Gennemgang af informationstråde

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 31.03.2021 11:14
Hej alle

Som mange af jer ved, er vi i adminstaben i øjeblikket ved at gennemgå sidens mange informationstråde og opdatere gammel/udgået information. Dette inkluderer også, at vi har tilpasset flere af beskrivelserne rundt omkring til at matche det, der reelt spilles med på siden og/eller har været intentionen.

Jeg kan forstå, at der er lidt bekymring om, hvorvidt vi går ind og laver en masse ting om, så jeg vil bare for en god ordens skyld slå fast - vi er ikke ude på at ændre folks eksisterende spil fundementalt. Derimod forsøger vi netop at tilpasse indholdet så det enten passer til det, der spilles med - som f.eks. at de færreste har spillet med, at mennesker har en generel skræk for halvdyr eller at alfernes skovsamfund har været decideret underlagt Lyset.

Vi har også valgt at tilpasse en del af de mere isolerede racer en smule, så der er mere mulighed for, at de reelt kan interagere og spille med de andre racer. Dette synes vi er en vigtig og nødvendig opdatering - og noget der forhåbentlig kan være med til, at disse racer fremover bliver mere attraktive at spille.

Vores tilpasninger er typisk, at vi har valgt at fjerne noget definerende tekst. Hvis man stadig har lyst til at spille med, at man f.eks. er kommet fra en isoleret klan eller andet, så er man selvfølgelig meget velkommen til det! Vores intention har aldrig været at ændre noget for eksisterende karakterer - og derved tvinge folk til at lave om i deres spil.

.. Tak for jeres forståelse for dette :)

De ting vi fremover kommer til at kigge på, bliver bl.a. at lave en bedre guide for nye medlemmer på siden, at opdatere vores liste over magiske evner til en række "standard-magier" som man kan kopiere direkte til sin profiltekst, en bedre opstilling af sidens regler og mere information om sidens særlige funktionaliteter.

Hvis I har nogen spørgsmål til de ting, der er blevet ændret (changeloggen er jo kun en ganske kort opremsing) uddyber vi meget gerne årsagerne til det her i tråden.
~ Krys ~

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3575
karakterer

Alianne_ 31.03.2021 21:14
Hvis noget bliver ændret, fordi det er en generel tendens, at det ikke bliver spillet på, ville det så ikke være mere inkluderende at beholde det som en fortidig ting? 
Fx med skrækken over for halvdyr (som jeg må indrømme jeg faktisk ikke præcis kan huske, hvad der stod om før) - kunne man ikke stadig inkluderer denne skræk i deres historie og racebeskrivelse, således at hvis der har været fortidige tråde, hvor man har spillet på, at folk generelt er bange for halvdyr, virker det ikke helt underligt, når det pludselig ikke længere står i teksten? 
Jeg ved godt, der stadig står, de blev jaget, men det betyder jo ikke, at folk er bange for dem. Og har man haft en tråd eller en karakter, hvor det blev spillet meget på, at NPC'erne var bange, giver det mening stadig at have det kanon-mæssigt i teksten om racen og så måske skrive at den generelle folkestemning længe har været ok med kattedyrene, men at den først for nyligt eller lige nu er ved at vende sig til det positive for alle halvdyr, der kommer til byen. 
Det kan også være, at folk i nogen grad stadig er bange, fordi man ikke helt ved, hvordan halvdyr er opstået, og om det er noget, der kan ske ved en, hvis man går ind i Amazonitskovene (kunne egentlig være en ok fed overtro). 
Således vil katte- og hunde-halvdyr nok være meget mere bredt accepteret, fordi det i forvejen er kæledyr, de er baseret på, mens det nok giver meget god mening, at man som menigmand vil synes det er liiiige lidt uhyggeligt, hvis der kommer en halv-bjørn ind i krostuen. "Kommer den til at slå mig ihjel, hvis jeg siger, der ikke er mere øl?"

Det lyder mega fedt med nogle standardmagier!
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Virkelig fedt at få opdateret og strømlignet noget af den gamle info, og gjort racerne mere spilbare!

Skulle man lige tage det til 'the next level' kunne det være mega fedt med nogle ingame 'forklaringer' på de ændringer hvor det giver mening!
Om det er en lovændring, en informationskampagne eller en indsats for bedre integration, kunne det være sejt at udnytte ændringerne ingame, til plot!
Så vil det evt. også være nemmere for dem der får karakterer i 'klemme' på ændringerne, at arbejde med dem!
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 02.04.2021 19:11
Angående halvdyrsændringen:

Ændringen til afsnittet i racebeskrivelsen er udelukkende fjernelsen af sætningen: "De fleste af dem lever skjult, og de er ikke særligt udbredte. Især ikke, da mange mennesker er bange for dem, eller ønsker at slå dem ihjel."

Dette syntes vi ikke, var noget der lagde op til særlig meget spil - og den generelle opfattelse var også, at dette ikke var noget folk almindeligvis spillede med.

Herudover har vi tilføjet følgende sætning i historieafsnittet:

"Efter jagten på halvdyr ophørte begyndte de at vise sig mere rundt om i landet, og nogle er endda flyttet ind til byerne."

Dette skyldtes mest af alt, at der ikke i forvejen var tilføjet noget info om, hvad der reelt var sket efter jagten ophørte, og vi syntes det manglede.

Skulle man have et halvdyr der har spillet med "de gamle" angivelser, tænker jeg umiddelbart ikke, at der er noget i teksten, der forhindrer det. Vi har trods alt ikke ændret det til, at de "lige pludseligt" er mega accepterede - blot givet lidt bedre mulighed for, at nogle halvdyr kan have et liv blandt de andre racer.
Jeg forestiller mig også stadig, at som Ali siger - de halvddyrs racer der ikke just er "nuttede" men derimod er dyr, som generelt opfattes som farlige, sagtens kan sprede frygt. F.eks. krybdyr, som mennesker og lignende ofte er bange for. Ændringen var mest af alt for, at det ikke skulle opfattes som en generel ting for hele racen.
Hvad de individuelle folk har spillet med, kan stadig gælde.

Hvis det ikke giver sig selv at folk kan være bange for farlige halvdyr, tilføjer jeg det gerne til racebeskrivelsen. :)

Angående "ingame forklaringer":

De fleste af de ting, vi har ændret, er rettelser til det eksisterende baggrundsmateriale. Vi har så vidt som muligt forsøgt at være forsigtige og ikke træde eksisterende karakterer over tærerne her - og det skal sådan set blot opfattes som, at det hele tiden har været sådan.
F.eks. trolderacen - som vi har lavet en del om, da der kun var 1 aktiv trold i spil, som var min egen.

Det samme med eksil-ændringen - vi havde svært ved at se, hvordan den fungerede i praksis og valgte derfor at fjerne den. Det var ikke ment som en ingame ting, at en lovmand havde været inde og ændre i teksten.
Har man en karakter, der tidligere har været sendt i eksil, kan det være en særlig straf givet af dommeren.

De ting som forårsager ingame ændringer - som f.eks. at Aztaroths genopbygning langsomt er begyndt, at havfolk er begyndt at skabe mere kontakt til andre racer skal der nok løbende komme ingame plottråde på .. :)
~ Krys ~

Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Tusinde tak for uddybningen! Jeg var en smule for hurtig på tasterne, og havde ikke fået læst opdateringerne ordenligt.

Jeg synes stadig det er mega fedt i har gjort det, og kudos til det kæmpe arbejde i har lagt i at gennemgå alt materialet <3
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
4 4

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3