Just passing by.

Neesja

Neesja

Jæger, tyv, snigmorder mm. Generelt alle ydelser, folk er villige til at betale krystaller for.

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 26.04.2018 23:52
Det var ikke så tit, Neesja bevægede sig uden for skoven, men der skulle krystaller på bordet. Mest til vedligeholdelse af hendes ejendele, da hun for det meste skaffede sin egen mad gennem jagt. Hun havde derfor sat kursen mod Dianthos med flere rådyr på slæb, hun havde fået til opgave at jage for den lokale slagter. For en som hende var det hverdagskost at jage, så de tre kadavere, der nu prydede hendes skuldre havde ikke været noget særligt at fange.

I den venstre hånd holdt hun en langbue. På højre side af hoften var der et kogger med pile. På overkroppen havde hun en mørkebrun top, der stoppede lige over navlen. Længere nede kunne man se et par læderbukser i samme farve. Disse stoppede ved anklerne, hvor hendes bare fødder stak ud. På siden af det højre skinneben sad en dolk i en skede, der var spændt fast til benet og på lænden havde hun noget, der kunne minde om et kortsværd siddende vandret ligeledes i en fuldskede.

Hun stoppede og og smed dyrene fra sig med et suk. Det var tungt i længden at slæbe, og selvom hun var noget stærkere, end hun så ud, havde hun alligevel behov for en pause.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 27.04.2018 23:17
Sakse syntes ellers, han var for gammel til at lege stikirenddreng for sin mor, men Liv havde mere eller mindre muret sig inde i soveværelset i det palæ, hun boede i lige nu, og kun hendes nye krammedyr, Cole, kunne få lov til at komme ind til hende med lidt mad og vand. Eller det vil sige, Sakse kunne godt, men han orkede det ikke. Han orkede ikke Liv, når hun var deprimeret, for hun insisterede på, at han skulle passe og pleje hende og lade hende klistre sig til ham. Han kunne ikke klare det, men fordi han trods alt elskede hende og gerne hjælpe hende, havde han meldt sig frivilligt til at hente forskellige teer og andre ting, som Liv gerne ville have, når tvillingerne på et eller andet tidspunkt meldte deres ankomst.

Sakse havde gået i sine egne tanker, mens han vandrede ned ad gangen. Han var vant til ikke at kigge, hvor han gik, for det fleste folk fjernede sig hurtigt fra ham og lod ham passere. Det var nok grunden til, at han gik direkte ind i nogen med nok kraft til at skubbe dem omkuld.

Han skulle lige til at vrisse at vedkommende skulle se sig for, da han fik øje på den besynderligt-udseende pige(?), han havde slået omkuld. I stedet for at sige eller gøre noget, stirrede Sakse bare på hende.
Neesja

Neesja

Jæger, tyv, snigmorder mm. Generelt alle ydelser, folk er villige til at betale krystaller for.

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 28.04.2018 14:10
Neesja havde stået lidt i sine egne tanker, da nogen buldrede ind i hende, og hun væltede om kuld. Irriteret kom hun på benene igen, inden hun begyndte at børste sig ren for grus og støv med hidsige bevægelser. "Så se Dem dog for!" udbrød hun og rettede blikket lige ind i brystkassen på en mand. Hun lagde hovedet tilbage og hendes blik fandt hans øjne et godt stykke over hendes eget hoved. Hun var dog ikke ligefrem skræmt af hans højde, og hun gik hen for at samle sine dyr op igen. Med en tydeligt fornærmet mine gik hun forbi ham, mens hun mumlede noget, og ord som "så lille er jeg altså heller ikke" og "...må lære at se sig for, hvor man går" kunne tydeligt høres, da hun var lige ved siden af ham.

