Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 13.02.2018 18:59
Dianthos havde endnu en gang forandret sig i hans fravær, tænkte Baldur, som han lod blikket glide over de tillukkede og varsomme ansigter han passerede forbi. Byen havde måske aldrig rigtig været et uforanderligt sted, men derfra og til de seneste års mange skift i styre og udsving i magt og regler var der alligevel noget. Han var også gammel nok til at huske tiden før alt rigtig satte sig i bevægelse. Før Mørket tog magten og Lyset den tilbage. Før dragerne fløj over byen i doven flugt og med deres skygger jog en skræk i livet på alle med fornuft nok til at vide døden ofte kom på vinger.

*Hop*

Kroen nær byvagternes hovedkvarter så dog ud til ikke at have forandret sig. Ejeren var stadig den samme og mødte ham med et nik, som Baldur skubbede døren op til det stille lokale. Det var ellers ved at sent og kroen burde have været fyldt med smådrikkende og snakkende. Ikke i aften. Han virrede let med næsen og drejede ørerne, før han fortsatte frem, satte af og hoppede op på en af de høje barstole. "Det er længe siden, Master Baldur." Kroværten kendte ham fra de tidligere besøg og fandt da også vanen tro et lille krus frem med cider. "Stierne har taget mig i andre retninger de seneste måner, George." Han tog imod kruset, mimrede let og fortsatte så. "Men nye stier er nye steder og nye historier, så hvem vil ikke gå af dem?"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Løjtnant for det nedre bydistrikt

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 22.02.2018 01:44
Fyraften. En af fordelene ved at være en byvagt, var at udgangsforbudet var nemmere at slippe udenom. Selvom dagen begyndte at nå sine mørkere timer, havde den gråskæggede mand fundet sig vejen ind på den nærtliggende kro. Siddende ganske behageligt på en stol og nyde en øl og et varmt måltid. Der var naturligvis altid mad for ham at indtage på Hovedkvarteret. Men George havde den bedste helstegte kylling i byen! og den var bare nogen gange tiltrængt.

Faktisk var Bigwig næsten færdig med sit aftensmåltid, da en besynderlig skabning kom frem. Halvdyr var efterhånden ikke så underligt et syn, ikke at bedømme ud fra at Generalen selv tilhørte den race. Bigwig kunne alligevel ikke lade være med at følge ham med blikket, som kaninmanden hoppede op på stolen. En kanin. Ryggen faldte en lille smule sammen ved tanken tilbage på sin opdagelse af den fantastiske evne han alt for sent havde erhvervet sig.

"Jeg vil gerne høre nogen af disse nye historier, min gode herre" Bigwig genvandt noget af retheden i ryggen, og fulgte deres korte samtale. Han var trods den senere tids skandaler, stadig en åben og venlig mand. Omend han lignede en vildmand, hvor det oftest kun var byvagtsuniformen der gav væk at han ikke var spor farlig. Han sendte den langørede et smil.
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 23.02.2018 20:15
En stemme lød fra halvt bag og ude til venstre for Baldur og fik ham til først at dreje ørerne og så hele hovedet for at se hvem det var. Manden han kun halvt havde noteret sig på vejen ind var ellers et blik eller to værd siddende med det viltreste hår kaninen havde set udenfor høstsæson og et skæg i lige så fornem stand. Påklædningen placerede ham dog sikkert i Baldurs bevidsthed som ufarlig for en som ham. Byvagterne var der for hans og andres sikkerhed og det var det eneste han havde oplevet. "Og hvordan skulle jeg kunne modstå en så åbenlys invitaion til at slå mig ned?" Baldur bukkede let i retning af byvagten og

*puf*

dukkede op på stolen overfor den anden med sit krus stadig sikkert i hånden, som han løftede det til hilsen. "Navnet er som nævnt Baldur og historier min levevej." Han satte kruset fra sig på bordet, men blev selv stående for hvis han satte sig kunne han ikke se den anden over kanten. Det fik ham til at mimre let, lade blikket glide fra byvagten og til de andre pladser ved bordet, før end han sukkede let, tog fat i kruset igen og

