Manglende edit makering

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 25.10.2020 16:20
I forbindelse med en række af vores debatter har jeg opdaget at man ikke kan se om en post er blevet ændret.

Forslag:
Der kommer en note med timestamp for ændring.

Udvidet forslag:
Det er muligt at knytte en kommentar til sin ændring.
Fx 'rettet stave fejl' 'fikset link' 'fjernet upassende joke'

Overkill forslag:
En post bliver gemt versioneret således at det er muligt at se alle forskellige versioner af en poster der har været postet.

Edit: 16:21 
Overstående er indsat som eksempel.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 25.10.2020 16:24
Jeg har også ført tænkt det kunne være lækkert at se, hvis en post er blevet ændret! Jeg stemmer for! 

Har selv så også tænkt, om der man så skulle skrive hvad der blev ændret, for det kan vel være rart at vide om det bare er en stave fejl eller en formulering der er ændre, fx <.< 

Hvor grænsen så skal være, er et godt spørgsmål - men jeg tænker det så lige så meget til debat post som tråd posts :3
Shhh, tænk hvis mor så med!

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 25.10.2020 16:41
Ikke helt sikker på hvad du mener med hvor grænsen skal være?
Min tanke med det udvidet forslag var at det var et krav at skrive et eller andet så snart edit blev anvendt.

Det var tiltænkt at være en funktionalitet på poste generelt uagtet deres kontekst.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 25.10.2020 16:53
Det var mest med tanke på, hvis det også blev vist i tråde, at en post var ændret. Tror også bare det var fordi jeg tænkte at ved fx den helt vilde udgave, at den "første" version også blev vist, ville det pludselig blive ret meget, men nu kan jeg også godt set det måske virker dumt xD 

Men uanset hvad, hvis det også kommer i tråde, tænker jeg det måske kan være irriterende hvis "edit" visningen fylder for meget. Hvis det giver mening? <.< Altså.. fx hvis beskrivelse af hvad der er blevet ændret fylder meget, kan det være irriterende.

Jeg er ikke sikker på jeg forklare mig særlig godt lige nu xD 
Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 25.10.2020 17:03
Synes det er en god ide, ville dog foretrække, hvis det er noget, som man kan slå fra i sine indstillinger. Ofte ændrer jeg en tråd, fordi der er hoppet et random bogstav med ind, eller der er en lille bitte stavefejl. Ville personligt finde det lidt træls, hvis der så skal stå "posten er ændret" på alle mine svar fordi jeg har fede fingre x)
Erforias

Erforias

Kakaomancer

2210
karakterer

Erforias 25.10.2020 17:20
I forhold til debatter lyder det virkelig nice at have det som værktøj, jeg tænker dog det ville være vildt upraktisk i tråde da jeg retter småfejl når jeg ser dem og det ville være synd at tråden drukner i edit meddelelser xD
Ellers må jeg ladevær med at rette I guess.

At kunne se original beskeden tror jeg bliver sært, igen til andet en debatter. 

TheEvilQueen

863
karakterer

Jeg er enig med Erfi her. Der er ingen grund til at kunne se den originale besked. I hvert fald ikke i mine øjne. For det er jo nok blevet rettet af en grund. Jeg synes også, at det med at man kan se en besked er blevet redigeret, som hører til Offgame, og ikke til trådene. Der ville det, i mine øjne, virke mærkeligt :)

EDIT: Men også især fordi jeg er perfektionist med mine tråde, og ofte kommer til at rette stavefejl, slåfejl osv. osv. Eller tilføjer ord som er blevet glemt. Og jeg ville blive vanvittig, hvis jeg skulle skrive grund hver gang jeg rettede. Så det kunne være rart, hvis det kunne slåes fra, hvis man syntes det var irriterende at bruge.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 25.10.2020 17:50
I forhold til tråde, kunne det eventuelt være så man vinger af om det bare er "stave/taste" fejl man har rettet, eller noget andet, og hvis det er andet, så kan man uddybe? Så behøverr der måske ikke komme en tydelig " der er ændret noget " hvis det bare er stave/tastefejl? :3

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 25.10.2020 18:34
En mere lightweight løsning ville være at det kun er seneste edit samt beskeden derfor som vises.

I forhold til at slå det fra, så er det vel mere et spørgsmål om der er et krav om forklaring medgives.
Alternativt kræver det ikke alverden at skrive

"Slåfejl"
"manglende ord"
"grammatik"
"formatering"

som nok kommer til at være de mest almindelig.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 25.10.2020 18:47
Det kunne også være en mulighed!

Uanset hvad ville jeg elske hvis der om end ikke andet lige kom et eller andet lille tegn på at en ting var ændret; hvis jeg har læst et trådsvar, og vender tilbage og det er ændret, ville det være lækkeret at jeg i hvert fald ved det er ændret, så kan jeg altid spørge hvis jeg vil vide hvad, eller se om jeg kan læse mig frem til det :3 Hvis det der er ændre altså har en betydning for meningen af det der står skrevet :3

TheEvilQueen

863
karakterer

Chilitoke: Jeg ville personligt synes, at det ville være pisse irriterende at skulle sidde 1) Rette den fejl jeg har lavet og 2) begrunde hvorfor jeg har rettet. For i mine øjne vedkommer det altså ikke nogen, hvad jeg har rettet, skal jeg være helt ærlig...

Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2269
karakterer

Grace 25.10.2020 20:18
For mig ville det være fint i IN-GAME at det kun var en markering af at der var rettet noget i posten, mens det i OFF-GAME var muligt at skrive hvad der var rettet.

I diskussioner betyder det noget hvis folk sletter halve eller hele svar efterfølgende eller blot ændre en post til helt anden ordlyd end hvad andre har svaret på allerede.
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.

TheEvilQueen

863
karakterer

Der må jeg være enig med Grace. Selvom jeg plejer, hvis jeg tilføjer noget til mit svar efterfølgende, skriver EDIT med caps lock, og så skriver jeg hvad jeg vil sige mere. Det har virket upåklageligt, men hvis folk vil have muligheden for at se hvad folk har rettet OFF-GAME, så ville det være ok med mig. Bare det ikke også skal ske IN-GAME :)

Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 25.10.2020 21:30
Jeg føler det bliver for meget til in-game. Hvis jeg retter noget betydeligt skriver jeg til min trådpartner, retter jeg noget ubetydeligt (som grammatik, stavefejl mm.) så retter jeg det bare. Jeg føler ikke der er nødvendigt for nogen at se der er blevet rettet in-game.

Off-game kan jeg godt se det kunne være ideelt at se det er blevet rettet, eftersom det nogle gange går lidt for strækt mm.. Jeg ved dog ikke om jeg syntes man skal kunne se det originale opslag, eftersom der bare til tider bliver skrevet noget som kan komme til at blive misforstået/virke angribende mm. Jeg regner ikke med det nogensinde er meningen man skal blive misforstået eller virke angribende, og føler ikke er der nogen der har lyst til at man kan se en 'original' hvor det er kommet ud forkert. Jeg kan dog godt lide at man til off-game kan se en 'EDIT: omformuleret' eller lign 8)

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 18.01.2021 13:42
Tilføjet i forslagskassen.
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat