"Jeg har ingen idé om hvad De snakker om, herre." hvæsede hun, men ændrede så udtrykket til et anstrengt og blidt smil "Hvordan kan De tro at en uskyldig pige som jeg kunne finde på at stjæle?" Hun rynkede brynene i smerte og sendte manden et uskyldigt blik. "Vær sød at slippe mig.." Bedte hun med sin sårbare teatralske stemme. Manden havde tydeligvis ikke planer om at slippe hende, og der var allerede kommet et kæmpe postyr ud af det. Nogle mennesker var bremset op og så på med afstand imellem dem, og andre ignorerede det. Men forargede så folk ud. Rosalee kunne bare ikke se hvem de holdt med. "Jeg giver slip når du giver tilbage hvad du har taget." Sagde handelsmanden hårdt.
Rosalee bed sig i læben, og skævede rundt til de andre. Hun var en heks, og i det store hele ville hun godt kunne forsvare sig selv. Hendes anden hånd var fri til at nå ind til hendes mikstur som hang i et lille glas om hendes hals. En dråbe af dette ville forgifte manden, så han vred sig i smerte. To dråber.. og han ville være død. Hun kunne også bare bruge sin evne. Slynge ham væk fra sig, men ville hun så ikke blive taget med i faldet nu hvor han holdt så hårdt om hendes håndled? Det var for risikabelt at forgifte ham. Men måske var hun nød til det? "AH--" Hun blev hevet i igen, "NÅ hvad bliver det så til??" råbte manden ad hende.

Krystallandet