Kommende plotændringer: Mørket

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.06.2023 19:30
Hej alle

De, som har aktive karakterer i Mørket, har allerede fået besked om dette, men vi breder det nu ud til resten af siden: For et par år siden, sendte vi en brugerundersøgelse ud bl.a. vedrørende Mørket og Lyset, og hvad vi fremtidigt ønsker at gøre med dem på siden.
Vores nuværende oplevelse af Mørket er, at karakterer ofte ender med at være meget isoleret fra resten af siden, medmindre de laver fx spionage. Vores ønske er derfor gennem en række ingame handlinger at nedlægge Mørket i dets nuværende form og give plads til nye muligheder og spil.

I løbet af den kommende tidsperiode, sætter vi lige så stille plottet i gang, og der kommer til at være reaktionstråde undervejs, hvor Mørket besejres/uddrives forskellige steder i Krystallandet.

Vores umiddelbare tanke er, at der fra resterne af Mørket opstår en kult-lignende fraktion med fokus på at udbrede Zaladins indflydelse i landet. Det vil i høj grad være infiltrations-fokuseret frem for krigsførsel.
Vi vil dog også lægge op til, at spillere selv kan oprette deres egne fraktioner med andre formål end ovenstående, for at give bedst mulighed for fortsat spil.

Dette betyder også, at vi fremover ikke godkender flere karakterer til Mørket, medmindre de er lavet med specifik tanke på at deltage i det kommende plot.

Vi håber, at det bliver spændende og godt for alle med en ny omvæltning på siden, og at I vil være med undervejs!
- Krys og Helli
~ Krys ~

Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 14.06.2023 19:42
Godt man har en kult fyr til Zaladin i tankerne allerede! 

GLÆDER MIG! 
Citrus

Citrus

Optimistisk søvnparalyse dæmon

222
karakterer

Citrus 14.06.2023 20:20
Jeg synes det er en god ide’ med nyt pust til siden, og det er et vidunderligt initiativ, men jeg kunne også godt tænke mig åbent at lufte nogle af mine tanker eller bekymringer omkring ændringen af Mørket som faktion, og jeg håber at I i staff team vil tage det i samme positive ånd, som jeg skriver det i.
Det er ikke ment som en kritik, og jeg vil meget gerne høre mere om jeres tanker og overvejelser der om. <3
Here we go:

Jeg kan godt være bekymret for gyldigheden af brugerundersøgelsen, hvis den er et par år gammel. Fra hvad jeg har observeret, så skiftes brugerne ud jævnligt, og inaktivitet skifter meget. Under statistik er nogle af brugerne der var mest aktive ikke engang på siden længere, og under deres fravær står der at de ikke kommer igen.
Vil det kunne være meningsfyldt, at forny brugerundersøgelsen, så den er helt frisk fra i år, og at man så baserer resultatet ud fra den? :)

Det at fjerne Mørket som faktion, vil kunne sætte gang i nogle store og generelle events på siden, som er rigtig sjove, og det vil kunne hjælpe de karakterer, der har været ”strandet” i faktionen, men jeg tror at det vil kunne lede til lige så mange strandede karakterer, bare ikke de samme som før. For en del af karaktererne med tilknytning til Mørket vil komme til at miste deres formål, og hvis ikke den enkelte spiller kan få det til at passe sammen, så bliver de bare freelancere, og måske bliver de nødt til at blive deaktiveret.

For at tage mit eget eksempel med den måde Minali er bygget op på som karakter: Som flygtning fra Mørkets faktion, har hun som karakter rigtigt meget plot og mange nuværende relationer, som læner sig op af Mørket. Hendes goal har altid været at ændre på Mørket og selv at få indflydelse på det, da det i hendes historie er blevet hendes benægtet. Efter som hun som personlighed er opportunist, vil jeg stadig kunne skubbe en vinkel på, hvor jeg kan få hende til at fortsætte som et blad i vinden. Fx vil hun altid kunne gå ad menace to society ruten og vil kunne arbejde på at genindføre noget kaos. Men en del af relationsdynamikkerne vil kunne ændre sig og skulle have et lidt andet formål. Og det er ikke alle karakterer fra Mørket der vil være lige så nemme at forme for spilleren, som Minali er for mig.

Jeg tænkte om det kunne være meningsfyldt ikke at opløse Mørket som faktion direkte, men ændre deres indflydelse og måden de handler på som faktion, frem for helt at fjerne den. Samtidig med at man indfører Zaladin kultens virke.

Må jeg høre jeres tanker? :)

Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 14.06.2023 20:29
Jeg kan godt følge dig Citrus. 

Jeg har selv Azrael og Eretreya i mørket og kan godt være usikker på om Azra kommer til at passe ind i en kult eller andet end en voldsom hær/bande der nakker basically alt der går ham på nerverne. Plus, hvad med dem der har en drage, her tænker jeg igen Azrael. ^^ 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 14.06.2023 21:06
Jeg vil gerne uddybe vores tankeproces omkring det hele lidt.

Mørket er en fraktion, der er et underligt sted, fordi den aldrig kan vinde. Vi kommer ikke til at køre et "Mørket overtager Krystallandet" plot, for det vil have alt, alt for store konsekvenser for folks personlige plots. Derfor giver hele fraktionens overordnede eksistens kun mening, i form af at have dem som en modstander til Lyset.

Vi har forsøgt at lave enkelte plots hvor Mørket har overtaget et mindre område, men det har været meget minimalt spil, der har været på det. Vores indtryk er, at folk i Mørket generelt spiller på deres personlige relationer, eller kører noget infiltrations-baseret spil, der tillader dem at interagere med resten af landet.
Vi har som sagt skrevet rundt til alle, der har aktive karakterer i Mørket, for at give muligheden for at komme med invendinger og/eller forslag, og der har generelt været meget positiv stemning omkring det. Som vi skriver vil vi også i meget høj grad opfordre til, at man, hvis ønsket, opretter egne grupperinger eller fraktioner - netop for at sikre, at ens karakterer fortsat har et formål.

Til sidst er der naturligvis det faktum, at Mørket/Lyset opdelingen i siden er noget, der blev etableret sammen med siden i 2005, og Krystallandet er en helt, helt anden side i dag. Derfor har jeg som Admin et meget klart ønske om at komme ud af de helt gamle plotstrukturer og give plads til at kigge på nye muligheder :)
~ Krys ~

Citrus

Citrus

Optimistisk søvnparalyse dæmon

222
karakterer

Citrus 14.06.2023 22:14
Det lyder godt <3
Blæksprutten

Blæksprutten

<コ:彡

3314
karakterer

Jeg vil gerne invitere Lucid ind i adminstabens fremtidige Zaladin-plotterier <3

KraveKage

Krave the Lone Wolf

3483
karakterer

KraveKage 16.06.2023 13:36
Jonathan går rouge så ;)
Jinx

Jinx

3261
karakterer

Jinx 14.07.2023 15:45
Mange spændende planer, og plots for Isaac!! ;-) <3