Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 18.04.2018 14:47
Det var uger siden at Gabe var stødt på den identitet der eftersigende var hans. Uger siden at han var flygtet fra Dianthos så hurtigt hans ben kunne bære ham, og uger siden at han i hvert fald for et sekund ønskede at de vinger han eftersigende havde, kom ud af hans ryg, så han kunne flyve væk. Så han ikke behøvede at tage hensyn til alle de folk der fyldte Dianthos' gader.
Men han var løbet ud af Dianthos. Selv vagterne havde ikke været opmærksomme nok til at stoppe ham, og da det ikke så ud til at han ville stoppe, gav de hurtigt op. Han var nået et godt stykke udenfor Dianthos da han endelig stoppede og prøvede at få vejret, men de tanker der var i hans hoved, var der stadig flere uger efter. Hvorfor?
Han var søgt af instinkt mod Azurien og Diamantbugten, et sted som han havde regnet for et andet hjem for flere årtusinder siden, og selv som engel var det et sted han havde søgt for trøst. Ikke at det var noget han huskede. Det var alt sammen låst væk i nogle minder, som han ikke havde adgang til.

Det var på tredje ugen, og Gabe havde været ved at nærme sig de mange stejle klipper der udgjorde Diamantbugten natten forinden. Hans krop og sind havde dog været træt, så han havde fundet en lille udhugning i det var begyndelsen på klipperne, men det var nok til at han ville i hvert fald have læ for natten, hvis det regnede, selvom der ikke var meget læ for hvis der var nogen der kom forbi. Heldigvis var det jo begrænset hvad han havde af værdigenstande, og han tvivlede på at der var nogen der ville forsøge at angribe ham, når han lignede i overvejende grad en hjemløs uden en eneste mønt til sit navn.

Det var ved at være tidlig morgen, da mareridtene han allerede var plaget af var begyndt at tage til. Han havde næppe sovet godt det meste af natten, men alle de spørgsmål der lå i hans baghovedet det meste af dagen kom i fuld flor frem i denne tid.
Det var næsten en lille klynk til at starte sig med, men hvad der var et klynk, blev hurtigt til mumlen og derefter decideret snakken. Mange af sætninger hang ikke sammen, og de blev afsluttet før de var færdige, men der blev snakket til Isari, stillet spørgsmål om hvorfor hun havde gjort sådan noget mod ham. Hvorfor han intet kunne huske... hvor hans vinger var.

Everything was the same as before. Yet, it was because of
how everything was the same as before that it tormented the heart.
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel havde ikke været helt sikker på hvorvidt hun var helt sig selv siden vinterballet i Dianthos, men hun havde, trods ihærdig granskning, heller ikke været i stand til at sætte en finger på hvad der havde ændret sig. Det var skidt, det viste hun. Det var den slags der, hvis det fik lov at gå uudforsket hen, kunne resultere i en mere permanent ændring i hvem hun var - og det kunne hun ikke tillade!

Til trods for sin påpasselighed, havde hun alligevel sadlet sin udødelige enhjørning og reddet mod Azurien. Hun havde for sent indset hvad det var der havde draget hende i den retning, og i ren stædighed, havde hun vendt om, og reddet den anden vej, stik syd fra den fordømte slotsruin hvor en hvis engle havde taget bolig.

De faste, rolige hovslag, havets brusen langt, langt under hende.. ja det var næsten scenisk, hvis det ikke havde været for de evige skrig fra havmågerne der hærgede kysten.. og nogen der talte?
Overrasket skubbede Jezebel hætten ned på sin kutte, og lyttede. Jo den var god nok!

Nysgerrigheden tog over, og hun ledte sit riddedyr langsomt frem langs klippekanten, til hun fandt indhulingen, og manden der lå der og sov dårligt. Hun rynkede brynene og lyttede som han talte i vielser. Isari, manglende minder.. Åh havde hun hørt den gamle sang! Men vingerne, eller manglen på samme, se den var ny!
Lydløst gled hun af enhjørningen, tog kåben af og bredte den over dyrets bagparti, så man ikke kunne se de evige sår hvor Jezebel havde skåret råd væk da hun havde fundet kræets lig. Med den detalje klaget, nærmede hun sig manden, mens hun overvejede hvordan hun spillede sine kort bedst, og lyttede efter flere guldkorn i mandens tåger. 

