne ikke andet end smile til den anden med lidt af den flabethed, der mere end en gang havde fået hende i problemer hun ikke kunne løbe fra. Med hendes fastholdte alder måtte hun så tage slagene der fulgte og håbe på kvinden ikke besluttede sig for at slæbe hende til en eller anden overordnet sjæl, der faktisk fandt hende et problem værd at tage sig af. Hun vidste det var dumt, men hun kunne ikke lade være efter at have været fanget på borgen i uger uden noget fornuftigt at give sig til.

Det tegnede ikke for godt, som kvinden lagde armene over kors og bare så på hende. Maralinda holdt den troskyldige facade gående, men undlod at presse på med at fable videre om stolen. Den havde været en lidt overmodig ide og desværre vist hvad havde samlet opmærksomhed om hende.
Bedre var det måske ikke at afsløre kendskab til forbandelser af flere arter.Hun samlede roligt armene om bogen, som hun hoppede det sidste stykke ned af stolen og derved atter fik gulv under fødderne. En god ting hvis trængen til at stikke af blev lidt for overvældende. "Hvor mødte du dem henne? Er det længe siden?" Hun slyngede interesseret spørgsmålene ud med levende interesse i stemmen og blikket. "Er det en god historie?" Det sidste spørgsmål tændte lidt ekstra lys i hendes blik. Som øjnede hun en mulighed hun ikke havde turde håbe på.
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 24.05.2018 20:33
Lykke hævede for Zaladin ved hvilken gang det ene øjenbryn over pigens svar, men et svagt smil kunne samtidig ses på hendes læber. Noget ved pigens flabede kommentar havde vækket hendes interesse. "Det er rigtigt. Får jeg dog nogensinde et rigtigt svar på mit spørgsmål?" svarede hun med nøjagtig samme flabede undertone, som pigen havde. Års erfaring havde gjort hende ret god til at imitere drillerier, også selvom hun ikke selv kunne se det sjove i dem. Hun vidste, at andres humoristiske sans kunne få dem til at være mere velvillige, hvis man fødede den med de rigtige jokes.

Maralindas spørgsmål fik Lykke til at tænke lidt. En god historie? Det vidste hun ikke, men hun valgte at svare lidt anderledes, end hvad hun tænkte: "Det kommer an på, hvad man synes, der er en god historie. Jeg kan godt fortælle den, hvis du er interesseret?" svarede hun med et smil. Hun havde ingen anelse om, om pigen ville finde mord på varulve spændende, men det var vel forsøget værd. Desuden kunne det måske hjælpe hende til at få nogle svar ud af hende.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 26.05.2018 06:51
"Findes der andet end rigtige svar på det?" Maralinda så op kvinden med et muntert smil, der hvis den anden på nogen måde stadig var i tvivl fortalte hvor lidt hun havde tænkt sig at sige uden god grund til det. Det var da også et spørgsmål, som kunne tolkes i en uendelighed og Maralinda havde aldrig kunne give et bedre svar på hvem hun var end at hun var sig selv. Især når hun vidste folk ville have et mindre filosofisk svar ud af hende.
Så måtte hun se hvor længe den anden ville lege med på hendes præmisser.

Det blev lidt bedre, som den anden faktisk stoppede op og tænkte før hun svarede. Maralinda sendte hende endnu et forventningsfuldt blik og satte sig så ned på stolen. "Jeg er interesseret!" Hvad end den anden kunne fortælle af historier var bedre end forhør og det sagde en del om den anden også. Måske kunne det endda distrahere kvinden fra de spørgsmål hun ikke fik svar på. Nogen folk elskede nok at være i centrum til at det kunne aflede dem fra uvæsentlige ting, som andre der var hvor de ikke burde være. "Vil den være lang?" Atter lod hun håb gennemsyre sin stemme og sit blik.
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 26.05.2018 15:52
Lykke kunne stadig ikke lade være med at smile over pigens mod, som hun rystede på hovedet. "Nej det gør der vel egentlig ikke" svarede hun med en næsten munter tone. Hun fandt Maralinda imponerende modig, men på den anden side var det vel nok bare fordi, hun egentlig ikke kendte Lykke og hendes temperament. Hun havde dog ikke glemt sit formål med at spørge, og hun overvejede igen, om hun mon skulle forsøge at tvinge pigen til at svare sandt. Hun valgte at vente lidt, da en ny mulighed åbnede sig.

