Reina

Reina

Ypperstepræstinde af Isari

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 20.08.2022 21:39
Dagene var nemme at glide ind i hinanden, når man som Reina brugte hver dag på at arbejde. Hun sov, hun spiste og hun arbejdede, og til tider tog over i Kile templet for at passe Netrish's børn og at se dem. Hun ville aldrig få børn selv, men hun nød muligheden for at begå sig med dem, når hun en sjælden gang havde noget fritid at bruge på dem.
Det hjalp hende også med at glemme rygterne der gik i byen om en Zaladin lejr lige udenfor byen, men hidtil havde hun ikke set noget der foregik heroppe, og hun åbnede på at det aldrig ville komme så vidt.

Det var dog nok også for optimistisk at tænke, at det ikke ville finde sin vej her, for som hun var på vej tilbage til templet, tog hun en tur gennem tempelhaverne. Den var grøn og i fuld flor i masser af farver, og solen varmede godt på hendes ellers kolde krop. Hun blev nødt til at nyde enhver solstråle der kom ned mens den stadig var, og den fik hende også til at føle sig fornyet af energi.
Men hun stoppede pludselig op som hun så en mørk skikkelse bevæge sig rundt i haverne. En skikkelse hun ikke havde set før, og som opførte sig  noget besynderlig.

Det løb hende lidt koldt ned af ryggen, men med en beslutsomhed, gik hun over mod skikkelsen, og rømmede sig lidt som hun stoppede op kort fra ham. "Undskyld mig, kan jeg hjælpe?" spurgte hun i et venligt toneleje, og helt naturligt lagde hun hænderne sammen foran sig foran sit skørt.
Solen lyste det blonde hår, den hvide kjole og hvide vinger op. Hun var billedet af en stereotyp Isari præstinde, hvis ikke for de få mærker i pande og om hals der markerede en grusom død i hendes tidligere liv.
Lucid

Lucid

Ypperstepræst for Zaladin

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Kzar Mora: Dæmonriget

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Ingen turde forstille sig hvad der ville ske, hvis de to modsætninger fra henholdsvis Lyset og Mørket skulle mødes en skønne dag. Lucid havde længe gået og tænkt på hvad han selv ville sige eller gøre, hvis han skulle støde på den uerfarne Isaripræstinde, men det var mere et hvad-nu-hvis scenarie, der dog efterhånden var blevet til et nødvendigt møde. Lucid vidste godt, at hvis hans drømme om et storslået tempel skulle rejses i tempelhaverne, var han nødt til at sælge sin sag godt.

Som en vaske ægte byggekonstruktør gik han med lange skridt rundt på et stort areal, for at måle længden og bredden på en imaginær sokkel til et tempel. Et tempel der i dette tilfælde skulle placeres indenfor Isarikatedralens åsyn. Sikkert med sorte sten, skarpe spir og grumme gargoile-skulpturer lige i Zaladins ånd. 

Zaladinpræsten selv var iklædt sine mørke, tunge men beskedne gevanter. Hans hår var forsøgt samlet med et rødt bånd, men det hele var så lyst, at det ikke havde været umagen værd. Han bare end ikke sko. Han mærkede jorden og det utroligt grønne, blomstrede græs under sine grå, bare fødder.

Han havde forventet at han ville blive forstyrret inden længe. Måske ikke lige af den person der var ved at snige sig ind på ham. Da han drejede sig om for at affeje hvem end der havde troppet op, blev han meget overrasket over at se, hvad der meget tydeligt var et afbillede af Isari selv. I et stumt øjeblik var det for udefrakommendes øjne som at se Zaladin og Isari stå ansigt til ansigt overfor hinanden.

Han rettede sin statur lidt, så han ikke så nær så snusket ud. “Ypperstepræstinde” Hilste han høfligt. Der var ingen tvivl om at det var hende. Han havde selvfølgeligt hørt meget om hende, og havde skam forsøgt at finde frem til hende i drømmene i al den tid han havde vidst at hun eksisterede. Men hun havde undgået ham, helt uden at vide hvad han havde prøvet på. Eller hvad?