*puf*

skiftede til en stol han faktisk kunne se byvagten siddende på. "Beklager det hurtige skifte, jeg glemmer altid hvor fordømt høje bordene er her." Med det satte han sig med kruset placeret på stolen mellem benene og blikket op på byvagten. "så i hvilken retning kunne du tænke dig en historie? Sydens sol? Nordens kulde? Måske østens forrevne klipper?"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 02.03.2018 00:49
En finurlig skabning. Det var præcis hvad den lille mand var, men det var bestemt også derfor at Bigwig fandt ham interessant. Den mimrende næse, de lange øre og den tydelige familielighed til en kanin. Ja, det var næsten som om han blev forfulgt. Han bukkede sit vilde hovede med et bredt smil, som den lille mand tog imod hans invitation. Men han skød overrasket sine noget buskede øjenbryn op i banden som han puffede ud til ingenting og dukkede op på stolen overfor. "Imponerende" kom der lavmælt fra ham. Han følte ikke ligefrem selv han havde været heldig med sin puffende evne.

"Bigwig her, jeg har brug for gode historier efter fyraften, vil jeg mene" hilste han tilbage med krusset let løftet og tog en slurk bagefter. Han vænnede sig ikke ligefrem til dette puff niveau, da han nær var kløjset i sin øl da Baldur gjorde det igen.

Han drejede hovedet og så på Baldur der var kommet tættere på, med et muntert smil og blik. Finurligt. Han lænede sig eftertænksomt tilbage i stolen og lagde den ene fod til at ligge på sit knæ, på denne typiske måde mænd havde det med at gøre. "Ah, lad os starte i sydens sol! Solens varme stråler er virkelig savnet denne tid"
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 02.03.2018 19:32
"Og uendelig praktisk og upraktisk." svarede Baldur let med glimtende øjne. Evnen var praktisk til at komme rundt, men det var ikke altid han var klar til at tage hjem, når månens kalden tvang ham til det. På den anden side fandtes der langt værre evner at have fået tildelt, så han havde tidligt valgt at se mere på de praktiske sider ved den end de upraktiske. "Et ærværdigt tidspunkt til distrahering og afslapning. Jeg skal forsøge at give anledning til begge dele."

Baldur tog en enkelt slurk af kruset, før han satte det fra sig på stolens sæde og lod hænderne hvile let på det. "Et særdeles naturligt valg, som sneen trækker sammen i horisonten til at dække denne hjemsøgte by i et fint, men koldt, pudderlag." Han drejede let ørerne frem og tilbage, mens han lod stilheden gribe et øjeblik af deres tid og han i udvalget af varmere historier. "Jeg var i Medanien i efteråret. Solen var i færd med at løsne sit tag og træerne afspejlede dens forsvinden ved at klæde sig i solnedgangens farver. Det er den bedste tid at besøge de store skove på og jeg har vandret der mangen en gang. Denne gang dog ikke så alene som jeg kunne have ønsket."

Han gjorde en lille pause og sippede til kruset, før end han fortsatte. "En gruppe af banditter havde udvalgt sig et sving i skoven som deres skjul for rejsende. Et godt sving må jeg sige for lige der i skoven havde naturen efterladt adskillige store sten, som en mini klippeskrænt at begive sig igennem. Lydene blev reflekteret mellem stene og gav dem et forvarsel når nogen nærmede sig, så de kunne være parat. Hvis ikke denne nogen hoppede ind som jeg." Han sendte den anden et smil og mimrede så let. "De blev noget så forskrækkede over den udvikling!"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 05.03.2018 01:29
Bigwig var overbevidst om at han blev kuldret, forvirret og på anden vis rundtosset hvis han teleporterede fra sted til sted på den måde, som Baldur gjorde. Han lod til at have styr på det, men Bigwig foretrak nok at forblive i sin nuværende tilstand. Hans pludselige forvandlinger var slemt nok! Mest af alt skyldtes det den manglende tilvænning. Og manglende kontrol.

