Jinx 23.05.2023 16:13
En velfortjent pause var tiltrængt, efter at have sat forbrydere i fængslet. Der var altid en masse, at lave for Ashton. Men sådan var det jo, når man havde det erhverv som han jo havde. At være byvagtsløjtnant for det centrale distrikt medførte en helt masse ting. Gode som dårlige ting, men det var bestemt ikke noget der gjorde noget for Ashton. Han elskede sit arbejde, og han levede nærmest af det. Et bredt smil foldede sig over ansigtet, som hans rolige blik mødte nogle forbigående kvinder og mænd. Med en venlig stemme, og matchende tone hilste han på nogle sælgere. De fleste stod bagved deres boder, men meget få blev nødt til at hilse på Ashton. Det var sikkert kun fordi, at han havde det erhverv han havde. Alle i det centrale distrikt kendte ham, og dem som ikke gjorde, lærte ham hurtigt at kende"Ingen grund til bekymring, jeg ser mig lidt omkring" nævnte han bevidst som han godt kunne se, at mange så bekymret og bange ud. De troede nok der skulle ske noget, eller at han var efter en eller flere"Giv mig venligst besked, hvis i ser noget bemærkelsesværdigt. Eller hvis nogen ødelægger pladsen, eller skabe ballade" han kunne næsten ikke understrege ordene bedre end han gjorde.
Nyxx 23.05.2023 19:29
Turen fra Tusmørkely til DIanthos havde været ganske enkelt horribel. Først havde Lucian skulle sælge sig selv til den klamme man der kørte vognen, dernæst var han nødsaget til at skulle sove med manden også. De sidste par dage havde han ikke lukket et øje, men nu var han endelig kommet til byen. Han anede ikke hvor han skulle starte, så han begyndte bare at følge gaderne og endte til sidst på et marked. Blikket gled over nogle af de forskellige boder som han gik igennem dem og tjekkede så den lette læderpung i hans bælte. Nærmest lettet sukkede han, da han så han alligevel havde en jade og frem ravstykker, nu skulle han bare finde ud af hvordan han skulle bruge pengene. Måske han skulle få en seng og sove i? Måske noget mad? I virkeligheden havde han ingen ide om hvad han havde råd til, men så måtte han vel bare gå rundt og spørge? Han stoppede i sine skridt da han så en mand der lignede han havde en eller anden form for rang og sank den klump han havde fået i halsen. Han havde trods alt stjålet før, bevares ikke i Dianthos og så kunne han vel ikke blive straffet her, så længe han holdt fingrene for sig selv?
~ Look at what you created.
A creature so cruel and defeated. ~
Jinx 23.05.2023 20:23
Alle de forskellige boder, og Ashton var ikke sikker på, hvor han skulle starte. Det var ikke lang tid siden sidst, han var godt kendt på hele pladsen. Smilet forsvandt ikke, og da hans blik fangede en person han ikke havde set før, kunne han ikke undgå at holde sin undren og nysgerrighed på personen”Kan jeg hjælpe dig med noget” spurgte Ashton i en venlig tone. Han kunne vel ligeså godt starte, og det kunne være, at denne mystiske person ledte efter noget. Det kunne godt være, at en løjtnant som Ashton kunne hjælpe denne person. Han rettede lidt på sit bælte, og sørgede også for at stå oprejst op”Jeg er sikker på, at jeg ikke har set dig her på pladsen før” og det var sande ord. 
Nyxx 23.05.2023 20:49
Lucian begyndte at se sig omkring, han var ikke sikker hvad vej han skulle gå, så det var tydeligt at han ikke var fra området. Som manden nærmede sig og så begyndte at tale, mærkede han hvordan hjertet begyndte at galopere. De blå øjne blev rettet mod ham og trak let på smilebåndet ""Jeg er... Faret en smule vild tror jeg..." sagde han usikkert og kløede sig lidt i nakken. Han så sig lidt rundt igen og prøvede at orientere sig, men måtte erkende han rent faktisk var faret vild. Som manden igen talte, trak Lucian let på smilebåndet "Jeg kom her til for nogle timer siden." svarede han og mærkede en knude i maven over tanken over turen her til.
