Sneak peek og feedback til kommende design

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 08.10.2021 16:17
Hej alle!

Der arbejdes i øjeblikket på en lidt større systemopdatering til KL - som bl.a. indeholder en del af forslagene fra forslagskassen. Der er i den forbindelse også arbejde på et nyt design til siden.

Dem, som var med til skriveweekend, har allerede fået adgang til sneak peek, så jeg synes ikke at resten af siden skal snydes!

Samtidig kan denne tråd bruges til at komme med løbende feedback :)
Husk at gøre det konstruktivt og gerne komme med forslag til hvad man kan gøre i stedet, hvis der er noget I ikke kan lide!
Feedback må gerne diskuteres, hvis man ikke er enig - til ændringer inden det nye design kommer på siden, prioriteres ting der er deciderede fejl eller generer layoutet, frem for ting som er "nice to have"

Link til det nye design: https://krystallandet.dk/ver3/

Bemærk: Designet er sat op imod den eksisterende database, så de forskellige funktioner kan bruges. Vær dog opmærksom på, at hvis man laver en udvidet plotsøgning til ens karakter, vil det "breake" layoutet på det eksisterende design :)

Følgende feedback er allerede modtaget og behøver ikke gentages:
- Mobil-version endnu ikke helt færdig på alle sider
- Fejl i layout på ledsagerprofiler
- "Nyeste i forslagskassen" i sidebaren ligner ikke et link
- "Nyeste i forslagskassen" i sidebaren kunne rotere mellem seneste forslag
- Det ville være rart hvis hele topbanneret var et link
- Sætte chatten altid i bunden af siden lige som i det nuværende layout
- Frisøgningsfelt ville være fedt på karakterlisten
- "Alle steder" bør ændres til "Alle bosteder" i søgning på karakterlisten
- Tilføj info på familietræer om at man kan zoome ved at rulle musehjulet
- Kunne være rart at have sortering under bogmærker
- Ikon-billedet under kladder virker ikke
- Skriftstørrelse 2 i tråde virker ikke
- Det ville være fedt hvis man kunne se kommentaren den anden har skrevet under relation
- Bedre farve på ikke-stemt knap i forslagskassen
- Mangler mulighed for at tilføje kategori ved oprettelse af forslag i forslagskassen
- Mulighed for at sortere i relationer
- Give et forslag til en relation, hvis den anden person allerede har oprettet en mellem karaktererne
- Annuller-knappen i forlagskassen sidder underligt
- På de tre billeder på forsiden burde hele billedet være et link
- Mulighed for at linke til en karakter i rygter
- Gøre links synlige i posts og andre steder
- Rediger og slet ikoner under dagbog virker ikke
- Pop-up info når man holder musen over tråd el.lign. kommer nogle gange uden for skærmen
- Der er lidt langt fra titler til karakterikoner i trådoverskrifter
- Karakter med flest horror-hashtags vises ikke
- Karakterer vises nogle gange som deltagende flere gange
- Karakterer vises ikke med små ikoner når tråden er lukket
- Fejlbesked ved slettet / manglende plotsøgning
- "Se emner" bør hedde "Se tråde"
- Logud-knap er ikke sat op til at virke

Jeg håber, at I vil tage godt imod det nye! Jeg ved, at det godt kan være lidt svært for mange, når tingene skifter udseende, så derfor håber jeg at det hjælper at I har mulighed for at se og bruge det inden det bliver "officielt" samt komme med jeres feedback <3
~ Krys ~

Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2269
karakterer

Grace 09.10.2021 09:17
Personlig indstilling:
Topposters: Skjul hele aktivitetsafsnittet

Jeg kan stadig se dagens ord og posts samt månedens ord og posts
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 14.10.2021 13:40
Nu så jeg godt nok at vi heller ikke havde det på det gamle design.
Men under "Mine tags" kan vi så få et # eller lignende over hvor tallene står. Vi har tydeligvis allerede funktionen til at sortere efter tallene, men det er ikke så klart fordi vi ikke har et tydeligt tegn at klikke på.

Under Verdenskort:
Når man klikker på f.eks. "Dragorn" og kommer ind på siden hvor der står information omkring stedet, så ville det være ret nice, hvis man kunne få en dropdown menu, hvor man kan se andre steder man kan læse om, så man hurtig kan navigere sig igennem stederne.

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 15.10.2021 11:42
Forsiden:
Linksene er meget skiftende om de åbner i en ny fane eller samme fane. "Åbne tråde" og "Plot tråde" åbner bl.a. i en ny fane, mens karakterfokus åbner i samme. Jeg ville fortrække hvis det var som den gamle version, og det alt sammen bare bliver i samme fane.