Bigwig havde sat sig godt til rette med krusset i hånden, let hvilende på låret når han ikke løftede det op for at drikke af det. Han var ganske stille imens, lyttende interesseret med et roligt smil i det hårdækkede ansigt.
Manden kunne da også få det fortalt med de rigtige kunstpauser, og Bigwig rettede sig en smule op ved den ganske velplacerede pause der ledte op til spænding, med et nysgerrigt blik på kaninmanden.
Bigwig kunne levende forestille sig det, og begyndte at grine. Synet af en mand af Baldurs finurlige ydre der poppede ind lige foran dem, var komisk i sig selv! "Det kunne jeg levende forestille mig!" sikker på at der var mere til historien end det, og han var klar til at lytte videre.
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 06.03.2018 19:56
"Ja ikke? Aldrig godt for en vellagt plan med sådan en som mig hoppende ind." Baldur sendte smil over til Bigwig, tog en slurk af sit krus og fortsatte så historien. Han havde trods alt fanget den anden ind og historier var hvad han nød at fortælle. "Men de brød deres skjul og stormede frem med våbnene trukket, sikre på deres vagtpost havde overhørt noget og stoppede så overraskede op og bare så på mig. Et langt øjeblik hvor stilheden i skoven var så massiv at det var til at høre hinandens åndedræt. Til en anden lyd trængte igennem." Han lavede endnu en af de små pause, men uden at drikke noget denne gang.

"Det var lyden af heste der nærmede sig og de var tæt på. For tæt på for at banditterne kunne nå tilbage i skjul og de havde heller ikke helt glemt mig var jeg bange for. Så jeg flyttede mig diskret tilbage af stien, mens en del så mod de kommende og kun få havde våben vendt imod mig. Nok desværre til at spærre mig vejen og holde mig fanget i blandt dem som ryttere kom om hjørnet og kaos brød ud..." Han tog en slurk af øllen og tog tråden op med dyster alvor. "Der var fire ryttere beskyttende tre vogne i en handelskaravan. En lille en af slagsen, men en frugt værd at tage for en hver gruppe af banditter og især en der kunne mønstre tre mand for hver rytter de så.
En del gik på rytterne, mens en anden gik efter dem der styrede vognene. De sidste løb om bagved for at afskære flugten. En vellagt plan trods min forstyrrelse, og sejrens overmod sås allerede i banditternes valg.
Til skrig brød gennem kamptumlen og lykke vendte som angriber efter bandit faldt til jorden med blodet strømmende fra overskårne haser eller for de virkelig uheldige angreb mod ædlere dele. De sidste få nåede kun at indse faren og vende sig for at løbe, før de mødte samme skæbne. Selv så jeg stadig passivt til."

Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 10.03.2018 00:49
Bigwig sad med et smil på læben. Morede sig over det indre syn der blomstrede frem af mænd der trak våben, nærmest panisk over at nogen havde fundet vej til deres indre, trods vagtposten var vågen. Det morede ham ganske kraftigt at forestille sig at det de havde set var en lille mand med kaninøre og en mimrende næse. Men pausen havde også sin indvirkning. Inden hvilken lyd trak igennem. Det tog en langsom hånd at føre kruset op til munden uden at kigge, men det skød han skylden på at det var fordi historien var spændende.

Historien tog en drejning til at virke langt mere voldelig. Ikke et sted at befinde sig, især ikke uden våben. Blandt banditter der også kunne se sig udsigter til en præmie som bytte for deres forskrækkelse. Bigwigs træk blev mere dystre som han lyttede.
En uvilkårlig trækning gik igennem Bigwigs krop og ølkrusset placerede sig ganske velplaceret i forhold til beskyttelse af sin egne ædlere dele ved snak om at de kunne blive angrebet. Selvfølgelig var det i historien, men det vagte stadigvæk et beskyttergen.