Jinx 23.05.2023 20:58
Et mildt grin forlod hans mund over personens svar om, at fare vild. Det var bestemt noget som Ashton havde set før, og han bebrejdede dem ikke. Det kunne være svært, at finde rundt. Markedspladsen var jo også stor”Det kunne jeg godt fornemme”svarede han i fortsat venlig tone. Så denne person ankom for nogle timer siden, så det kunne måske godt være det var nødvendigt at vise ham rundt. Heldigvis kendte Ashton stedet ud og ind, og selv de skjulte steder, og hemmelige gange og kroge kendte han til. Han var en mand man nærmest ikke kunne snyde, for skulle man være god hvis det skulle ske”Jeg kan sagtens give dig en rundvisning på pladsen” selvom det var et stort område, kunne Ashton godt bruge noget af sin tid på, at hjælpe denne person. Arbejdet kaldte heller ikke på ham lige nu. 
Nyxx 23.05.2023 21:19
Lucian grinede lidt sammen med den anden over sin egen dumhed "Jeg fornemmer også at det ikke er første gang du oplever det." svarede han med et smil på læberne. Han var bare glad for det ikke var fordi han var blevet taget i noget han ikke måtte i hovedstaden. Hurtigt faldt hans puls igen og han begyndte at slappe mere af. Med et hævet øjenbryn så han på manden "Mener du det? Altså det ville ikke gøre noget. Måske du kunne fortælle mig hvor man kan få et bad... I så fald hvis jeg har råd..." sagde han og så ned at sig selv. Han havde ikke været i bad i nogle dage, hvilket sikkert også kunne ses, som hans hår var temmelig uglet og hans tøj en smule snavset.
Jinx 23.05.2023 21:28
Om denne person foran ham, havde stjålet noget, det vidste Ashton ikke. Men tyve og forbrydere blev straffet, men hvis denne person var uskyldig, behøvede han vel ikke putte manden bagved tremmer. Han rystede på hovedet over mandens ord. Desværre havde Ashton oplevet det flere gange, at folk ikke kunne finde rundt. Eller var faret vild selvom de mente de kendte vejen”Jeg har oplevet det et par gange før, så det er bestemt ikke første gang” han kunne ikke undgå at grine lidt. Han vendte lidt rundt, og betragtede markedspladsen. Der var en helt masse at opleve og se, og da han hørte mandens ord, drejede han hovedet en smule”Sagtens, og hvis du mangler penge. Kan jeg godt hjælpe, jeg har alt for mange penge, som jeg ikke bruger alligevel” det var nu sandt. Selvom han ikke var adelig, så tjente Ashton godt, men han var dårlig til at bruge sine penge. Derfor gjorde det ham ikke noget, at give denne person lidt penge. Ashton vidste dog heller ikke om personen ville i bad først, eller have rundvisning først. 
Nyxx 23.05.2023 21:49
Lucian åndede lettet op som han hørte mandens ord. Han var nærmest taknemmelig over han ikke var den eneste der ikke kunne finde vej i hovedstaden. Der var sikkert også mange turister der kom til byen for første gang og stod i samme situation som han. Bevares måske havde de nok planlagt turen bedre. Han smilede let til manden "I det mindste er jeg ikke den eneste." svarede han og grinede lidt nervøst. Han ved ikke hvorfor han var så nervøs, måske fordi manden så ud til han havde højere rang end blot en almen borger. Hans kinder blussede let op over kommentaren om han ikke skulle tænke over pengene, at manden gerne ville hjælpe ham "Mener du det? Det kan jeg næsten ikke få mig selv til at bede om... Altså du ligner en der har rang og jeg vil ikke udnytte systemet... " sagde han og bed sig i underlæben. Han blev en smule nervøs igen, for manden skulle vel have tilbagebetaling?
Jinx 23.05.2023 21:58
Den tydelige rødmen på mandens kinder, fik Ashton til at smile lidt skævt. Han var ikke sikker på, at det var ham som manden rødmede over, men det ville ikke være noget nyt for ham. En mand som Ashton var der nok mange som rødmede over. Selvom det ikke tit var noget, han tænkte så meget over”Jeg er byvagtsløjtnant for det centrale distrikt” svarere han i en ganske venlig tone. Om denne person fandt det godt eller skidt, vidste han endnu ikke. Der var mange tyve og forbrydere som færdes rundt omkring på pladsen, og generelt i hele e’et centrale distrikt. Han vidste godt han selv havde høj status, og rang, men han følte sig tit bare som en ganske almindelig person”Jeg kan sagtens undvære nogle penge, om det er safirer, rubiner eller krystaller. Det skal du ikke tænke på” han tiltede hovedet, spm hans blik hvilede sig på manden ved sin side. Hvorfor denne person var så nervøs, vidste Ashton ikke, men han kunne ikke undgå at have lysten til, at undersøge det nærmere. 
Nyxx 23.05.2023 22:06
Lucian spillede nærmest øjnene op som han fortalte hvad rang han havde. Han måtte bide sig i tungen for ikke at sige noget dumt. Han trak da på smilebåndet "Så må jeg hellere opføre mig ordentligt." svarede han og grinede let. Hans hjerte var ved at flyve ud af brystet på ham, men han håbede inderligt han ikke ville ende med at gøre et eller andet dumt, nu hvor han havde selskab af selveste byvagts Løjtnanten. Lucian så sig omkring og derefter på manden igen "Jeg vil altså gerne betale tilbage på en eller anden måde... Jeg kan mange ting, tænk over det og nævn din pris." svarede han med et lille smil på læberne. Var han seriøst så desperat at han var ved at forsøge at sælge sig selv til en løjtnant... Han ved sig selv i underlæben uden at høre det for åbenlyst.
Jinx 24.05.2023 18:49
Det var tydeligt for Ashton, at denne person var overrasket over svaret og ordene omkring rang og status. Det var nu ikke tit, at han fik den reaktion. Men når Ashton endelig oplevede det, kunne han ikke undgå at få et lille smil frem. Da manden nævnte, at han hellere måtte opføre sig ordenligt, kunne Ashton ikke undgå at løfte et øjenbryn"Er du en tyv eller forbryder" han kunne vel ligeså godt spørge. Der var mange tyve og andre ballademager på pladsen, og det var der tit. De fleste var også blevet sat bag tremmer, men om denne mand ved hans side, var en tyv eller andet følte Ashton han var nødt til, at finde ud af. At denne person også ville betale Ashton på en eller anden måde, fik ham til at smile. Hvordan skulle denne person betale tilbage, det var noget han stod og tænkte lidt over"Først lad mig vise dig, hvor du kan tage et bad..Så kan jeg tænke over det" nævnte han med et lille smil, som hans blik faldt hen på manden ved sin side.
Nyxx 24.05.2023 19:00
Lucian mærkede en knude i maven over løjtnantens spørgsmål, men forholdte sig roligt. Let rystede han på hovedet "Bestemt ikke. Så ville jeg sikkert ikke havde været så dum at tage til hovedstaden." sagde han efterfulgt af et lille grin. Hvad han lavede i Tusmørkedalen var en anden sag, men den by var jo også kendt for alverdens skidtfolk. Han var egentlig taget til Dianthos for at få bare en god oplevelse... Og nu var han her, at han så ikke kunne finde vej, var en anden side af sagen. Han kunne dog godt forestille sig der var mange tyve på marked, stedet var også fyldt af boder og ting at stjæle i forbi farten, men Lucian holdt sig i skindet. Som manden begyndte at tale, nikkede han let "Det kunne være fint." sagde han og sendte løjtnanten et smil. Lucian vidste ikke helt hvad han skulle forberede sig på af betaling, for en mand af hans rang var nok ikke interesseret i at ligge med et udskud som ham... Han havde heller ikke ligefrem penge til at betale ham... Måske han kunne holde øje med folk og så reportere tilbage til ham? Lucian gik og tænkte lidt for sig selv.