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 20.06.2018 13:44
Gabe sov normalvis ikke specielt tungt, men han var heller ikke en person der vågnede af de mindste ting. Det ville trods alt give ham en del problemer, når man sov udenfor. Der var alt et eller andet dyr der stod op tidligt, eller var vågen om natten, og var helst noget som Gabe ønskede at sove fra. Alligevel tog det noget tid før at hans krop reagerede på at der var kommet nogen nær den sovende krop. I stedet forsatte han med at mumle halve sætninger i søvne. I et sekund fløj han i hvert fald i sin drøm, og det næste sekund åbnede han øjnene med en gaspen, som han havde set sig selv falde ned i afgrunden.

Lige med det samme mærkede han næsten øjnene på sig, og som han langsomt kiggede til siden så han skikkelsen af en kvinde, hvilket bare fik ham til at sætte sig op med et sæt. I den situation han var i lige nu, var det svært at tænke at han var en flere tusinde år gammel engel. Lige nu lignede han en skræmt ung mand, også noget han så ud til at være.
".... Hvem er du?" kom det så endelig, efter at Gabe havde stirret tilpas lang tid på kvinden. HUn så ikke ligefrem ud som en man ville forvente at finde på disse kanter. Tøjet så pænt ud, og hun havde en hest, der så ud til at være nogenlunde i live. Ikke at han kunne se at den teknisk set var død, fra hvor han selv sad. 

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel bevægede sig langsomt en anelse nærmere, og lod sig dumpe ned at sidde i en elegant bevægelse. "Jeg er her for at hjæpe.. Isari har hørt dine lidelser og har set mig til din side.." hun rakte ud med en forsigtig hånd, for at ligge den på hans skulder, beroligende. "Sig mig hvad der plager dig.. dine vinger?" bød hun blidt.

Indvendig var Jezebel ved at dø af grin, og måtte anstrenge sig for ikke at lade den boblende latter der lå og gemte sig i hendes bryst farve hendes stemme. Det var måske et stats, men Jezebel havde aldrig været bange for at vædde på en død hest. Og ud fra den unge mands mumlen i søvne, virkede det ikke som noget der var helt ude i hampen. 

Hvem viste, måske ville det endda være nok til at han ville stole på hende! ...hvertfald i starten. Snart ville han nok opdage hun ikke var der med rene intentioner, men den tid den sorg! For nu var hun blot interesseret i, at finde ud af hvad pokker der var med hans vinger, og om det var noget hun kunne bruge mod Valkar.

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 18.08.2018 09:53
Det var ikke fordi at Gabe var et naivt individ, men samtidig ønskede han at bære en godhed i hjertet. En godhed han ellers kun havde set hos ganske få folk, som han næppe havde turdet snakke med. De havde ofte været som Isaris lys for ham blot at se på, og han havde ikke haft mod til at gå tættere på, end blot at observere dem fra en distance af. Følelsen af ikke at være god nok var noget der sad ganske dybt i den gamle engel.

"Hvordan...?" kom det først stille, før at han rystede på hovedet. Han må have talt i søvne igen. Det var blevet nævnt et par gange til ham før, selvom han ofte bare snakkede om noget der ikke gav mening. Måske de ord der dengang var blevet talt gav mere mening nu, med hans fornylig fundne viden om hvem han var.  Måske havde han også behov for at snakke med nogen om det, og hun virkede.... på sin egen lidt morbide måde, som om at hun bekymrede sig om ham. Eller det var måske nærmere ønsketænkning.

"Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det..." indrømmede Gabe. "Jeg har... for nyligt opdaget min fortid, eller det jeg tror er min fortid, da jeg intet kan huske. Og drømmen i nat... jeg havde en følelse af at kunne flyve, men de vinger som jeg ved jeg må have... jeg kan ikke få dem frem uanset hvad...." Havde Gabe overhovedet fået forklaret de følelser i ham klart nok? Han var ikke længere sikker, men han var stadig en anelse døsig fra lige at være vågnet.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel så overrasket ud som han talte. En engle der ikke kunne få sine vinger frem?! Se den var ny. Hun havde brugt en rum tid på at læse og studere racen, mest i søgen på åbninger mod sin elskede rival, så vel som pointer til at understrege at hans håbløse forsøg på ondskab var, som hun mente, håbløst. Han var en engle, og derved et væsen af godhed og af lyset, slut punktum!!

"Der er visse ting der ikke er værd at huske. Men vi er selvfølgelig sjældent herre over hvad vi husker og hvad ikke" sukkede hun let, og lagde en trøstende hånd på hans arm. Det var ikke ikke sjældent hun glemte ting når hun døde, men sjældnere var det at hun faktisk huskede noget af det igen. "Men hvis du har brug for hjælp.. kan jeg måske være til assistance. Jeg har en vis.. lægelig erfaring. Der må jo være en grund til dine vinger ikke kommer frem, og med mindre du har et udestående med Isari selv, er det vel nærliggende at tænke at problemet ligger i dig.. og måske gør løsningen ligeså!" foreslog Jezebel, og lød nærmest entusiastisk! Hun kunne kun håbe på han troede hun gjorde det ud af sit hjertes godhed, men i virkeligheden var hendes gerning nok mere drevet af nysgerrighed. Og når Jezebel havde fået en idé, skulle der ofte ganske meget til at stoppe hende igen.

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 20.10.2018 09:53
Gabe's skuldre sank lidt sammen, efter det første kvinden havde sagt. Han vidste ikke hvorfor han i det hele taget havde fortalt det, for der var jo nok egentlig intet at gøre ved det. Hvis det var minder der skulle huskes, så ville Isari vel hjælpe ham, og hvis det var vinger,  så måtte de vel komme når tiden var inde. Isari ville da ikke bare forlade ham? Det håbede han ikke, han havde i hvert fald gjort hvad han kunne for at få hendes på sin gode side, selvom han ikke anede hvad han havde gjort galt.
Dog var det ikke lang tid at han så opgivende ud, som Jezebel forsatte med at snakke, og han kiggede op på hende, og kom ligeså stille på benene, så de stod ansigt til ansigt. Der var håb at finde i hans ansigt. Som om at vingerne i det mindste var et skridt tættere på at han ville finde ud af hvem og hvad han var.

"Du kan hjælpe?" spurgte han, og han kunne ikke lade vær med at gribe fat i halskæden der hang om hans hals, der så tydeligt bar et Isari-symbol. Det var efterhånden en vane for ham, som om at han så ville være tættere på sin gudinde. Det trøstede ham også når tiderne var lidt svære.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel måtte klemme ballerne sammen for ikke at vise sin skadefryd ved mandens svar. I stedet påtog hun sig et fromt udtryk, med øjenbrynene let trukket sammen i medlidenhed. "Det kan jeg" lovede hun ham med alt den falske sikkerhed hun kunne mønstre, hvilket ikke var så lidt, og lagde en forsikrende hånd på hans skulder. Jezebel havde et par ideer der allerede spirrede i hendes mørke sind.

Tænksom trådte hun til side, og lod hånden glide fra hans skulder, om mod ryggen, hvor hans vinger eftersigende skulle gemme sig. Det slog hende at han måske bare var tosset. Han han troede han var en engel, men nok i virkeligheden bare var en af Isaris tosser? Så mundan en tanke. Ak ja, tosse eller ej, så ville hun under alle omstændigheder få sig en ny ven. Det rigtige spørgsmål var blot hvor meget fri vilje han havde tilbage.
"Det er muligt dine vinger allerede er der, men blot ikke har vist sig endnu... eller sidder fast. Men frygt ej, der er måder at lokke dem frem på" fortalte hun, og et sted var hun ganske sikker på hun havde ret. Der var uden tvivl måder at gøre det på. Hun kendte bare ingen af dem. Men! Det var vel det en smule sund experimentation kom ind i billedet. Så længe han troede på hun viste hvad hun lavede, skulle hun nok finde på det hele undervejs.