"Hvad var dog skyld i denne pludselige masakre? Ikke at de ikke fortjente det, men nogle dele skal helst lades alene" kommenterede han, stadig med sit krus placeret beskyttende. At banditterne havde mødt deres endelige kunne han ikke græde over. Hans job var i forvejen at indfange dem og sætte dem for domstol, eller i nogen tilfælde dræbe dem skulle de modsætte sig for voldsomt og farligt.
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 12.03.2018 21:17
Baldur betragtede byvagten som han fortalte og forsøgte at afstemme historien en smule efter hvad han så. En medlevende tillytter var noget af det bedste han kunne ønske sig og det virkede til han havde fået en af dem her. En der også glemte hvad han var i færd med for at få det næste med og derefter givende med sine bevægelser udtryk for lidt for velvoksen ind indlevelse, som angrebet blev beskrevet.

Tagende en tår af sit krus, gav baldur hans fantasi plads, til Bigwig stillede sit spørgsmål. Så svarede han med al den alvor han kunne præstere velvidende hvad han skulle til at fortælle. "Karavanen var bevogtet af en gruppe af de mest overset krigere muligt. Deres øgenavn velvalgt men aldrig taget seriøst, før nogen ser dem i kamp og da er det altid for sent." Han gjorde en pause og nikkede så let. "Halvdyrs kaniner trænet i kamp eller som de morende kaldes 'dræberkaniner'." Han sendte den anden et morende blik og hævede kruseti en antydning af en skål. "Alle har det med at glemme hvor sårbare de er overfor nogen af min imponerende højde og hvor det er nemmest at ramme derfra...." Han havde selv ikke troet på historierne, før han havde set beviserne på deres sandhed.

"Men tilbage til historien. Banditterne var slået og lå enten døde på jorden eller i pine derpå. Selv stod jeg hvor jeg hele tiden havde stået og med frit udsyn som den smukkeste lille gråkanin vimsede frem og skar halsen over på en bandit faldet ved siden af mig. Hun så næst på mig, vurderende og stadig med våben i hånd, før end hun kaldte en anden hen til sig. De betragtede mig skeptisk og så muntert, mens forsteningen gled af mig og jeg kunne bevæge mig igen. Det blev starten på min rejse med karavanen mod syden." Han mimrede let og skar så en grimasse. "Ikke så meget sol og varme i den egentlig nu jeg tænker over det..."
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 16.03.2018 18:51
Bigwig havde nær tabt underkæben af den afsløring. Kaninmanden havde opnået at holde hans opmærksomhed ganske fortrinligt og ladet ham indleve sig i historien, men han ansigt nåede et noget mærkværdigt udseende af en grimasse ved nænvelsen af dræberkaniner. Forvirring og morskab blandede sig med hinanden inden han måtte lave en anerkendende grimasse og løfte sit krus til en skål. Der kunne man bare se. Efter skålen fik han dog en mere mere indlevende grimasse af smerte ved nævnelse af hvad de kunne ramme fra deres ringe højde. Det område stod da også bare altid for skud!