Jinx 24.05.2023 19:12
Skulle han tro på ordene, og kunne han generelt tro på denne mand ved sin side. Hvad hvis det ville vise sig, at personen var en tyv og berygtet. Det kunne Ashton ikke vide, så måske han ville blive nødt til at holde et vågent øje med denne person. Fortsat havde han et smil på ansigtet, og betragtede pladsen kort. Det virkede ikke umiddelbart som om der skulle ske noget ballade. Han vendte sig dog hurtigt hen imod personen ved sin side"Du er også velkommen til at tage et bad hos mig" det kom enlig rimelig spontant ud af Ashtons mund. Men han ville gerne hjælpe, og måske han han kunne overveje, hvordan personen kunne hjælpe ham. Det kunne være godt, at have nogen som kunne holde øje med folk og give ham status og reportere tilbage til ham"Hvad er dit navn" spurgte han så, for Ashton kendte jo ikke mandens navn endnu.
Nyxx 24.05.2023 19:27
Lucian kunne godt forstå hvis manden måske ikke havde super meget tiltro til ham. Så man på ham så Lucian ret ussel ud og stank måske en smule af sved... Han lignede jo nærmest en tyv med det beskidte tøj og sit tarvelige udseende, men han skulle nok holde sig i skindet... Det var trods alt sjældent der rent faktisk var nogen der gad at snakke til ham af egen fri vilje på samme måde som løjtnanten. Han så på løjtnanten som han kom med et nyt tilbud nu. Lucian kunne sværge hans hjerte stod stille i nogle sekunder før han bed sig i underlæben "Er... Er du sikker på det er en god ide? Hvad tror du ikke folk ville tænke... Byvagtløjtnant og en luset ung mand?" sagde han og så ned i jorden. Han havde jo ikke lyst til at der skulle startes historier i byen eller ødelægge løjtnantens ry. På en måde ville han gerne hjem til løjtnanten, på en måde var han også en smule bange, men han måtte se hvor han blev ledt hen. Et lille smil fandt vej til hans læber " Lucian. Hvad med dit? Du behøver naturligvis ikke. Jeg kan sagtens bare kalde dig løjtnant." sagde han med et forsikrende blik.
Jinx 24.05.2023 19:35
Det var nok ikke den bedste idé, men Ashton var manden som altid hjalp dem som havde brug for. Specielt dem som færdes i hans bydel, og generelt distrikt. Smilet forsvandt ikke, selvom det var tydeligt at han stod og tænkte nøje over spørgsmålet. Det var nok ikke den bedste idé, men for Ashton gjorde det ikke noget. Det havde været meget værre hvis det var en tyv, eller forbryder som havde stjålet noget i bydelen. Generelt var han heller ikke god til tyve, og forbrydere"Jeg tror nok, at jeg overlever. Jeg vil gerne hjælpe, så du kan sagtens tage et bad hjemme hos mig" nævnte han i en venlig tone, som hans blik hvilede sig på personen. Folk ville nok tænke en helt masse, men det bekymrede ikke Ashton så meget. De fleste han hjalp til, der hvor der var brug for det"Lucian... Ganske nydeligt navn. Jeg hedder Ashton, men du er altid velkommen til at kalde mig løjtnant, eller andet" svarede Ashton med et mildt grin.
Nyxx 24.05.2023 19:52
Lucian vidste ikke helt hvordan han skulle reagere, eller forholde sig til løjtnantens tilbud om et bad i privaten hos ham, men hvis han alligevel var ligeglad, så gjorde det vel intet? Der var vel intet skammeligt i at tage et bad hos en løjtnant? Han så på manden som han talte og bed sig let i underlæben "Så længe du er sikker på det ikke ødelægger noget for dig... Så bestemmer du." sagde han og sank den klump der formede sig i hans hals efter ordene havde forladt hans mund. Han havde altid haft det svært når folk havde vist en eller anden form for interesse i ham, for han savnede det. Han skubbede tanken væk og forsøgte ikke at tænke for meget over det. Let blussede hans kinder op over løjtnantens kommentar, men valgte ikke at kommentere på det "Det er op til dig hvad du helt vil." sagde han og trak let på skuldrene. Han ville hellere være sikker på han kaldte ham det rigtige så han ikke fik ørerne i maskinen. 
