Debat: Regel om Gif'er som avatar

Muri

Muri

King of Lummer

8639
karakterer

Muri 08.01.2023 10:37
Tilføjelse:

Måske en mulighed for at slå dem fra i stedet for et direkte forbud, ligesom man kan med signaturer?
Hobbit

Hobbit

7589
karakterer

Hobbit 08.01.2023 10:41
Enig, jeg er generelt ikke fan af direkte forbud. Men selvfølgelig, er det også træls hvis nogle brugere bliver utilpas eller har svært ved det.

Så en mulighed for at slå bevægelser fra Gif's til eller fra, vil jeg gerne støtte

"I don't wanna be the great satan! I wanna be a minor demon"
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

En mulighed for at slå det fra ville være fantastisk. Man kan gøre det i sin browser, men så slår man pludselig alle gifs fra alle steder og det kan blive lidt volssomt.

Jeg ved faktisk ikke om man i sin browser kan slå det fra på individuelle sider :thinking:
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Tatti

Tatti

Lummer prinsessen

2527
karakterer

Tatti 08.01.2023 16:55
Hvad er der galt med gif'er som avatars? :) jeg kan ikke se hvad problemet er med dem, så hvis nogen ville forklare ville det være nice <3 
~Tati~

Muri

Muri

King of Lummer

8639
karakterer

Muri 08.01.2023 17:07
Tatti:
Det kan være virkelig frustrerende for øjnene at se dem bevæge sig konstant, nogle af os med diagnoser kan have lidt svært ved ikke at blive stresset over dem :3
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 08.01.2023 17:14
For mig er det meget distraherende at der er noget der bevæger sig hele tiden, og kommer mit blik flytter sig hele tiden ud for at se hvad det er - selvom jeg godt ved det er giffen. ISÆR giffer der ikke lopper seamless, hvor der er et tydeligt klip. Jeg kan nogenlunde se bort fra det, men det forstyrre rigtig meget når jeg skriver og læser og får mit fokus væk fra hvad jeg egentlig er i gang med ^^' 

I selve profilerne har jeg det fint nok med det - selvom de distraherer fra læsning af hvad der står - men det er til at leve med i profilerne :3

Edit- Så det er ikke fordi der som sådan er noget galt med giffer! Det ville bare gøre det en nemmere og bedre læse og skriveoplevende hvis de ikke var som profilbillede, eller man i hvert fald kan vælge at slå fra i indstillinger at giffer er giffer ^^' 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Jinx

Jinx

3261
karakterer

Jinx 08.01.2023 18:11
Synes dem som vil beholde gifs som Ava og generelt, skal have lov til det :-) 
Jeg ser intet problem med det, men forstår godt jer som har diagnoser og finder det distraherende og træls. Så kunne det være fedt hvis man selv kan vælge om man vil slå det fra eller ej, eller lignende, så os som gerne vil beholde gifs har mulighed for det :-)
Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 08.01.2023 19:38
Syntes dem der vil bruge det skal have lov :) 

Jeg har selv diagnose, men finder dem ikke forstyrrende ^^

Men så syntes jeg dog som andre også siger, der skal være en mulighed for at slå det fra, for dem der ønsker det :) 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 08.01.2023 20:30
Tænker også at man sagtens kan finde dem forstyrrende, selv om man ikke har en diagnose ;) - lige som den anden vej rundt.

Kan også lige nævne, at vi tidligere i admin-sammenhæng har bedt folk om at skifte en gif til at være mere "rolig" - da det ofte især er den med meget bevægelse i, der kan være meget forstyrrende.

Har kigget på muligheden for at implementere at de f.eks. ikke bevæger sig på forsiden, men gør, hvis man går ind på profilen -det har desværre bare vist sig at være lidt vanskeligt :)
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 21.04.2023 17:50
Til info:

Vi har haft denne oppe og vende i adminstaben igen. Vi ville rigtig gerne implementere muligheden for at slå giffer fra på siden, men det er ikke sådan lige til at gøre rent teknisk.
Vi ser heller ikke særlig mange nye karakterer længere, der har gif'er som avatars. Derfor er konklusionen for nu, at vi nøjes med at holde øje med, om nye karakterer har gif'er som avatars, og om de er af forstyrrende karakter, hvor vi i så fald vil bede brugeren om at skifte til et mere roligt billede. Det bliver derfor ikke et decideret forbud, men en vurdering fra karakter til karakter.

Vi håber, at det er tilstrækkeligt i denne omgang - ellers er I meget velkomne til at tage debatten op igen :)
Jeg lukker forslaget i forslagskassen for nu, men denne tråd forbliver åben.
~ Krys ~

3 3

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 6