“Ved du hvem jeg er?” Måtte han vide. Han var overrasket over hendes mod. Selvom han rendte rundt omgivet af blåt og grønt og solskind, var det ikke nogen hemmelighed, at han så mørk og dyster ud.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 20.08.2022 22:38
Et øjeblik af shock gik igennem Reina, som han vendte sig om, og hun endelig rigtig kunne se ham, for hvor han kunne se Isari spejlet i hende, kunne han ligeledes se Zaladin spejlet i ham. Ikke så forvredet og ondt som hun ville forvente dog, men tydeligt var det.
Hun lod det dog kun være på hendes ansigt i et kort øjeblik, som det neutrale venlig ansigt vendte tilbage. Hun følte sig dog ikke udsat herude, selv som hun følte hun stod foran den største modsætning her. Solen var dog med hende, og solen havde altid været hendes ven på disse kanter.

Hun lagde hovedet lidt på skrå, som hun tænkte inden hun rystede på hovedet. "Jeg må desværre sige, at jeg ikke erindrer at have mødt dem," indrømmede hun. For selvom hun ikke ville kunne genkende ansigtet, var hun sikker på at hun ville have kunne genkende typen eller væremåden. Ellers ville han nok belyse hende. Hun havde i hvert fald ingen til at hjælpe hende med at pointere hvis hun havde mødt ham fornylig. "Men det lyder til at De kender mig?" Det var dog ikke ligefrem underligt for Reina at møde folk der kendte til hende. Hun var et af de mere kendte ansigter fra tempeldistriktet. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Hun virkede slet ikke chokeret over at se ham, hvilket var overraskende og anderledes for ham her i Dianthos. Uden tvivl var Lucid mere chokeret over at se hende for første gang, fordi det var tydeligt for ham hvem hun var. Han troede nu også at det var tydeligt for alle og enhver hvem han var, især når han bar rundt på en maske af træ og hud, der skulle forstille Zaladins ansigt. Hans ærmer havde højest tænkeligt skjult masken, der hang troligt i rebbæltet på ham. Hans hånd søgte lige ned og fandt hvile, for at sikre sig, at den ikke var forsvundet.

“Der hersker ingen tvivl hvem du er. Jeg var forberedt på at chancen for at møde dig her kunne byde sig.” Svarede han uden at ændre på sin måde at tiltale hende på, selvom hun fortsatte med at være formel med ham. “Mit navn er Lucid,” Forklarede han først. For første gang i hele sin lange karriere var det svært at vide, om han bare skulle præsentere sig som hendes sværgede dødsfjende, ypperstepræsten af Zaladin, eller forsøge at tale udenom. Men han mandede sig op. “Vi har mange ting til fælles du og jeg. Vi er begge ypperstepræster for hver vores Gud. Vi er begge rollemodeller for hvert vores folk. Så ville du mon nægte mig en rundvisning i tempelhaverne og den hellige bydel?” Naturlig fjende eller ej. Det var ikke til nogen nytte at gøre sig uvenner med hende. Det var i hans interesse at holde hende intakt og holde hende tæt. Desuden var det en fordel at Isarispræstinden både var ung og uerfaren… og muligvis… hvis han antog rigtigt, skrøbelig?

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 21.08.2022 09:11
Reina havde tænkt over mange muligheder for hvad manden foran hende var. En tilbeder uden tvivl, men hun havde ikke forventet at kende til en ypperstepræst. Sidst hun havde hørt noget meget konkret, var det et tempel i Kzar Mora, men om det var et rygte eller en sandhed havde hun aldrig dykke ned i. Noget tydede mere på et rygte, hvis ypperstepræsten havde bestemt sig for at besøge Dianthos, men hun kunne heller ikke forstå hvorfor han ville. Der var blevet lagt intet skjult på fjendtligheden imellem Isari templet og Zaladin templet, da hun mente at det ikke skulle genoprettes her i bydelen.

Men selvom hun stod mod den person der nok skulle være hendes ærkefjende, forsvandt det venlige smil nu ikke. "Jeg kan næsten forstå at De ikke var tilkoblet til det gamle Zaladin tempel her i byen, inden det brændte ned?" Spurgte hun, og det var den første hentydning mellem de to af dem at hun erkendte ham for værende en Zaladin tilbeder, især nu når han ikke selv ville fortælle det som det var. Hun var dog ikke blind, og hun kendte Zaladins udtryk. Ja, på visse punkter kendte hun vel ligeså meget til Zaladin, for historierne om Isari havde jo altid et drys af ham i dem, og hvordan de var hinandens modsætninger. To individer der aldrig kunne andet end at hade hinanden. Det betod dog ikke at Reina havde tænkt sig at være led mod ypperstepræsten, men han skulle nok få at vide at han ikke var velkommen heroppe med et tempel. "Men nuvel en kort rundvisning kan jeg godt unde Dem."
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Selv med et venligt smil på, virkede hendes spørgmål på ham som en direkte hån. Et vindergrin. Men Lucid kendte hende ikke godt nok til at vide, om hun virkelig var så god og rigtig, at hun kunne yde medfølelse for ham, den hårdt berørte Zaladin-ypperstepræst. Lucid var nok bare… alt for vant til at leve iblandt dæmoner, der frydede sig, når de kunne stikke lidt til andres smerte. ”Jeg var desværre ophængt de dage.” Svarede han, overraskende nok behersket, og uden ændring fra hans rolige toneleje fra før.

Han smilte og gjorde et dybt buk med nakken, for at udvise sin taknemmelighed for at hun ville tage ham med rundt. Hun kunne unde ham en rundvisning… Endnu engang svært at vide om det var fordi hun talte ned til ham eller om hun virkelig var så travl en kvinde i dag. Tydeligvis havde hun ikke haft travlt nok til at hun ikke lige kunne forsøge at jage en dæmon væk fra hendes matrikel.

Lucid var klar til at følge med Reina, hvor end hun ønskede at tage ham hen først. Han kendte skam både bydelen og haverne meget godt. Meget havde alligevel ikke ændret sig i denne del af Dianthos, trods alt. ”Det er en skam at se historie gå tabt på den måde… Jeg kan kun forstille mig det svære valg der måtte træffes på vegne af Zaladintemplet. Skal det genoprejses. Skal det forblive.”  

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 24.08.2022 17:49
Hvor Zaladinpræsten prøvede at finde ud af om Reina var oprigtig i sine ord, så var Reina det nu. De eneste bagtanker hun havde, var at se ypperstepræsten lidt an, men hun forsøgte ikke at være en anden end hvem hun var. Hun hadede ham ikke på sigt og på hans valg, men hun ville aldrig forstå det. At vælge ondskab fremfor godhed virkede absurd i hendes hoved. Og hun havde så sjældent tid til hende selv, men lidt tid måtte hun kunne skabe nu her.

"Det kan jeg kun være enig i," sagde Reina, og nikkede til Lucid for at få ham til at gå med sig, som hun begyndte at lede ham rundt i tempelhaverne. "Jeg kunne se røgen fra katedralen, og det var i sandhed en tragisk skæbne for templet." Selvom hun ikke brød sig om Zaladin templet, så var det ikke hvad hun ønskede for dem. Kiles Orden havde i sandhed gjort mange skrækkelige ting, også for Isari katedralen, selvom det primært var et vellykket mordforsøg på Reina.

Hun syntes dog heller ikke at hun havde tænkt sig at lægge noget mellem beslutningen der i sin tid var blevet taget. "Svær var det, men det er en beslutning jeg er enig i," for ikke at nævne at hun nok var fortaler for det. "Med Lyset så tæt knytte til Isari, var der ikke meget grund til at have ondskabens gud blivende i tempeldistriktet. Det var i forvejen ikke velbesøgt." Af hvad hun vidste af. De fleste af Zaladins tilbedere forsøgte nok ikke at bo alt for tæt på Lysets centrum.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Det krævede ingen ord at få dæmonen til at følge med sig. Han gemte hænderne fromt i de store ærmer, således at det røde Zaladinfjæs, der hang troligt i bæltet, blev tildækket. Masken var alt for værdifuld, og ikke mindst farlig. Men Lucid fandt det en god ide, hvis Reina så ham som for de ting de havde til fælles, og ikke det der gjorde dem forskellige. Lucid gik på siden af hende og fulgte hendes tempo som en ligeværdig, skønt de så absolut ikke var det her. Han var tæt på hende, så de kunne tale privat sammen. Det føltes forbudt, men han vidste at det var hvad Zaladin ønskede af ham. Så han skulle nok! Heldigvis var der ikke et øje omkring dem på dette tidspunkt, men Lucid kiggede opmærksomt rundt, for han kunne aldrig bide sig sikker på, at de var helt og holdent alene, især med alle de spioner der ville have hans hoved…

Det var svært for ham at tro på, at hun fandt det så tragisk som hun fik det til at lyde. At se røgen fra det uønskede tempel, måtte have været en lettelse for hende. Måske havde hun endda haft en lille fest den dag. Lucid vidste udmærket godt hvordan han selv ville have det, hvis han så Isariskatedralen falde fra hinanden, men så stærkt som lyset havde stået i det centrale Krystalland, var det svært at tro på, at han overhoved ville få det at se.

”Det var det engang.” Svarede Lucid og forsøgte ikke at vise at han så det som en fornærmelse, at hun kommenterede på Zaladins upopularitet i hovedstaden. Hvor gammel var hun i det hele taget? Det var almindeligt kendt at Reina var opstået fra de døde og nu tjente Isari som tjener… men Lucid huskede at have haft mange andre ypperstepræster at slås med. ”Det er under al kritik at sådan noget er blevet vedtaget uden en præst af templet til at tale imod beslutningsforetaget. Zaladin har aldrig været nogen tilgivende gud og vil højest sandsynligt reagere på det, men mindre jeg kan nå at rydde op efter Lysets Råds fejltagelse.” Lucids rolige blå øjne var mere interesseret rettet mod englen ved hans side, end de naturskønne omgivelser omkring dem.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 03.11.2022 19:34
Reina følte sig rolig til trods for tilstedeværelsen af den anden præst. Det var som om at hun kunne mærke Isaris tilstedeværelse, og at der intet der kunne ske til trods for deres uenigheder. Hun nød når hun en sjælden gang imellem fik den følelse frem, og at det ikke føltes som om at hun var helt så alene i verdenen som det nogle gange føltes som.

Men hvor Lucid var mere fokuseret på hende, der havde hun stadig øje for sommerens tag på tempelhaverne, hvordan alting var så smukt i flor, omend meget omhyggeligt plejet, så det ikke blev for vildt. Ikke at hendes egne blå øjne ikke kiggede interesseret til siden på dæmonen, som han kommenterede på valget om ikke at genoprejse templet.
Hun skulle nok have forventet det trods alt. ”Jeg kan forstå din frustration med det,” indrømmede Reina blidt. ”Og jeg forstår også din frygt for Zaladin, men samtidig ville Isari aldrig lade så mange uskyldige folk komme noget til. Hun holder hånden over os her, så selv hvis Zaladin ønskede at tage hævn, så tror jeg ikke på at hun ville lade ham.” Det konstante magt spil mellem de to guder. Der var aldrig i sandhed en der vandt, men Reina havde tiltro til sin gudinde. Zaladin kunne ikke røre dem her. Hvis han havde, så havde han nok forsøgt at få fingrene i Isaris tilbedere væsentlig før. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Som hans rolige reptiløjne hvilede på hende, tog han sig tid til at lære hende at kende. Der var en ro og en blidhed over hendes væsen, som man kunne forvente af en dydig engel, men Lucid fandt det nærmest arrogant. Men hvorfor egentlig? Havde han forventet andets af hans nemesis blot fordi hun i hans øjne var ung og uerfaren? Det gik op for ham, at han nok havde ventet at hun ville frygte hans ankomst lidt mere, men noget tydede på at hun i sandheden var beskyttet af Isari.

Eller det var hun naiv nok til at tro. Der havde trods alt været en del ypperstepræster før hende. Nogle af dem havde Lucid endda mødt, i virkeligheden eller i drømmene.

