En række opdateringer til tråde

Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 26.10.2020 20:12
Her til aften er der kommet en lille opdatering til KL:

"Hashtag" dine tråde
Deltagere i en tråd kan nu angive en række hashtags til at beskrive tråden. F.eks. romantik, action el.lign. Hashtagsne fremgår ind til videre af trådoversigten ved visning af sine egne og andres tråde.
De kan eventuelt tilføjes flere steder, hvis vi finder det passende :)

Jeg har baseret de mulige hashtags på en liste forslag i en tråd omkring emnet - hvis I begynder at tagge jeres tråde og synes, der mangler nogle, så skriv gerne herunder, for der kan tilføjes flere!

Man kan fremsøge tråde af en specifikt hashtag under "nyeste tråde" - mere mulighed for søgning samt statistik kommer løbende, når vi har fået hashtaggene i gang på siden :) (forslag meget velkomne!)

"Like" andres svar [kun offgame]
Det er muligt ved det lille hjerte i højre hjørne at angive, at man godt kan lide en anden persons svar i en offgame-tråd. Dette er især, så man ikke behøver skrive et helt svar for at tilkendegive at man er enig.
Man ser først hvem og hvor mange der har trykket like på en post ved at hover over knappen.

Advarsler
Hertil er der ændret, så advarsler og trådtyper nu også kan ses inde fra en tråd!

Og sidst men ikke mindst har vi fået tilføjet "sensitivt indhold" som advarselsmulighed.
(Det er pt ikke muligt at vælge denne advarsel sammen med de andre advarsler, så smæk den på, hvis der ikke er nogle af de to andre advarselstyper gældende)

Jeg håber, at I vil tage godt imod opdateringerne ^^
~ Krys ~

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 26.10.2020 20:13
Kan man gøre sådan det er en "drop down" med hashtags? lige nu kan man se 2½ mulighed af gangen, og det er lidt...besværligt at se mulighederne således <3
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 26.10.2020 20:38
Nu var jeg lige rigtig hurtig til at hoppe ind på en tråd for at se hvilke # der var.
Jeg smed så nogle på og syv sekunder efter blev jeg i tvivl om tagsne passede alligevel... Er der en måde hvorpå man kan fjerne #?
((Det er ikke super nødvendigt atm - bare mig der er en klaphat <3 ))

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 26.10.2020 20:39
Fia skrev:
Nu var jeg lige rigtig hurtig til at hoppe ind på en tråd for at se hvilke # der var.
Jeg smed så nogle på og syv sekunder efter blev jeg i tvivl om tagsne passede alligevel... Er der en måde hvorpå man kan fjerne #?
((Det er ikke super nødvendigt atm - bare mig der er en klaphat <3 ))

Yes, du redigerer bare tråden igen og fjerner valget fra dem <3
~ Krys ~

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 26.10.2020 20:39
Jeg vil næsten anbefale at det laves til en serie af check buttons der er at finde i en collaps bar sektion.
På den måde skal man ikke sidde og lave besværlig shift klik for at vælge flere af dem på en gang.

ligeledes undgår vi også at det er den mere teknisk besværlige løsning med at det er et textfelt hvor du kan skrive i som bruge elastic search til at finde de tags der svare til det du er ved at skrive.
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 27.10.2020 17:16
Først og fremmest ville jeg også elske at det var lidt nemmere at kunne tagge hashtagsene, da det lige nu godt kan være en smule akavet, og svært at have et overblik over mulighederne.

For det andet. Er der nogen mulighed for at man ville kunne se hashtagsene når man faktisk er i tråden? :3

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 28.10.2020 14:14

Mulighed for at man på en tråd, kan fjeren muligheden for at man får notifikationer af et like.

Syntes det er fint, det er på som standard, men vil blive glad ved at se muligheden for at slå det fra på en tråd efter behov.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1675
karakterer

Xenwia 02.11.2020 12:52
Hashtag udvidelse forslag:

#HecateGræmmes (Det ultimative lummertag!)
#DårligDag (Når din karakter har en rigtig "mandag" og intet kører for dem)

Disse er mere med tanke for de større grupper på KL, men som jeg personligt kunne se brugt en del, hvad enten det er for at stalke tråde inden for en specifik gruppe eller man selv bare flittigt smider dem på sine tråde.
#Mørket
#Lyset
#Adelen
#Byvagten