Lykke nikkede til pigens svar. "Det er i orden. Så vil jeg lade dig vurdere, om min historiefortælling er i orden. Jeg gør det nemlig ikke så tit" svarede hun med en stemme fuld af selvironi. Hun havde ikke rigtigt fået feedback på nogle historier. Mest fordi, at hun aldrig fortalte nogen. "Men på den betingelse at du fortæller mig om dig selv, når jeg er færdig" tilføjede hun efter lidt tid. Tanken havde ligget der, men hun havde et øjeblik overvejet, om hun skulle stille kravet. Det virkede som den bedste måde, at få pigen til at tale på, så hun håbede det virkede. Hun satte sig ned og foldede benene, så hun sad i skrædderstilling. "Der findes længere historier, men den er bestemt ikke kort" svarede hun med et svagt smil. Hun havde planer for, hvilken historie der skulle fortælles, og hvordan det skulle gøres.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 27.05.2018 20:41
Maralinda havde stadig ikke den fjerneste anelse om hvem kvinden var, men tog hende for nu som en af de lidt højere rangerende af krigerne. Arrogancen kunne selvfølgelig snyde hende der, men det var ikke ofte af den var så fulgt af sikkerhed hos de helt nye. De nye søgte heller aldrig ind på biblioteket uden at have fået vredet en arm om og et permanent vrisent udtryk klistret på fjæset. S hun greb muligheden som den bød sig og lod emnet falde glat til gulvet.

"Ohh, men jeg er ikke så kræsen!" Maralinda skubbede sig bedre til rette på stolen og så forventningsfuldt op på dæmonen. Historier var historier og hvordan de blev fortalt sigende for den der gjorde det. Det kunne være så afslørende som noget, hvis man vidste hvad man skulle lytte efter. Desværre kom denne med betingelser. Maralinda så et øjeblik spekulativt på den anden, før end hun tøvende samtykkede og nikkede let. "Det må jeg vel så hellere..." Straks var en del af hendes sind gået i gang med at finde noget hun kunne og ville fortælle om sig selv, der kunne opfylde den andens krav. Ikke så meget for at opfylde løftet om at fortælle om hende selv, men mere til at aflede den andens opmærksomhed fra hende. Eller det modsatte? Et lille smil krusede hendes læber, før end hun trak det tilbage i et forventningsfuldt et.
Det blev som den anden sank ned at sidde på gulvet og endelig begyndte på lidt rigtig underholdning!
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 29.05.2018 18:36
Lykke kunne ikke lade være med at grine over pigens forventningsfulde ansigt. Det var ikke ligefrem sådan, hun havde forventet dagen skulle gå. På den anden side var det faktisk rart med et afbræk for den ellers seriøse stemning, der ellers lå omkring borgen. Hun tog en dyb vejrtrækning, inden hun begyndte at fortælle. "Jeg var blevet sendt på en mission for at udradere en flok varulve, der havde modsat sig Mørket. Min makker var en engel..." begyndte hun. Hun valgte at fortælle historien i mere episke vendinger, og hun udelod så vidt muligt at fortælle om alt blodsprøjtet, så den blev væsentligt mere interessant at lytte til. Hun var ret sikker på, at historier om flåede struber ikke ligefrem var så interessant som at høre en episk fortælling om, hvordan de to mand høj havde kæmpet mod 40 varulve eller så. Hun overdrev også tallene en smule, så det kom til at fremstå endnu mere imponerende, end hvad det egentlig havde været. Når hun tænkte tilbage havde det slet ikke været så dramatisk og interessant, men historien blev i hendes øjne ganske okay. Især taget i betragtning af at hun normalt ikke var historiefortæller. ...Og det endte faktisk med, at jeg blev gode venner med en engel" afsluttede hun. Det var sjældent, at Lykke fandt sympati for andre væsner end dæmoner, men i dette tilfælde var det lykkedes.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 29.05.2018 21:28
Maralinda lænede sig let frem, som kvinden begyndte at fortælle. Hun var virkelig ikke specielt kræsen i historier og nød en med så overdrevne antal at det var tydeligt sandheden om det skete lå dybere end dybt begravet. Især nogen der var mere blodige end den hun fik nu, hvor de gode scener blev pakket en smule ind. Det ødelagde den dog ikke for hende, men allerede starten havde jo sikret hendes indfangede opmærksomhed et godt stykke hen af vejen. Hun havde bare noget for Engle.
De 40 varulve led dog det forventede nederlag på ikke så grusomt beskrevet vis og historien endte ganske sobert og en smule kedeligt. Det var dog noget andet end varulvene Maralinda fokuserede på som hun rettede sig op og lagde bogen fra sig på stolen hun sad på.
"Fik du en fjer fra den? Englen altså?" Hun så forventningsfuldt på den anden, overhørende fuldstændigt bevidst at der blev talt om et venskab. Meget mere interessant var det om det var en engel Maralinda også havde mødt, der var tale om. "Ohh er den del af Mørket? Det er altså ikke mange engle der er det og de bliver altså heller ikke altid særlig pænt behandlet." Hun rynkede brynene let i misbilligelse, som var det kvindens skyld det hele. "Kan jeg møde den?"
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 18.08.2018 09:53
Lykke måtte virkelig bide sig selv i tungen for ikke at komme til at le. Af alle ting så var det det, hun ville vide? Hun rystede dog alvorligt på hovedet. "Desværre ikke. Jeg fik dog... noget ganske andet" svarede hun og lod med vilje ikke tonelejet afsløre, hvad hun mente. Nogle ting var bedst ikke at afsløre, og hun havde heller ikke tænkt sig at svare, hvis pigen spurgte ind til det.