Jinx 24.05.2023 20:12
Det var ikke noget som skete så tit, så på en måde fik det også Ashton til at tænke lidt over, hvordan det kunne være at han havde tilbudt denne person et bad hos ham. Det var vel primært kun for, at være høflig og venlig. Det kunne enten vise sig, at være godt eller dårligt, at han havde inviteret personen med hjem til sig selv. Han begyndte at gå hen imod sit hjem, og var sikker på at manden fulgte med. Ashton kunne ikke undgå at smile over ordene. Det kunne vel ikke skade, at have en besøgende som Lucian. På den anden side, kunne det også betyde fare eller føre til noget andet"Det ødelægger skam ingenting. Det er helt iorden at du får et bad hos mig"svarede han med et bredt smil, og kiggede på Lucian kort. Han fortsatte med at gå i det rolige tempo, som han hilste på de forbigående"Det er heldigvis ikke langt væk herfra" nævnte Ashton med et større smil, som han kiggede kort hen på Lucian. Han ville ikke indrømme det men lige nu prøvede han på, at finde ud af hvem denne mystiske person var.
Nyxx 24.05.2023 21:13
Lucian skulle nok gøre sit bedre for at holde sig selv i nakken og ikke stjæle noget fra løjtnanten. Hvis nogen måtte han da i hvert fald have et eller andet af værdi. Nej, han kunne ikke tænke på at være langfingeret nu, det ville være at skyde sig selv i foden. Som en uvidende idiot fulgte han blot efter løjtnanten som han førte an, sikkert mod hans hjem. Let nikkede han til mandens ord "Okay... Jamen så vil jeg gerne have et bad me... Jeg mener hos dig." sagde han og så ned i jorden i forsøg på at skjule de opblussede kinder. Her havde det lige gået så godt og så hjælper denne mand ham og straks forsvinder hans egne tanker under bæltestedet. Hvis man kunne se ind i hans hjerne sad hjernecellerne og sukkede. Han måtte hellere bare holde munden lukket og som løjtnanten igen talte nikkede han blot let, stadig med blikket mod jorden. Hold kæft så dum han følte sig.
Jinx 24.05.2023 23:07
Skulle han til at nævne at han gerne ville i bad med Ashton? Nej det kunne da ikke være, kunne det? han kunne ikke selv forestille sig det. Dog var det ikke unormalt for ham, at mange gerne ville nyde ham på den ene eller anden måde. Man kunne vel heller ikke bebrejde andre, fordi han vidste jo godt at han var en pæn mand. I forhold til andre steder, hvor denne mand kunne tage et bad, var hans eget nok lidt mere stilfuldt og rent. Men det var ikke til at vide, det kunne godt være de andre steder var blevet mere fine, og hyggelige. Men på samme tid, kunne Ashton tilbyde denne mand noget mad og drikke, og andre ting"Vi er her nu, det er ikke langt som sagt" grinede han, som han åbnede døren så manden kunne komme indenfor. Fortsat kunne Ashton ikke undgå, at undre sig om denne mand her mon var en tyv eller forbryder. Det ville ikke ende godt, hvis han var"Velkommen til mit hjem" lød det venligt og nærmest høfligt fra Ashton.
Nyxx 24.05.2023 23:35
Lucian's hjerte var ved at flyve ud af brystet på ham. Var han seriøst lige ved at sige han havde lyst til at have løjtnanten med i bad? Det var da kun med et held han nåede at få sig selv fanget i det, så det ikke var det han reelt fik sagt. Han håbede blot at der ikke var blevet super meget mærke til det. Ikke han ville have noget imod at få ham med i bad, løjtnanten var en ganske nydelig mand og... Han skubbede tanken væk og måtte bide sig lidt i underlæben rettede så blikket mod løjtnanten som de ankom til hans hjem "Årh, nej det kan jeg se." sagde han og lod et lille nervøst grin undslippe. Han var seriøst nød til at slappe lidt af, ellers ville han få det svært ved at være i hans hus og tage det bad han var blevet tilbudt. Som døren blev blev åbnet for ham gik han inden for og lod blikket glide over omgivelserne. Som Lucian havde forudset, så boede løjtnanten ganske stilfuldt. Måske også fordi han ikke selv var vandt til at have tag over hovedet, så han havde nok lidt i virkeligheden glemt hvordan det var. Et smil spredte sig på hans læber og han så på løjtnanten "Her er flot." sagde han og gik en lille smule rundt, men stadig så den anden kunne se ham.
1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet