Jerntyren søger besætning!

Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 18.06.2020 23:31
Ohøj!
Nu er jerntyren endelig blevet stillet til søs, styret af kaptajn Gorm den Gale, minotaur og forhenværende slave!
Jerntyrens forretningsmodel er simpel - kapre slavehandelsskibe, frigive slaverne og sælge skibet for stor profit, der bliver delt ligelidt mellem jerntyrens mandskab - og der er gode penge i foretagnet.
Deres fremgangsmåde er simpel. De tungtlastede slaveskibe kan dårlige slippe fra Jerntyren, og når indhentet får mandskabet et valg: Enten overgiv sig og stå for Folkets Ret, eller kæmp imod og bliv stillet for Havets Ret. Vælger de at overgive sig, vil de blive stillet for ret af deres forhenværende slaver. Kæmper de imod, vil alle med undtagelse af en blive dømt til død under umenneskelige tortur. Til sådan en retsal må alle tale for deres sag.
Jerntyren har brug for mandskab! Alle er velkomne, men specielt slaver eller forhenværende slaver giver det god mening at have ombord. Alle er velkomne til at komme med bud, men jeg har selv tænkt på et par stykker, hvis man skulle være interesseret i en karakteridé.

Dommeren:
Denne person har den besynderlige post som den højeste ret, der er respekteret på havene. Det er dommeren der styrer showet under rettergang - og Jerntyrens rettergang er en stor og festlig begivenhed komplet med alkohol, blod pauseshows og alt der går til det.

Forsvaret:
Bliver man stillet for ret, skal man jo have en til at forsvare sig, right? Forsvareren vil, for en meget beskeden sum, præsentere din sag så du har den bedst mulige chance for at slippe fra rettergangen i live. At det måske betyder at resten af besætning må slippe med livet er alt regnet med i prisen for hans tjenester.

I forbindelse med Jerntyrens søgang leder jeg også efter tråde til Gorm, naturligvis centreret omkring havet eller havnene som tema. Fjender har han massere af, og har intet problem med at lave et par stykker mere - og så kan det ske han laver et par venner ved et uheld undervejs. Har du en slave, du tænker det er på tide skal være fri? Eller en slavehandler/rubinsk adelsmand, der skal have noget modspil? Skriv og vi finder på noget - jeg mangler tråde for tiden ^^

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 18.06.2020 23:50
Uuh!

Det er måske en anelse langtidssigtet, men! Jeg har faktisk en minotaur på tegnebrættet! Han kunne vel godt være en del af Gorms besætning? Og ikke nødvendigvis en af de højere poster :3 Det løser selvfølgelig ikke din situation med tråde lige nu, men jeg tænkte, at jeg ville smide muligheden på bordet ^^

Hvis du selv har en fed idé, er jeg selvfølgelig lutter øre, og det er ikke kun relateret til Jerntyren ^^

- Karen

TheEvilQueen

863
karakterer

Altså jeg har en ung minotaur på 13, som måske godt kunne tænke sig at komme ud og se verden lidt. Ville han være velkommen, eller er han for ung? :)
Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 19.06.2020 10:55
Karen
Jeg havde tænkt han skulle have en lille gruppe minotaure som var Skjoldbrydere - de første der rykkede ind, og som knuste alt modstand. Jeg har ikke tænkt mere over konceptet end det, men du er velkommen til at være en af dem. Du er også velkommen til at have en mindre aggressiv minotaur, Gorm ville være glad for at have flere ombord ^^

@The Evil Queen
Naturligvis, hvis ikke han har noget imod lidt vold og eventuelt at blive stemplet som en skurk - han ville trods alt være pirat.

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 19.06.2020 11:00
Det kommer faktisk til at passe super fint sammen med mit koncept, faktisk ^^ Jeg vender tilbage, når jeg nærmer mig ham!
Xenix

Xenix

Le Blood God

2724
karakterer

Xenix 21.06.2020 18:05
Altså, jeg har Matik, der har levet som pirat det meste af livet, og som er opvokset i den pureste slum, meeeen hun skal da vist lige støves af og opdateres. *Eyes* Sidst aktiv i 2014, uhada. 
Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 22.06.2020 15:28
Yaas Xenix :D Støv den af, så laver vi en tråd ^^

Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 23.06.2020 16:18
Nu snakkede vi om det den anden dag i chatten, og... jeg smider lige Shinji op her! Han søger pt. arbejde, og hvis Gorm nogensinde kommer til Fristavn og proklamerer, at han mangler mænd, vil Shinji nok melde sig :3 Det kunne derfor måske være relevant med et "første møde"? :3
Xenix

Xenix

Le Blood God

2724
karakterer

Xenix 06.07.2020 02:23
Hun er Ready to rumble Derag 
Kati

Kati

156
karakterer

Kati 07.07.2020 15:03
Hej Derag!
Jeg har en ny karakter på tegnebrættet. Han er tidligere prostituerede og smed og har lagt det bag sig og har kastet sig ud i at være slavebefrier. Jeg tænker han sagtens kunne være en del af Gorms mandskab? 
PennyLane

PennyLane

4
karakter

PennyLane 09.07.2020 15:14
Evelana kunne godt tænke sig at slutte sig til! At befri folk fra slaveri og tyveri er lidt et kald for hende
Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 09.07.2020 15:48
Og hun skal bestemt være velkommen - der er altid plads til en helbreder, når folk kommer til skade hele tiden ^^

PennyLane

PennyLane

4
karakter

PennyLane 09.07.2020 17:50
Fedt! Hvornår sætter skibet afsted?
Derag

Derag

Lummerhummer

1693
karakterer

Derag 09.07.2020 18:15
Hvornår end det skal være :)
Min plan var at lave tråde med de, der gerne vil have en tråd, og så ellers lave nogle overordnede tråde hvor alle medlemmer har mulighed for at reagere. Jeg vil dog helst undgå de kæmpe store fællestråde, da det simpelthen tager for lang tid at komme en omgang rundt i dem.
Jeg vil anbefale og opfordre dig, og alle de andre selvfølgelig, til at lave så mange tråde indbyrdes som i nu har lyst til ^^ Hvis i har brug for plot hooks, kan jeg sagtens finde på nogle stykker til jer :)

2 2

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Mong
Lige nu: 2 | I dag: 8