Forslag - Infoboks ved færdighedspoint

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 02.04.2020 21:36
Synes at have oplevet en del forvirring omkring hvad nogen af færdighederne henviser til, og har også selv tit måtte gå på jagt efter hvad de forskellige færdigheder betyder, især som ny på siden. Det kan nogengange godt være lidt frustrerende når man sidder midt i at lave sin karakter, så jeg har et forslag til hvordan man måske kunne optimerer det. 
Nu er der jo egentlig en masse plads til overs nede ved færdighedspointene, og jeg ved selvfølgelig ikke om der er en større bagtanke med det, men hvis ikke, kunne det så måske være en ide at lave en infoboks, der beskriver færdighederne? Informationen kunne eventuelt komme op, hvis man fx trykkede på styrke, eller den færdighed man nu gerne vil have information om (ligesom med billedet bare med reel brugbar tekst xD). Der kunne eventuelt også stå noget med hvilke racer der har færdigheden som fordel og ulempe, hvis der er plads til det :D  Det kan også være der skal være et lille informations icon ved navnet, der får informationen til at vise, eller noget andet der er mere passende.
Det ville spare en fra at skulle lede efter en masse når man laver sin karakter, og måske ikke er helt så rutineret på siden endnu. 

Møs møs og kram!
Shhh, tænk hvis mor så med!
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 02.04.2020 21:39
Nu er jeg jo lidt gammel i gårde, og har ikke problemer med at finde denne side: https://krystallandet.dk/viewtopic.php?t=9071 x)

Måske man kunne linke til den over/under færdighedspoint?

Htqz

1844
karakterer

Htqz 02.04.2020 21:41
Jeg mener faktisk at huske at der er et sted hvor de forskellige skills er beskrevet, eller også husker min gamle hjerne forkert,kunne i al fald heller ikke selv finde det da jeg skulle sætte stats for Ishar.

Men god idé.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 02.04.2020 21:44
Det kunne helt klart være smart hvis der blev linket til den side! 8D
Men personligt når jeg også, at jeg ville finde det lækkert hvis man lige kunne klikke på færdigheden og få en kort opsamling af den, og som nævnt måske hvilke racer der har den som fordel eller ulempe, så man måske ikke behøver at skulle hoppe mellem de forskellige sider c: 
Ved selvfølgelig ikke om det kommer til at virke som irriterende og unødvendigt arbejde at gøre, når siderne er der, men tænker det kan hjælpe nye medlemmer lidt mere på vej i deres karakterskrivning ^^

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 02.04.2020 21:46
Jeg er stor fan af ideen Que.

Tror dog den nemmeste løsning er ved brug af mouse over tooltip, da den ikke kræver at siden dynamisk skal indlæse forskellig text eller holder styr på hvilken evne der er 'klikket' på.
Det er dog udelukkende en teknisk 'bekymring' som nogen der er tætterer på siden kan svare lidt bedre på.

Ideen og forslaget er totalt win.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5887
karakterer

Krystal 03.04.2020 21:43
Jeg synes også det er en fantastisk god idé <3

Der er derfor nu dukket en boks op under profiltekst-siden! - Hvis teksten ikke vises i en boks, så skal i lige trykke ctrl+F5 for at loade det ordentligt i jeres egen browser.

Ind til videre er indholdet bare en sammenklemt udgave af det, der står i guiden :)
Der skiftes både mellem indhold når man klikker på navnet på færdigheden og/eller tilføjer og fjerner points.
~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 03.04.2020 21:44
Amazing! 8D
*møsser alle vegne*

Chatboks
Gæst