Lykke nikkede som svar til pigens næste spørgsmål. "Hun er en del af mørket, ja. Og hun har gjort sig ganske fortjent til den respekt, hun får. Hun er oplært af en ganske kompetent dæmon, så hun er aldeles egnet som mørkets kriger" svarede Lykke med en mine, der talte sit tydelige sprog om, at englen havde vundet hendes respekt. Hun så dog ganske tænksom ud ved pigens sidste spørgsmål. "Det er ikke op til mig. Det er op til englen selv" svarede hun ærligt. Hun tvivlede dog stærkt på, at Ere ville bryde sig om at møde pigebarnet. Tanken om at hun nok ville forsøge at slagte hende fik hende til at kvæle et hånligt smil. Det ville være et kønt syn, syntes hun selv.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 18.08.2018 15:09
Maralinda betragtede undersøgende den anden, før forståelse lyste ubarnligt op i hendes træk og en viden hendes udseendes alder ikke burde have var tydeligt tilstede hos hende. Hun var trods alt heller ikke sin mors datter for ingenting og hendes opvækst havde givet hende et ret godt indblik i hvad den slags antydninger kunne dække over.
Hun lod dog hurtigt den barnlige glæde og uskyld flyde over sin træk igen, som hun fortsatte med at se forventningsfuldt op på den anden. Måske var der en mulighed her for at tilføje fjer til hendes samling? Svaret var dog lidt flydende men med en åbning trods alt. Også selvom lidt af det fortalte fik hende til at more sig mentalt. Kompetent dæmon - fandtes de virkelig? De fleste hun havde mødt var mere arrogante og magtfulde end kompetente, men det kunne da være hun bare havde været uheldig.

Den anden lød dog til at have tiltro til denne engels evner, så Maralinda valgte at nikke let og samtykkende. "Selvfølgelig. Det var jo også bare en tanke..." Hun var ikke sikker på hun havde lyst til at mødes med en respekteret kriger af Mørket der samtidig var engel så længe hun ikke helt var der officielt. Det kunne skabe sådan nogle grimme og akavede samtaler. Lidt som den hun havde rodet sig ud i her. "Desuden har engle nok at gøre med at holde vingerne på ryggen her... ingen grund til at forstyrre dem i det." Hun fik det sagt som en endegyldig sandhed lært gennem synet og oplevelsen af en engels skæbne med afbrækkede vinger og uden at virke som om det var den mindste smule usædvanligt.
"Er du selv noget specielt?" Hun så undersøgende på den anden med et udtryk der var provokerende på grænsen af det fornærmende.
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 21.08.2018 10:03
Lykke bemærkede godt det forstående udtryk i Maralindas ansigt, men hun kommenterede det ikke. Det konfirmerede blot Lykkes mistanke om, at denne pige ikke var en pige. Det gjorde det dog ikke nemmere at acceptere, at dæmonen over for hende prøvede at snakke udenom, tværtimod ønskede hun nu mere brændende at tvinge pigebarnet (hun kunne stadig ikke få sig selv til at tænke på Maralinde som kvinde) til at sige, hvad i al verdet, det var hun lavede her, især når hun ikke virkede til at være en del af mørkets hær.

Lykke nikkede. "De har dog ret. Mange bliver ikke godt behandlet, men mange fortjener det heller ikke. Det kræver sit at være en del af mørket, og hvis man tilhører en race, der oftest ses som lyset, må man forvente modgang. Andet ville jo være fjollet" svarede hun en anelse hårdt. Det var helt tydeligt, at det var hendes holdning. Hvis man ikke var dæmon, måtte man vise sit værd, i al fald hvis man ville have Lykkes respekt.

