Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 29.08.2021 17:39
Dagen var kold. og dyr var gået i skjuld for den kommende vinter. Lindoa som var dragefødt havde ikke været længe ude i den virkelige verden og var sammen med sin folk i skjul fra dæmonerne og deres leder. hun var dog jæger for flokken og havde fløjet et godt stykke væk for at finde føde. hun havde set en flok hjort og slikkede sine tænder over hvor lækkert det smagte.

Lindoa svævede ned for ikke at skræmme flokken og landte på en gren imens hun tog en bue og pille og så efter den største og lækreste hjort. hun trak vejret dybt ind og pludselig blev luften omkring hjortene helt tung og gjorde de alle nærmest faldt sammen. Lindoa spændte buen og sigtede på en hjorte og da hun skød ramte hun lige hvor hun ville da hun havde fået luften til at være tung og ikke noget man lige kunne holde ud at bevæge sig i. men da hun skød sit mål prøvede mange af hjortene at flygte selv om det var hårdt for dem. det gjorde ikke Lindoa noget.

hun slap kontrollen over luften og hoppede ned til den døde hjort og snussede ind over dens krop. den luftede godt. ikke syg eller noget. faktisk frisk og lækker. hun blev helt sulten.
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Khorne gik stille og roligt af sted gennem skoven nær Tusmørkedalen. Det var hendes foretrukne værested, fordi hun følte sig hjemme der, selvom hun så anderledes ud. Folk her accepterede hende bare, selvom hun altid holdt sig på afstand af alle. 

Med vagtsomme øjne så hun rundt, og et stykke væk var der en flok hjorte. De måtte pludselig kæmpe for at holde sig på benene, og det undrede hende en del. Hvad skete der? Tæntke hun, og gik over mod hjortene, da en pil fløj gennem luften og dræbte en stor kronhjort. Hurtigt havde hun hevet egen bue og pil frem, stadigvæk et stykke fra flokken, klar til at sigte og dræbe om nødvendigt.

Da landede en hvid dragefødt ved hjorten, og Khorne løftede et øjenbryn. Mærkeligt... Tænkte hun for det var meget sjældent, at hun stødte på andre dragefødte. Især efter hun havde forladt Kzar Mora for år siden.

Stadigvæk med hævet bue, klar til at skyde, gik hun hen imod den dragefødte, draget af at møde en af sine egne. Det skete faktisk aldrig!

"Hey!" råbte hun til dragekvinden, men pegede stadigvæk på hende med bue og pil.

Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 29.08.2021 18:01
Lindoa sad ved hjorten da en fært nærmede sig og lynhurtigt trak hun pilen fra ryggen og sigtede mod den fremmede lugt. Lindoa var fra en lille flok af hendes dragefødtes race der var fløjet afsted sammen. hun så megeet alvorlig ud da denne person kom nærmere mod hende med pil mod hende. Lindoa havde dog også en pil fordi hun ikke stollede på mange. 

hun havde et alvorligt udtryk i øjnene. hun ville ikke opgive sin hjort heller ikke til en anden dragefødt. Lindoa sagde ikke noget. mest fordi hun kun kunne dragefødtes sprog og dæmonernes sprog. hun havde ikke været i krystallandet i særlig lang tid.

hun stilte sig over hjorten og rettede ryggen helt op og når man skulle til at skyde mod andre. hun var ikke bange. hun ville bare ikke miste flokkens mad.

"det er mit" sagde hun på dæmonisk og strakte armen for at spænde pillen. hun vidste mange drage fødte kunne dæmonisk da det var det de var vokset op med jo. 
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Khorne sukkede irriteret, og pegede stadigvæk med pilen mod den hvide dragefødte. Hun var ikke ude efter dennes hjort, og resten af flokken var allerede stukket af, så der var ikke mere føde at finde lige nu. Men hun forstod også godt, at den anden virkede fjendtlig. Alligevel sænkede hun ikke selv sin bue. Nej, det turde hun ikke.

"Jeg er ikke ude efter dit bytte," svarede hun lidt rustent på dæmonisk, for det var ikke et sprog hun brugte meget længere. Nej, som regel brugte hun 'kun' krystaliansk, fordi det var det alle omkring hende talte. Så det havde hun måtte lære at leve med.

"Jeg har bare... det er længe siden, at jeg har set en som mig," sagde hun så, og sænkede buen en lille smule, "Jeg er ikke ude på at slås," tilføjede hun så. 

Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 29.08.2021 18:29
Lindoa slap spændningen i pilen lidt da hun sagde hun ikke var ude efter hendes bytte. det var en lettelse. hun kunne godt høre det ikke var ren dæmonisk der blev talt. det var lidt rusten. hun så på denne blå dragefødte da hun sænkede buen og sagde hun ikke vville slås. 

i et lynhurtigt tag slap hun helt spændningen og hurtigt fik pilen i hånden. "jeg vil ikke slås hellere mod en af min ejen art." sagde hun og så meget stolt og så på denne blå drage. hun havde kun set hvide i meget lang tid. det var underligt at hun stod over for en blå dragefødt. hun var ikke helt tryk inu derfor holdte hun pilen.
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Da den hvide dragefødte sænkede sin bue, så gjorde Khorne det samme. Hun ville ikke slås, og svang buen over skulderen, mens pilen blev stukket tilbage i pilekoggeret. Denne dragefødte virkede fredelig nok, selvom den ikke var interesseret i at dele sit bytte. Det var sådan set også fint nok. Khorne ville ikke have hjorten, hun havde fået noget at spise i dag allerede.

"Heller ikke jeg. Det er dog længe siden, at jeg har set en af min egen art," svarede hun roligt, og svingede let med halen, men på en doven, katteagtig måde, som viste at hun ikke ville nogen ondt. Ikke lige nu i hvert fald. Andre racer? Helt sikkert, men en dragefødt som hende selv? Nej.

"Hvor holder du til? Jeg er ved kroen i Tusmørkedalen for tiden. Hvis du skulle have lyst til at snakke," sagde hun så, men vendte ikke ryggen til hende. Det ville være decideret dumt.

Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 29.08.2021 18:45
Lindoa så på hende da hun tog hele buen på ryggen og pillen i dens holder. hun holdte stadig sine i hænderne. man kunne ikke være for forsigtig. hun ville ikke dele for hun jagtede for hele flokken. ikke kun sig selv. 

"jeg bor sammen med min flok. vi er aldrig alene." sagde hun som i at sige jeg ser min egen art hver dag agtigt. hun så på hende med mistroiske øjne da hun talte om kroen. levede denne drage fødte sammen med mennesker og andre racer. spøjst. hun troede dragefødte kun var sammen med dæmoner eller dragefødte. men hun skulle ikke dømme.

"i et sted i Azurien mere tør jeg ikke fortælle. for min floks skyld." sagde hun og så på hende lidt undrene over hun boede på en kro. var det ikke for mennesker. dragefødte holdte sig da mere til skove, bjerge osv.  
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Khorne nikkede interesseret. Hun havde aldrig selv været en del af en flok, andet end dengang hun var slave for dæmonerne i Kzar Mora. Men det var hun ikke længere, og hun klarede sig ærlig talt fint alene. Nej, hun havde ikke brug for andre. Hun kunne klare sig selv.

"Jeg er altid alene, siden..." Hun tøvede og tav så helt. Hun havde ikke lyst til at fortælle denne fremmede om sin kære, som nu var død. Det gjorde hende ked af det. Også selvom det ikke havde været en anden dragefødt. Nej, Nort havde været en orkmand som ingen anden hun nogensinde havde mødt.

"Fair nok. Jeg ville næppe heller have fortalt mere selv, hvis jeg havde en hel flok at passe på," svarede hun med et lille nik. Hun levede som menneskerne gjorde, fordi hun efter hun var færdig med at være slave, havde boet med en orkmand, som havde lært hende hvordan man gjorde og ikke gjorde.

Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 29.08.2021 19:01
Lindoa så på hende da hun stoppede midt i en sætning. ville hun ha sagt siden hendes flok døde? vis ville det være forfærdeligt. hun så på hende og nikkede. "jeg er selv jæger for min flok. derfor giver jeg ikke op på mit bytte. om det er stort eller småt." sagde hun ærligt og så på hende og kunne mærke hun havde noget at kæmpe med. noget hun var trist over. men Lindoa vidste ikke hvad hun skulle sige eller gøre. hun vidste kun en ting. hun ville ikke opgive vis hun blev venner med andre at få dem til at blive i bedre humør.

Lindoa selv havde ingen kære. hun havde kun sin flok. noget var godt men hun følte sig alene som jæger. hun havde ingen at dele jagten med. ingen at dele friheden med.
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Khorne bed sig let i underlæben, og så på den fremmede. Hun havde endnu ikke fået hendes navn, men det kom vel. Eller også gjorde det ikke, og det ville også være okay. De skyldte trods alt ikke hinanden noget, bare fordi de var af samme race og på den måde havde en fælles fortid.

"Forståeligt nok. Hold du endelig på dit bytte. Jeg finder noget andet, når jeg engang bliver sulten," svarede hun venligt nok, men der var noget bryskt over hendes stemme. Den var rug, som havde hun talt eller råbt meget, men det var bare sådan hendes stemme var. I hvert fald efter hendes kære Nort var blevet dræbt. Hun havde råbt og skreget i dagevis, og havde jagtet dem, som havde dræbt ham. Men hun havde aldrig fået kløerne i dem, desværre.