”Og alligevel er jeg her.” Lucid vendte nu blikket frem og kiggede også ud i den yndige have og betragtede alt det hun netop havde nyt. En gammel dæmon behøvede ikke at hade alt hvad der var dejlig, bare fordi han var grå og kom af ondskab. Den golde, visne jord derhjemme kunne dårligt gro en plante, men Kzar Moras egen flora passede nu meget godt med den råddenskab som fandtes i dæmonerne, efter de mange år låst inde. Lucid syntes at det var dejligt med noget forandring… Hans tempel i Aztaroth skulle forblive hans sande hjem. Men det tempel han drømte om at få genoprejst i Dianthos ville blive velbesøgt af ham og hans præster, og så ville denne blive det sted han kunne samle sine tanker og fundere over livets gang.
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 07.11.2022 21:18
Der var så sjældent noget at frygte i disse dage. Måske var Reina også blevet næsten apatisk efter hendes anden død, men måske var det ligeså meget at når dagslyset stod højt, så følte hun Isari ved hende.
Hun kunne dog til gengæld ikke forstå hvordan en af Zaladins følgere kunne tale så civilt med hende. Hun havde altid formodet at det ville være et større opgør mellem dem, men ikke i dette tilfælde. Hvis Reina ikke vidste bedre, ville hun tro af manden ved hendes side bare en hvilken som helst anden person med et andet blik på verdenen.

Et lille pust af luft kom fra hende, som hun trak vejret. Ikke nok til at det lød som et suk, men bare… en vejrtrækning. ”Det er i sandhed rigtigt,” sagde hun, og foldede sine hænder foran sig. ”Men er du kommet her for at gøre skade på mig?” spurgte hun, og kiggede på ham. Hendes øjne strålede af en oprigtighed som kunne være svær at finde. Hun blottede sig fra ham, og hvis man i sandhed kunne læse mennesker, så ville man også kunne se, at hun var nysgerrig omkring hans svar, som var det der ville diktere hendes næste sætning. Men hun var ikke bange for ham, eller hvad svaret kunne være. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

“Nej!” Fløj det straks ud af ham, da det gik op for ham, hvordan hun havde forstået hans ord, og hurtigt rettede han sit udbrud til et blidere svar. “…Nej.” Han replik havde ikke været mens som en trussel mod hende. I et svagt øjeblik kiggede han bort fra hendes modige dådyrøjne og kastede et blik på hendes spinkle kvindehals. Der skulle ikke meget til at lukke luftvejene eller knække den… Men nej, det ville kun skade hans position yderligere, hvis han gjorde noget for at gøre en ende på hende her og nu. Lucid vidste udmærket godt, at hvis han skaffede en ypperstepræst ad vejen, ville der blot komme en ny i morgen. Og fremtidige forsøg på at tale for sin gud og en rimelig aftale om et tempel i hovedstaden ville blive besværliggjort.

Lucid måtte veje sine ord omhyggeligt før han sagde mere. Han kiggede lidt ned i græsset og så op.
“Det jeg forsøgte at sige var… at jeg er kommet her i dag, fordi jeg ved-“ Han sukkede og så på hende igen, for at få hendes reaktion med “Jeg har kunnet gætte mig til, at du har haft medindflydelse på beslutningen om at templet ikke skulle genoprettes efter branden. At hans tempel allernådist er blevet degraderet til det skrin, der skulle befinde sig et eller andet sted her i området.” Han havde ikke set det. Han havde forventet at det ville være lettere at finde, men det måtte være blevet gemt bort for sarte dianthosianeres øjne. Han var mildest talt rasende indeni, men han kunne ikke afreagere på ypperstepræstinden under alle omstændigheder.

“Zaladins hævn vil ramme. Men selv guder er til at forhandle med, og jeg tror at et samarbejde mellem to historiske uvenner, vil kunne forhindre ulykke, og tilmed… måske endda inspirere krigens store spillere.” Der kom en ro over ham, som han endelig bevægede samtalen hen imod et forslag om at de skulle arbejde sammen. Det var derfor han var her. Og ærlig talt havde det ikke været let at planlægge, hvordan han skulle komme i snak med Reina. Han kendte hende ikke. Han antog at hun var ung og svag. Men samtidigt ikke let at forhandle med, ud fra de sparsomme, men nyttige informationer han kunne få udleveret af Zahinael .
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 13.11.2022 14:10
Der var et øjeblik af overraskelse i hendes blå øjne, som han svarede hurtigere end hun havde set det komme, som om at han var bange for at hun oprigtigt troede at han var ude på at slå hende ihjel. Hun havde været forberedt på et ’ja’, og sågar også et ’nej’, men ikke med den desperation i hans tone. Hun havde ikke taget det personligt havde han sagt ja dog, for i sandhed, så var de to af dem som ild og vand. De var aldrig meningen at de skulle enes, og deres veje ville gå så vidt forskellige veje, hvis ikke det var fordi Zaladin og Isari altid opsøgte hinanden i sidste ende for endelig at være den vandt, selvom kampen endnu ikke var endt.

