Derag 18.06.2020 23:31
Ohøj!Nu er jerntyren endelig blevet stillet til søs, styret af kaptajn Gorm den Gale, minotaur og forhenværende slave!
Jerntyrens forretningsmodel er simpel - kapre slavehandelsskibe, frigive slaverne og sælge skibet for stor profit, der bliver delt ligelidt mellem jerntyrens mandskab - og der er gode penge i foretagnet.
Deres fremgangsmåde er simpel. De tungtlastede slaveskibe kan dårlige slippe fra Jerntyren, og når indhentet får mandskabet et valg: Enten overgiv sig og stå for Folkets Ret, eller kæmp imod og bliv stillet for Havets Ret. Vælger de at overgive sig, vil de blive stillet for ret af deres forhenværende slaver. Kæmper de imod, vil alle med undtagelse af en blive dømt til død under umenneskelige tortur. Til sådan en retsal må alle tale for deres sag.
Jerntyren har brug for mandskab! Alle er velkomne, men specielt slaver eller forhenværende slaver giver det god mening at have ombord. Alle er velkomne til at komme med bud, men jeg har selv tænkt på et par stykker, hvis man skulle være interesseret i en karakteridé.
Dommeren:
Denne person har den besynderlige post som den højeste ret, der er respekteret på havene. Det er dommeren der styrer showet under rettergang - og Jerntyrens rettergang er en stor og festlig begivenhed komplet med alkohol, blod pauseshows og alt der går til det.
Forsvaret:
Bliver man stillet for ret, skal man jo have en til at forsvare sig, right? Forsvareren vil, for en meget beskeden sum, præsentere din sag så du har den bedst mulige chance for at slippe fra rettergangen i live. At det måske betyder at resten af besætning må slippe med livet er alt regnet med i prisen for hans tjenester.
I forbindelse med Jerntyrens søgang leder jeg også efter tråde til Gorm, naturligvis centreret omkring havet eller havnene som tema. Fjender har han massere af, og har intet problem med at lave et par stykker mere - og så kan det ske han laver et par venner ved et uheld undervejs. Har du en slave, du tænker det er på tide skal være fri? Eller en slavehandler/rubinsk adelsmand, der skal have noget modspil? Skriv og vi finder på noget - jeg mangler tråde for tiden ^^