Hun var stadig ikke helt sikker på hvordan det var sket at hun var endt hele vejen herovre, men hun vidste hun var langt væk fra hvor hun sidst havde set Iulia, Rouku og Lórcan, da hun nu kunne høre vandet, og selvom hendes øjne ikke var meget at rende med, så var der i hvert fald meget mere by her end der havde været sidst hun så sig omkring.
Hun kløede sig lidt i håret, mens hun kiggede omkring. Der var ikke meget for hende at se, men hun fik den generelle følelse af at her skete en hel del, og hun skulle passe på ikke at blive revet med. Både af menneskemængden, der var rimelig stor (igen noget hun ikke var vant til), men også bare at livet og følelsen af at være i byen. Det hev i hvert fald noget i hende, for selvom hun ønskede at finde Iulia, så var hun også interesseret i dette mærkelige liv. Det ville nok have fungeret bedre hvis hun havde haft en der kunne vise hende rundt, men alligevel vovede hun sig ind i denne mærkelige by.
Det var hen på aftenen, hvor tingene virkelig begyndte at gå ned af bakke. Lysene brændte i gaderne og Gwen havde desværre ikke fordelen ved sit nattesyn pga. lyset der var nok til at hendes blik bare blev endnu mere sløret end det plejede at være. Så ikke meget forskel fra dagslyset desværre.
Hun havde ligeså stille gået forbi et værtshus, da en mand gik ind i hende, eller for ham var det nok omvendt. Hun fik både hældt resten af hans øl udover hende, og blev grebet fat i af ham. Hendes matte øjne skinnede fra faklens skær nær dem.
"Hvor vover du både at få mig til at spilde min øl og stjæle fra mig. Din lille tyvetøs," hvæsede han af hende. Hun var allerede blevet løfte godt 10 cm. over jorden. Det var ikke engnag hvor hun havde gjort noget denne gang. "Jeg... jeg gjorde altså ikke noget," var det første der kom ud af hendes mund, før at hun fortrød det da hun så hvor meget han kneb øjnene sammen og stirrede på hende. Stadig dinglende fra hans hånd.

It's time to look inward, and begin asking yourself the big questions:
Who are you? And what do you want?