Hun lyttede da også til hans ord, og benægtede ikke da han pointerede at hun nok havde haft noget at gøre med at templet ikke blev genopført, for det var trods alt korrekt, og hun gjorde det ikke til en vane at lyve. Til tider prøvede hun at undgå sandheden, men at lyve lå ikke til hende, ikke mere.
Hun tøvede dog lidt, da hun kunne se at han var færdig med at snakke. Hun ville ikke stole på denne dæmon selv med hans navn i hendes hænder,men hun forstod ikke hvad han ville få ud af et samarbejde med hende. ”Et samarbejde siger du?” sagde hun endelig. ”Og hvad skulle dette samarbejde gå ud på?” Han havde vel næppe det store at bidrage med, mens det ikke ligefrem var ukendt at hun selv sad i Lysets Råd og dermed havde væsentlig mere at skulle have sagt, især når det kom til tempeldistriktet.
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Han fornemmede på hende, at hun ikke vidste hvad hun skulle stille op med hans forespørgsel om et samarbejde. Dette var sikkert det hun mindst havde forestillet sig til et møde med ham, hvis hun da nogensinde havde turdet satse på nogensinde at møde ham, sin historiske ærkefjende. Lucid selv havde pønset på det siden portene blev lukket op. Men for nogle hundrede år siden, ville han nok også have været afvisende. Den ypperstepræst af Isari som han kendte fra tusinde år tilbage, havde ikke været en han havde haft lyst til at kommunikere med.

Han forblev stille, nu hvor han netop havde talt så meget, i håbet om at han kunne fange hendes opmærksomhed med en heldig vending. Han håbede jo på at hun ikke var helt afvisende. Et samarbejde burde da være i hendes interesse, ikke? Det burde ikke være svært at gætte sig til, hvad han selv håbede at få ud af det.

“Et samarbejde, så godt som en ypperstepræst af Isari og en ypperstepræst af Zaladin nu kan samarbejde,” Tilføjede han med stor forståelse for, at det lød fuldstændig absurd at de skulle have et samarbejde sammen og at det med garanti ville blive svært, fordi det stred imod gudernes grundeksistens. “Det er ikke set før i min levetid. Men jeg foreslår at vi kan have dialog. Til at starte med?” Til at starte med… Hvis det overhoved ville ske, at Reina sagde ja, var Lucid i tvivl om det overhoved var muligt at samarbejde endnu tættere, når man var så forskellige som de var. Men han holdt fast i, at de trods alt også havde mange ting til fælles. De havde begge stor indflydelse på deres guders følgere.
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 27.12.2022 13:56
På mange punkter så havde det været nemmere da Zaladin tilbederne ikke havde været omkring, og Reina havde haft det fint med aldrig at skulle møde sin totale modsætning, men ligesom mørke og lys, så kunne de to religioner sjældent leve uden hinanden. I alle tider havde de to været tiltrukket af hinanden, og før eller siden ville de mødes igen. Måske havde Reina bare håbet at det ikke blev mens hun stadig sad som ypperstepræstinde, men Isari havde trods alt ønsket at hendes tid ikke var ovre endnu, og måske var det af denne grund.