"Jeg leder efter en menneske mand med et ar over øjet, og en trold som følger ham overalt. Du skulle vel aldrig have set dem? De... de dræbte min elskede," kom det stille fra hende, mens hun søgte den andens blå øjne.

Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 30.08.2021 19:34
hvorfor skulle Lindoa fortælle sit navn når hun ikke havde fået den fremmedes navn. hun sså ned på byttet og nikkede. hun ville gerne beholde det helst så meget som muligt. hun så på den fremmede da hun talte om nogle hun ledte efter. hun så på denne drage fødtes øjne da hun sagde det sidste og blev helt tavs. hendes elskede??? ej hvorfor gjorde folk det.

hun så ned på pilen og satte den i holderen. det var ikke lindoa den fremmede var ude efter men nogle andre. "jeg kan desværre ikke sige jeg har. jeg ser ikke mange mennesker da jeg helst undgår dem." hun tog fat i dyret og hev det op på skuldren. hun gik over til den fremmede og tog en hånd frem. "jeg håber du finder disse to personer der tog din elskede fra dig. jeg er Lindoa. fra opalflokken."
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Khorne nikkede af Lindoas ord. Så hun havde ikke set dem. Fair nok. Det var der ikke noget at gøre ved. Så måtte hun jo bare lede videre, som hun havde gjort det sidste år. Måske de var blevet dræbt på anden vis. Det var trods alt kun idioter eller folk som var store og stærke, som besluttede sig for at dræbe en ork. Det var decideret dumt, hvis man bare var et lille skravl af et menneske, sådan som morderen havde været. Dog havde han haft en stor, stærk trold ved sin side, men alligevel...

"Khorne K," svarede hun og tog den fremmedes skællede hånd. Hun havde ikke noget imod at præsentere sig ved navn, for hendes navn var ikke ligefrem hemmeligt. Eller noget man kunne bruge mod hende, ligesom med dæmonerne.

"Men jeg må hellere videre så. Medmindre du har mere at sige?" spurgte hun med sit blå hoved let på skrå.

Lindoa

Lindoa

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dragefødt

Alder / 2029 år

Højde / 220 cm

Mong 08.09.2021 16:36
Lindoa vidste ikke hvad hun skulle sige vis hun havde en elskede og nogle slå den person ihjel. hun så på Khorne og trykkede hendes hånd. "det er måske lidt uhøfligt men.... hvordan slå disse folk din elskede ihjel" hun var noget nysgerig over dette og ville gerne vide hvordan man slå en anden ihjel vis de var stærke nok til at elske en dragefødt.

Lindoa selv var ikke helt sikker på at denne elskede var menneske, ork, dragefødt, eller noget helt 4. men stærk måtte personen ha været. måske stærk både i psyke og fysisk styrke.
Khorne K

Khorne K

Lejesvend

Retmæssig Ond

Race / Dragefødt

Lokation / Omrejsende

Alder / 2017 år

Højde / 230 cm

Khorne sukkede trist, da Lindoa spurgte hvordan Nort var blevet myrdet. Det var ganske uhøfligt at spørge, i hendes øjne, men alligevel kunne hun ikke lade vær med at svare hende. For Nort havde betydet alt for hende, og nu var han væk. Hun forstod ikke, hvorfor det var, at han skulle tages fra hende på den måde, men det var åbenbart sådan guderne ville det - selvom det ikke gav mening.

"Vi var på vej mod Dianthos for første gang. Nort havde overtalt mig til at tage dertil, fordi så ville jeg ikke være ene om at se anderledes ud. Det gjorde han trods alt også selv. Han var en ork, forstår du," kom det med et suk fra hende, før hun fortsatte, "Vi havde slået lejr, og de to der kom hen til også, og bad om at få lov til at sove om vores bål. Selvfølgelig afviste Nort dem, for vi skulle ikke sove sammen med fremmede. Det var for usikkert."

Hujn så på sine hænder, og blinkede hurtigt et par gange, for ikke at komme til at græde. Hun måtte være stærk. Ligesom Nort!

"Nort brugte et godt stykke tid på at jage dem væk fra vores sted. Da de endelig var langt nok væk, lagde vi os til at sove. Nort sov altid med et øje åbent, bare for en sikkerheds skyld, men han må være faldet hen, for da jeg vågnede næste morgen lå han halshugget på jorden," hendes stemme lød skinger af smerte, og hun tilføjede, "Det var selvfølgelig dem fra før, som havde gjort det. Hvem skulle det ellers være? Så jeg begravede ham nær et egetræ, og satte efter morderne."

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, jack
Lige nu: 2 | I dag: 11