Tungen spillede let, som den nærmest automatisk blev stukket ud af hendes mund, og hun stivnede. Langsomt vendte hun sig mod manden, og et nysgerrigt blik faldt på ham. "Jamen dog, De er da en spøjs sammensætning" sagde hun hæmningsløst. Hun havde opfanget en snert af både engel og dæmon i luften. Det var da en noget kontroversiel blanding. Det var dog tydeligt, at han var menneske, men det var som om, der lå noget mere i det. Han var i al fald ikke et normalt menneske.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 01.05.2018 16:22
Sakse lod sig sjældent provokere af nogen eller noget som helst, og da slet ikke mærkelige, små halvdyrsdamer, der stod midt i det hele og blokerede vejen for travle folk og opførte sig, som om de ejede det hele. Han stirrede ned på hende med tydelig foragt i sit blege, magre ansigt, men han sagde ikke noget. Han var bedre end det. Det var først, da tøsen begyndte at tale direkte til ham, da hun havde passeret ham, at han overhovedet reagerede på hende.

"Undskyld mig?" spurgte han og løftede et sort øjenbryn. Hvordan i alverden kunne tøsen vide noget om det?
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 01.05.2018 18:39
Neesja tog sig ikke rigtigt af hans forargede blik. Hun var vant til, at halvdyr ikke ligefrem blev behandlet med respekt, og det var ikke nyt for hende at blive set ned på. De fleste mennesker så hende på ingen måde som ligeværdig, men derimod som et dyr. Det var også derfor, at hun ikke ret tit kom uden for skoven, men hun manglede krystallerne lige nu, så hun var lidt nødt til at komme til Dianthos for at sælge sin fangst.

Hun betragtede ham lidt, som tungen igen spillede ude af munden på hende, og partiklerne bekræftede igen hendes konstatering. "Nej nej, undskyld mig. Det var jo mig, der stod i vejen" sagde hun med slet skjult spot i stemmen. Hun var udmærket klar over, at det på ingen måde var det, han havde hentydet til, men hun ønskede ikke ligefrem at undskylde sin udtalelse. Hun stod egentlig bare og betragtede ham med de blå øjne med de smalle, aflange pupiller.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 02.05.2018 04:53
Det dér med tungen var altså mærkeligt, og Sakse kunne ikke helt overskue det. Men han kunne heller ikke helt lade være med at stirre på den besynderlige tøs foran ham. Hun lod ikke til at være bange eller intimideret af ham, hvilket i sig selv var ret utroligt, men hendes udseende var så ejedommeligt, at Sakse var ret sikker på, at han aldrig havde set noget lignende før.

"Ja," sagde han bare til tøsens kommentar, selvom han ikke rigtigt havde hørt efter. Hans ugle rystede sine fjer på hans skulder. Den var nervøs.
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 02.05.2018 18:04
Neesja hævede øjenbrynene over mandens blik. Hun brød sig ikke rigtigt om, at folk stirrede på hende. "Hvad? Har jeg noget i ansigtet?" spurgte hun lettere irriteret. Det var tydeligt, at hun ikke ligefrem brød sig om, at han overgloede hende, og hun lod ham det da så sandelig også vide med sit blik.

Hun betragtede ham lidt efter hans svar. Hun kunne ikke helt greje det udtryksløse ansigt. Efter lidt tid lod hun dog sin nysgerrighed tage over. "Hvad laver en mand som dig så langt uden for byen? Du ligner ikke ligefrem en, der er klædt på til at rejse" sagde hun, og hun kunne på ingen måde skjule sin nysgerrighed, som hendes tunge igen spillede ude af munden.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 02.05.2018 21:54
"Hvordan skal man være klædt på for at rejse?" spurgte Sakse og rynkede de sorte bryn lidt i forvirring. Han havde da aldrig  hørt, om at man kun måtte rejse, hvis man var iført noget bestemt tøj, men måske var det en mærkelig halvdyrsskik, han bare ikke var stødt før? Han havde trods alt ikke haft meget at gøre med halvdyr, med mindre de var hel eller halvdøde.