Men hun var nu stadig ikke sikker på hvad hun selv ville få ud af dette, men desværre var hun alligevel en anelse nysgerrig. Hun var ikke blind, og ville næppe gå med til det, men en dialog kunne hun trods alt holde åben.
”Det er ganske uhørt, det vil jeg give dig,” sagde hun. ”Og jeg kan godt forstå hvorfor du ønsker det, men du har vel også husket at tænke på hvad du kan ive tilbage ikke? Et samarbejde er trods alt tovejs.” Man kunne også godt se at Reina næppe ville blive påvirket af trusler der hang i at Zaladin ville udgøre sin hævn på byen. Nej, der skulle være mere substans til det end som så. Derudover så var hun heller ikke klar over om hun overhoved kunne stole på ham. En ting var at Lucid ikke var en Nalish’ra præst, som var kendt for at stikke folk i ryggen, men Zaladin præster var næppe meget bedre. De var bare lidt mere… rene i deres ondskab. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Ideen om et samarbejde mellem de to stridigheder blev vist ikke solgt lige med det samme, men det var Lucid forberedt på. Hvis han kom hjem uden en aftale, så havde han trods alt kun mistet sin værdighed, men ellers var alt ved det samme. Hvis han fik som ønsket, så var han nået langt længere i sin vision, end han havde turde håbe på.

”Ja? Jeg er helt med på hvad mit eget forslag om et samarbejde mellem os to har af betydning for mig selv og min guds følgere,” Svarede han og forsøgte at smile sig fra, at hans måde at svare hende på kunne opfattes som kækt. Men ærlig talt havde han ikke været forberedt på at Reina udviste så meget trods, skønt hun lignede en ægte engel, og historisk set burde sende ham bort. Han behøvede ingen magiske evner for at gætte sig til, at hun måtte mistænke det værste om ham og hans venlige forslag om dialog og samarbejde.

”Jeg er sikker på at det vil blive gavnligt for os begge. Og i sidste ende for alle krystalisianere.” Han rakte sin hånd frem, for at hun kunne trykke den, hvis hun ville acceptere aftalen. Hans hånd var grå og hærdet af slid, og neglene sorte og kloagtige, men han havde rakt ud med en så indbydende blidhed, han overhoved kunne, så hun ikke skulle frygte berøring.
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 31.12.2022 19:48
Reina stoppede op og vendte sig mod Lucid, og foldede sine hænder foran sig, som var det en skål. Hun så ikke ud til at have i sinde at trykke hans hånd på noget punkt, men stod i stedet for med rank ryg og kiggede på ham, mens hun lige tyggede en ekstra gang på ordene inden hun sagde noget til ham, for nej, hun stolede ikke på ham.

”Ypperstepræst Lucid,” sagde hun, i en den venligste, men dog også mest faste tone hun kunne. ”Jeg har ikke i sinde om at indgå en aftale uden at vide hvad der ligger til grund for det, andet end et samarbejde. Et samarbejde hvor jeg ikke ved hvad intentionerne er, eller hvad Isari vil få ud af det.” Hun havde ikke tænkt sig at være naiv, eller fremstå sådan, for det var hun næppe. Hun vidste at man ikke bare kunne stole på visse folk. ”Jeg ved heller ikke om du ville have i sinde om at overholde en aftale, eller kun gøre det i den vageste forstand, men jeg tror begge at vi godt ved at jeg ville holde mit ord, skulle jeg endelig give det, så lang tid at jeg ikke ville tro at det ville skade mit folk.” Tilbedere var trods alt ikke skadelige, ikke som de bare var. ”Så i denne omgang, må jeg desværre takke nej, med mindre du har noget mere konkret, og jeg skulle have en grund til at stole på dine ord.” Det var intet under at Reina var den var mest klar i sin omtale om mistroen mellem dem. Hun havde ikke tænkt sig at lade som om at det her var andet end det var. Hun ville få intet ud af at stikke ham i ryggen, selvom han var en Zaladin ypperstepræst. ”Jeg håber ikke du tager det personligt. Det er blot for at beskytte Isaris følgere og resten af befolkningen under hendes lys.” 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

Hendes første tone, om den var venlig eller ej, så kunne Lucid høre på hende, at hun var ved at give ham et nej. Hånden der havde ventet hendes, lod han derfor dale igen. Han blev dybt skuffet, men ikke vred over at få afslag. Han blev stående og lyttede høfligt til hendes forklaring på hvorfor hun ikke ville trykke den.