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 08.11.2018 19:51
Hvis Gabe havde haft det bedre mentalt, så ville han nok have stillet større spøgrsmålstegn til denne her kvinde. Hvis han bare havde brugt noget af den viden han havde om andre væsner, så ville han i det mindste prøve at læse på hende om hun var oprigtig om det. Men lige følte han sig blot som et barn, et forladt barn, der ikke havde nogen retning at gå for at komme hjem. Ingen til at hjælpe ham på vej. Mest af alt var følelse lidt af alt som da han den morgen havde vågnet op uden nogen minder om hvem, hvad og hvor han var.

”Tror du virkelig at det er muligt?” spurgte han, håbefuldt, men også lidt tøvende. ”Og hvordan?” Det kunne godt være at Gabe ikke vidste meget om engle, af hvad han kunne huske, men alligevel var det lidt som om at det virkede som en underlig ting at kunne lokke vingerne frem. Det var selvfølgelig mærkeligt i sig selv at han ikke kunne få dem frem.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel var ikke overrasket over hendes bluff virkede, for hun var en karismatisk kvinde, der var van til at folk hang ved hendes ord. At hele situationen var umådelig absurd var jo så en helt anden sag.

Jezebel lagde sit ansigt i mere alvorlige folder "Det er så sandelig muligt, men.." hun lagde hånden på hans skulder og gav den et klem "Det er ikke let. Og hvis de virkelig sidder fast, bliver det ikke smertefrit at få dem frem, langt fra" hun så bekymret på ham "Er du sikker på du er ville til at gå igennem hvad det kræver? Du kan leve frit og længe uden dem" foreslog hun. Hun viste det kunne være risikabelt at tilbyde ham en vej ud, men det var nødvendigt. Hun havde ikke mandekraften med til at håndtere ham selv, så det var nød til at være hans eget valg. Han var nød til at ligge sit liv i hendes hænder frivilligt.
Meeen hvis hun havde vurderet hans desperation korrekt, ville han ikke sige nej, ligemeget prisen, ligegyldigt hvor vanvittigt eller usandsynligt hendes opspind ellers lød. Dette hjemsøgte ham som var det en del af natur der manglede, en del af hans sjæl! Hun ville love ham den fuldendthed han søgte, og han ville give efter for hendes luner.

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 23.11.2018 10:12
Der var en del af ham der sagde nej. Der ikke følte at han kunne stole på denne her kvinde. I virkeligheden var det del han burde havde givet efter. Accepteret at der nok kom en anden vej hvor de ville komme ud, men der var så meget forvirring i ham, at han bare ikke kunne lytte til den stemme. Der var nemlig noget der manglede. En del af hvem og hvad han havde været, og han havde søgt efter den del i årevis. Ville det her gøre ham gladere? Mere fuldendt? Han var ikke sikker, men han blev nødt til i det mindste at prøve.

"Jeg bliver nødt til det," sagde han så endelig, med mere beslutsomhed end før. Det var ikke den første hårde beslutning han havde taget, men det blev heller ikke den sidste. "Hvis jeg ikke gør det her, så bliver jeg ved med at sidde fast." Fast i tankerne, og hvem han var, og hvad Isari ville med ham.
"Jeg" han tog en dyb indånding. "Jeg vil gøre hvad der skal til," uvidende om hvad præcis der faktisk skulle til for at lade Jezebel hjælpe. 