Den lille tøs var i al sandhed meget besynderlig, og Sakse kunne ikke lade være med at være nysgerrig på hende, men det kunne man naturligvis ikke se på hans stenansigt.
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 06.05.2018 23:16
Det var tydeligt, at Neesja tænkte længe over hans spørgsmål længe. Hun brugte adskillelige minutter på bare at stå og fundere. Hun havde ærligt ingen anelse, så hun trak på skuldrene. "Jeg ved det faktisk ikke? De fleste mennesker, jeg har set, har som regel bare altid den samme type tøj på, når de rejser. Støvler, slidstærke bukser, generelt varmt tøj og mange gange også en taske eller rygsssssæk" svarede hun eftertænksomt. Hun selv gik for det meste i det, hun selv bare fandt behageligt. Det var ikke ligefrem noget, hun sådan tænkte over til dagligt, og hun havde bedre ting at tænke på end menneskers vaner.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 07.05.2018 18:09
"Jeg fryser aldrig, og jeg har en taske," sagde Sakse og holdt den lange, løse, kimono-agtige ærmekappe til side for at vise den taske, der hang ved hans side. Han tøvede lidt, men tilføjede så, "Jeg er ikke et menneske, så jeg behøver vel ikke følge menneskeregler for hvordan, man skal klæde sig for at rejse."

Han var ikke helt sikker på, om pigen her bare fandt på det med rejsetøjet. Det ville ikke være første gang, at Sakse faldt for en løgn. Han var ikke godtroende, men han vidste næsten intet om, hvordan andre folkeslag og racer levede deres liv, for han havde aldrig interesseret sig for det, så det var nemt at bilde ham ting ind.
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 08.05.2018 18:32
Neesja så temmelig overrasket ud, da han fremviste tasken, og hun så for en gangs skyld undskyldende på ham. "Åh undskyld. Det havde jeg ikke set" svarede hun. Hun lyttede lidt til hans svar, inden hun sendte ham et svagt smil, som tungen igen spillede. "Det er rigtigt. Faktisk ved jeg ikke, om der overhovedet er regler? Det var bare en observation" svarede hun ærligt. Selv vidste hun ikke meget om menneskers adfærd, så hun kunne faktisk ikke sige det med sikkerhed. Hun prøvede så vidt muligt at blande sig uden om deres gøren og laden, når de altså ikke forurenede naturen. Hun hankede lidt op i de tre rådyr. "Mit navn er forresten Neesja. Hvor er du på vej hen, hvis jeg må være nysgerrig?" spurgte hun interesseret, mens hun sendte ham et undersøgende blik. Det var virkelig ikke til at se på ham, han ikke var menneske.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 08.05.2018 19:36
"Ingen steder, alle steder," svarede Sakse, efter han havde tænkt lidt over, om han overhovedet skulle svare på hendes spørgsmål. Hvorfor ville hun mon vide det? Hvad angik det hende?

"Hvorfor spørger du?" ville han vide. Han havde svært ved at se, hvorfor en slangepige skulle have den viden, med mindre hun havde en eller anden interesse i at vide, hvor han skulle hen. Han kunne dog ikke forestille sig, hvad det skulle være.
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 09.05.2018 22:21
Neesja trak på skulderen ved hans spørgsmål. "Jeg er egentlig bare nysgerrig. Det kommer selvfølgelig ikke mig ved, men jeg får jo absolut intet svar, hvis jeg ikke spørger" svarede hun, mens hun fortsat holdt blikket på ham. Hun havde som sådan ikke noget at bruge informationen til. Hun havde egentlig bare været nysgerrig et øjeblik. Desuden virkede han ikke ligefrem fjendtligsindet, selvom han havde gået ind i hende uden at undskylde. Det kunne diskuteres, hvis fejl det var, men det var ikke rigtigt relevant for hende længere.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 10.05.2018 01:07
Sakse betragtede pigen, mens hun talte. Hun talte meget, og lidt i cirkler, og den der tunge var altså ret distraherende at se på.

"Jeg er omrejsende," sagde Sakse så. "Jeg tager derhen, hvor mit kald tager mig. Gør du ikke også det?"