"Mind mig lige om at jeg ikke skal være fordømmende næste gang jeg møder flere af din slags, min gode mand!" puha, det krævede da lige en tår at skylle ned. Hvad der først havde været underholdende, som det skam stadig var, var også en smule skrækindjagende. Dræberkaniner. Det måtte han virkelig huske på! Det gav ham også en lidt bedre forhåbning af sin egen plysørede tilstand i ny og næ.
Bigwig grinede muntert og rystede på hovedet. "Sol og varme er måske ikke ordene jeg vil bruge om den historie! Men en god historie var det" det skulle han bestemt have kredit for!
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 17.03.2018 08:29
Baldur hævede kruset i svar på den angivne skål, tog en tår og satte det tilbage mellem fødderne, førend han fortsatte med historien. Den store byvagt var en indlevende lytter, der ikke lagde skjul på hvad han tænkte og følte om det fortalte. Noget der altid gjorde det nemmere at vinkle historier og give dem fylde.
En let latter fulgte Bigwigs ord, som halvkaninen nikkede samtykkende. "Det skader aldrig at udvise en smule respekt i denne verden." Han lænede sig tilbage på stolen, drejende ørerne mod den lette støj af døren der gled op og lukkede endnu en sen gæst ind på den forsømte kro. "Hvilket minder mig om en anden gang jeg vandrede i syden. Der mødte jeg den spinkleste pige du kan forestille dig ude på egen hånd og lignende en der bestemt ikke burde være det. Vi slog dog følge for en tid uden at hun virkede det store bekymret over at gøre det. Min ringe højde er en fordel her, men ikke hvorfor hun var så åben for selskabet." Hans ører var tilbage vendt mod Bigwig og et muntert glimt at se i de mørke øjne. "Hun viste sig at blive til en bjergtrold, når hun følte sig truet på livet, hvilket var ikke så lidt af et chok for mig!" Han havde ment han havde set det meste der, men pigen havde da effektivt skræmt ham direkte i stenform.
"Men det er jo en helt anden historie..." Han vippede lidt med fødderne og spurgte så forsigtigt. "Det er længe siden jeg sidst har været her forbi. Angrebet fra Mørket, tror jeg, men når jeg ser rundt, virker det ikke som om vi helt vandt?"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 27.03.2018 14:05
Mere sande ord var sjældent blevet udtrykt end dem som Baldur gav. At udvise respekt i verden, for andre, for ting og for steder. Bigwig glemte det nogle gange, og det havde også anbragt ham i knap så behagelige situationer. Dertil kom man nogle gange til at tænke tanken, at respekt var noget man skulle gøre sig fortjent til. Alt sammen noget der kunne bide ham i bagdelen. Bigwig lavede en let bevægelse med hovedet, enig i hans ord om at hans ringe højde måtte have en fordel hvad angik fremtræden. Han virkede i hvert fald langt fra skræmmende. Men efter historien og dræberkaninerne, var han alligevel påpasselig med at tænke for højt omkring hvor ufarlig han fremstod.

"Ha! Ja, det tror jeg på!" grinede han muntert og drak en slurk mere. "Og kender desværre godt den forskrækkelsestype" brummede han med en rynken i panden. Puha, nej. Og det havde ikke engang været en rigtig trold, hvilket faktisk bare gjorde det hele en smule mere pinligt.

Emnet blev en smule mere dystert, som manden spurgte ind til byen. Om mørket syntes at havde vundet, trods krigen var tabt. Det gav ham et dunkelt udtryk og han trak vejret tungt. "Det skulle man jo tro.." startede han ud og tog en slurk af krusset. "Efter angrebet fra mørket, startede plagerne, som du nok er bekendt med. De tog hårdt på landet, og antallet af flygtninge fik bæret til at flyde over. Da plagerne begyndte at syne ud, fik landet en håndsudrækning. Kiles Orden" han blev ikke mindre dunkel i sine træk af at nævne den orden, men også en smule opgivende. Han kunne stadig ikke gøre meget. "Har du hørt om dem?"
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 30.03.2018 17:19
Baldur gengældte grinet, før han spidsede ører og hævede et øjenbryn opfordrende. "Oh? Det lyder som om du gemmer på en god historie der?" Hvor mange kunne lige påstå uden en historie at dele at de havde haft en forskrækkelse i bjergtrolde-kategorien? Ikke mange. Om den store byvagt så ville dele historie var jo en helt anden sag, men for en omrejsende historiefortæller var det en chance for nyt han ikke kunne lade gå fra sig! Nyt var da også en af grundene til han havde slået vejen forbi Dianthos i det hele taget. Nyt og bekræftelse af rygter.