Han kunne nok sagtens forsøge at overtale hende igen ved at komme med konkrete sager fra Aztaroth, eller forsikre hende, at der blot var tale om dialog, men dette ville blot være til gene for hende, og ville ikke resultere i at hun ombestemte sig. For Reina havde allerede dømt ham på forhånd, antog han. ”Det er forståeligt at du er påpasselig. Jeg skal ikke plage dig med et sådan tilbud igen.” Svarede han og gjorde et fromt buk med hovedet, mens øjnene stadig var rettet på hende. Han syntes hun lignede beskrivelsen af Isari på en prik. Det føltes forbudt at finde skønhed og hvile i hendes udseende.

”Jeg håber alligevel at du forstår at mit besøg var velment?” Spurgte han, stadig forsigtig og velovervejet i sin måde at kommunikere med hende på. Hun fortjente alt det værste Zaladin kunne tilbyde hende, men Lucid var en meget respektfuld mand, selv overfor en ypperstepræstinde som ikke havde forståelse for ham eller ønskede ham noget godt. Hun var vel bare en moderne udgave af hans tidligere ærkefjender, så med tiden ville hun vel ende ligesom dem, og der ville komme en ny.  
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 31.12.2022 20:55
I det mindste havde han manerer, og også hun bukkede sit hoved svagt overfor ham, i en venlig hilsen. Hun ønskede ham ikke noget ondt, for det havde han trods alt heller ikke gjort mod hende. Men påpasselige skulle man være når man omgik sig med Zaladins bude, for selvom de kunne have et venligt ydre og formaning, så havde hun ikke behov for at blive stukket i ryggen. Noget sagde hende, at hvis hun gjorde det, så ville Isari bare bringe hende tilbage, og hun håbede nu alligevel at tredje død også ville være den endelige.

Hun smilte også lidt brede, og mere blidt, da han nævnte at besøget var velment. ”Det forstår jeg udmærket godt,” sagde hun, men selvom hun var ærlig omkring det, så ville han nok ikke kunne forstå det. ”Og hvis du en dag har et mere konkret tilbud, så lytter jeg gerne, men jeg kan ikke love du får andet end et nej til den tid også.” Hun var villig til dialogen og til at snakke. Hun troede ikke at han kunne gøre hende ondt, så lang tid at de stadig var i fuld offentlighed trods alt. Og det havde faktisk været en behagelig samtale. 
Lucid

Lucid

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Alder / 3024 år

Højde / 185 cm

”Det kan være, når jeg har fået slikket mine sår ovenpå det her afslag, at jeg forsøger igen.” Lucid jokede lidt med det, men han havde været ærlig omkring, at det naturligvis ikke var rart at få afslag. Han skyndte sig at tilføje ”Når jeg har et mere konkret eksempel. Selvfølgelig.” Han bredte et smil på læberne, der var træt og besejret.

Lucid kunne ikke forstille sig, at han ville komme til hende med et lignende tilbud igen. Det her var noget ganske nyt for ham, og det havde været et forsøg på våbenhvile, men hun havde takket nej. Men én ting havde han da fået ud af det. Han havde nu mødt Reina i egen høje person, og forhåbentligt ville det gøre det lettere for ham at finde hende, når han søgte efter hende i drømmene. Enten var hun en stærk mentalist, der forstod at holde ham ude, eller også sov hun bare ikke så meget… Det måtte Lucid arbejde på at finde ud af.

Det var vigtigt for ham ikke at trætte hende med hans besøg. Hun havde vist ham en lille del af haven nu, men selvom der var flere grønne pletter at udforske, havde hun sikkert arbejde for, som han holdt hende fra at klare. Deres kampe skulle ikke starte her, så Lucid måtte sande at han måtte stoppe mens legen var god, og trække sig. ”Det har været meget mindeværdigt at møde dig, ypperstepræstinde Reina. Ønsker du at jeg følger dig sikkert tilbage til hovedindgangen, eller har du noget imod at vores veje skilles her?” Lucid måtte tilbage til sit telt før portene lukkedes. Han havde intet lift, så han var på gåben, og det tog sin tid at vandre hen til den nordlige port, hvor han holdt til.
1 1 0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“At lade dem møde var helt igennem fantastisk, og selvom jeg har været langsom engang imellem, så har den altid været så nem at svare i! Glæder mig til at se hvor det fører dem hen af!”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 0