Sakse kunne godt glemme, at det ikke var alle, der fulgte deres kald, ligesom han gjorde. Nogle folk arbejdede, fordi de var nød til det for at få mad på bordet. Den slags behøvede Sakse heldigvis ikke at bekymre sig om.
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 10.05.2018 01:17
Neesja så noget eftertænksom ud ved hans spørgsmål. Hvor hendes kald tog hende hen? Det kunne man vel godt kalde det, så hun nikkede. "Lige nu er mit kald at komme til Dianthos med bytte, så det kan man vel egentlig godt sige? Jeg gør egentlig bare det nødvendige for at leve" svarede hun med et nyt skuldertræk. Det var som sådan ikke ligefrem noget, hun gik og tænkte over til hverdag, men nu hvor han havde påpeget det, så havde hun vel et kald, hun fulgte. Om det var jagt eller at jage mennesker ud af skoven, der hærgede den, det var vel lige, hvad der bød sig? Hun gik ud fra, at det nok var noget i den dur.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 10.05.2018 16:34
"Hm," gryntede Sakse til svar. Det lød ikke helt som den slags kald, han følte. Han kunne ikke gøre andet end det, han gjorde. Han kunne fysisk mærke, hvordan sjælene kaldte på ham, og selv hvis han en dag stoppede sit arbejde, ville kaldet være det samme.

"Og hvad er det nødvendige så?" spurgte han. Han havde vist aldrig talt rigtigt med et halvdyr, og nu hvor han endelig havde chancen, kunne han ikke gå. Han måtte vide lidt mere om  hendes ophav, og hvis han nu kunne få lov til at mærke lidt på hendes sjæl...
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 10.05.2018 18:21
Ligeså spøjs manden fandt Neesja, fandt hun ham mindst lige så spøjs. Hun havde ikke ligefrem mødt en rejsende som ham, og hun var ærligt nysgerrig omkring ham. Hans lille grynt tog hun sig ikke rigtigt af. Han måtte synes, hvad han ville om, hvad hun mente var hendes kald.

Hun betragtede ham lidt, mens hun lod ham stille sit spørgsmål. "At tjene krystaller så jeg kan vedligeholde mit hus lige i øjeblikket" svarede hun nærmest monotont. Det var dog sandt. Det var derfor, hun var på vej til Dianthos for at sælge de dyr, hun havde fanget. Hun behøvede ikke penge til mad, for den fangede hun selv, og hun kunne gå et par dage uden mad takket være slangegenerne, så på den front var hun rimelig selvforsynende. Lige nu krævede hendes hus lidt vedligeholdelse, og til det skulle hun købe materialerne.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 10.05.2018 21:14
"Hus? Hvor ligger dit hus?"

Sakse havde meget svært ved at forestille sig den besynderligt udseende pige bo i et lille murstenshus med stakit og urtehave, men måske gjorde hun? Han havde nok mere forestillet sig en kold og klam jordhule under en eller anden sumpet bakke i en mørk skov.
Neesja

Neesja

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Elverly

Alder / 24 år

Højde / 175 cm

Karen 11.05.2018 01:37
Neesja betragtede ham lidt, som tungen igen spillede ude af munden. Burde hun svare på det? Kom det ham ved? På den anden side havde han svaret på hendes spørgsmål, så hun burde vel også svare på hans. Hun pegede i retning af skoven, hvor Elverly lå. "Derinde" svarede hun. Det var ikke et fornemt hus, og det var lavet af træ med stråtag, men det var hendes, og hun var aldeles glad for det. "Jeg har boet der altid" tilføjede hun lidt eftertænksomt. Hun valgte dog med vilje ikke at fortælle om episoden med hendes mor. Hun var kommet over det, men det var stadig en kende trist at tænke på, og hun havde ikke rigtigt lyst til at tale om det.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 11.05.2018 17:45
"Hvorfor?" spurgte Sakse. Han havde aldrig boet noget sted fast, og han havde svært ved at forestille sig, at det ikke blev utrolig kedeligt i længden. Hvad nu, hvis man løb tør for ting at lave? Og hvad kunne sådan en slangepige få tiden ti lat gå med?
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 5