Det var da også lige de rygter, der havde givet ham grunden til det næste spørgsmål og som smilet forsvandt fra Bigwig ellers så muntre træk var de allerede delvis besvarede. Han nikkede let til det første. Plagerne havde i den grad været til at mærke og gjort livet ikke så lidt farligere for en som ham. Specielt den kaotiske magi havde været ved at tage livet af ham og gjort ham tøvende med at rejse ud selv efter den var ophørt.
"Det har jeg. Ikke så lidt en da og af blandet karakter. Deres hjælp kom som kaldet, men rejste også mere tvivl end den slukkede." Han tog en slurk af ølkruset og fortsatte eftertænksomt. "Hvorfor var det Dødens Gudinde der sendte sine tilhænger ud og ikke Helbredelsens eller frodighedens? Hvorfor denne pludselig interesse i folk, når de altid har været neutrale i livets anliggende? Spørgsmål stillet i mørke kroge og sjældent højt. Spørgsmål besvaret med ufred og forbud? Spørgsmål der stadig stilles...?"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 04.04.2018 22:12
Bigwig kunne ikke andet end at komme med et brummende grin inden han tog en slurk af sin øl. "Ja, den er i hvert fald ganske underholdende for nogle øre" svarede han og lænede sig godt tilbage i stolen. Han kunne da også godt se det underholdende ved den nu. "Det var ikke en rigtig bjergtrold. Desværre. Det ville havde gjort at jeg fremstod lidt mere.. modig" Bigwig rømmede sig med et stadig muntert smil på læben. Han var rimelig god til selvironi. "Men derimod en skikkelse der fik langøret frem i mig!" mildt sagt. Oh, den tøs havde virkelig været en prøvelse for hans gamle skrog at skulle håndtere. Børn, især gadebørn kunne være slemme, men hun tog prisen for komplikationer.

Det var mange spørgsmål, som mange efterhånden tænkte. Bigwig deriblandt, men han kunne ikke besvare dem med et endegyldigt svar. Faktisk måtte han kigge på den lille mand med en rynke i panden, der sammenklemte de buskede øjenbryn. "Jeg kan ikke besvare dem, min gode herre. Måske fordi især pesten havde tyndet ud i den del af troende folk der ønskede at hjælpe. Derefter var der ikke mange andre tilbage til at tage hånd om nogen. Men det besvare stadig ikke hvorfor Kile indblandede sig. Eller at hendes følgere gjorde, er mere præcist" den alvorlige mine var stadig over ham. Det var heller ikke ligefrem et sobert emne, der var uden fare, men så længe han ikke gik for dybt i konspirationsteorier skulle det nok gå.
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 08.04.2018 16:53
Baldur så ufravendt på byvagten som denne begyndte at svare, men måtte snart sande at det ikke var en historie han fik, men en kryptisk udlægning som kun tændte nysgerrigheden for at høre den fulde fortælling. Så han mimrede let, lagde hovedet på skrå og smilede så. "Jeg fornemmer der er en del mere til den historie - bare for at gøre den til en historie.... Og det er ikke en du vil fortælle til en vandrende og fortællingshungrende sjæl?" De få sætninger givet gav på ingen måde mening for ham,men gav ham dog nok til at han måske kunne grave flere oplysninger frem fra byens sladder.

Hans spørgsmål havde ikke været de lette eller de forsigtige. De var hvad mange tænkte og få sagde højt. De var hvad voksede frem når ligheder med fortiden ikke var til at løbe fra. De ramte også noget hos den anden,der gav en ny rynke i panden og et mindre muntert udtryk. Faktisk et næsten helt alvorligt et kom frem. "Ingen kan og ingen vil, men alle burde stille dem, hvor lidt det er ønsket af dem der nu sidder på magten." Han nikkede let, tog en slurk af kruset og slog så ud med den ene arm. "Det er dog også et frygteligt nedtrykkende emne at forsøge at gætte hvad de såkaldt vise tænker, så det gør jeg det sjældent i for længe af gangen." Han nikkede mod den andens krus, tømte sit eget og rakte en pote ud. "Et krus til at tage den bitre smag af hverdag? Mod et ønske for en historie ny nok til at overraske selv jeg?"
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 09.04.2018 23:55
Bigwig kom med en let brummende, måske endda nervøs latter over den andens ord. Han havde ramt noget der. "Det var ikke for at lyde kryptisk, min gode herre. Men jeg er i min sene alder kommer i besiddelse af en noget.. mærkværdig evne. Noget en ung pige i nattens mørke timer fik frem i mig. Hun var egentlig ikke ret gammel vil jeg tro, men ude efter mørkets frembrud. Jeg begyndte at fornemme noget for alvor var gal, da hun stak af fra mig for anden gang. Hun var lidt mere snedig end godt er. Ned af de mørke snævre gader i skumringskvarteret løb pigen med mig lige i hælende. Og pludselig skete det mest mærkværdige. Noget i skyggerne udformede sig. Bid i mærke, jeg er ikke god til forskrækkelser. Specielt ikke når skyggerne vil indikere at der stod en stor bjergtrold midt i denne gyde. Mine tanker var desværre ikke snarrådige nok til at regne ud at dette logisk set ikke kunne lade sig gøre. Forskrækkelsen fik sat min løbske nye evne i omdrejninger.." Bigwig tog en dyb indånding og drak af sit krus, inden han nåede til det essentielle af historien. "Før jeg vidste af det, sad jeg som den sødeste lille kanin foran pigen.. Lange øre, en blød busket hale og et noget tvært udtryk." Om han hørte det fra kilden selv eller rygterne der svimrede rundt i form af en noget underholdende historie, kunne komme ud på et. Så foretrak Bigwig nok alligevel at fortælle det selv.