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel kunne ikke holde et smil fra sine læber, men det lykkedes hende da at gøre det blødt og moderligt. "Så lig dig ned igen, på maven denne gang. Så vil jeg starte med at se, om jeg kan mærke noget deromme hvor de bør gemme sig" bød hun ham, og gjorde en gestus mod lejet han havde sovet på før. Hun smilede beroligende til ham "Jeg skal nok lade dig vide det, inden jeg gør noget.. drastisk, eller noget der kunne gøre ondt"

Det var vel så godt et sted at starte som alt andet, og det lød ret troværdigt. Når Gabe havde lagt sig, ville Jezebel ikke gøre andet end at massere hans ryg, stille og roligt, og få ham til at slappe mere af, mens en plan begyndte at forme sig. Jezebel havde en fortrinnelig forståelse for anatomi, havende skilt mere end sin del af kroppe fra hinanden igennem tiden, og hun mente det nok ikke var en urimelig tanke, at det ville være til at mærke noget der var anderledes omkring musklerne og senene i han ryg. Hvis der da faktisk VAR vinger at finde derinde, og det ikke blot var manden der var blød i bolden. 

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 28.11.2018 10:14
Gabe kiggede sig lidt omkring. "Her?" kom det lidt spørgende, men det virkede til at det var det Jezebel mente. Et underligt sted at lave en medicinsk undersøgelse, men kunne være at hun var rejsende, og ærligtalt var Gabe muligvis også gladere for at der ikke var nogen der var omkring dem, som de ville hvis de var nærmere på en by. Herude var det øde, og de eneste der kunne høre hvad de snakkede om, var dyrene i det fri.
Til trods for at det virkede til et mærkeligt sted lagde han dog sig til sidst ned. Han havde dog stadig en trøje, men var villig til at pille den af, hvis Jezebel bad om det. Ikke at den var så tyk at man ikke fint kunne mærke knoglerne i hans ryg.

Han prøvede at ligge stille, men følte at det var lidt mærkeligt at nogen rørte ved hans ryg på den måde. Måske var det begyndelsen af en ubehag han havde omkring kvinden der ville hjælpe ham? Han var ikke sikker.
Jezebel ville tilgengæld opdage, at der var noget udenfor normen i hans ryg. Det var ikke noget der sprang meget ud, men man kunne svagt mærke noget der gik ned gennem hans ryg. Det var ikke store vinger som man kunne mærke, men det var to nogenlunde ens knogler samlinger på hver sin side af ryggen, som havde form som vinger.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel nikkede bestemt "Det kan lige så vel være her som andetsteds. Og du virkede til hellere at ville have visheden nu" foreslog hun, og ganske rigtigt tog det ikke mere overtagelse at få ham til at ligge sig ned og overgive sig til hendes kyndige hænder.

Jezebel startede også mildt ud, med bløde, cirkulære bevægelser, for at lade ham falde en kende til ro, inden hun begyndte at arbejde mere i dybden. Hun behøvede da heller ikke arbejde længe, før hendes bevægelser blev mere fokuserede, mere nysgerrige. Hun havde nok ikke forventet at finde noget. Når det kom til stykket havde hun nok blot set ham som en hyggelig lille tosse. Men hun var hun ikke så sikker længere. "Der er bestemt noget her!" sagde hun ivrigt, men lavmælt, og Jezebel var glad for Gabe lå på maven, og ikke kunne se det brede, let maniske smil der spillede på hendes læber.

Det her var jo lige pludseligt blevet interessant! Hun pakkede sit smil en smule sammen, og knælede ned ved siden af manden. "De er der. Jeg kan mærke dem, lige der! De skal bare have en smule hjælp til at komme frem" lovede hun ham, og lagde en hånd på hans skulder. Hun forventede ikke han helt ville kun håndtere den information. Hun regnede med det. Regnede med at kun ville kaste sig yderligere i hendes arme, i håb om at hun i sandhed var den frelsende engle hun gav sig ud for at være.

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 03.12.2018 13:17
Hele Gabes krop frøs bare som hun sagde at der var noget. Hvis hun virkelig var så kyndig som hun havde nævnt, så ville hun vide hvis der var noget der ikke burde være der. Kunne der virkelig være gemt vinger inde i ryggen på ham? Han havde ikke været sikker, men nu skreg hele hans krop bare efter at finde ud af det. Der var ikke meget ro at finde i den oldgamle engel før at han fandt ud om det virkelig var vinger.

Han kiggede op på hende, da hun virkelig bekræftede at de var der. "Virkelig? Hvad.... hvordan gør vi så det?" spurgte Gabe. Kunne de bare... få dem ud som så?
Det var næsten som om at Gabe følte sig mere og mere utilpas i sin egen krop, jo tættere de kom på sandhenden. Han var derfor også villig til at gøre præcist hvad Jezebel sagde i dette øjeblik.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel gav hans skulder endnu et klem, og rejste sig op i fuld højde over ham "Der er et trick til det" startede hun, og vendte sig for at gå tilbage over mod dyret der havde transporteret hende dertil. "Det er nok bedst forklaret som en refleks? Du ved, ligesom hvis du slår knæet et bestemt sted, så spjætter benet? Det samme har dine vinger! Det handler blot om at finde det rigtige trykpunkt.. Bare bliv liggende" digtede hun, mens hun rodede en smule i sin opbakning, efter et par småting hun altid havde med sig.
Havde hun været forberedt kunne det uden tvivl være gjort bedre, og pænere, men Jezebel måtte arbejde med de værktøjer hun nu havde med sig. Hun ville ikke risikere han kom på bedre tanker og stak af fra hende eller, Nalish'ra forbyde det, ville have en rigtig professionels mening!
Med en lille bylt i den ene hånd gik hun tilbage og knælede ned ved Gabe igen "Det kommer til at gøre ondt, det kan jeg ikke nægte, for vingrene må bryde huden, men dette vil dulme smerten" sagde hun, og rakte en urt mod hans mund. Den ville ikke dulme smerten det mindste, men den ville paralysere ham totalt i et par timer, så hun kunne arbejde i fred... og nå udenfor passende afstad hvis han nu skulle gå hen og overleve!

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 05.12.2018 17:06
Gabe slugte informationen. Det var trods alt svært at sige imod, når han selv absolut ingen idé havde om det hun snakkede om. Ingen information fra hans tidligere liv der kunne have bekræftet eller afkræftet det hun var i gang med at fodre i ham. Heldigt for Jezebel, knap så heldigt for Gabe.
Han vendte sig også lidt om for at tage urten, men det var først nu at der var noget der virkelig begyndte at ulme i ham. En uro. Der var noget i ham der sagde at det her ikke var en urt han burde tage, men intet i ham kunne komme i tanke om hvorfor.

Hans øjne gik fra urten og op på Jezebel og så ned på urten igen. Det var entet at tage den, eller også var det at mærke den smerte der kom med. Kunne han holde til smerten? MÅske ikke. Uanset hvor meget den mindede en om at være i live, så var den aldrig rar, og det var med de tanker at tog urten.
Ligeså snart den var nede kunne han mærke at det var en fejltagelse. Det tog i hvert fald ikke lang tid før at urten tog effekt og hele hans krop bare.. stoppede med at reagere. Selv hans mund kunne ikke forme ord. I øjnene kunne man dog se en frustration og en vrede. Måske også en anelse skuffelse over sig selv. Ikke at Jezebel ville kunne se det med hans hoved ned i jorden.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jezebel ventede til hun var sikker på englen havde slugt, og urtens effekt var begyndt at sparke ind, før hun lod skuespillet falde, og et djævelsk smil spredte sig på hendes læber. "Se, det var slet ikke så slemt, var det vel?" spurgte hun muntert, og klappede ham en anelse på kinden, inden hun nynnende drejede hans hoved så det lå mere behageligt "Såådan der. Du skulle nødigt få hold i nakken, eller miste synet" sagde hun for sig selv, og skubbede nænsomt hans øjenlåg i. Han ville sandsynligvis ikke være i stand til at blinke det næste stykke tid, og han skulle nødig blive blind!
Men det var også der Jezebels omsorg startede og endte.

Bylten hun havde hentet blev foldet ud, og indeholdt de mest nødvendige værktøjer påkrævet til at fjerne kød fra knogler, samt nål og tråd til at lave felt reparationer på hendes venner hvis de skulle falde fra hinanden. Det var væktøjer Jezebel sjældent forlod hjemmet uden, men ikke ligefrem de mest elegante værktøjer til arbejde på levende væsner med. Men de skulle nok vise sig tilstrækkelige. 