Lykke kunne ikke lade være med at smile ad Maralindas hentydning, og det var ganske tydeligt, at hun forstod, hvad den lille dæmon mente. Det var ikke ualmindeligt at ubudne engle mistede deres vinger og blev kastet for dragerne.
Hun rystede på hovedet ad det næste spørgsmål. "Nej. Jeg ved, jeg har en forfremmelse til ridder om hjørnet, men præcis hvornår er ikke til at sige" svarede hun sandfærdigt. Guderne skulle vide, at hun havde arbejdet hårdt for titlen som ridder, og hun var efterhånden bitter over, at hun endnu ikke var blevet forfremmet. Især når Cayden var. Hun havde arbejdet mindst lige så hårdt som han havde, og han havde stadig slået hende på målstregen. Intet af denne indre stridighed lod hun dog vise i sit ansigt, som hun fortsat betragtede Maralinda.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 23.09.2018 20:12
Maralinda lagde hovedet let på skrå, som hun lod til at tage svaret ind og tænke over det. Mest af alt betragtede hun dog bare den anden og placerede de holdninger der var udtrykt i svaret i forhold til hvad hun til nu havde fået at vide og fornemmet om den ældre skabning. Tydeligvis følte hun sig hævet over englene om de var af Mørket eller ej, men det virkede til at gå mere generelt end det. Ikke at det var usædvanligt for dæmoner, men der var jo variationer i hvor mange andre racer de fandt som andet end næring eller underholdning.

Hun kunne ikke andet end gengælde smilet med et uskyldigt et af sine egne. Mørket havde sine metoder, som hun så tydeligt havde set afspejlet i tilfangetagende der havde omgivet Beons celle, men de var ikke altid gode til at fået budskab til at vandre. Det krævede trods alt at nogle fanger skulle fortælle videre.
"Og det ville gøre dig speciel?" Der var ikke meget overbevisning om det at finde i Maralindas stemme. Både fordi hun vidste det var lidt provokerende, men også fordi hun ikke fandt det så specielt igen. Nok mest det første.
Hun flyttede sig let et skridt baglæns, lagde endnu engang hovedet på skrå og skævede i retning af døren ud af biblioteket, som hørte hun nogen komme. En distraktion som forberedelse for at snige sig væk og forsvinde tilbage i borgens skygger og usete hjørner.
Lykke

Lykke

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 2992 år

Højde / 180 cm

Efterlyst af Lyset

Karen 09.12.2018 15:56
Lykke tog sig lidt tid til at tygge på spørgsmålet. Hun kunne godt forstå, hvorfor det i nogles øjne ikke ville blive anset for at være specielt. ”Ikke for udenforstående, nej. For mig ville det dog betyde, at jeg bliver anerkendt. Jeg forventer ikke, at De forstår det” svarede hun igen ærligt. Hun var ikke engang sikker på, at andre inden for Mørket ville kunne forstå hendes iver, men for hende betød det en hel masse at blive forfremmet. Mere end de fleste ville kunne forstå.

Lykke hørte døren til biblioteket gå, men hun fastholdt blikket på pigen. Hun havde ikke glemt det løfte, hun havde fået pigen til at give hende. ”Men De glemmer det løfte, De gav mig. Hvordan har De formået at holde Dem skjult her?” Lykke vidste, at sikkerheden inden for murerne var høj, så hun havde svært ved at forestille sig, at denne pige havde været her længe.
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 09.12.2018 18:58
Hendes spørgsmål blev taget alvorligt! Maralinda holdt ansigt i de rette folder som den anden dæmon rent faktisk overvejede hendes ord og endda gav hende et seriøst ment svar. Hvad skete der lige for den her dag? Hun var dog ikke en for at træde rundt i ikke forståede flabetheder, så hun lyttede i stedet og trak bare let på skulderen. "Nah, jeg forstå det nok bare ikke." Anerkendelse var ikke noget hun havde mødt meget af gennem sit liv, så at søge det var aldrig faldet hende ind. Ikke at blive taget alt for alvorligt havde altid virket bedre - eller det havde det hidtil. For meget havde nok snart forandret sig til at hun kunne forblive som hun var.

At liste af virkede som en god plan og et godt tidspunkt, skønt hun måtte stoppe med et lille suk som den anden bragte det der ubehagelige ord Løfte på banen. Hun følte sig ikke videre bundet til at svare, men heller ikke interesseret i problemerne hun ellers ville lande sig selv i. Så hun bakkede et par skridt mere for måske at nå udenfor nå-vidde, før hun med et muntert grin svarede. "Min fader er den tidligere General. Ingen har rigtig lyst til at se mig!"
Maralinda

Maralinda

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 383 år

Højde / 151 cm

Grace 09.03.2019 11:09
Afsluttet grundet inaktivitet
0 0 0

Chatboks