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 02.11.2020 13:21
Som flere har ønsket, er der nu lavet en lidt bedre drop-down til at markere hashtags i tråde :)

Det er nu også muligt at se hashtags inde i tråden.
~ Krys ~

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 02.11.2020 15:38
Der er en lille ting jeg har opdaget, nu når jeg har tagget. Hvis man går ind og tagger to gange, så sætter systemet blot de nye tags bagefter de gamle, og de er dermed ikke i alfabetisk rækkefølge :3

Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 02.11.2020 16:10
lille ekstra ting: Måske kan vi få et hashtag der hedder #Forretning eller lignende? Ved jeg ikke er den eneste der lidt har haft behov for det xD

TheEvilQueen

863
karakterer

Rent opklarings spørgsmål Helli. Hvad skulle det hashtag betyde? Kun af nysgerrighed :)
Helli

Helli

Grovgoplen

9745
karakterer

Helli 02.11.2020 20:05
The Evil Queen skrev:
Rent opklarings spørgsmål Helli. Hvad skulle det hashtag betyde? Kun af nysgerrighed :)

Det ville kunne bruges til når tråden bl.a. handler om forretning og hvad end der nu engang indebære for de karakterer. Jeg har bl.a. en karakter der sælger stoffer, og har haft tråde, hvor han laver forretningsaftaler eller bare direkte sælger det til andre karakterer, hvor sådan et tag ville være ganske sigende. Giver det mening? :3

TheEvilQueen

863
karakterer

Ah ja, okay. Så er jeg med. Det giver jo god mening :)
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 02.11.2020 20:56
Jeg kom til at tænke på om et #cringe kunne være noget? Ved ikke om den danske udgave ville være #tåkrummende, hvis vi skulle holde det dansk? xD 
Shhh, tænk hvis mor så med!

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 03.11.2020 18:26
Jeg ville klart fortrække hvis vi prøvede at sørger for at markterne man satte på var postivt stemte.
Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 03.11.2020 18:35
Hvorfor lige positivt stemt? Hashtaggene er vel en kort forklaring af, hvad der sker i tråden, medmindre jeg har misforstået deres funktion?

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 03.11.2020 20:10
Primært for at undgå at de kan bruges til at stemple deltager i tråden.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 03.11.2020 20:25
Vi har i forvejen "Fjendskab" som i mit hoved er et "negativt stemt" hashtag. Så burde den vel heller ikke være der, hvis ikke de skal være negativt stemt? 

Derudover tænker jeg også at hashtagsene er til at beskrive indholdet af en tråd, så hvis dem der har tråden finder indholdet "tåkrummende" eller "sørgeligt" eller "Fjendskabeligt", er der vel ikke noget galt i det? 

I forhold til at blive stemplet på grund af de tags man har, så tænker jeg ikke kun det er noget der kan komme fra "negativt stemt" hashtags, men lige så meget på alle de andre hashtags der er. Men jeg tænker lidt at vi her på siden generelt ikke stempler folk for at have mange tråde med "horror" eller "kamp" hashtags. Eller "romantiske" hashtags. Hvis det er den stil en tråde har det med at gå mod, er der vel intet galt i det?
Shhh, tænk hvis mor så med!

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 04.11.2020 10:33
Mit problem med især #cringe er at det bliver ofte brugt til at beskrive noget der er så talentløst/dårligt/tonedøvt at det medfører en ufrivillig cringe reaktion, hos dem der bevidner det.
Andre gange bliver det brugt til at beksrive en pinlig situation der igen medfører cringe reaktion, hos dem der bevidner.

Problemet er dog at den(#Cringe) i vores samtid mere handler om at udstille og grine af de folk der bragte sig selv i den Cringe skabende situation.

Reddit r/Cringe har motto 'When it just hurts to watch'.
Hvis jeg bruger en hashtag recommend til instagram omkring #Cringe ser jeg ting som
#Cancer, #Edgy, #Offensive, #Shitpost. samt et hav af #Meme varianter

Som vi kan se her er det ret hårde markater at sætte på ting.

Hvis det er fordi man ønsker at sætte fokus på at karakterne er involveret i en Pinlig situation så vil jeg mene at vi er bedre tjent med et mindre ladet hashtag som fx

#Pinligsituation

Da det i langt mindre grad bliver brugt til at pege fingre med og istedet beskriver en context istedet for en opfordring til at grine og håne.
4 4

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3