"Åbne tråde" og "Plot tråde" ikonerne, viser at man kan klikke på dem blot fra billedet af, men det reagerer kun på teksten hvor der står "Åben tråd" og "plottråd". Kan vi få hele billedet til at være et link?

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 18.10.2021 17:07
Jeg kunne måske godt komme til at savne at man ikke kan se hvem der har skrevet posten på forsiden, når man er på mobilen <.< 

Ved ikke om det er meningen, men der står ikke antal notifikation/tags i fanebladet længere.  ^^
Shhh, tænk hvis mor så med!
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 18.10.2021 17:23
I tråd oversigter:
Mulighed for at sortere efter antal deltagere, og jeg vil egentlig også gerne have tilbage at man kan se antal svar også.

Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 19.10.2021 09:39
Jeg vil bare sige at det ser vildt fedt ud, godt arbejde :D

Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 19.10.2021 11:01
Jeg er klar til at blive sygt forvirret :p Men det ser super godt ud <3
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 21.10.2021 10:27
NPC-listen:
Mulighed for at der også er en "Opret NPC" i toppen af siden? Det er langt at scrolle hvis man er gået derind for den simple grund at oprette en NPC.

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 24.10.2021 21:38
Det kan være lidt svært at se hvor tallene hørte til ved notifikationer på mobilen. Jeg havde fx lige to notifikationer, men det lignede det var to privat beskeder ^^
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 01.11.2021 16:44
Efterlysningstavlen:
I hvert fald på min skærm der er der et tomrum på hver side af efterlysningerne, da de ikke fylder siden ud. Det ser lidt mærkeligt ud i min optik i hvert fald.

Derudover ville det også være rart også at have muligheden for at klikke "Ny efterlysning" i toppen af listen.

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 14.11.2021 16:52
Det ville være meget fedt, hvis indlæggene der er pinnet, kunne se anderledes ud end resten af postene.
Lige pt. er det svært at skelne mellem pinnet tråde, låste tråde og helt almindelige tråde (i hvert fald i offgame). Det er især tydeligt i "konkurrence" subforrummet.
Måske en anderledes farve på ikonet, eller en lidt anden baggrundsfarve ville gøre tricket? 

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2319
karakterer

Venus 15.11.2021 17:57
Venlig feedback: Kan vi fjerne statussen på forsiden under ens brugernavn, hvor der står "Du er i øjeblikket: Aktiv/Inaktiv"?
På mig personligt virker det lidt demotiverende og tænker også, at ens aktivitetsstatus er mere for andres skyld :)
Blæksprutten

Blæksprutten

<コ:彡

3314
karakterer

Jeg forsøgte at skifte et billede ud 2 gange på Selmy. Hans profilbillede er ikke ændret. I hans tråde er det nummer 2 billede jeg valgte. Men det sidste nye billede jeg skiftede til kommer ikke op nogensteder.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 15.11.2021 20:50
(ekstra til Spruttes; på mobilen er Selmys billede skiftet, men ikke på computeren - Chrome begge steder. Hvilket af billederne der bliver vist ved jeg ikke)
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 15.11.2021 20:53
Som en lille hurtig kommentar til det med billederne: Da vi pt. kører med to sider, så putter den billederne i forskellige mapper, alt efter hvor man uploader den. Krys har i hvert fald sagt til mig at de bliver synkroniseret senere.
Jeg oplevede nemlig at hvis jeg uploadede nyt avatar på det nye design, så var det stadig det gamle der blev vist på det gamle design.

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 18.11.2021 11:17
Som det er nu, er "søger tråde" og "karakter fokus" meget ens. Og personligt, føler jeg lidt at det bliver unødvendigt med karakter fokus, fordi jeg føler ikke rigtig der er så meget fokus. 

Jeg tænkte lidt på, om man kunne gøre så i stedet for den skifter ved hvert reload, så skifter den til en random hver time? På den måde bliver der stadig skiftet relativt ofte, men der er faktisk lidt fokus på karakteren, fordi den ikke bare bliver skiftet hele tiden (jeg har det med at reload ret ofte xD). 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 30.11.2021 13:32
Tusind tak for alt jeres feedback so far! Jeg har prioriteret at ændre de ting, der er deciderede fejl og mangler - resten må komme løbende :)

OBS: planen er at det nye design lægges på i slutningen af denne uge!

Tråden her kommer fortsat til at være åben, så man kan komme med feedback efter designet er kommet på!
~ Krys ~

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 05.12.2021 15:30

Denne melding kommer frem når man på trykker på avatar

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 05.12.2021 19:27
Specialtegn vises ikke korrekt i relationsoverblikket. "<3" bliver til "&lt;3".
4 4

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3