Med værktøjerne arrangeret ved siden af Gabe, indenfor rækkevidde, satte Jezebel sig over skrævs på hans nedre ryg. "Jeg må være ærlig med dig. Urten kommer ikke til at dulme smerten. Og det kommer til at gøre ondt. Men på den lyse side, så løgn jeg ikke om dine vinger! De lader faktisk til at være derinde, og jeg har så sandelig i sinde at få dem ud for dig, selvom jeg tvivler på du vil takke mig når vi er færdige" forklarede hun med en klukkende latter, som hun samlede en smal kniv op, og gik igang.

Det var måske en ringe trøst, men Jezebel arbejdet hurtigt, metodisk og med stor evne og erfaring, som hun skar sig ned til musklerne, hvor hun kunne få fat i vingebenet. Derfra blev det kun mere ubehageligt, som Jezebel trak og hev med alt sin magt for at få dem ud. Det tog en del forsøg, og Jezebel måtte igennem flere fremgangsmåder til hun fik lokaliseret problemet: En særdeles stædig muskel der havde lagt sig på den forkerte side af vinger, og derved holdt den fast. At Gabe var paralyseret gjorde bestemt ikke den del nemmere, men til sidst lykkedes det faktisk at få den ene vinge fri, med et triumferende opråb! Og til trods for at hun umiddelbart havde fået stillet sin nysgerrighed, valgte hun at skære den anden vinge fri også, nu hun var igang.

Da Jezebel endelig rejste sig igen med et tilfreds suk, var begge vinger fri, og sårene syet nydeligt sammen. Hun klappede ham endnu engang på kinden med en nu blodig hånd "Og det var så lidt! Men du skulle nok være mere forsigtig med at stole på fremmede fremover" klukkede hun.
Med en munter melodi på læben tørrede Jezebel sine instrumenter af i Gabes tøj, inden hun pakkede dem sammen. "Farvel kæreste, og så håber jeg så sandelig vi aldrig ses igen!" lo hun, inden hun svang sig tilbage i sadlen på den døde enhjørning, og red væk, med al intention om at være udenfor englens rækkevidde, når han engang kom til sig selv igen.

Gabe

Gabe

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Omrejsende

Alder / 5769 år

Højde / 187 cm

Helli 06.12.2018 18:42
Gabe følte sig iskold, som det virkelig begyndte at gå op for ham hvad han havde gjort. For en gangs skyld havde han handlet på følelser i stedet for hvad han tænkte. Han havde bare været så fokuseret på at finde sig selv og hvem han var, at han havde glemt alt det han havde lært gennem årerne. Man kunne aldrig rigtig stole på folk herude, uanset hvor meget Gabe ønskede det.

Han prøvede at ligge og vride sig, men der var intet at gøre. Han kunne mærke hvordan hans hud blev skåret op, og der blev gravet efter... noget. Det var en ubehagelig følelse, men mest af alt, så var det også smertefuldt. Han kunne mærke hvordan blodet trillede ud af såret, og han ville have skreget i smerte mere end en gang hvis han kunne.
Det tog lang tid. Det føltes som tortur, men endelig flyttede hun sig. Eftersigende var hun færdig, og hun havde også gravet et par blodige vinger frem. Der var dårligt fjer på dem, da dette tydeligvis ikke var måden man skulle have dem frem på. Ikke at han kunne se det.

Det varede noget længere før at han begyndte at kunne bevæge sig igen. Hele hans krop skreg af smerte, men han kom forsigtigt op på sine ben. Han var helt indsølet i blod på ryggen, og alt føltes forkert. Vingerne var allerede begyndt at sprede sig mere. Gro til deres rigtige størrelse, og få et par ravnsorte fjer, men der skulle nok gå tid inden de var flyveklar.
Men selvom alting gjorde ondt, så samlede han sine ting sammen og gik et skridt af gangen. Han skulle bare fremad og væk. Og så en dag kunne han måske... betale Jezebel tilbage for hvad hun gjorde ved ham.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0