Et dunkelt emne de var kommet ind på, ingen tvivl. Farligt ligeledes. Det kunne de ikke undgå at måtte indrømme. Han smilede muntert og kørte en hånd igennem det vilde store hår der efterhånden var blevet hans kendetegn. "Det siger jeg ikke nej til!" Hans eget krus var også nået til enden, og det tog ikke en stor slurk at få det sidste ud af krusset og derefter sætte det ned på bordet med en tung lyd. Kroværten forstod budskabet og kom frem med nyt øl til dem begge.
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 20.04.2018 21:09
Det var tydeligvis umuligt at få en lige fortælling ud af den ældre byvagt, kunne Baldur konstatere som denne tog hans ord til sig, men ikke gjorde historien det mindste lettere at følge. Lidt flere detaljer kom frem, men stadig ingen større sammenhæng eller meningsfuldhed. Ikke før han kom til afslutningen og Baldur kunne samle stumperne sammen, ryste dem og få dem til at falde på plads. Sådan nogenlunde da, men nok til at han ryste let på hovedet af den andens udtryk og det billede han fik. "Det må i sandhed være en forskrækkelig evne at have modtaget så sent i livet!" Selv havde han jo aldrig rigtig været andet end han var eller kunne huske tiden før han var det. Så mimrede han let og drejede et øre, før han så spørgende på den anden. "Slap pigen afsted med det nummer?" Det måtte have været svært at gøre det store i mimrende form trods alt.

Baldur rejste sig på stolen og stillede sit krus fra sig på bordet, som Bigwig slog sit i pladen. Det fik hans krus til at hoppe og ham til at mærke vibrationen fra det glide over i ham. "Der er heller ikke meget et krus øl eller to ikke kan gøre bedre." Han nikkede til kroværten, som denne kort efter kom ned med to nye krus - et stort og et mindre - og fjernede de to tomme. Det var og blev trods alt et pænere sted.
"Er det kun forskrækkelser der bringer dig nærmere min del af verden?" spurgte han så interesseret. Han havde mødt en del formskiftere gennem tiden og hver virkede til at have deres særheder når det kom til kontrol eller mangel på samme.
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 27.04.2018 23:08
Bigwig var ingen historiefortæller, og specielt ikke når det omhandlede noget den gamle mand faktisk skammede sig en smule over. Der var intet i vejen med at være kanin, som han talte fortrinligt med manden ved siden af sig, og fandt det umådelig hyggeligt. Det var mere faktummet at han var blevet snydt, og han i sin sene alder ikke kunne kontrollere sin egen mærkværdige evne. Så derfor kom der også noget kludder. Han skulle naturligvis havde startet ved essensen. Nemlig at han kunne forvandle sig til en plysøret kanin, når forskrækkelsen var stor nok. Bigwig nikkede og sukkede dybt som svar. Umådeligt forstyrrende og upraktisk også. Så længe han ikke havde kontrol.

"Det var tæt på. Jeg satte naturligvis efter hende, så hurtigt mine nye lange ben kunne hoppe mig afsted. Men nej, jeg havde ikke mange chancer. Til mit held havde pigebarnet meget travlt med at grine og løb ind i et par af mine kollegaer" hvilket havde resulteret i at hun var blevet fragtet til arresten. Det var aldrig sjovt at sætte et barn derind, men noget i Bigwig var helt overbevidst om at hun fortjente det. Men det nåede aldrig helt frem til overfladen. Han var for blødsød.

Med glæde tog han imod det nye krus og tog en slurk af det. Han var glad for det gyldne indhold, men vidste trods alt af erfaring hvornår det var tid at stoppe. Han var her ikke for at drikke sig fuld. "Så vidt jeg ved. Jeg håber at det ikke vare ved, min fine ven. Man mister en del autoritet ved at forsvinde ind i sit eget tøj i tide og utide" måtte han blankt erkende med et alligevel muntert smil på læben. Der skulle trods alt mere til at slå ham helt ud af kurs!
Baldur

Baldur

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 52 cm

Grace 02.05.2018 21:06
"Så der er lidt retfærdighed til!" konkluderede Baldur med tør stemme. Han om nogen kendte til fornemmelsen af at se hjælpeløst til mens nogen morede sig over ens skæbne. For ham godt nok fra forstenet tilstand, men det gav ham ikke sjovt flere muligheder end det lød til den gode byvagt blev reduceret til- tvært imod måske ligefrem. Han havde trods alt oplevet at være blevet smidt i en sø og synke mod bunden, før panik fik hans anden evne i spil. Han håbede at det var lykkedes dem at sætte lidt respekt i livet på pigebarnet. Nok til at hun ikke ville gentage det nummer.

Baldur nippede let til det nye krus og nynnede let som kvaliteten i det ramte hans sanser. Han var med årene stødt på ikke så lidt godt mjød rundt om i Krystallandet, men desværre også så langt mere der var alt andet end det. "Måske nervøsiteten over dets nyhed også spiller ind? Jeg må med ydmyghed erkende at jeg også havde lidt problemer uoverlagte skifte de første år jeg var ude at vandre. Så meget af verdenen er bare skræmmende fremmed for en af min høje statur." Han smilede til byvagten, som han forskubbede de værste minder om hvad det havde ført med sig af problemer.
Lance Bigwig

Lance Bigwig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 62 år

Højde / 189 cm

Hobbit 03.05.2018 22:29
Noget sagde ham ud fra kaninmandens noget tørre svar, at han ikke var den eneste der havnede i problemer engang imellem. Bigwig så på den anden med et roligt, næsten medlidende blik. Han var ikke stor, og ikke nogen kriger. Noget mange desværre ville udnytte. Bigwig måtte i hvert fald erkende, at hans evne havde åbnet op for den del af livet. Pigebarnet havde i hvert fald moret sig kosteligt på hans betaling og oven i købet forsøgt at stikke af fra det. Igen og igen. Men om hun lærte noget af det, var tvivlsomt. Specielt med tanke på at hun var stukket af fra fangeskab. Igen. Bigwig blev helt træt ved tanken.

"Det tror jeg bestemt De har ret i. Jeg håber at jeg bliver bedre til at kontrollere det med tiden, for lige nu er det helt ærligt meget upraktisk" Måske hvis man kunne kontrollere det selv, ville evnen faktisk være nyttig. Han var hurtig som kanin. Den del havde han alligevel bemærket. Bagbenene var stærke og hans krop mere smidig og adræt. Noget han i sit voksne liv havde afskrevet for længst. Måske det kunne blive en fordel, hvor træls det end så ud lige nu.
Bigwig så på den anden med et nysgerrigt blik. Noget i hans fortælling havde også givet et tydeligt præg til at Baldur selv var offer for en forvandling der ikke var helt kontrolerbar. "Verden kan give en nogle skræmmende pust. Hvad skifter De om til?" hans første tanke var en helkanin, men det ville nok ikke ændre synderligt meget. Tænkte han med manglende viden indenfor området. Han vidste ikke ret meget om den pelsede mands art, måtte han erkende.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 6